FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   LSX ja virranjakaja... (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5152)

Pekka Berkeles 01.12.2006 11:50

LSX ja virranjakaja...

...puhumattakaan kaasuttimesta.

Tästä LSX-mosasta on tainnutkin olla jo puhetta jossain ketjussa, mutta vasta nyt hoksasin, että suorasytkä on hävinnyt ja virranjakaja on ilmestynyt kuvaan mukaan. Kuvitella. Mikähän on suositeltu kärkiväli?

Moottori ei ole ihan halpa hankkia, siis miksi ihmeessä pitää käyttää kaasutinta ja virranjakajaa? En mä ymmärrä, mutta enhän mä ymmärrä paljon muutakaan tässä maailmassa.

http://www.seriouswheels.com/cars/to...let-Camaro.htm

Pappatunturi 01.12.2006 11:55

Niin sitä on vaikea ymmärtää miksi joku haluaa savottaa noin hienon mosan.Tustalla täytyy olla pelko siitä kamalan ihmeellisestä ehvistä mille average bubba ei voi tehdä preerialla mitään. Mutta tossa koneessa taitaa olla kuitenkin "jakajaton" sytkä. Käsittääkseni vain coilpackit nipussa koneen takana.

T72 01.12.2006 11:59

Quote:

An ignition driver is all that’s required to change from stock-type EFI to carburetion, and Jackson ’s engine uses a custom MSD Ignition driver that is designed for GM’s Gen III and Gen IV V-8 engines. With the ignition driver connected to the distributorless ignition system, the ignition timing is automatically set at start-up.

Kyllähän toi taitaa tosiaan olla "distributorless"

Juha 01.12.2006 12:01

Tää linkki on ollut esillä aiemminkin, mutta täällä siis testiä LSx eri imusarjoista ja läppärungoista:

http://www.tpis.com/plog/index.php?o...Id=14&blogId=1

Mukana myös tuo TPIS Spyder imusarja, ihan mielenkiintoisia testituloksia.

Teemu 01.12.2006 12:54

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Moottori ei ole ihan halpa hankkia, siis miksi ihmeessä pitää käyttää kaasutinta ja virranjakajaa? En mä ymmärrä, mutta enhän mä ymmärrä paljon muutakaan tässä maailmassa.

Sairaalloinen kiinnostus kaasutintekniikkaa kohtaan tai täydellinen ymmärtämättömyys ja kauhu sähköjä ja ruiskutekniikkaa kohtaan... Veikkaisin jälkimmäistä.

Tai sit joku enemmän perusteltu mielikuvituksellinen syy, eli esim. jonkun kisaluokan pakkosäännökset käyttää kaasaria, mutta saa silti kipattua uudempaa generaatiota olevan alulohkon pohjille?

V-P 01.12.2006 13:14

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
...puhumattakaan kaasuttimesta.

Tästä LSX-mosasta on tainnutkin olla jo puhetta jossain ketjussa, mutta vasta nyt hoksasin, että suorasytkä on hävinnyt ja virranjakaja on ilmestynyt kuvaan mukaan. Kuvitella. Mikähän on suositeltu kärkiväli?

http://www.seriouswheels.com/cars/to...let-Camaro.htm

No joku haluaa vähän enemmän tehoa tosta myllystä!
Noihan näkyy ryytyvän noi plenium tyypiset imusarjat tonne 500 kaakin kohdalle, ei virtaa ei. :-\\\

poppamies 01.12.2006 13:28

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Mutta tossa koneessa taitaa olla kuitenkin "jakajaton" sytkä. Käsittääkseni vain coilpackit nipussa koneen takana.

Noinhan se taitaa olla, väitänkin että tollaset kivikausi ajan jakajat asennus LS-moottoriin on liki mahdoton operaatio

T72 01.12.2006 14:23

Yks subjektiivinen asia tietysti on ulkonäkö, siis onhan toi näyttävämmän näköinen kuin orkkistyyliset ruiskuimusarjat! (Tietysti voishan ton toteuttaa ruiskulla ja tolla imarilla...)

mhj 01.12.2006 15:02

En ole tota linkitettya juttua lukenut, enka siten tieda taustoja lainkaan, mutta onhan toi kone nyt harvinaisen tyylikas toteutus ulkonaollisesti. Aika factory look, me like.

J.J 01.12.2006 19:30

Quote:

Originally Posted by nipa79
Noinhan se taitaa olla, väitänkin että tollaset kivikausi ajan jakajat asennus LS-moottoriin on liki mahdoton operaatio

Taitaa olla liiankin helppo homma, GM Performance partsilta löytyy jakopäänkoppa johon voi tunkea tavallisen jakajan. Osa.nro 88958679

MrT 01.12.2006 20:16

Quote:

Originally Posted by J.J
Taitaa olla liiankin helppo homma, GM Performance partsilta löytyy jakopäänkoppa johon voi tunkea tavallisen jakajan. Osa.nro 88958679

Vai tollasta on, itse tossa kuitenkin siis tarkotin että mahdotonta asentaa rauta-ajan jakajaa tonne kaasarin taakse kuten tossa esimerkki kuvassa helposti olettaa tehdyn

V-P 01.12.2006 21:45

Quote:

Originally Posted by MrT
Vai tollasta on, itse tossa kuitenkin siis tarkotin että mahdotonta asentaa rauta-ajan jakajaa tonne kaasarin taakse kuten tossa esimerkki kuvassa helposti olettaa tehdyn

Mistäs te ootte saaneet päähänne, että tossa on kaasari?

V-P 01.12.2006 21:50

Quote:

Originally Posted by V-P
Mistäs te ootte saaneet päähänne, että tossa on kaasari?

Disregard.. Jutussa luki, että on kaasari. Nimittäin noi single point ruutat on ilmanputsarin alla ihan kaasarin "näköisiä" Sorry. :oops:

MrT 01.12.2006 21:52

Noteeraampa sittenkin, enhän mä edes lukenu tota juttua, olin vain 1000% varma ettei kukaan mitään TBI ruiskua sentään laita LS:n päälle

groovyjay 01.12.2006 23:34

Kaasari+LSX = :thumbdow:

V-P 01.12.2006 23:39

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Kaasari+LSX = :thumbdow:

Onhansevähänniinkii... mut tehoa pukkaa...=D> :thumleft: \\\\:D/ :-\\\

MrT 01.12.2006 23:42

Quote:

Originally Posted by V-P
mut tehoa pukkaa...:thumleft:

Sehän se kuitenkin ratkaisee :)

groovyjay 01.12.2006 23:46

Lopettakaa nyt se amulaattorin ylistäminen, kohta jo raketit taas paukkuu ja vuosi on 2007, ei kannata sitä junaa missata, vaikka osalla näyttää parin vuosikymmenen lähijunat ohi pyyhkäisseen! :D

MrT 01.12.2006 23:47

Ku mä en ole edes nähny sitä junaa :confused:

V-P 01.12.2006 23:52

Quote:

Originally Posted by MrT
Sehän se kuitenkin ratkaisee :)

Ei pidä provosoitua;) vaikka suorat torvet virtaakin paremmin.O:)

All times are GMT +3. The time now is 08:26.