![]() |
Ivalon 1979
Katselin kovalevyäni ja totean että C3:sta löytyy ostoa varten dataa vuodesta 2008.. Hetken mielijohteesta siis Oulun manuaali 1979 ei talliin päätynyt. Päivittlen tässä fiiliksiä ja ajatustenvirtaa sitä mukaa kun auton kanssa kerkiää puuhastelemaan. Tää on mun eka ameriikanpeli joten harrastaminen alkoi tuumaisten lenkkien ja hylsyjen etsimisellä.
Ulkoa ja sisältähän auto on upea edellisen omistajan toimesta eikä siitä sen enempää. Ekat viikonloput meni vain sipistellessä ja nuollessa mutta itse ajaminen ei ollut hirveää juhlaa. Ohjaus parani huimasti pienellä kirimisellä mutta perän väljyyteen ei auta kuin puslaurakka. Ehkä pulkka alkaisi kulkea suorempaan.. ![]() ![]() ![]() Mitä näille tekis kun nyt ovat irti? ![]() Shimmit? Minkä mukaan säädetään? ![]() Voimalinjasta sen verran että kuristettu ja reikäinen putkisto vaihtuu tupliksi. ![]() EFEä kyllä modaan ennenkuin tungen takaisin. ![]() Qjetin toimintaan en ole tyytyväinen, onhan se tosin jo lähes minun ikäinen eli 35v. Epätasainen käynti osakaasulla just 2-2,5krpm ja epäröinti kun toisiot alkavat aueta. Lämä pohjassa toimii kyllä. Ei ole väljän voittanutta mutta kyllä siihen oikea lääke minun mielestä on uusi kaasari, etenkin kun korvaavat maksaa mikkihiirirahaa vrt aiemmat euroharrasteautot. Kone on Goodwrenchin. Ajoitusta en saanut kohdalleen lampulla, dampperissa (sekö sen nimi on, kampuran hinnapyörän alla kuitenkin) löytyi lovi mutta googleilun perusteella se on jossain muussa kohti kuin YKKssa. En käsitä joten laitoin kuulolta. Voimaa yleisesti on kyllä tosi nuukasti omaan makuun ja auton yleishabitukseen perustuen. Ehkä kulkee paremminkin kun saa vähän veekasin ääntä ulos putken vaihdon myötä. Lopuksi fiiliskuva vaikka olettehan te näitä nähneet, pitäis saada ajettavuus ja paukku jotenkin vastaamaan tätä stanan upeaa ulkomuotoa! ![]() |
No voi jessus sentään. Hienohan se on!
Näiden wanhempien korjaamiseen en kyllä osaa sanoa mitään. |
Hieno on..tervetuloa
|
Quote:
Tuolta asialliset ohjeet laakerien vaihtoon http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=6705 Tukivarsien shimmit kannattanee laittaa samallalailla takaisin kun nyt ovat. Nelipyöräsuuntauksessa sitten kohdalleen. Noillahan säädetään takapään auraus. Kannattaa samalla tsekata perän joukkien väljät, vetari toimii ns ylätukivartena ja kaikki väljä mitä joukeista löytyy, menee suoraan pyörän camberiin ja tuntuu esim kaistanvaihdoissa melko epämiellyttävältä. |
Pyöränkulmat tuntuu olevan aika makuasia, esim http://www.guldstrand.com/alignment.asp
Camberit negatiiviselle aikalähellä nollaa sais olla, vähän aurausta eteen ja varsinkin taakse(mun mielestä sopiva auraus takana rauhoittaa perää huomattavasti) |
Quote:
Mikä palikka tää joukki on? |
Quote:
Komea auto. Tervetuloa sharkkiin.:cool: |
Quote:
http://www.parts123.com/parts123/yb.dll?parta~dyndetail~Z5Z5Z50000050g~Z5Z5Z512671~ P109.95~~~~S4590PLRK384248123532e~Z5Z5Z5YES~Z5Z5Z5 0000050~~~ |
Puslat oli kyllä valmiit.. Finnvette toimitti nopeasti pussillisen uusia.
Tää kolisi aina terävämmällä kaasunnostolla. Perän ja rungon välistä. ![]() ![]() ![]() ![]() Uudet trailing armin puslat oli 2mm leveämmät kuin väsyneet poistuneet. Sain ne kuitenkin tungettua paikalleen vanhoilla "shimmiasetuksilla". ![]() ![]() Mamma tykkää kyllä enemmän nysvätä sisustaa/pintaa mutta sain sen kerran houkuteltua asiaosastolle. ![]() |
Quote:
Jos ja kun tuo on ylätukivarsi niin sittenhän välystä ei saisi olla ns lainkaan. Kyllä mulla molemmista vetareista nykimällä pieni liike tuntuu -> väljää. Onko se väljä nyt siinä yokessa ja kuntoutuuko säätämällä vai uusilla palikoilla.. Sittenhän perämurikkakin pitää avata ja mitähän vaihtokelpoista sieltä sitten löytyykään.. Taitaa jäädä näiden korjaus pyöränlaakereiden kanssa "perän upgrade osaan 2" eli talviremppaan. Ivalon ajokauden loppu kun näkyy jo ja olen luvannut käydä jäämerellä corvettella vielä tänä vuonna ;) |
Hopsista - nyt pääsi Vette hyvään hoitoon. Mukavaa harrastusta ja ei muuta kuin :driving:
|
Quote:
Tämähän se summaa kaiken:cool: |
Ei ole väljän voittanutta mutta kyllä uudet kallistuksenvakaajan puslat on tiukat. Reikä on about 20mm ja pusla n 23mm + kaulus. Millä nuo pitäisi saada survottua paikalleen? Ihan mekaanisella voimalla ei uskalla vai pitäisikö sittenkin.. Lämmittääkö pitää vai mikä poppakonsti puuttuu?
![]() |
Kyllä se ihan voimaa tarvii ja rasvaa . prässi hyvä apu .
|
Kyllä ne perille meni kun otti turhan peltiholkin pois välistä. Mukava setä Finnvettestä neuvoi puusilmää;)
|
Puslat tuli vaihdettua mutta tuplaputkiston odotus söi loput ajokaudesta. Käytiin ajokiimassa kuitenkin lenkillä mamman kanssa pelkillä pakosarjoilla. Tottakai akku sitten sippasi ruokakaupan eteen, missä olikin kerääntynyt mukava joukko venäläisiä ympärille ihmettelemään äänekästä ameriikanautoa ;)
Otin pari hdr-kuvaa kun tuli taiteellinen olo, perusnättiä kuvaa on kuitenkin nähty tästä autosta jo joten tästä pesee silvous plais. Näihin tunnelmiin Ivalosta. ![]() ![]() |
leuhkan näkösitä kuvia! ja auto näyttää todella ryhdikkäältä:cool:
|
Vaihdoin toisen lampun kellonkin. Jos joku on mahtavaa tässä C3-harrastuksessa niin se on osien saatavuus/hinta!
Vielä yksi kuva. Kunhan paikat lumeentuu kunnolla niin takuulla ajan tuon laitteen riittävän talviseen maisemaan. Musta auto on kyllä hankala kuvata hohtavalla hangella. ![]() |
Quote:
Tämän allekirjoitan täysin. Eipä tule äkkiseltään mieleen toista yhtä harrastajaystävällistä urheiluautoa (Ford Mustang poislukien) samalla hinta/"laatu"/ulkonäkö/fiilissuhteella. Varmaan yksi täysi pakettiautollinen tavaraa on Amerikasta tänne Saloon kulkeutunut viimeisen 12 kk:n aikana. Mitään ei viitsi jättää puolitiehen, kun riittävän syvälle on suohon on joutunut. Tulee uusittua paljon sellaista, mikä ei periaatteessa tarvitsisi uusia, mutta kun se on niin helppo tässä vaiheessa laittaa uusiksi, niin.. Ainoa osa mitä kuusysiin en löytänyt reprona oli tuo ilmastoimattoman mallin keskikonsolin Corvette-plakaatti. Mutta onneksi löysin pätevän entisöijän. En tiedä olenko väärässä, mutta 68-malliin on varaosien saanti tiukempaa, kun eroaa niin monessa suhteessa seuraavista C3 malleista. |
Onpa tyylikäs 79! Vanhin tytär saa talvella ajokortin ja on ollut puhetta oman corvetten ostamisesta. Nämä isoikkuna vettet näyttää koko ajan vaan paremmalta ja hinnatkin ovat vähintäänkin kohtuulliset. Tyttö on iskenyt silmänsä valkoiseen Avo C5:een, mutta vielä on aikaa yrittää vaikuttaa lopulliseen valintaan.
Tino |
Nyt vähän lipsuu tän korvetin museoteemasta.. Vaikka olen siis museomielessä pussihousu niin kykenin perustelemaan koneen päivitystä sillä itselleni että ei se nykyinen Goodwrench sen vähemmän alkuperäisempi ole vaikka sitä vähän päivittääkin.
Toisekseen kulkupuoli on kyllä nykyiseltään niin nolo että ajelusta ei oikein nauti täysillä. Laitos pitäisi ajaa kivinavettaan sellaisenaan ja unohtaa vuosiksi tai sitten vähän avata koneen röörejä. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon vaikka varmasti joku sitä vielä kiroaa kaukaisessa tulevaisuudessa.. ![]() |
Ei ole paha ratkaisu ollenkaan.Kulkupuoli ei vain täsmää ulkonäön kanssa ollenkaan. Siksi pieni päivitys on enemmän kuin ok.
|
Täältä pisteet piristykselle :thumrigh: :rock:
|
kyllä resepti näyttää ja kuulostaa ihan oikealta kunnollisen avaran pakoputkiston kera.
|
Quote:
taitaa muuten olla niin että kun auton kohottaa ilmaan ja koittaa niin aina tuntuu takapyörästä pieni välys pystysuunnassa.... ei luultavasti haittaa yhtään mitään kunnes välystä imaantuu millikaupalla. joku varmaan tietää asian paremmin.. omassa ollut tuo pieni välys sen koko 50 000km mitä itse sillä ajellut. |
Kesää odotellessa - olevinaan kivempi ruuvata pohjan alla kun putket on lämpimät. Ei tässä ole mitään järkeä mutta mitäs sitten. Se on ihan up yours.
|
Kätevästi käy pihan auraus..;) ;)
|
|
...kuulosti suomenlinnan lautalta...:cool:
|
itselle tulee mieleen pakoputkivammainen wanha puutarhajyrsin. Puristuksiakin varmaan samanverran..
|
Tykkään. Ei voi muuta :rock:
|
Pakko tätä konetta on alkaa purkamaan vaikka näpit kohmeessa. Osat saa varmaan irti aika hätäseen lämpimästä koneesta jonka jälkeen näkee mitä kaikkea puuttuu.. Kaikki pitäisi olla kyllä eli puutteita on varmasti.
Pakoputket on done paitsi Hedmanit ei ole vielä paikallaan. Uusiin kansiin sitten. Ei ihan istu 100% mutta ei tuunailla ennenkuin on valmis alusta loppuun. ![]() ![]() |
Siinähän näyttää olevan oikein mukavat harrastustilat:cool:
|
Sisko tahtoisin jäädä mutta moottoritie on kuuma..
![]() |
Quote:
|
Quote:
Vidun hieno foto! :cool: |
Quote:
Niin on :thumrigh: :thumrigh: :thumrigh: |
Täytyy liittyä kuvan ihastelijoiden kerhoon... :cool:
Toki kunnon kalustolla saa kontrastikkaita kuvia...mutta onkohan tuota vähän käsitelty? :confused: |
Quote:
|
Ei ole tuunattu kuva - Lapin taikaa :rolleyes:
|
Kiitos kehuista.
Käsitelty? Aina. Mä vähän harrastelen kanssa kuvausta ja kuvat kännykästä järkkäriin menee aina Lightroomin kautta. Jos ei muuta niin rajaus ja suoritus. Kyseisessä tapauksessa kuva on otettu Lumia 1020:lla (btw ostin toisen samanlaisen ihan vaan kameran vuoksi kun niitä vielä muutaman hetken saa). Lightroomissa clarityä hitusen lisää. Valoitusmielessä musta auto kirkkaalla lumella on hankala tapaus. Jos mustasta saa jotain sävyjä ulos niin lumi palaa puhki ja sama toisinpäin. Olen vähän odotellut sopivaa hetkeä että kävisin kuvailemassa autoa hankien keskellä, täältäpäin löytyy hyvin testibaanoja. Toi allaoleva on otettu maanantaina. ![]() |
Wow - makee kuva, äijähän on ihan taiteilija :cool:
|
Quote:
Juuri tämä oli mielessä... (Oon tota omaa katiskaa yrittänyt talvisaikaan kuvailla -tosin vaan tolla mun digipokkarilla- ja lopputulos on aina ollut ylläkuvatun kaltaista) |
Sunnuntaiajelulla Avvilin kirkolla. Ei meinaa kyllä laiva mennä suoraan sekuntiakaan tiekarhun urissa, tosin perän puslarempan jälkeen on vielä kulmat katsomatta.
Kovinhan tuolla naurattaa ajella kunhan ei liian pitkälle tarvitse lähteä ;) ![]() ![]() |
![]() Vielä vähän (talvi)päristelyä, sitten leimalle ja uutta palikkaa koneeseen. |
Hieno kuva:cool:
|
Oih!
|
Quote:
Huh, nyt alkaa oleen ääripäät kohdillaan:cool: :rock: |
Quote:
Baana vapaa :driving: |
Mistäs toi kuva on, ei taida olla saariselältä.
|
| All times are GMT +3. The time now is 04:21. |