FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Soittaminen usassa (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=22598)

sulo 16.08.2013 19:27

Soittaminen usassa

Terve
Olis syyskuun puolella matka varattu floridaan ja hyviä vinkkejä on täältä löytynyt.
Puhelimen ja tietokoneen käytöstä kaivattais vinkkejä.Onko siellä pre paid liittymiä ja käykö ne suomi mallin puhelimeen?
Mites hotellien free wifit?Pitäis päästä nettiä pläräämään ,jos vaikka löytäis jotain kotiin tuotavaa.Vinkeistä kiitollinen.

vma 16.08.2013 19:58

Suomiliittymät toimivat suht mukavasti jenkeissä. Itse en kyllä lomalle läppäriä ottaisi mukaan maksustakaan. Jenkeissä on halpoja nettikaffeloita, joten käytä niitä. Ja etsi etukäteen netistä kotona mitä ostat. Paikanpäällä koneen kanssa nyhjöttäminen on hukkaanheitettyä aikaa kaikesta paljon mageammasta.

My two cents.

Juke 16.08.2013 20:22

Mulla oli miniläppäri matkassa ja sillä tuli iltaisin muiden nukkuessa tehtyä pientä matkapäiväkirjaa tänne Finnsharkiin. Hotelleissa Wifit pelas ihan hienosti. Prepaidia en edes kysellyt, kun ei niitä soittoja niin paljoa 10 päivän reissulla tullut, että suomi-liittymä olis taloutta kaatanut.

Nipa 16.08.2013 20:31

Joo ei kai sieltä koko ajan soiteltua tuu. Ittelläki miniläppäri mukana ja motellien wifit toimi hyvin ni illalla katto aina seuraavan päivän menot

Antt1N 16.08.2013 21:49

Itseä kiinnostaisi pree paidit datasiirrossa, josko jollain kokemuksia?

sulo 17.08.2013 07:07

Quote:

Originally Posted by Antt1N

Tää asia kiinnostas vielä.kännykästä on niin helppo ja nopea hakea tietoja.
siihen kun on täällä kotimaassa tottunu.

Yly 17.08.2013 07:55

Quote:

Originally Posted by Antt1N

Olimme Californiassa toukokuussa.

Ruotsalaiset kaverit kehuivat paikallisia prepaid liittymiä hyvin toimiviksi.

Meidän ATK-vastaava sai myös toimivan liittymän, mutta oli se kyllä hieman vaikeaa. AT&T :n liittymä ei alkanut toimimaan ollenkaan.

Ne on hieman jäljessa Suomea noissa touhuissa, mutta jos kärsivällisyyttä löytyy, niin kyllä sieltä toimiva liittymä löytyy....

Ihmeellisintä oli se, että kaupasta ostettu liittymä piti rekisteröidä internetissä :confused:

Eli joka tapauksessa piti saada joku muu netti yhteys pelaamaan, että sai liittymän toimimaan.....

Jarke 17.08.2013 09:55

Itse en lähde enää ikinä ulkomaille ilman läppäriä tai pädiä. Se tuli opittua kun olin Lontoossa jumissa sen tuhkapilven takia. On kohtullisen vittumaista surffailla ja varailla juna/laivakyytejä / hotelleja Euroopasta kännykällä..

vma 17.08.2013 11:42

Ongelmat kullakin. Itse otin Lontoon mustan taksin juna-asemalle, ostin lipun ja siirsin itseni Ranskaan ja lopuksi kotimaahan. Kertaakaan en läppärinreuhkaa tarvinnut ko matkan junailuun ja tekemiseen.

Jarke 17.08.2013 12:13

Kotiin tuli itsekin lopulta. Ei riittänyt päivittäinen virka-aika jonottamiseen luukulle asti Lontoon juna-asemilla silloin kun itse sinne yritin päästä. Kolmantena päivänä taisi onnistua. Tulee muutenkin reissattua aika paljon. Miksipä sen elämän pitäisi olla reissussa sen vaikeampaa kuin kotonakaan. Tietokone helpottaa kaikkea, ainakin minulla, mutta kukin taapertaa tavallaan.

Jardze 17.08.2013 12:31

Ota ihmeessä

T-Mobile myi prepaid kortin Iphoneen ja se toimikin ihan mallikkaasti. 3G toimi vain isoissa kaupungeissa. Mäkkäreissä wifi oli verraton apu lelujen etsimisessä. Hotellit löytyi netistä myös vaivatta aina kun oli sitä vailla. Ne tuli valittua ilmaisen wifin ja parkin tarjonneiden eduksi. Padi oli matkassa myös mutta sitä en tullut koittaneeksi mobiili verkossa.
Onnea lelun metsästykseen toivottaa. Nimim. Kateellinen ;)

vma 17.08.2013 12:43

Quote:

Originally Posted by Jarke
mutta kukin taapertaa tavallaan.

Näin juuri. Tietokoneella takkuamisen sijaan tein matkaa kotiin ilman odotteluja. ;)

Jarke 17.08.2013 13:03

Quote:

Originally Posted by vma
Näin juuri. Tietokoneella takkuamisen sijaan tein matkaa kotiin ilman odotteluja. ;)

Jos itselläsi se reissu oli helppo niin onnittelut. Olit oikeaan aikaan liikkeellä ilmeisesti ennen pahinta ruuhkaa. Kun itse sain lopulta junaliput Kölniin asti niin olisi helpottanut elämää melko lailla jos olisi voinut varailla sinne matkalla tai jo ennen lähtöä jatkoyhteyksiä sieltä eteenpäin, tai edes hotellia Kölnistä. Nyt joutui nukkumaan Kölnin rautieaseman lattialla, käytännössä ulkona. Samat ongelmat seuraavaksi Hampurissa. Ja sitten Köpiksessä. jne. :)
Kyllä sää tiedät jos sen matkan kerran teit. Aika ikimuistoinen oli ja kaikkine vaiheineen siitä voisi kirjoittaa melko hauskan tarinan.

sulo 18.08.2013 17:40

,

Kiitoksia vinkeistä .Eiköhän näistä jotain yhteyksiä saada.:)

pirre 20.08.2013 21:51

Quote:

Originally Posted by Jarke
Se tuli opittua kun olin Lontoossa jumissa sen tuhkapilven takia.

Me oltiin HannuPn kanssa kaukaa viisaita. Venattii tuhkan laskeutumista hotellin baarissa. Just kun päästiin vauhtiin niin putket rupes taas lentää :(

OnTopic. Eka USA reissu venaa syksyllä. Taidan ottaa prePaidin jotta mä voin soitella muttei kukaan soittele mulle

janiv 20.08.2013 22:27

Free WiFi ja maksulliset nettikahvilat on tähän mennessä riittäny lomamatkoilla kymmenen vuoden ajan. Eikä puheluitakaan oo tullu soiteltuu yli satasen eestä.

Muistelen, että Verizon tai Virgin mainosti pari vuotta sitten USAn telkkarissa jotain prepaidia tai oisko ollu prepaid internetiä kännykkään.

Sit kannattaa varmistaa, että sen prepaidin jota on ostamassa data toimii GPRS, UMTS, 3G tms, Suomessakin käytössä olevalla tekniikalla. USAssa on käytössä myös CDMA jota ei taija suomessa käytössä olevat kännykät tukea.

TorgueManagement 21.08.2013 09:44

Quote:

Originally Posted by janiv
Free WiFi ja maksulliset nettikahvilat on tähän mennessä riittäny lomamatkoilla kymmenen vuoden ajan. Eikä puheluitakaan oo tullu soiteltuu yli satasen eestä.

Muistelen, että Verizon tai Virgin mainosti pari vuotta sitten USAn telkkarissa jotain prepaidia tai oisko ollu prepaid internetiä kännykkään.

Sit kannattaa varmistaa, että sen prepaidin jota on ostamassa data toimii GPRS, UMTS, 3G tms, Suomessakin käytössä olevalla tekniikalla. USAssa on käytössä myös CDMA jota ei taija suomessa käytössä olevat kännykät tukea.

T-Mobilen tai AT&T:n liittymä toimii Suomi-kapuloissa. Vapaita WiFi-verkkoja on aika mukavasti. Esim. kaikki Starbucksit.

TorgueManagement 21.08.2013 09:47

Quote:

Originally Posted by pirre
OnTopic. Eka USA reissu venaa syksyllä. Taidan ottaa prePaidin jotta mä voin soitella muttei kukaan soittele mulle

Mullakin olis Sema-lippu... mutta saapa nähä kerkeekö sinne kiireellisemmiltä hommilta... :/ Vegasiin kuitenkin ainakin tammikuussa CES-messuille.

pirre 21.08.2013 20:45

Quote:

Originally Posted by TorgueManagement
Mullakin olis Sema-lippu... mutta saapa nähä kerkeekö sinne kiireellisemmiltä hommilta... :/ Vegasiin kuitenkin ainakin tammikuussa CES-messuille.

Sitä paitsi olen kuullut että Vegasissa helposti triplaa rahansa?

OnTopic: Onko uudessa maassa data siirto halpaa? Ajattelin sim korttia myös iPadiin....

Rocckk 21.08.2013 21:14

No saman jauhamiseksi menee, mutta menkööt. Wi-Fi:t toimii kaikissa hotelleissa + muuallakin mallikkaasti. Ja samalla raudalla toimii ympäri maailman. Mikä taasen ei ole välttämättä tilanne esim 3G (WCDMA/HSPA) verkossa, koska eri taajuusalueet tuettuna eri maanosissa/maanosiin myytävissä laitteissa. 2G (GPRS/EDGE) sen sijaan toimii 99% todennäköisyydellä.

Lievä OT mut itseä hieman jännitti miten menneen talven Lumialla navigointi onnistuisi. Onnistui erinomaisesti. Suomessa Wi-Fi:llä Floridan kartta sisään ja offlines navigointi toimi virheettömästi ainakin Keys - Orlando -välimaastossa.

Corvette63 30.08.2013 20:28

Quote:

Originally Posted by pirre
Sitä paitsi olen kuullut että Vegasissa helposti triplaa rahansa?

OnTopic: Onko uudessa maassa data siirto halpaa? Ajattelin sim korttia myös iPadiin....

Tuli jostain kaupasta kyseltyä Floridassa iPadiin sim-korttia, hetken laitetta katseltuaan myyjä sanoi ettei USA:n kortti siinä toimi. Ei kyllä kertonut syytä, että miksi ei toimisi.

pirre 31.08.2013 16:28

Quote:

Originally Posted by Corvette63
Tuli jostain kaupasta kyseltyä Floridassa iPadiin sim-korttia, hetken laitetta katseltuaan myyjä sanoi ettei USA:n kortti siinä toimi. Ei kyllä kertonut syytä, että miksi ei toimisi.

Ahaa... Pitääkö ottaa kortti suomesta joka toimii US mobiili dataverkossa... Eli 2G riittäis nopeudeksi hienostikkin.

ata 04.09.2013 22:58

Itse olen lähdössä USA:aan muutaman viikon päästä koko talveksi asumaan ja töihin ja pitäisi ostaa iPad tai vastaava (on mulla työpaikan läppäri, iPod touch ja Lumia mutta olisi hyvä olla tuollainen läppäriä kevyempi ja noita pikkuvehkeitä isompi laite) ja kun kävin kyselemässä Suomessa noita myyvästä liikkeestä niin ainakin myyjä sanoi että amerikkalainen sim-kortti toimii ihan hyvin Suomesta ostetussakin iPadissä. Tosin itse tuon ajattelin tulkita niin päin, että jos ostan se iPadin vasta USA:sta, niin suomalainen sim-kortti toimisi siinä sitten tänne palattua... kun ovat siellä vähän halvempia.

Puhelimeen täytyy vissiin hommata joku paikallinen sim-kortti, kun tarkoitus on siellä kuitenkin itse olla ehkä puoli vuotta.

Se on vielä auki löytyykö sieltä samalla reissulla jotain mielenkiintoista autokalustoa tänne roudattavaksi mukaan... mutta onhan siinä aikaa niitä katsella sieltä sitten.

janiv 05.09.2013 00:38

Quote:

Originally Posted by Corvette63

Oisko se ollu just se CDMA / GSM ero. Ne ei toimi ristiin. Euroopassa on GSM, USAssa molempia. Mitään syytä en sille tiiä etteikö USA:n GSM-SIM toimis eurooppalaisessa GSM iPadissa / iPhonessa / mIcrosoft-puhelimessa.

Siis yksinkertaistettuna, tuumamutterit ei käy millipulttien kierteisiin ;)

StadiShark 05.09.2013 15:45

Quote:

Originally Posted by ata
Se on vielä auki löytyykö sieltä samalla reissulla jotain mielenkiintoista autokalustoa tänne roudattavaksi mukaan... mutta onhan siinä aikaa niitä katsella sieltä sitten.

Hyvää reissua vaan :thumrigh:

Tollanenhan sopis GTOn kaveriksi paremmin, kuin hyvin :cool:

VetteMan 05.09.2013 16:45

Soneran liittymällä tuli viimeksi soiteltua se mitä tarvii.
Datakäyttöä ei juurikaan tullut käyteltyä, mutta spostitarkistuksia ja jotain pientä tuli surffattua, muttama kymppi tais laskua kaikkineen tulla.
Wifi verkkoja on hyvin tarjolla hotelleissa, kahviloissa yms ja niillä pärjäsi mainiosti.

All times are GMT +3. The time now is 06:17.