![]() |
Iskareista
Olisko kellään hyllyssä -84 - -87 mallin iskareita???
Pitäis saada mitat kuinka pitkät ne on max pituudessa ja min pituudessa eessä ja takana. Onko vuosimallien välillä muuta eroo kuin takapään yläkiinnike? Omasta projektista puuttuu iskarit ja jotain jousien kiinnikkeitä, tekis mieli lähtee coilover linjalle saman tien. Onko kellään kokemuksia coilovereista C4:ssa??? |
Quote:
Mulla löytyy tallin perukoilta. Jos ei muilta löydy helpolla mittoja, niin voin kaivella esille ja mitata. |
Tere Morgan,
olis kiva jos saisit noi mitat otettua. Tulis tarpeseen. Hieman hankala mennä kauppaan ottaan peketista pois mittanauha kädessä... |
Millaisen alustan ajattelit rakentaa, varmasti melkoinen projekti alkaa tekemään itse?
|
Tätä C4:sta ei saa kilpii, joten ihan puhtaasti rata ilotteluun oon rakentamassa peliä. Alustasta puuttuu nyt mm. iskarit, jousien kiinnikkeitä yms. joten aattelin noita coilovereita. Vois päästä jopa halvemmalla ja sais kunnolla säädettyä korkeutta jne.
Mitä nyt oon netistä koittanut selailla, niin muita isompia muutoksia ei pitäis tarvita kuin etupään iskarin yläkiinnikkeen levityksen. Mutt jos jollain olis parempaa tietoo ja/tai kokemuksia niin olisin kiitollinen... |
Piti oikein perehtyä aiheeseen. Selvisi että iskarin vakio kiinnityspisteet ilmeisesti kestää koko auton painon ilman ongelmia, myös early c4:ssä.
Ei olis äkkiseltään uskonut! Joten eihän siinä sitten mitään, aika lähelle bolt on.. Mikset muuten saa sitä kilpiin? |
No joo, en mäkään sitä ens katsomalla olis uskonu...
Vehje on ilman papereita, tarkka historia ei ole tiedossa. Ollut jonkinlainen ratakilpuri jo -80--90 lukujen vaihteen tienoilla... |
Quote:
Mä en oikein ymmärrä näitä 'paperittomia' autoja. Kyllähän minkä tahansa laitteen saa uudelleenrekisteröityä, jos jonkinlainen runkonumero löytyy ja auto täyttää katsastusvaatimukset. Vai oonko ihan väärässä :confused: Eihän sitä nyt käytössä olevia autojakaan romuttaa tarvitse, jos tulvavesi vie rekisteriotteen. Eriasia tietysti, jos on jo niin raakasti modattu, ettei täytä katuvaatimuksia. |
Mittailen tossa viikonloppuna :D
|
Tässä mitat:
Takana (kiinnitysreiän keskeltä keskelle) minimi pituus 24cm maksimi pituus 35.5cm Edessä (alakiinnitysreiän keskeltä yläkiinnitystapin alareunaan, eli ilman tapin pituutta) minimi pituus 25.5cm maksimi pituus 36,2cm Toivottavasti auttaa :) |
Quote:
No voihan niitä olla vaikka mitä hankaluuksia, esim eikös täydy olla näyttää katkeamaton luovariketju viimeisestä virallisesta omistajasta lähtien? |
Thanks Morgan, tuli todella tarpeeseen. Oon vähintään kahvit velkaa jos törmätään joskus...
Paperittomuuteen, vehkeeseen on joskus lyöty Suomessa sarjanumero hanttarin puolen etukulmaan. Pitäis olla sama kuulemma kuin tuulilasin etureunassa. Sillä numerolla ei ko autosta löytynyt mitään tietoja katsastuskonttorilta. Kommetti oli vain että saattaa olla "hämärä" tausta. Täytyy joskus selvitellä asiaa enemmän kunhan tältä rakentelulta jää aikaa... |
Kaaret sisään ja KADULLE vaan .ittekkin aattelin roadsportiin aluksi omaa mutta sitten tulin järkiini...tuplaföönit,penkit kaaret sisään ja pöhisemään kylille pienempien kiusaksi...
|
onkos kellään coilovereita pulkassaan???
tahtoo tietää jäykkyyksiä etupäässä, minkä jäykkyyset on hyväksi havaittu kadulle:confused: |
http://www.exoticmuscle.com/webpage....L=SUSP ENSION
tuollakin näyttäis oleva paketteja, mut ei mitn mainintaa jäykkyyksistä:mad: |
Muistaakseni Rokka laittoi omaansa, voipi olla että meni tämäkin muistelo suorinta tietä metsähallitukseen... :pirat:
|
Quote:
Melkein meni mummon mansikkapellon puolelle, nimittäin laitoin/teetätin Öhlinssit tohon mun vessaan mutta jätettiin pois tuo coil over-ajatus ja pidättäydyttiin vanhoissa jousituksissa. Coil over-muutos ei ole hyväksytty Corvetteen täällä päin maailmaa, ja jos katsuri tms huomaa niin ei hyvä juttu (no tuskin olisi huomannut tai tajunnut, mutta kun on noita kateellisia naapureita yms niin joku jaffapää olisi voinut valaista virkamiehiä tuostakin "suuresta" epäkohdasta). Olisi pitänyt olla jonkun valtiotieteellisen laitoksen testit ja paprut että kiinnikkeet kestää ja muutos on mahdollinen heikentämättä autoa/liikenneturvaa yms yms... |
noh tuo tuleekin -73 runkoon, täälläpäin (ainakin vielä) on hyväksytty sitä paremmin mitä vanhempi raato.
olis ollu hyvä saada osviittaa, mut 350lbs tilattu...sithä tuon näkee onko kova vai kivikova. |
Quote:
Tuli tästä mieleen että eikös joissakin autoissa muuteta lehtijousitettuja akseleita ilmajousitteisiksi lisäämällä tuenta akseliin, asentamalla palkeet ja laitetaan joku jäykkyydeltään sidontaliinaa muistuttava lärpätin sinne alkuperäisen lehtijousen tilalle. Tuota ei tulkita jousitusmuutokseksi koska alkuperäisen kaltainen jousi on paikallaan ja se ilmapalje on vain jonkinlainen "lisäjousi". Menisköhän samalla kaavalla myös vetessä jos sen alkuperäisen lehtijousen tilalle laittaisi vaan jonkun lärpäkkeen joka liikkuu mukana? |
Nykyään coil-overit on sallittu muutos..
|
Vanhaa viestiä, mutta tulipas nyt sitten hankittua fx3 yhteensopiva coilover satsi..:cool:
|
Näin heti perään pitää udella että minkälaiseen settiin päädyit?
|
| All times are GMT +3. The time now is 09:13. |