FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   C5 renkaat ja vanteet (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=4706)

Juha 11.10.2006 09:03

C5 renkaat ja vanteet

Avataas nyt kerrankin oma topic, ettei tuu sotkettua offtopicilla muiden aiheita.

Jos vannekoko kasvaa yhdellä tuumalla mitä lukee rekisteriotteessa, niin ei tarvii muutoskatsastaa, eikös vain? Mutta jos laittaa 2 tuumaa suuremmat vanteet alle, niin pitäis muutoskatsastaa. Mites tuo muutoskatsastus käytännössä menee, mitä katsastusmies siinä tarkastelee? Vai onko se vaan leima paperiin tyyppinrn juttu? Samalla muutoskatsastuksella voi varmaan laittaa rekisteriotteeseen leveämmän rengaskoon?

PeteR 11.10.2006 09:26

Quote:

Originally Posted by Juha
Avataas nyt kerrankin oma topic, ettei tuu sotkettua offtopicilla muiden aiheita.

Jos vannekoko kasvaa yhdellä tuumalla mitä lukee rekisteriotteessa, niin ei tarvii muutoskatsastaa, eikös vain? Mutta jos laittaa 2 tuumaa suuremmat vanteet alle, niin pitäis muutoskatsastaa. Mites tuo muutoskatsastus käytännössä menee, mitä katsastusmies siinä tarkastelee? Vai onko se vaan leima paperiin tyyppinrn juttu? Samalla muutoskatsastuksella voi varmaan laittaa rekisteriotteeseen leveämmän rengaskoon?

Minä kun olen vanteita muutoskatsastanut, niin leimamies on lähinnä katsellut, ettei ota mihinkään kiinni ja ettei leveyden puolesta tule kamalasti (yhtään..) kaaresta ulos. Kyllä tuo melkeimpä semmonen leima paperiin homma on aina ollut, eli rahastusta lähinnä.:rolleyes:

..ja samalla muutoskatsastuksella voi tosiaan leveyttäkin sitten kasvattaa.

Macho 11.10.2006 09:30

Kuis pienestä kiinniottamisesta ne nurisee. Jos vaikka ohjauksen ääriasennossa ottaa hieman sisälokkariin?

Juha 11.10.2006 09:31

Quote:

Originally Posted by PeteR
Minä kun olen vanteita muutoskatsastanut, niin leimamies on lähinnä katsellut, ettei ota mihinkään kiinni ja ettei leveyden puolesta tule kamalasti (yhtään..) kaaresta ulos. Kyllä tuo melkeimpä semmonen leima paperiin homma on aina ollut, eli rahastusta lähinnä.:rolleyes:

..ja samalla muutoskatsastuksella voi tosiaan leveyttäkin sitten kasvattaa.

Ok. Mites se uusi koko merkitään rekisteriotteeseen, tuleeko se vanhan koon paikalle vai johonkin vaihtoehtoinen rengaskoko -kohtaan (jos sellaista nyt on, en muista)? Kun orggis leveys esim. takana on 275 ja jos muutoskatsastaa sen kokoon 295, niin eikös tuota 275 leveyttä voi edelleenkin käyttää? Ja jos rekisteriotteessa on yhtenä kokona 295, niin laillisesti voi silloin käyttää myös 305 leveitä renkaita?

Juha 11.10.2006 09:44

Ja sitten jos joku viittis laittaa mitä hyviä katulaillisia slicks-rengas merkkejä löytyy, siis mutka-ajoon sopivia. Kuviota ei tarvii olla yhtään enempää kuin mitä laki vaatii. Michelin Pilot Sport Cupeista ei löytynyt sopivaa kokoa, niitä taidetaan tehdä vaan Porscheihin sopivia kokoja. Mikäs olikaan LT5:n Yokohama renkaiden malli?

Ajatuksena siis et ostais toiset vanteet ja niihin laittais vaan ratakäyttöön sopivat kumit (joilla tietysti sais ajaa kadulla, että niillä pääsee ajamaan radalle).

MikkoM 11.10.2006 09:53

Kyllä se taitaa vain siihen "lisätiedot" kohtaan tulla "vaihtoehtoinen koko".

Juha 11.10.2006 12:16

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Kyllä se taitaa vain siihen "lisätiedot" kohtaan tulla "vaihtoehtoinen koko".

Jos rekisteriotteessa on orggiskoko 275 ja vaihtoehtonen koko 295, niin saakohan sitten laillisesti käyttää myös 305 leveitä renkaita?

VetteMan 11.10.2006 12:18

Muistikuva olisi että tuuman isommat vanteet ja 20mm leveämmät renkaat kelpaavat ilman muutoskatsastusta. Mutta sen yli menevät muutokset on muutoskatsastettava. Eli 275 tilalle vielä saa laittaa 295 renkaat ja tuuman isommat vanteet. Rek.otteessa näkyy muutoskatsastetut renkaat lisätietoja kohdassa ja sitä kokoa ei enää saa ylittää ilman muutoskatsastusta. Pienempiä toki voi käyttää.

Finnshark 11.10.2006 12:48

Quote:

Jos rekisteriotteessa on orggiskoko 275 ja vaihtoehtonen koko 295, niin saakohan sitten laillisesti käyttää myös 305 leveitä renkaita?

Niin hölmöltä kuin se kuulostaakin niin vaihtoehtoinen rengaskoko on sitten oltava just se, muuten ei enää käy... Ihan niinkuin Vetteman tuossa jo sanoikin.

Juha 11.10.2006 13:01

Ok, tämä selvensi paljon, kiitos. Ei siis mitään hyötyä muutoskatsastaa 295 kokoon, vaan pitäisi sit muutoskatsastaa 305 tai leveämpään.

Nipa 11.10.2006 15:42

Quote:

Originally Posted by VetteMan
Muistikuva olisi että tuuman isommat vanteet ja 20mm leveämmät renkaat kelpaavat ilman muutoskatsastusta. Mutta sen yli menevät muutokset on muutoskatsastettava. Eli 275 tilalle vielä saa laittaa 295 renkaat ja tuuman isommat vanteet. Rek.otteessa näkyy muutoskatsastetut renkaat lisätietoja kohdassa ja sitä kokoa ei enää saa ylittää ilman muutoskatsastusta. Pienempiä toki voi käyttää.

Muuten hyviä muistikuvia, mutta "muistaakseni" se on 30mm mitä saa leventää ilman muutosta, eli 275 -- 305. Tosta kaventamisesta oli kans joku pykälä, ettei heitä 295 tilalle 155 gummia (paitsi tietenkin se C4 kompakti vararengas) :mad:

Joo, tuosta äkkiseltään löysin että kaventaakin saa 30mm (jos jotain kiinnostaa tieto) :)

VetteMan 11.10.2006 17:52

Quote:

Originally Posted by Nipa
Muuten hyviä muistikuvia, mutta "muistaakseni" se on 30mm mitä saa leventää ilman muutosta, eli 275 -- 305. Tosta kaventamisesta oli kans joku pykälä, ettei heitä 295 tilalle 155 gummia (paitsi tietenkin se C4 kompakti vararengas) :mad:

Joo, tuosta äkkiseltään löysin että kaventaakin saa 30mm (jos jotain kiinnostaa tieto) :)

No aina parempi tieto tuo 30mm :) Varmaan finlexistä tuokin pylkälä löytyisi kun jaksais selata

Renkaiden ja vanteiden muutokset
Lmp auton rakenteen muuttamisesta 23.10.1998/779, luku 3, 10 §:
Auto on muutoskatsastettava, jos:
  • vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm
  • renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm
muutoskatsastuksessa huomioitavaa:
  • renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää, kuin 51 mm
  • renkaan leveyttä ei saa suurentaa enempää, kuin 102 mm
Vanteiden vaihdon seurauksena akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm alkuperäiseen verrattuna, ellei auton valmistaja muuta ilmoita. Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä korjattava tarvittaessa.

Juha 11.10.2006 17:55

AKE:n sivuilta:

Auto on muutoskatsastettava, jos vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm tai renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm. Tätä pienempiä muutoksia ei edellytetä muutoskatsastettavaksi.

Carlos 12.10.2006 11:48

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Niin hölmöltä kuin se kuulostaakin niin vaihtoehtoinen rengaskoko on sitten oltava just se, muuten ei enää käy... Ihan niinkuin Vetteman tuossa jo sanoikin.

..tarkennetaan nyt tätäkin vielä sen verran, että rengas saa olla alkup. ja vaihtoehtoisen koon välissäkin, mutta ei siis kuitenkaan vaihtoehtokokoa leveämpi. Ja kannattaa tosiaan muutoskatsastaa mahd. leveään heti...

Teemu 12.10.2006 15:30

Quote:

Originally Posted by Macho
Kuis pienestä kiinniottamisesta ne nurisee. Jos vaikka ohjauksen ääriasennossa ottaa hieman sisälokkariin?

Säädöksissä on selvästi, että rengas ei saa ottaa kiinni missään ohjauksen ja jousituksen toiminta-alueella, eli niillä on kaikki oikeudet pompauttaa takaisin lokariin raapivat renkaat.

Riippunee ihan katsurin kuukautiskierron vaiheesta minkälaisiin puututaan, mutta itse ei viitsisi riskillä investoida vanne/rengas kombinaatioon joka ottaa kiinni.

Mä oon kaksi kertaa muutoskatsastanut kumeja ja toisella kertaa inssi veti pitkät lenkit aseman pihalla, käänteli tapista tappiin, ajoi kanttarien yli jne. Varmaan olis pummi tullut jos olis pienikin rapsahdus kulunut. Toisella kerralla toisella asemalla kysyttiin nosturin päällä (normi vuosikatsastus) vaan, että mahtuuhan kääntymään ja eihän ole halkaisija kasvanut liikaa... Ehkä mulla oli vääränvärinen paita päällä ekalla kerralla.

Pieniin pulmiin on muuten mm. saatavissa raidetankoihin kumisia 'spacereita', joilla voidaan rajoittaa ohjauksen kääntyvyyttä.

Juha 12.10.2006 19:05

Kiitos vastauksista. Ittellä lähinnä 305 leveet takakumit tähtäimessä, niin ei tarvii alkaa muutoskatsastelee.

Osaako kukaan kertoa, että onko Hoosierin R6 renkaat katulailliset täällä Suomessa?

http://www.tirerack.com/tires/tires....r&tireModel=R6

Kadulla tarvis ajaa sen verran, että pääsee radalle ja takaisin.

MrT 13.10.2006 08:34

Quote:

Osaako kukaan kertoa, että onko Hoosierin R6 renkaat katulailliset täällä Suomessa?

Kadulla tarvis ajaa sen verran, että pääsee radalle ja takaisin.

DOT-kumithan noi, siis senkun ajelet

Juha 13.10.2006 08:42

Quote:

Originally Posted by MrT
DOT-kumithan noi, siis senkun ajelet

Mitenköhän hyvin noi kestää katuajoa, et kuuluuko ne paljon nopeempaa jos niillä ajaa kadulla jonkun verran, esim. Alastarolle ja takaisin?

MrT 13.10.2006 09:29

Quote:

Mitenköhän hyvin noi kestää katuajoa, et kuuluuko ne paljon nopeempaa jos niillä ajaa kadulla jonkun verran, esim. Alastarolle ja takaisin?

tuskin ihan niin paljoa kuin mitä yhtä monta ratakilometriä niitä kumeja kuluttais

Finnshark 13.10.2006 09:54

Quote:

Originally Posted by Carlos
..tarkennetaan nyt tätäkin vielä sen verran, että rengas saa olla alkup. ja vaihtoehtoisen koon välissäkin, mutta ei siis kuitenkaan vaihtoehtokokoa leveämpi. Ja kannattaa tosiaan muutoskatsastaa mahd. leveään heti...

OK, kiitos tarkennuksesta. Mä olin käsittänyt asian niin että muutoskatsastuksen jälkeen saa käyttää normi rengasta normisääntöjen mukaan ja sitten vain tätä muutoskatsastettua kokoa. Asiahan paranee huomattavasti jos siinä välissäkin olevia renkaita saa käyttää! Tällä kertaa voi sanoa että hyvä että olin väärässä. :D

Juha 13.10.2006 12:41

Onko kellään omia kokemuksia noista Hoosier R6 renkaista?

Teemu 05.12.2006 17:56

Quote:

Itseasiassa en oo ajatellut vielä tota sen enempää, ei oo ihan vielä ajankohtaisia uusi hoodi ja vanteet. Vanteista pitää lukea aika paljon infoa, että mitä noi ameriikoissa käyttää radalla. Aika paljon rajoittaa vannevaihtoehtoja varmaan toi leveys, kun ois tarkoitus aika leveetä nakkia laittaa alle.

Juha, ei tarvii kahta ajatusta noissa vanteissa... BBS:n LM !

Tarvittavat koot löytyy ja varmasti laadukkaat.

Mielellään tosin isompana kuin tuossa alla :cool:

Corvette63 05.12.2006 18:03

Quote:

Itseasiassa en oo ajatellut vielä tota sen enempää, ei oo ihan vielä ajankohtaisia uusi hoodi ja vanteet. Vanteista pitää lukea aika paljon infoa, että mitä noi ameriikoissa käyttää radalla. Aika paljon rajoittaa vannevaihtoehtoja varmaan toi leveys, kun ois tarkoitus aika leveetä nakkia laittaa alle.

Hoodeissa on sit vaihtoehtoina lasikuitu/hiilikuitu. En osaa tohonkaan vielä ottaa mitään kantaa, että kannattaako hiilikuituhoodista maksaa tuplasti mitä lasikuitunen maksaa. Mutta jos se kannattaa, niin se tiputtaa vaihtoehtoja kanssa paljon pois.

Mulla on noissa asioissa vähän sellanen linja, että ensin käytännöllisyys ja ominaisuudet, sitten vasta katotaan et mikä jäljelle jäävistä vaihtoehdoista näyttää parhaimmalta/vähiten rumalta :-)

Commemorative malleissahan oli hiilikuitu hoodit, ja nehän taitaa olla selvästi kevyemmät kuin orkkikset :-k

Juha 05.12.2006 18:09

Quote:

Originally Posted by Teemu
Juha, ei tarvii kahta ajatusta noissa vanteissa... BBS:n LM !

Noita BBS:n vanteita oon aiemminkin tosiaan kattellut, mutta mua miellyttää vähän selkeämmät ja avonaisemmat vanteet. Noi BBS:t on varmasti tosi hyvät, mutta niin on hintakin. Orggis takarengas koossa n. 880 dollaria/kpl, eli leveemmät ja suuremmat tulis maksaa Suomeen tuotuna varmaan 1500¤/kpl... on vähän liian kalliit mulle :-( Juu, köyhät kyykkyyn, taidankin kävellä loppuviikon kyykyssä...

Juha 05.12.2006 18:10

Quote:

Originally Posted by corvette63
Commemorative malleissahan oli hiilikuitu hoodit, ja nehän taitaa olla selvästi kevyemmät kuin orkkikset :-k

Joo on se varmasti kevyempi. Pitää vaan ettiä tietoa että kuinka paljon se o kevyempi ja sit miettiä, että kannattaako siitä painonsäästöstä maksaa n. 1000¤ ylimääräistä.

Corvette63 05.12.2006 18:13

:cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

Juha 05.12.2006 18:17

Quote:

:cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

Taisitkin just ehtiä laittaa kuvan vastaavista (voi olla jopa ihan samatkin), mitkä mua miellyttää. Tosin en osaa vielä sanoa että onko musta väri vanteissa hyvä vai huono. Tässä kuvat vanteista jotka ulkönäöllisesti on mun mieleen:

En oo noista vanteista lukenut yhtään mitään, joten en tidä onko hyvät vai huonot.

CCW:n vanteita on aika paljon kehuttu, ja ne on vissiin vähän halvemmat kuin BBS:t (ei tosin paljoa).

Corvette63 05.12.2006 18:22

Corvette63 05.12.2006 18:27

Quote:

Taisitkin just ehtiä laittaa kuvan vastaavista (voi olla jopa ihan samatkin), mitkä mua miellyttää. Tosin en osaa vielä sanoa että onko musta väri vanteissa hyvä vai huono. Tässä kuvat vanteista jotka ulkönäöllisesti on mun mieleen:

En oo noista vanteista lukenut yhtään mitään, joten en tidä onko hyvät vai huonot.

CCW:n vanteita on aika paljon kehuttu, ja ne on vissiin vähän halvemmat kuin BBS:t (ei tosin paljoa).

Joo, noi repro Z06 vanteet on ihan jees!

Katselin Californiassa olessani yhtä C6:sta, johon oli asennettu myös tollaset repro vanteet (laitan kuvan siitä kohta) ja ihan hyvän näköset oli. Siinä oli vaan toteutettu hommat niin, että "niittireunat" oli mustat, ja keskeltä vanne oli ihan orgis alumiinin värinen.

Juha 05.12.2006 18:32

Just noi niittireunat on musta siistit. Huonoa noissa tosiaan on se, että toi lookki on noita niittireunoja lukuunottamatta Z06:sta, mutta ne on vaan musta hyvännäköiset :-) Noi ei tainnut olla kovin kalliit vanteet (noi mistä mä laitoin kuvat), eli luultavasti ei siten oo myöskään kovin hyvät.

Corvette63 05.12.2006 18:39

Quote:

Just noi niittireunat on musta siistit. Huonoa noissa tosiaan on se, että toi lookki on noita niittireunoja lukuunottamatta Z06:sta, mutta ne on vaan musta hyvännäköiset :-) Noi ei tainnut olla kovin kalliit vanteet (noi mistä mä laitoin kuvat), eli luultavasti ei siten oo myöskään kovin hyvät.

Näitkö sen mun linkittämän kuvan edelliseltä sivulta? (punanen C5 + CCW:t)

Corvette63 05.12.2006 18:44

Tässä on vielä se mun California bongaus kesältä 2006:

Ei pahat vanteet noikaan ulkonäöltään.. Ainakaan C6:ssa.

Juha 05.12.2006 18:45

Quote:

Näitkö sen mun linkittämän kuvan edelliseltä sivulta? (punanen C5 + CCW:t)

Siis tossa muutamaa viestiä ylempänä? Se olikin mennyt multa ohi kun just silloin kirjoittelin itte. Noi CCW:t on kans mun mieleen, oikeestaan ne ois täydelliset jos niissäkin ois ne niitit.

Juha 05.12.2006 18:46

Quote:

Tässä on vielä se mun California bongaus kesältä 2006:

Ei pahat vanteet noikaan ulkonäöltään.. Ainakaan C6:ssa.

Noi on tosiaan hienot, sopivasti erilaiset! Kelpais ulkönäön puolesta kyllä mulle!!

Corvette63 05.12.2006 18:48

Quote:

Siis tossa muutamaa viestiä ylempänä? Se olikin mennyt multa ohi kun just silloin kirjoittelin itte. Noi CCW:t on kans mun mieleen, oikeestaan ne ois täydelliset jos niissäkin ois ne niitit.

Just ne ;) Sitten mä koitan bongailla ainoastaan niitillisiä vaihtoehtoja :p

Corvette63 05.12.2006 18:50

Quote:

Noi on tosiaan hienot, sopivasti erilaiset! Kelpais ulkönäön puolesta kyllä mulle!!

Täältä saa kyseisiä vanteita hommattua:

http://www.corvettemike.com/shop/cor...Wheels-Replica

;)

Juha 05.12.2006 18:56

Quote:

Just ne ;) Sitten mä koitan bongailla ainoastaan niitillisiä vaihtoehtoja :p

No kyllähän toki muutkin käy, mutta jos vanteissa on muut ominaisuudet kohdallaan (samoin myös hinta), ja löytyy vielä niitit niin onhan se toki plussaa :-)

Juha 05.12.2006 18:56

Quote:

Täältä saa kyseisiä vanteita hommattua:

http://www.corvettemike.com/shop/cor...Wheels-Replica

;)

Kiitos tosta linkistä, en oo tollasta ennen nähnytkään. Ootko itte tilannut suoraan tuolta vanteita?

Corvette63 05.12.2006 19:00

Quote:

Kiitos tosta linkistä, en oo tollasta ennen nähnytkään. Ootko itte tilannut suoraan tuolta vanteita?

En, mutta kävin kesällä katsomassa valikoimat paikanpäällä Anaheimissä. Luotettava Iso, luotettava ja hyvän tuntuinen firma on. Tavaraa tuntuu olevan varastossakin aika hyvin ;)

Juha 05.12.2006 19:00

Näyttää monissa replica vanteissa (kuten noissa mustissa niitillisissä Z06 vanteissa) 18 tuuman koossa olla suurin leveys 10,5". Jää vähän kapeaksi, kun pitäis olla ainakin 11" vanteet.

Corvette63 05.12.2006 19:01

Quote:

Näyttää monissa replica vanteissa (kuten noissa mustissa niitillisissä Z06 vanteissa) 18 tuuman koossa olla suurin leveys 10,5". Jää vähän kapeaksi, kun pitäis olla ainakin 11" vanteet.

Oliko orkkiksetkin 10,5"?

Juha 05.12.2006 19:26

Quote:

Oliko orkkiksetkin 10,5"?

Z06:ssa on takana 10,5" vanteet ja niille menee hyvin 295 leveet kumit (ehkä 205 kumit sais niille myös työnnettyä just just). Mutta pitäis kyllä olla ainakin toi 11" niin 305 sopis paremmin. Ja haluisin myös että vanteille mahtuis myös vaihtoehtoisesti 315 leveet nakit.

Teemu 05.12.2006 19:32

Quote:

Noita BBS:n vanteita oon aiemminkin tosiaan kattellut, mutta mua miellyttää vähän selkeämmät ja avonaisemmat vanteet. Noi BBS:t on varmasti tosi hyvät, mutta niin on hintakin. Orggis takarengas koossa n. 880 dollaria/kpl, eli leveemmät ja suuremmat tulis maksaa Suomeen tuotuna varmaan 1500¤/kpl... on vähän liian kalliit mulle :-( Juu, köyhät kyykkyyn, taidankin kävellä loppuviikon kyykyssä...

Saksalaisia vanteita ei kannata raahata jenkeistä. BBS:ää saa saksalaisista verkkokaupoista järkevämmällä hinnalla... 19*10 esim 750e kappale !!

http://www.wheelmachine2000.de/cgi-local/wmf_wheel_ind.php4?fh=&rh=BBS&wheels=bbslemans5sp& wheel=Le_Mans&model=&typ=&color=&lk=&lz=&mid=0&siz e=&wm=1&language=d&ref=

Rahdit saksasta suomeen joitakin kymppejä vannesetille, tai lähtee itse hakemaan ja täyttää lopputakakontin bissellä :cool:

Kallista? On, ihan pe*keleen kallista, mutta eipä juuri enempää kuin samankokoiset pimp-my-ride kromivanteet ja noin on sentään 2-osaiset takovanteet!

Macho 05.12.2006 19:33

Quote:

Z06:ssa on takana 10,5" vanteet ja niille menee hyvin 295 leveet kumit (ehkä 205 kumit sais niille myös työnnettyä just just). Mutta pitäis kyllä olla ainakin toi 11" niin 305 sopis paremmin. Ja haluisin myös että vanteille mahtuis myös vaihtoehtoisesti 315 leveet nakit.

Ittellä 295/35 ja mielelläni ottaisin sinne 305:t sillä 295 tuntuu aavistuksen verran kapealta noihin. 305 vaan on aika harvinainen koko.
Toisaalta rata-ajossa hiukan kapeampi kumi taitaa tukeutua paremmin vanteeseen ja onhan kumien käytännön leveydessä eroja myös merkeittäin.

Juha 05.12.2006 19:38

Quote:

Originally Posted by Teemu
Saksalaisia vanteita ei kannata raahata jenkeistä. BBS:ää saa saksalaisista verkkokaupoista järkevämmällä hinnalla... 19*10 esim 750e kappale !!

http://www.wheelmachine2000.de/cgi-local/wmf_wheel_ind.php4?fh=&rh=BBS&wheels=bbslemans5sp& wheel=Le_Mans&model=&typ=&color=&lk=&lz=&mid=0&siz e=&wm=1&language=d&ref=

Rahdit saksasta suomeen joitakin kymppejä vannesetille, tai lähtee itse hakemaan ja täyttää lopputakakontin bissellä :cool:

Kallista? On, ihan pe*keleen kallista, mutta eipä juuri enempää kuin samankokoiset pimp-my-ride kromivanteet ja noin on sentään 2-osaiset takovanteet!

No niimpäs tosiaan, hyvä huomio! Toi 700¤ / kpl alkaa olla jo siedettävä hinta, ja noista kun löytyi se 11x18 kokokin. 18 tuuman koossa löytyy huomattavasti enemmän koko vaihtoehtoja noissa ratarenkaissa, siksi varmaan mun valinta tulee olemaan 18" eteen ja 18" taakse (tosin rengasvalikoima ehtii muuttua vielä kesäksi, 19" takavanteet ois paremman näköiset).

Juha 05.12.2006 19:41

Quote:

Originally Posted by Macho
Ittellä 295/35 ja mielelläni ottaisin sinne 305:t sillä 295 tuntuu aavistuksen verran kapealta noihin. 305 vaan on aika harvinainen koko.
Toisaalta rata-ajossa hiukan kapeampi kumi taitaa tukeutua paremmin vanteeseen ja onhan kumien käytännön leveydessä eroja myös merkeittäin.

On niissä tosiaan eroja, siksi ei voi mitään ihan varmaan noista sanoa et miten levee kumi menee millekin vanteelle. Mullakin on nyt takana 295/35 mutta vanne on 9,5", just mahtuu. Minkäs koon vanteet sulla Macho on?

Macho 05.12.2006 19:55

Quote:

On niissä tosiaan eroja, siksi ei voi mitään ihan varmaan noista sanoa et miten levee kumi menee millekin vanteelle. Mullakin on nyt takana 295/35 mutta vanne on 9,5", just mahtuu. Minkäs koon vanteet sulla Macho on?

18" 9,5" (275/35 goodyear f1 eagle) ja 18" 10,5" (295/35 pilot sport ps2) takana.

pirre 05.12.2006 20:15

Quote:

HRE ?

Teemu 05.12.2006 20:20

Quote:

No niimpäs tosiaan, hyvä huomio! Toi 700¤ / kpl alkaa olla jo siedettävä hinta, ja noista kun löytyi se 11x18 kokokin. 18 tuuman koossa löytyy huomattavasti enemmän koko vaihtoehtoja noissa ratarenkaissa, siksi varmaan mun valinta tulee olemaan 18" eteen ja 18" taakse (tosin rengasvalikoima ehtii muuttua vielä kesäksi, 19" takavanteet ois paremman näköiset).

Nimenomaan, jos 11" on kiikarissa, joudut hyvin todennäköisesti katselemaan muutenkin tuonne 'performance' -vanteiden suuntaan, kun monen valmistajan valikoimat loppuu kymppiin.

Siitä leveämmät on joko SUV -murkuloita tai oikeasti kalliita kustomivanteita www.iforged.com , www.hrewheels.com , www.fikse.com jne...

Macho 05.12.2006 21:11

Quote:

Originally Posted by pirre
HRE ?

http://www.ccwheel.com/

All times are GMT +3. The time now is 09:18.