FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Pitäisi löytää jostain -90 ZR1:sen ECM.. (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=1834)

ZR1 27.07.2005 14:46

Pitäisi löytää jostain -90 ZR1:sen ECM..

Eli ilmeisesti ECM on kaput..

Mistä tuollaisen saisi nopeasti?

Ei kenelläkään olisi ylimääräistä myydä/lainata?

GM:ältä ei kuulemma tällähetkellä löydy..

Kotkan reissu on nyt tuosta kiinni.

VetteMan 27.07.2005 18:31

Periaatteessa pitäisi viikossa ehtiä jenkeistäkin tänne lentorahtina..
Jos ei muualta löydy.

ZR1 27.07.2005 19:45

Tilattu pikana Jenkeistä. 2-3 päivää. Viikonloppu hieman sotkee.
Toivon kovasti, että Jaken diagnoosi 99% ECM vika osui oikeaan. Muuten vikaa ei vieläkään tiedetä ja on ylimääräinen varaosa. ECM vika on kuulemma hyvin harvinainen, kertoi ääni Jenkeistä hetki sitten puhelimessa. (Mutta mahdollinen..)

Macho 27.07.2005 20:19

Minkälainen vika siinä sitten on?

Finnshark 27.07.2005 21:42

Toivottavasti vika selviää... Hieman ikävästi jäit Pirkkalan ABC:lle viimeksi...

ZR1 27.07.2005 22:42

Quote:

Originally Posted by Macho
Minkälainen vika siinä sitten on?

Pari pyttyä pois pelistä ja kaikki DIS modulia myöten tarkistettu.

ZR1 27.07.2005 22:45

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Toivottavasti vika selviää... Hieman ikävästi jäit Pirkkalan ABC:lle viimeksi...

Jos nähdään Kotkassa, niin se oli sitten ECM vika.. 8)

ZR1 02.08.2005 12:09

Toisaalta se olisi ollut aivan liian helppoa, jos vika olisi ollut ECM:ässä.. :evil:

groovyjay 02.08.2005 12:10

Toivottavasti vika selviää ja homma jatkuu Kotkassa! :wink:

Dalton 23.08.2005 19:02

Ajatus tuli mieleen, LT-5:ssa on sytytysjärjestys seuraava 1,8,4,3,6,5,7,2. Eikö vikana ollut juuri 7 ja 2 pyttyjen heikko kipinä? LT-5:ssa ei ole normaalia jakajaa, mutta jostakin ECM:n pitää tietää, minkä pytyn pitää sytyttää seuraavaksi. Harmi, että jäi huoltokirjat mökille, mutta joku viisaampi voisi kertoa, onko LT-5:ssa kampuran päässä hammastettu pyörä ja asentoanturi lukemassa kampuran asentoa? Juuri tämä sytytysjärjestyksessä viereisien pyttyjen temppuileminen jäi mietityttämään, että olisko vika sielläpäin? Arvailua :?:

Teemu 24.08.2005 08:12

Quote:

Originally Posted by matkop
Ajatus tuli mieleen, LT-5:ssa on sytytysjärjestys seuraava 1,8,4,3,6,5,7,2. Eikö vikana ollut juuri 7 ja 2 pyttyjen heikko kipinä? LT-5:ssa ei ole normaalia jakajaa, mutta jostakin ECM:n pitää tietää, minkä pytyn pitää sytyttää seuraavaksi. Harmi, että jäi huoltokirjat mökille, mutta joku viisaampi voisi kertoa, onko LT-5:ssa kampuran päässä hammastettu pyörä ja asentoanturi lukemassa kampuran asentoa? Juuri tämä sytytysjärjestyksessä viereisien pyttyjen temppuileminen jäi mietityttämään, että olisko vika sielläpäin? Arvailua :?:

Niissä kampiakselilta triggeröitävissä systeemeissä mihin itse olen tutustunut, puuttuu kehältä 1 hammas joka antaa sytkälle 'nollakohdan' ja boksi ampuu kipinää ohjelmoidussa järjestyksessä kierrosluvun mukaan.

Kaikkia kipinöitä ei siis liipaista anturilta, ainoastaan referenssipiste. Jos motti käynnistyy ja käy tasaisesti edes osalla sylintereistä, kuulostaisi perusajoitus olevan kunnossa. Näin ainakin Boschilaisissa...

ZR1 24.08.2005 08:44

Kampiakselin asentotunnistin on kuulemma tarkistettu. Kaikki mahdollinen vaihdettu ja mitattu.. Kaikki tuntuisi olevan ehjää, auto ei vain toimi. Jake lienee edelleen ainoa, joka on edes irrottanut LT5:sen imusarjan Suomessa, joten..

'Piinallinen odotus jatkuu..'

Macho 24.08.2005 08:58

Onko ne pytyt sitten täysin kuolleita vai pätkiikö osan ajasta?

ZR1 24.08.2005 09:23

Ilmeisesti kipinä, kipinätesterin mukaan ns. menee ja tulee. Puolienpaikkoja vaihdettu, dis moduli vaihdettu ja johdot mitattu. 7. pytty pois pelistä, peltisarjan putki kylmä.. ja 2. pytty mukana ehkä 60%.
Mistä minä tiedän, jos liikekkään ei tiedä. Jännä vain, että se käy kuulemma paljon paremmin, jos putkisto on pois paikaltaan. Eli pakovastusta ei ole lainkaan.

Macho 24.08.2005 11:47

Lueskelin aiheesta keskustelut corvettefoorumilta, aikas mielenkiintoinen vika, jäämme odottamaan loppuratkaisua.. 8)

ZR1 25.08.2005 14:39

Mitä ihmettä mä teen auton kanssa...

8 viikkoa korjaamolla ja vikaa ei löydy...

:(

Masa 25.08.2005 15:25

Tietäsköhän joku siellä ZR-1 verkkosivuilla ???
Amerikan pojilla on noita autoja kuiteski vähä enempi ku täällä....

ZR1 25.08.2005 19:58

Quote:

Originally Posted by Vette64
Tietäsköhän joku siellä ZR-1 verkkosivuilla ???
Amerikan pojilla on noita autoja kuiteski vähä enempi ku täällä....

Ei valitettavasti tiedä. 'Kaikki' on periaatteessa tutkittu/vaihdettu/mitattu.

WBBC 26.08.2005 08:53

Onko paha/kallis homma vaihtaa koko johtosarja?

ZR1 26.08.2005 13:40

Eiköhän tämä ollut tässä. Palataan asiaan, jos aihetta ilmenee. :wink:

Carlos 28.09.2005 16:52

Miten tämän kanssa loppujen lopuksi kävi - löytyikö vika ja saatiinko korjatuksi?

Pappatunturi 28.09.2005 17:18

Eikös se saatu mutta kyseessä ns salainen vika :)

ZL1 28.09.2005 19:48

olikos se venttiilin jousi poikki ja kohta perään nokka-akseli poikki...

ZR1 29.09.2005 07:40

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Eikös se saatu mutta kyseessä ns salainen vika :)

Se on hyvä *****illa, kun oma auto ei ole ollut tuolla 3kk..

ZR1 29.09.2005 07:42

Quote:

Originally Posted by ZZ540R
olikos se venttiilin jousi poikki ja kohta perään nokka-akseli poikki...

Voi kuule, syytön minä siihen olen.

Pappatunturi 29.09.2005 07:56

Quote:

Originally Posted by ZR1
Se on hyvä *****illa, kun oma auto ei ole ollut tuolla 3kk..

*****illa? Päin vastoin. Lueppa nää sivut taaksepäin niin huomaat että jokainen on ollut ihan tosissaan kiinnostuneita sun vessan kuntoutuksesta.On tarjottu ideoita ja jotkut ihan konkreettista apuakin. Nyt jos auto on kunnossa vaivaa meitä kaikkia vielä hillitön perisuomalainen uteliaisuus.Eli mikä siinä oli / on vikana.

Ja hei, jos tää oli sulle jotenkin arka tai epämielyttävä aihe.Mistä et olisi halunnut lainkaan julkista spekulaatiota ,niin kurkkaas näiden topikkien aloittajan nimimerkit varmuuden vuoksi vielä yhden kerran...
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=1834
(ja tän seuraavan aloitit kertomalla autosi ongelmista-johon sulle ehdin vastata ennen kuin muutit topikin aloitusta)
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=1895

Ps oma huussi ollut telakalla kädettömän ruuvaajan takia jo NELJÄTTÄ vuotta..

Carlos 29.09.2005 09:01

Joo, ei tässä kukaan v...lla halua, mutta olisi hyödyllistä tietää, mikä se vika oli ja miten se korjattiin. Tässä foorumissahan on tarkoitus myös kerätä ja jakaa tietoa, että viisastutaan vastaisuuden varalle. Niin, ja huumorintajukaan ei "harrastelussa" ole kiellettyä, eli ei kannata olla turhan vakava ja tosikko, vaikka joskus kirpaseekin. Kaikki tämän foorumin jäsenet on varmaan ollut joskus vastaavanlaisessa tilanteessa.

Kaikkia kiinnostaisi varmaan tietää lopuksi myös, että jos ja kun sait vian korjattua, niin saitko myös sen kaipaamasi takuun ...

Eipä sitten muuta kuin hyvää mieltä, pilkettä silmiin ja virnettä suupieliin! Oppia ikä kaikki...

ZR1 29.09.2005 09:02

Quote:

*****illa? Päin vastoin. Lueppa nää sivut taaksepäin niin huomaat että jokainen on ollut ihan tosissaan kiinnostuneita sun vessan kuntoutuksesta.On tarjottu ideoita ja jotkut ihan konkreettista apuakin. Nyt jos auto on kunnossa vaivaa meitä kaikkia vielä hillitön perisuomalainen uteliaisuus.Eli mikä siinä oli / on vikana.

Ja hei, jos tää oli sulle jotenkin arka tai epämielyttävä aihe.Mistä et olisi halunnut lainkaan julkista spekulaatiota ..

Totta helkkarissa tuohon asiaan on kypsynyt. 3kk. Eli käytännössä koko kesä on mennyt. Talvella ei auto paljon tallissa lohduta. Ajettavaksi nuo laitteet on tehty. Uteliaisuus näyttää vaivaava, kun joku oli kuulemma soitellut autosta liikkeeseen. Jotain rajaa.. Entäs sitten tämä kaveri, joka kirjoittelee/toivoo, että kohta olisi projektikuntoinen ZR1 myynnissä.. Aika helkkaristi olen tilannut palikoita pikana (2pv) suoraan Jenkeistä. Uteliaille vielä tiedoksi, että ZR1:seen ei myydä nokkia yksitellen, 4kpl sarja maksaa 4000USD.. Parhaani olen yrittänyt, että auto tulisi kuntoon ja aika ******** monta kertaa pettynyt, kut tälläkään viikolla ei kärry ole kotiin tullut.

groovyjay 29.09.2005 09:23

Quote:

Originally Posted by ZR1
Totta helkkarissa tuohon asiaan on kypsynyt. 3kk. Eli käytännössä koko kesä on mennyt. Talvella ei auto paljon tallissa lohduta. Ajettavaksi nuo laitteet on tehty. Uteliaisuus näyttää vaivaava, kun joku oli kuulemma soitellut autosta liikkeeseen. Jotain rajaa.. Entäs sitten tämä kaveri, joka kirjoittelee/toivoo, että kohta olisi projektikuntoinen ZR1 myynnissä.. Aika helkkaristi olen tilannut palikoita pikana (2pv) suoraan Jenkeistä. Uteliaille vielä tiedoksi, että ZR1:seen ei myydä nokkia yksitellen, 4kpl sarja maksaa 4000USD.. Parhaani olen yrittänyt, että auto tulisi kuntoon ja aika ******** monta kertaa pettynyt, kut tälläkään viikolla ei kärry ole kotiin tullut.

Edelleen olen sitä mieltä, että pääasia, että vika on löytynyt, ja nyt menossa jo läjään päin. Tämä kesä meni sulta tosiaan aika penkin alle, tiedän monen muun kanssa saman tunteen. Itsellä oli auto atomeina 4 vuotta, kesäisin harmitti aina niin pirusti, talvisin ei niinkään... Kyllä se siitä! Tsemppiä! :D

ZR1 29.09.2005 09:41

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Edelleen olen sitä mieltä, että pääasia, että vika on löytynyt, ja nyt menossa jo läjään päin. Tämä kesä meni sulta tosiaan aika penkin alle, tiedän monen muun kanssa saman tunteen. Itsellä oli auto atomeina 4 vuotta, kesäisin harmitti aina niin pirusti, talvisin ei niinkään... Kyllä se siitä! Tsemppiä! :D

Kiitos. Ero on siinä, että sinä osaat tehdä itse autollesi jotain. Minä olen täysin korjaamon varassa, kuten ilmeisesti myös muut ZR:än omistajat Suomessa(?). Sinäänsä en kyllä muutakaan autoa osaisi itse korjata.
Osat pitäisi nyt ainakin olla kaikki haalittu, samoin hyvät ohjeet/vinkit, Enempää en voi asialle enään itse tehdä.

En ikinä olisi osannut ajatella, että Kotkan Meetti jäisi väliin.. Seuraava takaraja oli Alastaron ratapäivä.. Tämän kauden tapahtumat alkavat jo käydä vähiin..

groovyjay 29.09.2005 09:50

Quote:

Originally Posted by ZR1
Kiitos. Ero on siinä, että sinä osaat tehdä itse autollesi jotain. Minä olen täysin korjaamon varassa, kuten ilmeisesti myös muut ZR:än omistajat Suomessa(?). Sinäänsä en kyllä muutakaan autoa osaisi itse korjata.
Osat pitäisi nyt ainakin olla kaikki haalittu, samoin hyvät ohjeet/vinkit, Enempää en voi asialle enään itse tehdä.

En ikinä olisi osannut ajatella, että Kotkan Meetti jäisi väliin.. Seuraava takaraja oli Alastaron ratapäivä.. Tämän kauden tapahtumat alkavat jo käydä vähiin..

Mulla on niin kivikautista tekniikkaa omissa romuissa, että niitä saa laitella ihan kyllästymiseen asti! ;) Jos ja kun saat autosi vielä ennen lumen tuloa takaisin, niin järkätään joku pieni Corvette Meet jossain lähistöllä! :cool:

Pappatunturi 29.09.2005 09:54

Quote:

Originally Posted by ZR1

Älähän vaivu synkkyyteen.. Onhan tässä vielä ainakin yksi vettehäpeninki minne ei edes saa tulla autolla:)

http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=2126

Masa 29.09.2005 10:36

Quote:

Asiaa.Muunmuassa tätä varten tämä foorumi on olemassa , mikä on mielestäni hyvä . Uskon,että kyllä me kaikki halutaan nähdä sun ZR-1 vielä liikenteessä.Ei niitä liikaa ole...

WBBC 29.09.2005 11:35

Ei kannata hävetä yhtään että et osaa korjata ZR-1:n konetta.
Väitän että Suomessa ei kovin moni ukko siihen kykene.

Sway-bar 29.09.2005 12:15

@ZR-1

Kannattaa nostaa perspektiiviä ja katsoa tilannetta ja tosiasioita. Omistat ainutlaatuisen klassikon. Yksi pilalle mennyt kesä tuntuu pahalta nyt, mutta seuraavana hienona ajokautena sen muisto vain naurattaa. Se, että et osaa tai tunne moottoritekniikkaa ja sen huoltoa, ei ole hävettävää. Kaikkia asioita meidän ei tarvitse hallita. Meitä on monia muitakin, jotka yrittävät oppia mekaanikoksi. Uteliaat ja toivekkaat tiedustelut ovat vain indikaatio siitä, miten hyvin asiasi ovat omistaessasi tuollaisen helmen. Lukuisat meistä ovat kovin kateellisia Sinulle ja haluaisivat yhtä ainutlaatuisen Vetten. Nämä vastoinkäymiset tekevät autostasi varmasti rakkaamman ja muistorikkaamman. Jos haluaisit turvallisemman ja varmemman auton, Sinulla olisi jo Passat. Loppujen lopuksi omistat ZR-1:sen, joka on todellinen klassikko ja vaativa omistettava. Kaikki päivät eivät ole nimittäin poutaisia, ja iso varjo on seuraamus isosta puusta...

Empaattisesti,
Sway B.

Macho 29.09.2005 12:32

Hyvin sanottu puusta.. :D

Carlos 29.09.2005 12:46

Kylläpä suoltuu kauniita ja pehmeitä sanoja "Muskeliautojen" harrastajilta...tämähän alkaa olla kohta kuin "Psykologin Sielunhoitoa Ahdistuneille" -palsta...

MikkoM 29.09.2005 12:48

Mäkään en usko että meistä kukaan kommentoi ..ttuillakseen, vaan aidosta kiinnostuksesta tietää mitä "projektille" kuuluu!
ZR-1 on todellakin klassikko ja varmasti monen haave, mutta ainakin mä tiedostin heti alussa että mulla ei tällä hetkellä ole minkäänlaisia taloudellisia mahdollisuuksia ostaa saati ylläpitää ZR:ää joten on tyytyminen tavalliseen.
Tietenkin aina kaikki ongelmat on ikäviä, mutta tässä harrastuksessa niitä tulee väkisinkin isompia tai pienempiä :(
Ei passaa olla kenellekään kateellinen, itse pitää harrastaa taitojensa ja oman budjetin rajoissa;)
Tsemppiä:D

Carlos 29.09.2005 12:55

Quote:

Originally Posted by Carlos
Kylläpä suoltuu kauniita ja pehmeitä sanoja "Muskeliautojen" harrastajilta...tämähän alkaa olla kohta kuin "Psykologin Sielunhoitoa Ahdistuneille" -palsta...

CARAMBA - don't be a Mamón - be a Macho! 'cause that's what your Vette and its audience are expecting, Sí Señor! :cool:

MikkoM 29.09.2005 13:33

Quote:

Originally Posted by Carlos
CARAMBA - don't be a Mamón - be a Macho! 'cause that's what your Vette and its audience are expecting, Sí Señor! :cool:

Pitää sitä nyt vähän olla myötämielinen kaverille hädän hetkellä:rolleyes:

Mala 29.09.2005 14:08

no niin jannut rauhottukaa täähän on ku niist reginoista mitä salaa luen muijan hyllystä
siis vehe on rikki mut tulee kyl kuntoon ,ei täs kukaan oo kuolemassa

ray427 29.09.2005 14:37

myy pois

Quote:

Originally Posted by ZR1
Mitä ihmettä mä teen auton kanssa...

8 viikkoa korjaamolla ja vikaa ei löydy...

:(

Zr-1 on sellainen auto, että Suomessa sen päälle ei ymmärrä
kukaan. Kokemusta on. Joka korjaamo sanoi aina että tänne vaan,
seuraavaksi sanoi ettei ne ole tälläistä ennen nähneetkään.
Siinä autossa on aina jotain korjattavaa. Joku valo palaa aina tai
jokin kuittaus on tehtävä. Hinausauto on ZR-1:n paras vara-auto.
Osta vanha kunnon kaasutinmoottoriauto. Toivottavasti saat sen
sen verran pelittämään että pääset siitä eroon.

Sway-bar 29.09.2005 14:55

Yritin sanoa jotain piristävää miehen synkällä hetkellä, niin heti joku alkoi laukomaan klisé-macho-bullshitiä. Kaikella kunnioituksella kaikkia macho-miehiä kohtaan, eikö olekin totta, ettei meistä kukaan ole kovinkaan kovia. Sanoisinpa, että valtaosa meistä on romanttisia runoratsuja, jotka tarvitsevat ylvään "humman" kiidättämään meitä pilvissä. Todelliset machot ovat niitä, jotka nielevät paskaa työpaikalla päivittäin, seisovat jonossa Prisman kassalla sika-nautajauheliha kärryissä, istuvat Corollassa kvartaalin elämästään sekä päivän päättyessä sanovat naama värähtämättä "tämä on elämisen arvoista" ja nousevat seuraavana aamuna uusintaan. Valintana Vette kuvastaa omistajansa halua ja intohimoa johonkin muuhun kuin päivittäiseen kaurapuuroon. Me ollaan kaikki herkkiä kavereita, jotka tunnetaan sydämmentykytystä, kun taomme rujoa sinfoniaa enkelioktetista.

MikkoM 29.09.2005 15:54

Täytyy sanoa että Swaylla on tänään sana hallussa:D

Ps. Myönnettäköön että en oo, en halua olla, eikä minusta tule mitään "machoa" !

Dalton 29.09.2005 18:29

Quote:

Originally Posted by ray427

Eri huolloista porukoilla on varmaan paljon hyviä, että huonoja kokemuksia: Esim. kerran oli varmaan siirtyminen enkelikuoroon lähellä, kun jarrut pettivät 100:sen nopeudessa (Valtuutettu käyttöauton huoltopaikka). Sway:n lisäksi toteaisin, että mielestäni jokainen meistä päättää millaisella Vetellä haluaa ajaa ja mitä sille haluaa tehdä. Jos on päättänyt ostaa Veten ja pitää sen hyvässä kunnossa ajaakseen sillä huvikseen silloin tällöin, niin kyllähän toimimattomuus ottaa ketä tahansa päähän oikein kunnolla!! Suoraan sanoen, minusta nämä ehdottelut: myy pois, vaihda, ovat aika sanonko mistä! Itsekkin olisin tulistunut "ehdotuksista". Mielestäni tämän paikan hyviin puoliin kuuluu, että kaveria yritetään auttaa hädässä ja itse olen saanut apua lukemalla postauksia muutamaankin ongelmaani.

Mielestäni joku raja pitäisi olla jatkossa, että jos joku kysyy apua ongelmaan, ettei ns. macho-bullshittiä ruveta heti laukomaan. Ei oikein kuulosta aikuisten touhuilta.

ray427 29.09.2005 18:57

ei tässä kukaan halua veetuilla

Sanoinpahan vaan mielipiteeni autosta. Muistaakseni huoltolasku Metro-Autoon oli 7600 euroa eikä ilmastointi tullut vielä silläkään kuntoon, kierroslukumittarin korjaus Sveitsissä maksoi melkein 2000 euroa. ZR-1 on aivan ylimainostettu vempele. Jos joku haluaa sen, niin ostakoon. Mutta ongelmien / korjausten junaileminen on niin vaikeata, koska sitä autoa ei osaa kukaan Suomessa huoltaa tai korjata.
Vilkaispaa joskus ZR-1:n troubleshootingeja weppisivuilla.
Jos auto maksoi aikoinaan melkein miljoonan niin kyllä luulisi sen jotenkin toimivan. Siitä autosta ei tule ikinä sen suurempaa legendaa, korjaamojen kunkku paremminkin.Toivottavasti kaveri saa kuitenkin autonsa joskus kuntoon, sillä mikään ei ole niin ikävää kuin epätietoinen odottaminen varsinkin jos vikaa ei tiedetä.

LT-1 29.09.2005 19:09

Quote:

Originally Posted by ray427

Tuo väite on kyllä kaukana totuudesta. Esimerkki: Vettessäni syttyi varoitusvalot, Jake sanoi ettei -95:sta voi lukea vikakoodeja ilman skanneria. Otin johdonpätkän ja virrat päälle, luin koodit ja katoin kirjasta vian ja mittasin yleismittarilla ja tilasin uuden osan ja vaihdoin ja vika poistui. Ellet ite ymmärrä autosi päälle mitään niin sinua on helppo kusettaa.

Pappatunturi 29.09.2005 19:26

Täytyy sanoa että vauhtia tuli tähän rainaan ja reilusti aamusta;)

Dalton 29.09.2005 19:58

Vielä viimeinen postaus tähän asiaan:

Uusimmassa TM:ssä oli mielenkiintoinen artikkeli liittyen Aston Martinien huoltoihin: Porukka oli yhdessä tilannut Englannista Suomeen kaksi kaveria tekemään autoihinsa huollot ja korjaukset. Jos Suomesta ei löydy riittävää asiantuntemusta erikoisimpien pelien korjaamiseen, niin useampien huoltaminen asiantuntijoilla näköjään yhdessä voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto?

Macho 29.09.2005 21:18

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Ps. Myönnettäköön että en oo, en halua olla, eikä minusta tule mitään "machoa" !

No ei varmaan tulekaan, tämä nimimerkki on jo nimittäin varattu! :bom: :batman:

All times are GMT +3. The time now is 07:55.