![]() |
1984 tankki ongelma
Ongelma seuraavanlainen:
1984 orkkis tankki mutta LT1 tekniikka. Alle puolella tankilla kurveissa imee bensalinjat tyhjiksi. Ratkaisu ehdotuksia? |
Oletko katsonut tankkiin miltä siellä näyttää, onko esim. bensapumppu asennettu normaalia ylemmäksi tai muuten ihan vinoon? Mistään muusta se ei oikein voi olla kiinni, olettaen että puoli tankkia on oikeasti puoli tankkia, mittarihan voi näyttää myös väärin.
|
|
Tankki
Tankkihan ei ole suunniteltu oikealle ruiskujärjestelmälle vaan cross firea varten. Itsekin suunnittelin tuota kerääjää extra pumpuin. Riittäisi tuotto ahtamiseenkin.
|
Osta multa tankki tuohon. 92 tankki sopinee tuohon. Laita yv:tä jos kiinnostaa
|
Sama ongelma kaikissa C4 tankeissa.
Alle puolella tankilla alkaa pitkissä mutkissa hörppiä tyhjää. Kerääjänä siellä on vaan sellanen pieni muovikuppi johon pumpun imusihti menee. Missä vettessä on muuten tunnel ram ruisku? |
Quote:
No, anyways. Ongelmahan on loiskelevyjen puute ja sen loiskepurkin mataluus. Ja omassa autossani tätä vielä korostaa se, että tankki meni jossain kohtaa ruttuun huohotuksen toimimattomuuden takia, tämä aiheutti koko pickupin vinoon menon (eli alaosa nousi normaalia ylemmäs). Tässä yksi tyyli korjata asia jos tankki ja pickup ovat ehjiä. Jos pumppu on tankin ulkoinen niin sumppu lienee toimiva tapa. |
Quote:
Mulla ei ole enää ihan orggis kone mutta en kyllä muista ikinä että olisi pätkinyt esim. kolmasosatankilla. Tietysti kahdella kolmella palkilla ei ole enää asiaa paljoa pyöritellä. No olihan tuolla sun linkissäkin että: "With street tires I didn't have much trouble, it was okay down to two bars left on the gauge." |
Mulla oli 84nen orggiskoneella ja alkoi puutuman mutkissa alle puolella tankilla.
Alastaron pitkissä mutkissa sen parhaiten huomasi. Sillä yleensä tuli täydellä tankilla radalle lähdettyäkin, joskus vaan pääsi käymään bensa vähiin ja silloin sen huomasi. Kuinkahan vaahto toimisi tankissa? |
Quote:
Tein omaan kärryyn tuollaisen vastaavan kerääjätankkisysteemin. Ainakin kadulla tuntuis hoitavan hyvin tehtävänsä. Ehkä tankin päässä kuitenkin helpompi hoitaa homma jos toimivat bensalinjat on muuten olemassa. ![]() Edit: kuvan kanssa sähellystä. |
Kerääjä
Joo ryhdyn rakentamaan tuota kerääjää kun on näköjään muillakin sama ongelma. Kiitos
|
Vanha ketju, mutta ajattelin laittaa tähän, koska mulla taitaa olla nyt tuo aloittajan auto. Vai onkohan noita (-84 LT1) useampi?
Ongelma on edelleen, ja todella ärsyttävä. Itse olen miettinyt tankkivaahtoa tms. Oisko noista kuutioista mihinkään? Kokemuksia? https://www.xlmoto.fi/bensatankin-vaahtomuovi-twenty |
[quote=ToniH]Paitsi kuulemma -84:sissa - orkkiskoneella. :confused:
] On kyllä. Itellä kerran topannut sen takia kone. En tiennyt tällaisesta ominaisuudesta ja painoin nilkan suoraksi kurviin ja töks. |
Quote:
Ei muuten pidä paikkaansa, B2K Callawayssa ei hörpi tyhjää. Pikku-eetu |
Quote:
|
Quote:
Jakaisitko tiedon millainen toteutus Callawayssä on? |
Quote:
Tuollaista olin muistavinani: Callaway has a cure for it- baffles in the fuel tank |
Ysikasia ja pitää täynnä, talveks vähän säilytysainetta.
Mites korkki, saako ilmaa? Jossain muussa autossa oli semmonen perusvika, tiivarit meni monesti uusiks bensatankin korkista, kylkiä pitkin lainehti, ruttuun meni, uus korkki/ ilmanoton reikä puhtaaksi sit ok. Painetta jos tulee avatessa ja suhahtaa oli neuvvo. |
Mun ex-87 tuntui hörppäävän ilmaa selvästi herkemmin kuin nykyinen '91. Olisikohan jotain kehitystä tapahtunut jo tuolla välillä?
Ikävä omituisuus... Ensimmäisellä kerralla voi vähän yllättää, kun veto loppuu takapyöriltä esim. kesken sladin ja sitten palaa taas, kun bensa hölskähtää toiseen suuntaan. |
Muistan myös -86 Camarossa selvästi tuon piirteen, risteyksissä tuli käännyttyä muutaman kerran reilummalla vauhdilla ja etukäteen oli ajatus mennä sladissa kääntämisen jälkeen, samalla hetkellä kun lipponen liimautui lattiaan, kone heitti vetämästä. Ysiviis Vettessä tämä ei ole vaivannut, pumpun ympärillä on vain muovinen kaukalo, ei muita loiskelevyjä.
|
Quote:
|
Sama tankki 84-96. Pickuppeja on useampi erilainen, viimeisin 89-96 sama kaikissa, paitti Z:ssa.
|
| All times are GMT +3. The time now is 03:28. |