FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Lisämittareita (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=4436)

pirre 10.09.2006 22:17

Lisämittareita

Pitäisi suunnitella kahdelle mittarille paikkaa seefemman kabiiniin, mitenkäs arvoin asentajat ovat omansa toteuttaneet? Varmaankin A-pilariin on tarjolla valmiita satseja?

Puukiilaan (C4) tuli sorvattua alas shifterin eteen, mankun alle pari innovaten 19mm paksuja mittaria, air/fuel ja ahtopaine. Ne eivät ihan sektorissa ole mutta selvän niistä saa sieltäkin. Idea oli pitää ulkoasu (ja sisäasu) vakiona, sieltä noita mittareita ei heti bongaa.

http://www.innovatemotorsports.com/products/xd16.php

Samat mittarit varmaankin pitää seefemmaan asentaa, tai sitten ahtopaine ja bensanpaine.

Olikos Pekka Berskeleellä A-pilarissa mittarita ??

Pekka Berkeles 11.09.2006 15:45

Quote:

Originally Posted by pirre
Olikos Pekka Berskeleellä A-pilarissa mittarit ??

Jep, A-pilarissapa hyvinkin. Mittarit laitettiin samassa firmassa missä ahdinsatsikin. Allaolevassa kuvassa näkyy ylempi mittareista:

Kuten kuvasta näkyy, ahdetulla Z06:lla ajaminen on yhtä tuskaa. Suoraansanottuna yhtä he......ä.

Kyseessä lienee tämä "setti":

https://www.aandacorvette.com/cart/s...p?MainCatID=15

Toi setti tulee aika lähelle rattia, ja jos oikein tosissaan ajaa sladissa ja tapahtuu jotain odottamatonta, voivat mittarit saada nyrkistä ohjaamon ollessa täynnä käsiä... :-)

Corvette63 11.09.2006 15:49

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles

Kuten kuvasta näkyy, ahdetulla Z06:lla ajaminen on yhtä tuskaa. Suoraansanottuna yhtä he......ä.

Mä jätän tallin ovet auki, jos se Z06 on niin kamala, että sä haluut tuoda mulle sen säilytykseen;)

poppamies 11.09.2006 16:03

Quote:

Originally Posted by corvette63
Mä jätän tallin ovet auki, jos se Z06 on niin kamala, että sä haluut tuoda mulle sen säilytykseen;)

mutta eihän sun tallissa pitäny olla tilaa

Corvette63 11.09.2006 16:29

Quote:

Originally Posted by nipa79
mutta eihän sun tallissa pitäny olla tilaa

Ei ookkaan, mutta tarpeen tullen on...;) Jos mulla ois 400m2 talli, niin sekin ois varmaan aina täynnä (ei autoja)..

Pekka Berkeles 11.09.2006 18:08

Quote:

Originally Posted by corvette63

Noo, Z06 on vaikeavaihteinen, ei automaattivaihteinen. Eli ei sovi ihan jokaiselle... Lisäksi maavaraa on etuspoilerin kohdalla tulitikkuaskin verran, eli ei sovi tarkkakorvaisellekaan... Tietysti jos on ns. "riski" (=vahva) käsi ja huono kuulo, niin eipä tuo taida haitata. Mutta raskasta kaasujalkaa ei saa olla, muuten lähtee henki.

Ai niin, sullehan ei taida kelvata kuin avoautot. No, onhan C5 Z06:sta avoversioitakin, ei tosin tehtaan jäljiltä. Muutosluvat varmaan järjestyisivät jopa Suomessa, pitäisiköhän jonain päivänä... :-)

Pekka Berkeles 11.09.2006 18:19

Quote:

Originally Posted by pirre
Pitäisi suunnitella kahdelle mittarille paikkaa seefemman kabiiniin, mitenkäs arvoin asentajat ovat omansa toteuttaneet? Varmaankin A-pilariin on tarjolla valmiita satseja?

Täs on vielä toinen, vähän epäterävä kuva aiheesta:

Corvette63 11.09.2006 18:32

Quote:

Noo, Z06 on vaikeavaihteinen, ei automaattivaihteinen. Eli ei sovi ihan jokaiselle... Lisäksi maavaraa on etuspoilerin kohdalla tulitikkuaskin verran, eli ei sovi tarkkakorvaisellekaan... Tietysti jos on ns. "riski" (=vahva) käsi ja huono kuulo, niin eipä tuo taida haitata. Mutta raskasta kaasujalkaa ei saa olla, muuten lähtee henki.

Ai niin, sullehan ei taida kelvata kuin avoautot. No, onhan C5 Z06:sta avoversioitakin, ei tosin tehtaan jäljiltä. Muutosluvat varmaan järjestyisivät jopa Suomessa, pitäisiköhän jonain päivänä... :-)

Tollasta avo Z06:sta tuli viime kesänä Californiasssa ollessani tsekattua. Kyllä Z06:set ihan kovakattoisenakin kelpaa;)

pirre 11.09.2006 18:36

Kiitän linkistä, tuo A&A:n malli näyttää paljon asiallisemmalta kuin esim summitilta saatavat mallit. Ecklerssiltä taitaa löytyä myös tuo sama malli kuin A&A:lta. Nyt vielä mittareita valitsemaan/ihmettelemään...

mhj 11.09.2006 18:50

Quote:

:-)

Ihan uteliaisuudesta kysyn; onks toi sun oma sivuprofiili?

pirre 11.09.2006 19:09

Quote:

Originally Posted by mhj

Eiks toi ole Blues Brother 2006 leffasta ?? ;)

Pekka Berkeles 11.09.2006 19:25

Quote:

Originally Posted by mhj

Joo onhan se. Tai oli ennen tukanleikkuuta. Samuli Edelmann -look saapuu taas talvella, jahka hiustenkasvu riistäytyy käsistä. Pärstä pysyy toki samana, samoin vuosikausia joko otsalla tai nenällä olleet mustat muoviset aurinkolasit, joissa lukee Lappajärven Konetyöstö. Ei muuten ollut aikanaan toisia samanlaisia aurinkolaseja Californiassa kenelläkään... :-)

mhj 11.09.2006 19:29

Jepjep. Aina jänskää kun joku pitkäaikainen nyyssihahmo saa kasvot.

Hehheh... Mickey-hiiren kasvot vielä kehiin :bball:

Pekka Berkeles 11.09.2006 19:52

Quote:

Originally Posted by mhj
Jepjep. Aina jänskää kun joku pitkäaikainen nyyssihahmo saa kasvot.

Hehheh... Mickey-hiiren kasvot vielä kehiin :bball:

Niin no en mä ole kirjoitellut siellä kuin jostain vuodesta 2000 lähtien.

Mickeystä: lähettihän se joskus linkin jollekin rata-autosivulle, jossa sen pärstä oli näkyvillä. Itse en ole koskaan tavannut heppua.

Mitäs nimimerkkiä itse käytit nyysseissä? (ei ole pakko vastata, ei tää mikään raastupa ole.)

Newsseihin, tai "usenettiin", tai "nyysseihin", kirjoittelen vieläkin, tosin kovin harvoin. Kyseessä on kaukainen webbifoorumeita edeltänyt teknologia, joka toki on vieläkin voimissaan, mutta myös täynnä piratismia (vaikka mitäs siitä) ja on kokolailla kontrolloimaton ympäristö. Eräästä Finnshark-tarinasta olen maininnut sfnet.harrastus.autovanhukset -ryhmässä, johon tulee tänään taas päivitystä.

mhj 11.09.2006 20:27

Quote:

Mickeystä: lähettihän se joskus linkin jollekin rata-autosivulle, jossa sen pärstä oli näkyvillä. Itse en ole koskaan tavannut heppua.

Mitäs nimimerkkiä itse käytit nyysseissä? (ei ole pakko vastata, ei tää mikään raastupa ole.)

Joo, ne kuvat oon joskus nähnykkin. Aina Turkussen satamassa tulee vainoharhainen olo; onkohan se toi, tai ehken toi...;) Tosin taitaa ajaa rekkaa tms. nykyisin.

Omasta toisesta nimestä ja mutsin tyttönimestä rakennetulla aliaksella on joskus tullut kinattua Mikin kanssa jostain. Lähinnä R32 GT-R:n kestävyydestä muistaakseni ja Grand Nationalin jormakkuudesta Typhoonin nähden. Jaa niin juu ja HH:n kanssa R32-laatikon paremmuudesta R33-lodjuun verrattuna.
Sivusta seuraajana on tullut roikuttua nyysseissä aika kauan. Vasta viime vuosina jotain tullut itsekin kirjailtua.

Corvette63 11.09.2006 20:30

Quote:

otsalla tai nenällä olleet mustat muoviset aurinkolasit, joissa lukee Lappajärven Konetyöstö. Ei muuten ollut aikanaan toisia samanlaisia aurinkolaseja Californiassa kenelläkään... :-)

Kohtahan niitä myydään Rodeo Drivellä "must have" muotituotteena;)

All times are GMT +3. The time now is 00:25.