![]() |
Sisustan maton puhdistus
Antakaaten vinkkejä C4 sisämaton yleispuhdistukseen. Mattoa haluaisin puhtaammaksi imuroinnin jälkeen, ja mieluusti kuulisin vinkkejä ja neuvoja esim. toimiviksi todetuista puhdistus kemikaleista yms.
Tavoitteena on maton "yleissiisteyden" parantaminen. Nyt matto ei ole mitenkään pahasti likainen, mutta kevätpuhdistuksessa voisin mattoakin puhdistaa. |
Tommosella pessyt omien autojen mattoja ja kangas penkkejä. hyvin on toiminut. https://www.karkkainen.com/verkkokau...ehuuhtelulaite
Jos vaikutat pk-seudulla niin voin "vuokrata" huokeasti |
Kiitos tarjouksesta. Nyt haen kuitenkin tehokkaita pesuaineita, enkä niinkään koneita.
|
Softcare textile cleaner on mulla toiminut hyvin.
http://www.lahdesmaki.fi/softcare-te...stiilipesuaine |
^Ruiskutetaanko tuo pintaan, hinkataan ja imuroidaan pois, vai mikä tuossa on käyttömetodi?
|
Quote:
Enimmät irtoliat tietysti imurilla ensin pois. Suihkutetaan tuo aine pintaan ja annetaan vaikuttaa, pehmeällä harjalla tai sienellä voi tehostaa vaikutusta. Märällä froteepyyhkeellä pyyhitään aine pois välillä pyyhettä huuhdellen niin pitkään, että ei enää vaahtoa irtoa. Tarvittaessa toistetaan käsittely. Meillä töissä on Kärcherin painehuuhtelulaite, niin oon sillä korvannut tuon froteepyyhevaiheen niin, että sumutan laitteella lämmintä vettä pintaan ja imen pois, toistan moneen kertaan tämän vaiheen. Vielä tehokkaampaa näin. Kärscherin omilla veteen liouotettavilla pesuainetableteilla ei tee mitään... . |
Käyttelin muutaman ¤:n tektiilipesuvaahtoa joka nostaa lian pintaan. Testattava näkymättömämpään eka. vaahto harjataan, annetaan kuivaa ja imuroidaan liat sit veks. Tasaisesti kun teki niin tuli.
|
Quote:
Jos tuo oli sellaista imuroitavaa vaahtoa, niin ainakin yks tehokas oli aikanaan k2r (joo sama merkki kuin uunin puhdistusaine ), niin en voi suositella... Celican matosta tuli raidallinen kun aine poisti lian lisäksi väriäkin :mad: |
Noden pesuvaahtojen kanssa tuskastuin kun kokeilin useampaa merkkiä ja kaikki jätti laikukkaaksi tai tahrat ei lähtenyt tai sekä että.
Itse olen ensin suihkutellut sumupullolla veteen sekoitettua nestemmäistä pyykinpesuainetta kauttaaltaan. Olen myös käyttänyt todella likaisissa kohteissa samaa pesuainetta kärhcerin pesuaineena. Tuolla sumupullo metodilla saa reilummin tahra paikkoikkoihin pesuainetta ja tuntuu lika lähtevän hyvin kun on pikkuhetken saannut vaikuttaa, värin irtoamista tai raidallisuutta ei ole ilmennyt. Lopuksi huuhtelu puhtaalla vedellä pesurilla. |
Quote:
|
Quote:
Tuota textile protector suoja-ainetta tulee itsekin suihkittua kaikille tekstiilipinnoille. Aine on Isopropanoli pohjainen ja sehän siinä haisee. Nyt on tullut Softcarelta myös hajuton vesiliukoinen versio suojasta, muuten samat ominaisuudet, mutta saavuttaa täydet suojausominaisuudet vasta vuorokaudessa, kun tuo haiseva versio on valmis n. Tunnin kuluttua. On näköjään unohtunut lisätä tuo uusi versio verkkokauppaan... Korjataan asia. |
| All times are GMT +3. The time now is 08:42. |