![]() |
Lisäjarruvalo
Ei ole toiminut koskaan ja katsoin kotelon alle ja valitettavasti polttimot oli kunnossa eli vika on jossain ties missä. Onko kenelläkään tietoa, mistä seuraavaksi voi kaivella?
|
Seuraa sitä johtoa, varmaan irronnu.
|
Quote:
Kannattanee tarkistaa, tuleeko sinne 'liittimelle' polttimoiden kantoihin asti sähköä. Löytyykö lisäjarruvalolle oma sulake? Ja tietysti kannattaa johtoa heilutella ja seurata, onko joku liitos irtonainen. Mulla oli pari lamppua pimeänä, mutta vika olikin kontakteissa. Toinen korjaantui kerrasta kontaktispraylla, toiselle täytyy lukea lakia, kunhan taas muistaa asian tallilla ollessa. En löytänyt jarruvaloille mitään apua '87:n sähkökaavioista :-s mutta morgan_kane varmaan kohta vetäisee sähkökaaviosta oikeat diagnosoinnit ja mittauspisteet, joista löytyy vikamahdollisuudet. :cat: |
Auton vuosimallin ilmoittaminen auttaa usein asiaa...
HUOM! TUON VUOSIMALLIN VOISI JOKAINEN LIITTÄÄ TIETOIHINSA TAI SIT ALLEKIRJOITUKSEENSA! Multa löytyy 1990 sähkökaaviot kokonaisuudessaan. |
On vähän iäkkäämpi. -87.
|
Tuossa olisi jonkinlainen kaavio jos siitä saa vaan selvää....
|
Eipä siellä ihmeitä ole. Itsellä oli lamppujen kiinnikkeet sulaneet, lamput käy aika kuumana, jos seisoo liikennevaloissa tuntitolokulla jalka jarrulla.
Liitin voi olla irti sieltä kattosisustuspalojen alta. Potentiaalisin vikakohta toki on jarruvalokytkin. Kytkimessä on oma kärki takajarruvaloille ja lisäjarruvalolle. Kannattaa mitata ekana valolta, tuleeko jännitettä, ja toimiiko maadoitus. Sitten, lähteekö jarruvalokytkimeltä vaaleansiniseen johtoon jännite, kun poljinta painetaan. Tuskimpa se muualla voipi olla siis se vika. |
Quote:
Pssst... Löytyy sähkökaaviot '87:aan .pdf-dokkarina, reilut 30 megaa. Omistajan käsikirja löytyy myös .pdf:nä. Pistä privaa, jos tarvitset jompaakumpaa tai molempia. |
Quote:
Löytyikö tuohon muuten apu, totesin koko hoidon sulaneen aivan muusiksi. |
Olen katsellut Bilteman lisäjarruvaloja vähän 'sillä silmällä', että sellaisesta ledirivistä voisi saada hyvän korjaussarjan. Heivais tuosta originaalista sisukset hevon kuuseen ja virittelis tuollaisen ledirivin koteloineen sinne sisälle.
|
Quote:
Löytyi, mutten kuolemaksenikaan muista miten korjasin sen. Olisinko löytäny jostain vastaavia liittimiä, jotka tinailin tilalle? :scratch: Eihän siellä ole kun pikkunen piirilevy, jossa puristusliittimet polttimoille. |
ite tulee yleensä valoissa heitettyä vapaalle ja kässärillä paikallaan ,onko laatikolle haittaa jos jurnuttaa jarrulla..? tomaatti kyseessä siis
|
Quote:
|
Mulla sama homma eli lisäjarruvalo ei pelaa. Aiemmin sain vian korjattua vaihtamalla lamput uusiin ja fiksaamalla johtoliitoksen. Nyt on tainnut mennä sitten se jarruvalokytkin.
|
Quote:
Ei pitäisi olla haittaa. Tuo vapaalle heittäminen joka liikennevaloissa kuulemma hajottaa laatikon jopa lyhyessä ajassa. Todellakin kuulopuhetta, mutta itse olen aina liikennevaloissa jurnuttanut vasten jarrua. Joskus olen painanut kaasuakin samaan aikaan ;) |
| All times are GMT +3. The time now is 06:24. |