FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vi##u s@@tana runkkari ajoi takakulmaan (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=20462)

Pappatunturi 26.07.2012 18:15

Vi##u s@@tana runkkari ajoi takakulmaan

Risteyksestä veivasi dodge caliberilta homonaama mun takapuskuriin. Takapuskurin pää painui lokasuojan sisään ja nyt pitäisi sitten ... Mitä?

Yhteystiedot, valokuvat ja todistaja on. Enhän mä tota mihinkään voi viedä korjattavaksi viedä vai voinko? Finnvetestäkö korjaus/kustannusarvio ja siitä sitten kustannusarvio?

Mua ottaa niin paljon päähän ettei mitään rajaa, oisin leiponut caliberrunkkua turpaan aivan täysillä jos ei ois ollut 5 vuotias matkassa..:spiderma:

unknown 26.07.2012 18:33

Paha-kurki!
Asiallisia paikkoja jotka suomessa korjaa ja entisöi autoja, ja osaa antaa korjausarvioita on Triangle ja MAT.
Kuuntele minkälaista summaa tarjoavat vakuutusyhtiöstä, ja päätä sitten otatko rahana, korjaat itse, vai vietkö laitettavaksi.

woodland 26.07.2012 18:33

Ai,ai ja vielä kerran ai. Tota samaa oon itsekin pelännyt mitä vittua siinä tulisi tehtyä jos vastaavaa kävisi, ehkä joutuisi muutaman kerran hammasta puremaan ettei, en tiedä kyllä mitä tulisi tehtyä. Mutta kumminkin mihin ton auton voi viedä, maalaus pitää kumminkin tehdä yms muut hommat, aivan varmasti sylettää niin saatanasti. Semppiä sinne kuitenkin, ehkä se helpottaa muutaman yön jälkeen

VetteMan 26.07.2012 18:39

P*ska tilanne!
Toivotaan että menee vakuutustarkastajan kanssa asiat mallikkaasti.
Kertakorvauksenhan voi ottaa ja laittaa ite kuntoon.

myvette 26.07.2012 19:09

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Risteyksestä veivasi dodge caliberilta homonaama mun takapuskuriin. Takapuskurin pää painui lokasuojan sisään ja nyt pitäisi sitten ... Mitä?

Yhteystiedot, valokuvat ja todistaja on. Enhän mä tota mihinkään voi viedä korjattavaksi viedä vai voinko? Finnvetestäkö korjaus/kustannusarvio ja siitä sitten kustannusarvio?

Mua ottaa niin paljon päähän ettei mitään rajaa, oisin leiponut caliberrunkkua turpaan aivan täysillä jos ei ois ollut 5 vuotias matkassa..:spiderma:

Täytät vahinko ilmoituksen ja jos mahdollista allerkirjoituksen toiselta osapuoleleta. Sitten toimittat vahinko ilmoituksen vastapuolen vakuutusyhtiöön. Neuvottelet sitten vastapuolen vakuutusyhtiön vahinkotarkastajan kanssa tilanteesta.

savihousu 26.07.2012 19:53

Quote:

Originally Posted by myvette
Täytät vahinko ilmoituksen ja jos mahdollista allerkirjoituksen toiselta osapuoleleta. Sitten toimittat vahinko ilmoituksen vastapuolen vakuutusyhtiöön. Neuvottelet sitten vastapuolen vakuutusyhtiön vahinkotarkastajan kanssa tilanteesta.

Ja sitten käyt vetämässä Caliber-runkkua käkättimeen jälkeenpäin... :rolleyes:

janiv 26.07.2012 20:24

Tahallaanko:confused:

Corvette63 26.07.2012 22:25

Perhana, kyllä on kusinen tapaus, vihaks pistää vaikka olis ollut Caliberin suunnasta kuinka vahinko kädettömältä kuskilta. Viddumainen homma alkaa arpomaan vanhemman auton kanssa noita korjauksia. :mad:

Too early for jokes, mut eiks metroon (merkkihuoltoon), sieltä korjausarvio, jonka mukaan vakuutusyhtiö tekee päätöksen (eli ison, viisnumeroisen summan paikan hintatason tietäen) ja nappaset sen perusteella kuitenkin kertakorvaukset ja leivot itse näppäränä herrasmiehenä uuden lokasuojan paikoilleen. ;)

KTM 26.07.2012 22:31

Kurja säkä. No ei muuta kuin tee itse osalista ja kaiva hinnat mitä tarvitaan. Sitten jonkun asiallisen pajan kanssa Capisilla arvio töistä ja maalauksesta. Varmaan kertakorvaus voi olla järkevin. Pahinta tässä on se, että patinoitunutta maalia et saa paikattuun kohtaan.

Kurkis 26.07.2012 22:41

No voi kökön kökkö. Ensin täytyy ihmetellä kädetöntä kanssa-autoilijaa...ja sitten todeta että kannattaa vakuutustarkastajan kanssa ottaa se asenne että koko auto on maalattava, kun ei tuota vintagea pysty paikkaamaan.

Maamoottori 26.07.2012 22:42

Syyllisen pitää tehdä vahinkoilmoitus(hänen pitää ilmoittaa syyttömän auton tiedot kanssa) omaan yhtiöönsä, muuten homma lähtee eteneen nihkeesti. Pääsääntöisesti saat itse valita korjauspaikan.

Jos päädyt kertakorvaukseen, olisi syytä purkaa autoa riittävästi että ei tuu yllätyksia kun autoa korjataan. Kertakorvaus kun on kerran sovittu ei jälkikäteen havaittuihin lisävaurioihin ole mahdollista saada lisäkorvausta.

Tahallaanko ajo? Oliko harvinainen peli kun ollaan jo leipomassa kaveria?

No toivottavasti homma lähtee eteneen hyvin.

Former67er 27.07.2012 09:24

Quote:

Originally Posted by Kurkis
No voi kökön kökkö. Ensin täytyy ihmetellä kädetöntä kanssa-autoilijaa...ja sitten todeta että kannattaa vakuutustarkastajan kanssa ottaa se asenne että koko auto on maalattava, kun ei tuota vintagea pysty paikkaamaan.

Koko auto uusiks koska vaikeeta saada sinistä just oikeella matta-asteella joka myös ajan kanssa patinoituu samaan tahtiin.

Ja kyllähän sä ne pajat tiedät :)
Metro auto voisi olla tosiaan kova sana että saadaan "sopiva" summa korjaukselle ;)

Tapaus on tosiaan veemäisempi kun että ois "uusi" auto menny ruttuun!!!

Yorcci 27.07.2012 10:48

Toi on kyllä sääli, että kolaroimaton ja ajan patinoima pinta meni nyt sitten pilalle. :mad: Korjausmaalausta kun ei saa tehtyä niin, ettei huomaisi eroa muuhun pintaan.

No, asialle ei -ikävä kyllä- voi mitään ja nyt on vaan katteltava eteenpäin. Ymmärrän kyllä Pappiksen fiilarit. Omaa vessaa kun on rusikoitu harva se talvi.

EX81 27.07.2012 11:33

No voihan perse!

Rahat pois vakuutusyhtiöltä ja auto entistä ehompaan kuntoon. Toivottavasti menee helpommalla kuin punaisen raketin kanssa.
Jaksamisia!!

hateju 27.07.2012 13:33

Tuo on tosiaan paskamainen kun ei saa edes rahallakaan ihan kuntoon...

woodland 27.07.2012 15:19

Laitas pappis pari kuvaa kolhusta niin nähdään miten pahasti kävi

PR1 27.07.2012 18:12

Harmi tapaus mitä pelänny kans kun monet hitsaa perässä niinkun ei olis vetteä ikinä nähny. mut ei kai niin tahallaan kun multa puhkovat renkaita syksyllä. Vakuutusyhtiö kertoi firman ja sieltä chrysleriin koko sarja. Corvetteen menikin rahalla kun ei sellaisia gummeja ollut niin sain taakse uudet michelin pilotin korvikkeet listahintaan ja varasarja ne
tistä meni tarpeeseen. äh tällä kännykällä ei onnistu mut miten lie saa hinnan jos vaikka lunastus summa ja kuntoon vaan?

KooVee 27.07.2012 22:26

On se niin väärin! Osanottoni.

Sen verran homonaamalle tekisin kyllä kiusaa, jos nenästä kerran et vääntänyt, että väittäisin tapahtunutta tahalliseksi teoksi. Muistat vain näin että caliberirunkku jo hetkeä aiemmin uhitteli useaan otteeseen Dodgellaan ja loppuviimein liimoissaan ajoi tahallaan päälle. Tämän kun ilmoittaa homonaaman vakuutusyhtiölle ja / tai poliisille, niin pääseehän ajotaidoton ainakin selittelemään. Parhaimmillaan käy niin, että vakuutusyhtiö karhuaa autosi korjauskustannukset Dodgemieheltä. Joka nyt ei tee tehtyä tekemättömäksi, mutta... elämä on.

hanhi27 28.07.2012 16:33

Tänään meinas käydä samoin,Qashqai nissan roikku kehä:3 takaluukussa kiinni väläytin vähän jarruvaloja ni oli kuskilla vähän toimintaa kapiinissa ja sit ohi ku pääsivät rinnalle niin oli kuskilla ja apparilla keski sormet pystyssä.....

Sharkou 28.07.2012 17:40

Quote:

Originally Posted by hanhi27
Tänään meinas käydä samoin,Qashqai nissan roikku kehä:3 takaluukussa kiinni väläytin vähän jarruvaloja ni oli kuskilla vähän toimintaa kapiinissa ja sit ohi ku pääsivät rinnalle niin oli kuskilla ja apparilla keski sormet pystyssä.....

Oon huomannu saman. Mikä vi##u siinä on et pitää (Veten) perässä roikkua. Ei kukaan roiku samalla tavalla mun perässä kun ajan Volkkarilla!? Sori tää offtopiiikki!

Osanottoni pappikselle!

ToniH 29.07.2012 23:23

Osanotot. Tuttu tunne. :(

Kantsisko hakea korjausarvio Triangle Motorista? Niillä luulis olevan kontaktit, jotka osaavat ammattitaitoisesti korjata antiikkiautonkin.

Ja tarjous kädessä voit sitten päättää annatko Triangelin hoitaa homma vai otatko vakuutusyhtiöltä rahat käteen ja korjaat itse.

frost63 30.07.2012 00:23

Otan osaa.

Toivottavasti ja ilmeisesti kenellekään ei kuitenkaan käynyt mitään. Niskathan jne. noissa pikkukolhuissakin on helposti kovilla.

Kiinnostavaa kuulla miten maalaus ratkaistaan..

Wormie 30.07.2012 13:33

Osanottoni.

Vakuutusyhtiölle pitää muistaa painottaa korvauksesta neuvoteltaessa auton patinan vaikutusta arvoa nostavaksi. Ja myös kertoa että jos kolhua ei korjata äärimmäisellä ammattitaidolla niin vaihtoehtona on korin täys entisöinti jos halutaan auton arvon säilyvän edes jollain lailla.

zz-2 30.07.2012 15:13

Quote:

Originally Posted by Wormie

Vakuutusyhtiölle pitää muistaa painottaa korvauksesta neuvoteltaessa auton patinan vaikutusta arvoa nostavaksi. .

Kymmen vuotisen urani aikana en koskaan kuullut että maalipinnan ikä tai kuluma olis nostanu korjaus arvion hintaa.
Luulenpa että ton asian kanssa ollaan aika pahasti myöhässä.
Tosin jos siitä saiskin lisää fyrkkaa en ahdistu erityisesti siitä että olin väärässä.

Pappatunturi 30.07.2012 15:26

Kiitos kaikille tsempistä.. veekäyrän kulma edelleen niin tapissa ettei koko lomasta näytä tulevan yhtään mitään. Tänään tuli postista vahinkoilmoitus ja sen jälkeen hoidan homman varmaan trianglen kautta. Uskon että on paras vaihtoehto tässä tilanteessa. Sen verran siipi maassa etten ole ihan varma viittiikö enää tulla miittiin. Nyt se näyttää ihan oikeasti romuvessalta.

Eihän toi kuvassa kovinkaan pahalta näytä mutta on ottanut kipeetä myös sisälokasuodan puolelta.

Huomiseksi on varattu kuitenkin aika Ojalan Jukalle nyt kun voimalinja on siinä kuosissa että pääsee jotain mittaamaan.

zz-2 30.07.2012 15:39

Äkkiseltään katsottuna suurin ongelma on tuo puskuri. Kun se on tuolleen kiinni tuossa kuidussa se lienee vääntynyt. Kromi osaan ajan patinan saaminen tai vastaavan löytyminen on aika haaste.
Maali pintaan tulee patina melko helposti kun ruiskuttaa viimeisen kerroksen tinnerillä ohentaen. Vanhan liiton lakkoja lienee saatavilla jossa tuo saatta vielä toimia. Paitsi että tehdas ei ole tota autoa lakannut, sekin on jonniilainen haaste nykyjään.
Todennäkösesti korajus kohtaa saa etsiä kunhan tuo on valmis.

Jaa, no eipähän tuo olekkaan metalli väri. No lakattu ei ole silti. Puolet haasteesta katosi heti.

KooVee 30.07.2012 16:04

Quote:

veekäyrän kulma edelleen niin tapissa

Syystäkin.
Vakuutusyhtiön kanssa telmiessä on hyvä muistaa että sielläkin päätökset tekee ihminen, jolla on kohtalaisen paljonkin harkintavaltaa päätöksissään. Itsekin niiden kanssa peuhanneena tiedän, että samassa tilanteessa kaikki eivät saa samaa kohtelua. Tsemppiä neuvonpitoon!!

janiv 30.07.2012 16:53

Quote:

Huomiseksi on varattu kuitenkin aika Ojalan Jukalle nyt kun voimalinja on siinä kuosissa että pääsee jotain mittaamaan.

No siulla sentäs auto käy ja kukkuu sekä vaihteisto toimii. Toisin ku allekirjoittaneella:(

All times are GMT +3. The time now is 10:15.