FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   c4 konepelli jumissa valkeakoskella (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=25755)

johannes 25.04.2015 22:05

c4 konepelli jumissa valkeakoskella

Anteeksi uuden topikin aloitus mutta maksan vaikka rahaa jollekkin jos sattuu liikkumaan täällä päin ja saisi tuon auki.
Monta tuntia nyhrätty sen kanssa jo. Sisäloksukin irti ja kaikkee mutta ei.
Ja en halua nyt kuulla mitään neuvoja koska ne ei auta :D
Varmaan täällä pirkanmaalla joku asiantunteva harrastelija on?
On niin ******** jäykkä se palikka mikä sen vapauttaa. Pelkääjän puolelta on auki.
Todella kiitollinen olisin.

janiv 25.04.2015 22:42

Annan ihan kiusallani yhden neuvon vaikka varmasti sitäkin olet kokeillut. Laita konepeitto kiinni. Paina tiukasti molemmilta puolilta. Sitten uudelleen avaamista yrittäessä painase kuskin puolelta samaan aikaan kun liikutat sitä jumissa olevaa vipua.

johannes 25.04.2015 23:43

Quote:

Originally Posted by janiv
Annan ihan kiusallani yhden neuvon vaikka varmasti sitäkin olet kokeillut. Laita konepeitto kiinni. Paina tiukasti molemmilta puolilta. Sitten uudelleen avaamista yrittäessä painase kuskin puolelta samaan aikaan kun liikutat sitä jumissa olevaa vipua.

Kiitos, mutta koitettu tätäkin :/
Veikkaan, että otan ne kolme pulttia irti mitkä pitää sitä osaa kiinni missä on se jousi siinä konepellissä. Ihan vitummoinen säätäminen mutta enpä muutakaan enää keksi.

Yly 26.04.2015 11:52

Älä nyt pura mitään pois !!

Sen saa auki sillä kammella !

Olikos se Yorccis näsväys nurkassa se ohje vai missä ?

Yly 26.04.2015 11:56

Tossa !

http://finnshark.com/forum/showthrea...nekuitu+ auki

Yorcci 26.04.2015 11:58

Mulla on avauskampi auton takahutlarissa, mutta olen täällä Tampereen näyttelyssä ja näyttelyn jälkeen pidetään hallituksen kokousta...

Kampi joutaa kyllä lainaan, jos kipaiset sen täältä Messuhallista. Voidaan samalla kattoa, miten sitä pitää käyttää, että saa peiton auki. 040 - 5511 299

johannes 27.04.2015 07:19

No voihan helvet. Olin pirkkahallissa mutta emmä netissä sitten tajunnut käydä.
Mutta mulla on käsittääkaeni vastaavanlainen kepukka ja kun otin renkaan ja sisäloksun irti niin sain sen kepin vielä asetettua oikeeseen kohtaan mutta eipä se mitään auttanut.
Mulla olisi sellainen olo, että se musta palikka missä vaijerin pää on mikä sillä kepillä pitäisi liikuttaa niin on jumissa. :'(

Yly 27.04.2015 07:49

Quote:

Originally Posted by johannes
No voihan helvet. Olin pirkkahallissa mutta emmä netissä sitten tajunnut käydä.
Mutta mulla on käsittääkaeni vastaavanlainen kepukka ja kun otin renkaan ja sisäloksun irti niin sain sen kepin vielä asetettua oikeeseen kohtaan mutta eipä se mitään auttanut.
Mulla olisi sellainen olo, että se musta palikka missä vaijerin pää on mikä sillä kepillä pitäisi liikuttaa niin on jumissa. :'(

Se on jäykkä !

Kampi pitää saada sen metallikaukalon seinämän ja vapautusvivun väliin.

Itselläni auttoi, kun muotoilin kammen pään siten, että vipuun koskettava osa on suora, eikä pyöreä, niin kuin se tangossa yleensä on.

Tuolla konstilla kampeen tulee kovenpi pito vipua kohden.

Kammen pitää olla tehty myös riittävän jäykästä tavarasta, ettei se kierry.

Nimim: Tiedän tunteen, kun kuitu ei aukea !

Kiitos Kurkikselle puhelin konsultaatiosta vuonna...öööö...miekkä ja kirves :D

johannes 28.04.2015 09:16

Kyllä se oikeassa kohdassa mulla se kepukka siis oli kun toiselta puolelta sain käden kanssa sen vielä testattua mutta sen verran jäykkä se kappale, että ei vaan auennut.
Vituttaa kuin oravaa

PMJ 28.04.2015 09:20

Jos tulee vaijeri tarvetta niin löytyy täältä.

Yly 01.05.2015 09:20

Joko sait auki ?

PR1 01.05.2015 10:00

Toivottavasti on avainta kun mallasin omaa niin huomasin et löysällä alkoi olemaan joku pultti, likaa ja lubricanttia vailla. 2-vaijeria sisäkahvasta jos karkaa niin kusessa olisin?

Edit: Ei neuvvoja.

Malttia

Heti meni huoltoon:
Hampiharjaa, pikku kiristystä ja lopuks vaselin veljekset ja eestaas Youknow.

johannes 04.05.2015 18:00

Quote:

Originally Posted by Yly
Joko sait auki ?

En. Oli vkl vähän ohjelmaa. Olisitko auttamaan tullut? :)

Yly 04.05.2015 18:03

Quote:

En. Oli vkl vähän ohjelmaa. Olisitko auttamaan tullut? :)

Taidan asua vähän kaukana :D Muuten kyllä !

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, koska olen itse ollut pari kertaa samassa jamassa. Ensimmäisellä kerralla oli sormi suussa kyynärpäätä myöten :oops:

johannes 18.06.2015 09:04

Suuret kiitokset nimimerkille Macho! Nyt on pelli auki. En ihan hakoteillä ollut alunperin näköjään itsekkään mutta voi siinä näköjään tarvita vähän muutakin kun avausraudan :D
Nyt istuu paremmin kuin linjalta tullessaan :)

Yly 18.06.2015 12:54

Quote:

Suuret kiitokset nimimerkille Macho! Nyt on pelli auki. En ihan hakoteillä ollut alunperin näköjään itsekkään mutta voi siinä näköjään tarvita vähän muutakin kun avausraudan :D
Nyt istuu paremmin kuin linjalta tullessaan :)

Mikä siinä oli vikana ja miten Tohtori Macho sen avasi ? Desibeleillä :geek:

Macho 18.06.2015 13:28

Quote:

Originally Posted by Yly
Mikä siinä oli vikana ja miten Tohtori Macho sen avasi ? Desibeleillä :geek:

Lisää bassoo!

Oli harvinaisen jumissa peitto... Ensin koitin vedellä vaijerista mutta ei tapahtunut mitään. Sitten raudalla salpaa sivuun, mutta peitto nousi vain puoli senttiä ja taas oli nakelissa. Sen jälkeen tunkilla auton alta kori 'kieroon' jonka jälkeen riuhtomalla ponnahti vihdoin auki.
Syitä oli useita, ensinnäkin jossain vaiheessa oli vaijeri irronnut salvasta ja muutenkin säädetty liian löysälle. Lisäksi konepeiton saranat oli joku edellisistä omistajista säätänyt niin pieleen että peitto kanitti kovasti sivulle joka siis aiheutti tuon toisen vaiheen jumiutumisen. 'Jousitappien' paikat kaipasivat myöskin säätöä. Toista kumituttia laskin myös hiukan että menee nätimmin kiinni.

Mutta noita lukuunottamatta kaikki muu oli kunnossa.

johannes 18.06.2015 19:04

Quote:

Originally Posted by Macho
Lisää bassoo!

Oli harvinaisen jumissa peitto... Ensin koitin vedellä vaijerista mutta ei tapahtunut mitään. Sitten raudalla salpaa sivuun, mutta peitto nousi vain puoli senttiä ja taas oli nakelissa. Sen jälkeen tunkilla auton alta kori 'kieroon' jonka jälkeen riuhtomalla ponnahti vihdoin auki.
Syitä oli useita, ensinnäkin jossain vaiheessa oli vaijeri irronnut salvasta ja muutenkin säädetty liian löysälle. Lisäksi konepeiton saranat oli joku edellisistä omistajista säätänyt niin pieleen että peitto kanitti kovasti sivulle joka siis aiheutti tuon toisen vaiheen jumiutumisen. 'Jousitappien' paikat kaipasivat myöskin säätöä. Toista kumituttia laskin myös hiukan että menee nätimmin kiinni.

Mutta noita lukuunottamatta kaikki muu oli kunnossa.

Plus paskaa ja jousi vähän pois paikoitaan jos listaa jatketaan :D

All times are GMT +3. The time now is 07:46.