FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SD VE Tuning Probleema (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=23729)

suojasto 25.03.2014 21:49

SD VE Tuning Probleema

Törmäsin oheiseen ongelmaan tänään kun yritin saada VE tauluja kohdalleen.

Jostain syystä Advance ajaa itsensä nollaan vaikka kaikki Spark taulut on kunnossa ja korjaukset pois käytöstä .... Onko ideaa mitä olen unohtanut ?
Ohessa vielä Low Octane taulu, johon PCMn pitäisi pönöttää MAF fail tilanteessa.

Nollaan ajo tapahtuu noin 10 sekunnin käynnin jälkeen.

Patse84 25.03.2014 22:09

Ja sinä siellä tänään taisit ajella lentokentän kupeessa, arvelinkin että onkohan joku scannaus menossa :) oltiin pikkumiehen kanssa kattelemassa lentsikoita valkosen hijasen kanssa.

suojasto 25.03.2014 23:12

Quote:

Originally Posted by Patse84
Ja sinä siellä tänään taisit ajella lentokentän kupeessa, arvelinkin että onkohan joku scannaus menossa :) oltiin pikkumiehen kanssa kattelemassa lentsikoita valkosen hijasen kanssa.

Olin paikalla -- (:=) --- 8 kertaa säädin MAFia. Lopputulos ei edelleenkään häävi eli tuppaa nykimään pintakaasun palattaessa ja silti edelleen laihalla alakiepeillä. Täytyy opetella noita Hptunersin saloja lisää.

Jos jotain positiivista hakee niin isoilla kierroksilla meno on tosi vahvaa ....

CC-5 26.03.2014 01:26

Quote:

Originally Posted by suojasto
Olin paikalla -- (:=) --- 8 kertaa säädin MAFia. Lopputulos ei edelleenkään häävi eli tuppaa nykimään pintakaasun palattaessa ja silti edelleen laihalla alakiepeillä. Täytyy opetella noita Hptunersin saloja lisää.

Jos jotain positiivista hakee niin isoilla kierroksilla meno on tosi vahvaa ....

Joo tuo On ton nokan ominaisuus,,26thkm ajettu nykivällä pinta kaasulla,, Harinen lupaa korjata ongelman parissa tunnissa???laitappa reilusti rikkaammialle niin saattaa nykiminen rauhoittua ,ja lamdaohjaus pois päältä. Toi gm hotcam lsa 112 muuten kiva nokka mutta nykiminen ei,

Pekka Berkeles 26.03.2014 07:07

Quote:

Originally Posted by suojasto
Jostain syystä Advance ajaa itsensä nollaan vaikka kaikki Spark taulut on kunnossa ja korjaukset pois käytöstä .... Onko ideaa mitä olen unohtanut ?

Mielenkiintoista lukea, mitä palstamme usein äidinkielen tunneilta pinnannut "Mickey II":n kommentoi! Muutahan ei tarvita kuin että minä ensin kirjoitan jotain...

"Mickey I" lienee tuttu hahmo palstan pitkäaikaisille lukijoille. "Mickey II" on ollut mukana vähemmän aikaa, mutta maneerit on aivan samat. No, katsotaan paljonko saadaan irti..: http://www.youtube.com/watch?v=xJ4HcK7oH9M

Suojastolle: sytkäennakko voi mennä nollaan monestakin syystä. Lue vaikka allaolevasta linkistä muutaman vuoden takaa, jossa tarinoin aiheesta (ja ämerican mestarisäätäjästä) muutaman viestin verran (alkaen viestistä 142):

http://finnshark.com/forum/showthrea...475#post323475

Pekka Berkeles 26.03.2014 07:12

Quote:

Originally Posted by CC-5
26thkm ajettu nykivällä pinta kaasulla,, Harinen lupaa korjata ongelman parissa tunnissa???laitappa reilusti rikkaammialle niin saattaa nykiminen rauhoittua ,ja lamdaohjaus pois päältä.

Olikos sulla 2 baarin MAPpi? Jos on, niin Harisella menee enemmän kuin kaksi tuntia, koska homma ei onnistu suoraan EFI Livellä. Vaatisi koko homman aloittamisen alusta.

Mutta jotain hyviäkin uutisia. Jenkkiguru oli jyvällä sähköpostiviestissään, mutta oli keksinyt ratkaisusta vain puolet. Se toinen puoli jäi puuttumaan, mutta luulen, että olen keksinyt niksin. Toki sitä pitää kokeilla. Ja tällä ei muuten ole mitään tekemistä sytkän ja seoksen kanssa, vaan juontaa juurensa aivan muualle.

CC-5 26.03.2014 08:46

OK! Kokeillaan vaan uusia niksejä,, parin viikon sisällä pitäis pulkka olla ajokunnossa säätöihin,,,ehkä olisi hyvä tsekata muitakin säätöjä kun tuli päivitetty toi lehti puhallinkin��

ruusperi 26.03.2014 10:32

joo meinasinki jo vetää tähä jotai viiltävää analyysii tost kuvast mut perkules ku kerkeski jo provoo ja ratkasee koko homma,,,

suojasto 26.03.2014 15:24

Quote:

Originally Posted by CC-5
Joo tuo On ton nokan ominaisuus,,26thkm ajettu nykivällä pinta kaasulla,, Harinen lupaa korjata ongelman parissa tunnissa???laitappa reilusti rikkaammialle niin saattaa nykiminen rauhoittua ,ja lamdaohjaus pois päältä. Toi gm hotcam lsa 112 muuten kiva nokka mutta nykiminen ei,

Hieno fiilis kun lamppu syttyy joskus näiden juttujen jälkeen.
- Laitoin koneen OL tilaan
- Lisäsin OL FA tauluun reippaasti kakkua
- Suht hyvä veto tosin edelleen nykii vähän, mutta selkeästi paras O2 tulosmatriisi sofar....

- kokeilen seuraavaksi
1. Poistan sen Hybridi PE kuvion idlestä
2. Poistetaan CL käytöstä
3. Sitten vain simppeliä säätöä OL tilaan
4. Ne Cracker ja Follower asetukset on vakion asetuksissa mulla
5. Dynomittaus kyllä syyhyttää .....

Ratkaiskaa nyt toi sytkäongelma vielä tuossa VE SD säädössä ??

suojasto 28.03.2014 19:19

LS Hot Cam toimii ...

Ohessa dataa tämän päivän skannauksista. Aika monta vaihetta tässä hommassa kun katsoin että kovalevyllä 67 eri versiota mun .hpt virityksia --- tässä sitä ollaan ....

1. MAF on poissa (P101,102, 103 SES lippu pois + MAF failure = 0Hz)
2. OL ainoastaan päällä -- ja CL asetettu pois eli että menee päälle vasta 141 astetta lämmössä.
3. Kuvissa on myös STFT päällä -- aluksi ajoin ilman sitä ja korjailin VE taulua --no paras ajo tulee kun korjatulle VE taululle (secondary) laittaa lopuksi päälle sen STFT enablen siinä Open Loop osuudessa.

4. Nypytys hävisi -- samoin InGear Idle on OK noin 800.

5. Pieni miinus sofar --- P/N Idle nopeus on koko ajan 1100 rpm vaikka mulla on komento taulussa 950 --- veikkaan että rikas seos aiheuttaa tuon ?

-- Ohessa vielä pikkuvideonäyte siitä nypyttävästä InGear Idlestä --- tätä vaivaa ei tosin enää ole https://www.youtube.com/watch?v=ZcuoDNmYxzw

suojasto 19.04.2014 21:53

Imuvuoto ja surkeat imuportin tiivisteet

Aikani kärsittyä noista tyhjäkäyntiongelmista -- purin koko imusarjan ja oheista sotkua sieltä siten löytyi. Eli kannattaa varmaankin olla tarkkana mitä tiivisteitä käyttää imusarjan ja kannen välissä. Oheiset lisäkkeelliset tiivisteet eivät näemmä pysy porteissa hyvin kiinni vaan pienikin sivuttaiskolautus asennuksessa irroittaa tiivisteet paikaltaan.

Kiitokset vinkeistä matkan varrelta erityisesti JuhaTee ja PekkaB. Tosiaan Starttipilottia (Eetteriä) varovasti imusarjaan niin saat paljastettua imuvuodon helposti. Varo kuitenkin Katteja ja Pakosarjoja ettei pala koko vehje.

Patse84 20.04.2014 00:49

Hyvä että selvisi!

All times are GMT +3. The time now is 09:06.