FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vakuutus asiaa C-5 (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=31849)

Jimbohanko 12.02.2025 14:27

Vakuutus asiaa C-5

Moikka.

Mistä ootte ottanu vakuutukset rakennettuihin/muutettuihin vetteihinne?
Mulla IF tällähetkellä mut harkinnassa yhtiön vaihto. IF tuottanu pettymystä MP ja vene vakuutuksissa, lupaavat paljon mut korvaavat vähän.

Kiitos etukäteen :rock:

t Jimi

IsoDee 12.02.2025 22:35

Itse vaihdoin jokunen vuosi sitten Lähitapsaan, sieltä sain ainoana yhtiönä Harrastekaskon ja vakuutettua oman auton tietystä summasta mahdollisen vahingon varalle.

Muut yhtiöt lupasivat samaa mutta ehdoissa sitten teilattiin se lupaus jonka mukaan vakuutusyhtiö päättäisi itse käyvän arvon vahingon sattuessa riippumatta siitä mistä summasta auto oli vakuutettu.

Mutta tiedä sitten mikä lupaus pitää kenelläkin...epäilen ettei kellään tosi paikan sattuessa :(

Chevy 13.02.2025 06:25

Quote:

Originally Posted by IsoDee
Itse vaihdoin jokunen vuosi sitten Lähitapsaan

Sama täällä (Pohjolasta -> Lähitapsaan)

Jimbohanko 13.02.2025 10:22

Kiitos vastauksista
pitääkin ottaa tapsaan yhteyttä👍

Aina sama vääntö vakuutuksien kanssa, laskut tulee ajallaan mut ku pitäis jotain korvata niin ei kiirettä

BlueVette 13.02.2025 17:47

Minulla ihan positiivisia kokemuksia IF:stä jo vuosien ajalta, ja nyt antoivat jopa lasivakuutuksen C4:een..

Macho 16.02.2025 19:30

Quote:

Muut yhtiöt lupasivat samaa mutta ehdoissa sitten teilattiin se lupaus jonka mukaan vakuutusyhtiö päättäisi itse käyvän arvon vahingon sattuessa riippumatta siitä mistä summasta auto oli vakuutettu.

Ehkä tuossa tilanteessa vakuuttaisin auton 10¤ arvosta, jos kerran yhtiön mukaan sillä ei ole vaikutusta korvaussummaan, mutta kuukausimaksut olisivat ilmeisesti pienemmät.

IsoDee 16.02.2025 20:56

Lähitapsa lupaili kyllä, että etukäteen sovittu vakuusarvo pitäisi vahingon sattuessa ja myös ehdoissa sitä ei suoraan teilattu mutta tiedä sitten näistä vakuutusehdoista...

ossi 21.02.2025 10:53

Onko kaikissa uusissa vakuutuksissa sama ominaisuus, että liikennekäytöstä poiston ajaksi jää aika korkea kaskon perusmaksu pyörimään taustalle? Viime vuosituhannella alkaneessa vakuutuksessa aina menevä vähimmäismaksu on vain jotain kympin luokkaa vuodessa.

Sillä on iso merkitys, ei kannata vaihtaa edes selvästi halvempaan vuosimaksuun jos sen edun häviää liikennekäytöstä poiston ajalla rullaavissa korkeissa perusmaksuissa.

SS-55 21.02.2025 19:58

Mulla on IF vakuutukset kaikki 3 autoa ja talo. EI ne ole antaneet mitään alennuksia mun autovakuutuksiin vaikka olen niitä heiltä kerjännyt.
Vette kun seisoo 6kk vuodessa niin kaskoa joutuu maksamaan puolet verrattuna kun se on liikennekäytössä.

wili1 26.03.2025 10:49

Mulla on kaikissa autoissa aina ollut vain liikennevakuutus. Ja mulla on usein 2 autoa liikennekäytössä samaan aikaan. No pari kertaa on ollut liikkeestä osittain pätkällä ostettu, joissa oli pakko olla kasko lainan ajaksi, mutta maksoin ne n. puolessa vuodessa pois, joten kaskopakko poistui.

Esim. Corveten verot ja vakuutukset vuodessa yhteensä muistaakseni alle 500¤. Jos koko vuoden liikenteessä, niin kun mulla usein on.
KA Vanissa liikennevakuutus + vero.348¤/vuosi.

Ex-MatkailuVanissa liikennevakuutus oli 62¤/vuosi. Olisi noussut heti yli 500¤ osakaskolla.

Olen säästänyt tässä 30 vuoden aikana (mitä näitä autoja harrastanut) vähän saa#anan ison summan.

Ainahan voi päivitellä, että mitä jos olisi sattunut jotain. Niin, mitä jos...

Ei ole ikinä mitään isompaa sattunut. Pienet on hoidettu itse, ja kavereiden avulla.

Yorcci 26.03.2025 11:05

Quote:

Lähitapsa lupaili kyllä, että etukäteen sovittu vakuusarvo pitäisi vahingon sattuessa ja myös ehdoissa sitä ei suoraan teilattu mutta tiedä sitten näistä vakuutusehdoista...

Kannattaa pyytää erillinen kirjallinen dokumentti vakuutustarkastajan nimmarilla varustettuna, niin on edes jotain, mihin tukeutua, jos käy ns. kylmät.

Mulla oli nelosesta sellainen lappunen jo ihan senkin takia, että jos joku ajaa päälle tuolla liikenteessä, niin ei tarvitse tyytyä Nettiauton halvimman pommin hinnan mukaiseen arviokorvaukseen.

IsoDee 26.03.2025 22:15

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Kannattaa pyytää erillinen kirjallinen dokumentti vakuutustarkastajan nimmarilla varustettuna, niin on edes jotain, mihin tukeutua, jos käy ns. kylmät.

Mulla oli nelosesta sellainen lappunen jo ihan senkin takia, että jos joku ajaa päälle tuolla liikenteessä, niin ei tarvitse tyytyä Nettiauton halvimman pommin hinnan mukaiseen arviokorvaukseen.

Hyvä pointti...sähköposti keskustelu on tallessa mutta pitää Tapsasta kysellä suostuvatko semmoista dokumenttia ruksaa, epäilen että ei. Pitäähän niillä joku takaportti olla mahdollisen tosipaikan edessä. :D

All times are GMT +3. The time now is 12:23.