FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Sisustan verhoilua (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=2313)

MIC4-90 19.10.2005 21:39

Sisustan verhoilua

Olen tätä aikaisemminkin kysellyt, mutta silloin ei kukaan vastannut. Eli onkohan kukaan verhoillut kojetaulua? Eli takoitan nyt -90 ja uudempia. Eli esimerkiksi mustalla nahkalla tai ovipahveja? Tai sitten vaikka alumiinista jotain paloja?
Saisi vaan hiukan sitä muovista vaikutelmaa pois.

Dalton 19.10.2005 22:07

Quote:

Originally Posted by MIC4-90
Olen tätä aikaisemminkin kysellyt, mutta silloin ei kukaan vastannut. Eli onkohan kukaan verhoillut kojetaulua? Eli takoitan nyt -90 ja uudempia. Eli esimerkiksi mustalla nahkalla tai ovipahveja? Tai sitten vaikka alumiinista jotain paloja?
Saisi vaan hiukan sitä muovista vaikutelmaa pois.

Itse olen vaihtanut keskikonsolin muovit uusiin ja löytyi ylläri: Kojelaudan päällinen ei istu oikein paikallaan <- kiinnityskohtia vedetty poikki. Mrr! Talven aikana menee purkuun ja katsotaan mitä tekisi????? En oikein haluaisi lähteä toisaalta hirveästi muuttelemaan, koska kuitenkin, jos haluaa palauttaa orkkikseksi, niin olisi vähemmän työtä. Olen nähnyt, että vakioradioita on vaihdettu normaaleihin. Aika hyvin siinä vakioradion paikalla olisi tilaa, jos ei jotain 42":sta rupee tunkee sinne.

Vet 20.10.2005 10:29

Eikö tuolla ole myynnissä kaiken näköistä jalopuujäljitelmää. Siis ainakin
Corvette Centralissa.

MIC4-90 20.10.2005 11:39

Ei kiitos jalopuuta, mutta itsekkin jotain aika hillittyä hakisin. Eli oikeastaan pinta materiaaleja hiukan paremmiksi vaikka värit olisivatkin samat.

Kuinka iso projekti olisi ensikertalaiselle purkaa kojelauta kokonaan?

iaht 20.10.2005 11:55

Quote:

Originally Posted by Vet
Eikö tuolla ole myynnissä kaiken näköistä jalopuujäljitelmää. Siis ainakin
Corvette Centralissa.

Ei ainakaan ole kelo honkaa tai raaka lauta jäljitelmää

MikkoM 20.10.2005 12:39

Quote:

Originally Posted by iaht
Ei ainakaan ole kelo honkaa tai raaka lauta jäljitelmää

Ja vielä kunnon tervan hajulla:cool: Miten olis se pinkki karva:-k
No olipa taas epäasiallista:rabbit:
Tuota jalopuuta oon itsekin ajatellut, ei oo muuten hassumman näköistä:)

juzzi 20.10.2005 13:20

Nämä nyt ovat kyllä vanhempiin C4:iin mutta kumminkin...

Tollanen jälkimmäinen on kyl makee ja itelle ois tarkoitus tulla samanlainen, mutta valkopohjaisilla mittareilla.

Juza

MikkoM 20.10.2005 13:36

Noihan nyt ei oo varsinaisesti verhoiltuja kojetauluja, mutta siistin näköisiä kuitenkin, näissä vanhemmissa varsinkin tuo muovisuus hallitsee liikaa:-k

juzzi 20.10.2005 13:39

Kyl toi ylempi on "verhoiltu" alumiinilevyillä...
Oli kuulemma laserleikkaamossa töissä...

J

Sway-bar 20.10.2005 16:02

1 Attachment(s)
Sisustan ehostusta on miettinyt varmasti monet muutkin. Mielestäni C4:sen kabiini on mitä hienoin. Kuva on virtuaalituunattu.

MikkoM 20.10.2005 16:21

Quote:

Originally Posted by Sway-bar
Mielestäni C4:sen kabiini on mitä hienoin. Kuva on virtuaalituunattu.

Minunkin mielestä noissa "late" C4ssa on hieno, mutta nämä vanhemmat on hieman kolhoja alunperin :rolleyes:

groovyjay 20.10.2005 21:50

Isoissa Mersuissa yms. takseissa on kivasti tikattu nahasta kojetaulun päälliset, ehdottomasti tekee ison lisän sisustuksen laatuvaikutelmaan.

MIC4-90 21.10.2005 08:37

No just jotain tollasta olen hiukan ajatellut itsellenikin jossain vaiheessa. Olisi kiva nähdä livenä vaan ensin miten homma on mennyt.
Jos tekee hillitysti niin minusta ei pilaa mitään orkkis vaikutelmaa. Varsinkin tuo uudempi ohjaamo on kyllä todella hyvän näköinen orkkiksenakin, niin hiukan materiaalia parantamalla siitä saisi varmaan loistavan.

Vet 21.10.2005 11:11

C4 on sen verran vanha kärry, että ajan patina kuuluu asiaan. Ehkä joskus
20 vuoden kuluttua joku osaa jopa arvostaa tuota ikivanhaa muovista meininkiä. C2 ja alun C3:set ovat alkuperäisessä kuosissaan arvossaan. Hillitön tuunaus voi johtaa arveluttavaan lopputulokseen. Tietysti kulahtanut
sisusta ei kenenkään silmää hivele.

TMP 21.10.2005 12:23

Pitäs vaihtaa ratti kun se on melko kulunut, mutta noi kuvastot tahtoo olla täynnä sellaisia GTI-hirvityksiä niin onko kellään hyviä ehdotuksia mistä kannattas käydä katsomassa?

groovyjay 21.10.2005 12:33

Quote:

Originally Posted by TMP
Pitäs vaihtaa ratti kun se on melko kulunut, mutta noi kuvastot tahtoo olla täynnä sellaisia GTI-hirvityksiä niin onko kellään hyviä ehdotuksia mistä kannattas käydä katsomassa?

Minkä ikäinen laite on kyseessä? Air bag vai ei?

Carlos 21.10.2005 13:22

Quote:

Originally Posted by Sway-bar
Sisustan ehostusta on miettinyt varmasti monet muutkin. Mielestäni C4:sen kabiini on mitä hienoin. Kuva on virtuaalituunattu.

Tuo C4 kabiini näyttää jo paremmalta, mutta kyllä totuuden nimissä on todettava, että C1- ja C2 kojetaulut on klassisen tyylikkäitä ja kestää minkä tahansa uudemman version vertailun ;) ;) ;)

TMP 21.10.2005 13:23

Vuosimalli on -85, luonnollisesti ilman bägejä.

MikkoM 21.10.2005 14:04

Quote:

Originally Posted by Carlos
Tuo C4 kabiini näyttää jo paremmalta, mutta kyllä totuuden nimissä on todettava, että C1- ja C2 kojetaulut on klassisen tyylikkäitä ja kestää minkä tahansa uudemman version vertailun ;) ;) ;)

Mutta ei niin upeita kojetauluja oo sen &acute;50-&acute;60- luvun jälkeen tehty muutenkaan:cool:

ps: miks "heittomerkistä" tulee tollanen acute ??

Carlos 21.10.2005 14:16

Quote:

Originally Posted by TMP

Itse hommasin Grantin Classical Vette-style ratin, jossa kromattu 3-puolainen keskiö urilla ja musta nahkakehä, webbisivuilla ratti Nro. 791.

http://www.grantproducts.com/default.html

Rokka 21.10.2005 17:38

Kannattaa kysyä sitä kojetaulun verhoilua esim Eugenilta.
Päällystävät myös ratteja. Ite vein penkit sinne päällystettäväksi.

www.designeugen.com

PS jos muillakin on 1990 tyylinen ratti joka kaipaa uutta päällistä, voitais kysyä sieltä kimppatilausta! Yhden ratin päällystäminen maksaa noin 250 eskoa ja oma ei ole vielä niin huono että tuohon hintaan innostuisin.

morgan_kane 23.10.2005 20:49

Quote:

Originally Posted by Carlos
Itse hommasin Grantin Classical Vette-style ratin, jossa kromattu 3-puolainen keskiö urilla ja musta nahkakehä, webbisivuilla ratti Nro. 791.

http://www.grantproducts.com/default.html

mistä tilasit ratin? löytyykö suomesta?

groovyjay 23.10.2005 21:00

Quote:

Originally Posted by morgan_kane

RP:stä taitaa onnistua Grantin tuotteiden hankkiminen...

groovyjay 23.10.2005 21:01

Bling Bling

http://www.grantproducts.com/images/prod/841.jpg

:-k

Carlos 23.10.2005 21:26

Quote:

Originally Posted by morgan_kane

Joo, ostin kesäkuussa ratin US Partsista/Finn Amista. Niille jäi vielä silloin yksi samanlainen hyllyyn.

ZR1 24.10.2005 10:12

Quote:

Originally Posted by Rokka
Kannattaa kysyä sitä kojetaulun verhoilua esim Eugenilta.
Päällystävät myös ratteja. Ite vein penkit sinne päällystettäväksi.

www.designeugen.com

Mitä tuolla maksaa penkkejen verhoilu? Kuskinpenkille pitäisi tehdä jotain.

WBBC 24.10.2005 10:20

Toi on loistava idea laittaa Autometerin mittaristo tuohon 80 luvun vetteen.
Ohjaamon ilme paranee todella paljon.

Carlos 24.10.2005 11:24

Quote:

Originally Posted by groovyjay

Minkä sheikin autoon toi kullitettu kettinkiratti on tehty????:eek:

Rokka 24.10.2005 12:42

Quote:

Mitä tuolla maksaa penkkejen verhoilu?

Se oli noin tonnin luokkaa molemmat penkit, joten ei paha.
Mul on yksi musta ehjä päällinen (käy molemmille puolille) mut eikös sulla ollu ne sporttipenkit eikä tavalliset kuten mulla?

ZR1 24.10.2005 13:14

Quote:

Se oli noin tonnin luokkaa molemmat penkit, joten ei paha.
Mul on yksi musta ehjä päällinen (käy molemmille puolille) mut eikös sulla ollu ne sporttipenkit eikä tavalliset kuten mulla?

Sporttipenkit on, maksaa varmaan enemmän, kun koostuvat tuommoisista pienistä paloista. Mutta tuo tonni molemmista ei ole paha hinta.

Sway-bar 24.10.2005 15:26

Minullakin on sporttipenkit, ja hinta-arvio oli tasan tonni.

Rokka 18.11.2005 14:06

Paskat se Eugeni teekkään mun penkkejä!!! Niillä ei ole keltasta nahkaa tarpeeksi pikkuiseen raitaan penkin keskelle, ja jos tilaavat sitä lisää, joutuvat ostamaan sitä sellasen määrän että hintaa nostetaan mulle!!!

NO SEHÄN EI KÄY!

Haen penkit pois ja uusi diili on jo syntynyt erään Virolaisen kaverin kanssa joka on päällystänyt hifiautoja menestyksekkäästi..

Ja hintakin jäi alle puoleen tuosta Eugenin hinnasta! Oikeestaan kolmasosaan, mutta pitää rahdeillekkin laskea jotain (meen kyl ite käymään siellä)

Kerron lisää, mutta tuntuu työn laatu hyvältä ja hinta pieneltä ;o)
Harmittaa vaan se että raahasin penkit jo sinne Tampereelle turhaan, kun luulin attä kaupat oli selvät!!!
Olisko kukaan tulossa Tampereelta 2 viikon sisään Hyvinkään ohi???

Timppa..

Pappatunturi 18.11.2005 14:19

Quote:

Paskat se Eugeni teekkään mun penkkejä!!!
Haen penkit pois ja uusi diili on jo syntynyt erään Virolaisen kaverin kanssa joka on päällystänyt hifiautoja menestyksekkäästi..

Timppa..

Hei kerro äkkiä lisää tosta virolaisesta? Pitäiskö sin ottaa mun penkit kanssa samaan keikkaan?

groovyjay 18.11.2005 22:52

Quote:

Harmittaa vaan se että raahasin penkit jo sinne Tampereelle turhaan, kun luulin attä kaupat oli selvät!!!
Olisko kukaan tulossa Tampereelta 2 viikon sisään Hyvinkään ohi???

Timppa..

Kerro joo lisää kokemuksia, heti kun on raportoitavaa. Finnshark taitaa olla tulossa 25.11. tänne päin sieltä päin... [-(

Rokka 19.11.2005 11:07

Jep kerrotaan sitten kun on sitä kerrottavaa. Näillä näkymin minä ja Pappis ollaan sit testikaneina tossa Corveten penkkien päällystyksessä, ja taitaa lähteä molemmilta ratitkin sinne saman tien.

Hyvää jälkeä on tullut ainakin noihin hifikisa-autoihin.

Ja kiitos vaan Groovy, Pappis lupas jo tuoda mun penkit samalla kun tuo omansa mulle :o)

EDIT: miks viddu nää tyhmät valmishymiöt ei osaa pysyy poissa mun postauksista...

Macho 19.11.2005 19:32

Quote:

Näillä näkymin minä ja Pappis ollaan sit testikaneina tossa Corveten penkkien päällystyksessä, ja taitaa lähteä molemmilta ratitkin sinne saman tien.

Itse asiassa se olin minä joka soittelin, eikä pappatunturi. Ois tietysti kannattanu mainita myös tää nimimerkki soittaessa.. :-)

Rokka 20.11.2005 00:57

Ahaa niinpä tietenkin!
Ei tyhmä bodari aina hokaa kuka soittaa ;o) Mut nyt on siis mieli kirkas!

Eli Machon ja mun penkit sinne siis lähtee... Soittelen sulle vielä vaikka tossa maanantaina/tiistaina noista jutuista...

Ja hyvä kun oikasit! Tulee niin paljon puheluita ja tekstareita ettei pysy aina mukana!

Ehkä noi Pappiksenkin penkit mahtuis mukaan. Lähen kuitenkin ilmeisesti ite viemään niitä sinne. Pois voivat tulla rahdilla...

Rokka 09.12.2005 19:08

Mun ja Machon penkit ja ratit lähtivät tänään Viroon päin.
Palvelu oli hyvää, tavarat tultiin nimittäin hakemaan henkilökohtaisesti!

Kuvia ja tarinaa tulee sitten kun on taas kerrottavaa!

Carlos 09.12.2005 19:48

Quote:

Mun ja Machon penkit ja ratit lähtivät tänään Viroon päin.
Palvelu oli hyvää, tavarat tultiin nimittäin hakemaan henkilökohtaisesti!

Kuvia ja tarinaa tulee sitten kun on taas kerrottavaa!

Toivottavasti löytävät tiensä takaisinkin päin...raportoikaa sitten, kun on aihetta.

Rokka 16.01.2006 23:15

Nyt lauantaina 21 päivä tulevat takaisin.

Nopeampaa toimintaa kuin luvattiin.
Pistän kuvia ja kertomuksen laadusta sitten kun on mitä raportoida.

groovyjay 17.01.2006 00:11

Quote:

Nopeampaa toimintaa kuin luvattiin.

:cool: toimii!

Paakari 17.01.2006 07:51

Hienoa, kohta saadaan vertailukohta kotimaan ulkopuoleltakin. Hinnalla ovat ainakin tähän asti pärjänneet, eikä kädenjälki ole yleensä ollut suomipoikaa huonompi. Kohta nähdään.
Sen verran sanoisin omana ajatelmana tosta Virossa teettämisestä, että jos kaikki alkaa penkkejään sinne rahtaamaan, niin kohta on taas yksi ammattikunta Suomessa ilman työtä. Sen jälkeen maalataan ja kolarikorjataan Virossa jne. Ymmärrän vallan mainiosti syyt miksi sinne mennään (raha), ja itsekin käyn:oops: ostoksilla, mutta kokonaisuutena usein Viro ei ole paljoakaan edullisempi kuin Suomi(reklamaatiot,takuu jne.). Vähän sama juttu kuin jos kaikki käytäis Aatun valinnassa, niin sais elintarviketeollisuudelle Suomessa pistää lapun luukulle.

Meni vähän aiheen ohi, mutta joskus kannattaa miettiä ennenkuin laakasee...

Vai oisko taas pitäny olla hiljaa...:(

ZL1 17.01.2006 08:44

Quote:

Originally Posted by Paakari
Hienoa, kohta saadaan vertailukohta kotimaan ulkopuoleltakin. Hinnalla ovat ainakin tähän asti pärjänneet, eikä kädenjälki ole yleensä ollut suomipoikaa huonompi. Kohta nähdään.
Sen verran sanoisin omana ajatelmana tosta Virossa teettämisestä, että jos kaikki alkaa penkkejään sinne rahtaamaan, niin kohta on taas yksi ammattikunta Suomessa ilman työtä. Sen jälkeen maalataan ja kolarikorjataan Virossa jne. Ymmärrän vallan mainiosti syyt miksi sinne mennään (raha), ja itsekin käyn:oops: ostoksilla, mutta kokonaisuutena usein Viro ei ole paljoakaan edullisempi kuin Suomi(reklamaatiot,takuu jne.). Vähän sama juttu kuin jos kaikki käytäis Aatun valinnassa, niin sais elintarviketeollisuudelle Suomessa pistää lapun luukulle.

Meni vähän aiheen ohi, mutta joskus kannattaa miettiä ennenkuin laakasee...

Totuuden siemen tuossakin - itse en oo Lidlistä vielä muuta ostanut kuin FINK BRÄU ta ja ilotulitteita:D

Finnshark 17.01.2006 08:59

Quote:

Originally Posted by Paakari

Mun mielestä sä puhut ihan asiaa! Kotimaista kannattaisi kannattaa, mutta, mutta... Ikävä kyllä täällä on jostain syystä hinnat karanneet käsistä ja palkkojen kehitys (monella alalla) tippunut kelkasta. Yhteenvetona voisi todeta että tuo johtaa siihen että haetaan sieltä missä on halvinta miettimättä suuremmin kansantaloutta. Nyt on mun mielestä se aika kun moni kauppaketju saa mennä itseensä ja tutkiskella omia hinnankehitys ja kiinteitä kulujaan ja miettiä miten ulkolainen voi tuolla lailla tulla naapuriin ja myydä huomattavasti halvemmalla... Nyt menee vielä enemmän offtopiciksi, joten ehkä on paras lopettaa... :oops: Sisutastahan tässä ketjussa taidettiin oikeasti puhua.

Macho 17.01.2006 09:52

Ei se nyt niin yksinkertaista ole, että nyt joku jäi työttömäksi. Esim omassa tapauksessani olin kiikun kaakun teetänkö uudet nahat vai ostanko kokonaan uudet penkit. Jos tuota viron tilaisuutta ei olisi tullut, erittäin todennäköisesti olisin ostanut jotkut kuppipenkit mitkä ainakin ovat kiinantuotantoa nykyään. Otetaan ne mustavalko arskat pois silmiltä! ;)

ps. eikös viroon ole jo pitkän aikaa jannut vieneet autojaan kolarikorjattavaksi ja maalattavaks. Olen tainnut käyttää itseänikin siellä biitsillä&muutenkin täyshuollossa.

Rokka 17.01.2006 17:56

HUOM, saankin penkit takaisin 28 päivä lauantaina, ei nyt siis tulevana.
Oma moka kun ei osaa allakkaa lukea oikein.

Ja Paakari ja muut, jos satuitte lukemaan aikaisemmat kirjoitukseni, niin huomasitte miksi minä teetin sitten loppujen lopuksi Virossa.

Eli en saanut palvelua Suomesta!!! Penkit oli jo Eugenilla, ja sit eivät tehneetkään sopimuksen mukaan, vaan olisivat nostaneet hintaa vielä edellisestä. Lisäksi mulle ei soitettu viikon sisään vaikka luvattiin, ja kun asiaa kyselin kuukauden päästä, niin tuli siis tuota tietoa.
En suostunut hinnannostoon, eikä Eugen suostunut tekemään penkkejä sovitulla hinnalla, kun töitä on kuulemma ihan jo liikaakin...

No kyllä se Silverin (Viron mies) hintakin miellytti.
Suomi 1450e ja ite penkkien raahaus eestaas Tampereelle.
vrt Viro noin 650e ja penkit haetaan ja tuodaan takaisin.

Paakari 17.01.2006 18:21

En mollannut sinua enkä penkkejäsi, itse olen myöskin kiinnostunut ko. hommasta. Kuten sanoin: verotettujen markkojen määrä on rajallinen ja jokainen koittaa käyttää ne mahdollisimman hyödyllisesti. Mutta tällä kolikolla on se toinenkin puoli.Sitä lähinnä tarkoitin, en mitään yksittäistä tapausta. Ja niinkuin FS sanoi: suomikauppiaitten tulisi tarkastella omaa kustannusrakennettaan ja ahneuttaan, hinnat ovat nousseet enemmän kuin kansalaisten tulot!!!

Ugh olen puhunut!

Finnshark 17.01.2006 20:45

Quote:

Ja Paakari ja muut, jos satuitte lukemaan aikaisemmat kirjoitukseni, niin huomasitte miksi minä teetin sitten loppujen lopuksi Virossa.

Jep, ei mullakaan ollut henk koht mitään taka-ajatuksia kirjoituksessani. Kuten Paakari kiteytti, otin kantaa palveluntarjoajiin en palvelua hakeviin. Kansa äänestää jaloillaan, vaikka tässä on sunnuntaina lippuja ja lappuja täyteltykin. Itsekin olen tavaraa ostanut ulkomailta ja ostan jatkossakin jos hintaero on samaa luokkaa kuin nytkin. Ikävää on se että silloin Suomen ammattilaiset kärsivät, mutta eihän sille mitään voi jos kustannuksissa on Rokan mainitsemat erot!

Muista muuten Rokka kertoilla kuvin ja sanoin penkkien verhoilua kunhan ne saat! Kaikki muutamat kommentit joita viron tekijöistä olen kuullut ovat olleet hyviä tähänasti!

Rokka 18.01.2006 01:18

Jep, en mä noita mitenkään henk koht ottannu!
Ajattelin vaan tarkentaa että mulla oli tosiaan se pääsyy tossa Suomipojan huonossa palvelussa ei kovassa hinnassa.

Mun penkithän oli jo siellä Tamperella, kunhan firma olis vaan kiskonut ne nahat päälle.

Plussana tuli sit toi ylläri, et hintaero on noinkin suuri.

Tottakait pistät oikein hyviä kuvia joka kantilta sivuilleni, ja linkit tänne.

Sway-bar 18.01.2006 12:01

Kuten luonnossakin, epäsuuret konsentraatiokeskittymät laimenevat ajan saatossa, jolloin tarkasteltava mielivaltainen systeemi tasapainottuu muodostaen uuden keskikonsentraation. Mielestäni on epätervettä yrittää säilyttää systeemiä, joka on tasapainon vastainen, koska se tuhoutuu väistämättä ajan saatossa.

Odotan innolla raporttia!

All times are GMT +3. The time now is 09:40.