FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Corveten äänenvaimennus (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5776)

jormaris 09.02.2007 23:59

Corveten äänenvaimennus

Kaikki kirjoittavat pakokaasujen vapaasta kulusta. Itse nautin V8 matalasta
murinasta-on musiikkia korvilleni. En halua kovaa ääntä. On nautinto ajaa
kun V8 vaiemasti murisee alla. Onko tämä outo mielihalu tällä foorumilla?
Onko kellään vihjeitä putkistoista?? Tehoa silti hukkaamatta....

Yorcci 10.02.2007 00:12

Quote:

Originally Posted by jormaris

Paras konsti on vaimentaa takakontti. Kommentoin noita resonanssi-asioita jo tuolla toisessa postissasi.

ToniH 10.02.2007 13:59

Tossa mun ketjussa on kanssa monessa kohtaa äänieristämisestä juttua:
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=3484&

Olikos se nyt Corsa, joka on niitä harvoja after-market -putkistoja, jotka ovat siedettävän hiljaisia hissukseen ajossa (ei resonointia) mutta samaan aikaan eivät ahdista tehoja. Hiljanen sekään ei ole kun hanan avaa.

Juha 18.02.2007 08:43

Quote:

Originally Posted by ToniH
Olikos se nyt Corsa, joka on niitä harvoja after-market -putkistoja, jotka ovat siedettävän hiljaisia hissukseen ajossa (ei resonointia) mutta samaan aikaan eivät ahdista tehoja. Hiljanen sekään ei ole kun hanan avaa.

Mulla on just Corsan cat-back röörit (tosin C5:ssa), ja tyhjäkäynnillä ja normaaliajossa pienellä kaasulla ei ole juurikaan vakiopillejä äänekkäämmät. Sitten kun kaasun avaa niin sit kyllä ääntä lähtee, mutta normaaliajossa ei resonoi eikä muutenkaan häiritse.

ToniH 19.02.2007 20:40

Maalaa ulostulojen sisäosat mustiksi heti alkuunsa. Ulommat virtaa niin vähän, että ne näyttää törkeiltä hetken päästä kun sisemmät on ihan mustat ja ulommat kiiltää rosterina. Näyttää siis feikeiltä vaikkeivät niitä olekaan.

Toi johtuu siitä, että Corsa on panostanut resonaationpoistoon ja toi on toimiva ratkaisu. Kun avaa hanan täysillä niin ne ulommatkin virtaa mutta vakioajossa ei paljoakaan. Muut eivät ole tohon asiaan panostaneet ja järjestäen resonoivat ihan helvetisti.

Älä myöskään poraa sitä ulompaa auki. Sitten menee kaikki päin hemmettiä. Voin tarvittaessa pistää asiaa avartavan kuvan jos on tarvetta.

ToniH 23.02.2007 09:42

1 Attachment(s)
Senverran korjaan, että ehkä kantsii ajaa sittenkin hetki niin näet miten se toinen mustuu. Sitten voi olla helpompi tehdä toisesta samanoloinen.

Tässä kuva Corsan sisuskaluista. Ei näytä siltä, että toinen rööri toimis ollenkaan mutta kyllä se toimii. Pöntön sisääntulossa näkyy 90° kulmassa haaraputki, jolla pakokaasut johdetaan pöntön sisäkammioon. Sitten siellä ulostulopäässä on rajoitettu ulostulo (jolla se resonaatio tapetaan), joka kyllä virtaa mutta pienillä paineilla vähemmän kuin suora rööri, joten ne tosiaan mustuu ihan erilailla.

Yorcci 23.02.2007 19:30

Hmmm... siis resonanssi tapetaan 'vain' takavaimentajalla? Vai onko tuossa Corsan putkistossakin jotain spesiaalia?

Corvette63 17.03.2007 22:57

Eikä edes pelkkä ääni varmasti muuttunut, vaan näkökin on varmasti 130 kertaa parempi! ;)

MrT 17.03.2007 23:14

Quote:

Originally Posted by corvette63
Eikä edes pelkkä ääni varmasti muuttunut, vaan näkökin on varmasti 130 kertaa parempi! ;)

Peesaus :salut:

MrT 18.03.2007 12:24

Quote:

Originally Posted by Peku22
Ei muuten oo mun saumaa... Erään tunnetun putkikorjaamon :)

Aika huiman näköstä, mikä tllasen "sauman" saa aikaan, ripuloiva rottako :confused:

ToniH 18.03.2007 12:34

Hyvännäköset putket! Tommoset täytyy itekin hommata.

Kattelin tota sun auton vuosimallia ja väriä. Oletko tuonut ton itse vai onko ollut maassa kauemmin ja varustettu erikoiskilvin?

ZR1 18.03.2007 13:26

Corsa ei ainakaan resonoi. Mutta äänen kyllä kuulee, kun vähänkin avaa kaasua.

Sam 19.03.2007 09:26

Hienolta näyttää Peku22 ja varmasti rockaa!

Hyvä että tulivat Corsat tarpeeseen

ZR1 22.03.2007 02:10

Mulla olisi ylimääräiset tavallisen Veten Corsan takamutkat, kun lähettivät Jenkeistä ensin väärät. Jos jollain on joskus tarvetta.

Dalton 25.03.2007 20:08

Quote:

Originally Posted by ZR1
Mulla olisi ylimääräiset tavallisen Veten Corsan takamutkat, kun lähettivät Jenkeistä ensin väärät. Jos jollain on joskus tarvetta.

Miten luulisit, että sopisivat Borlan Stinger putkistoon? Jos, niin voisin olla kiinnostunut?

Mr Tena 27.03.2007 15:00

Takapönttöjen liitokset

Ennen tätä omassani oli vain kohdistus pultit ja putkilemmari. Peltorit radiolla on aika hyvä keksintö, kun ajelee tuollaisella.

Tein itse seuraavasti:

- Katso on pöntön puoleisessa putkessa hahlot, jos ei niin vedä siihen rälläkällä sellaiset. Pönttöhän tulee putken päälle.

- Käytä tiivistemassaa, lämpö kuivattaa sen yhdeksi. Laita tiivistemassaa niin että sitä on siellä liitos pinnoilla. Kun lemmari puristetaan siihen niin tiivistemassan pitää olla yhtä molempien putkien kanssa ja näin liitos on tiukka, siis sisemmän ja ulommaisen.

- Hommaa kunnon pakoputki lemmarit. Ranskalaisissa autoissa käytetään sellaisia. Mm Motonet myy sellaisia malliltaan kahdet pässin sarvet vastakkain. Paksut pultit ovat molemmilla reunoilla. Omassa on 63-65 mm halkaisijan putket, joten sieltä löytyy suurempiakin. n. 5-6 euroo kappale

- Unohda sellaiset putkilemmarit tai U-malliset. Ne ovat mukavia koristeita mutta tämän asian tarkoitukseen ne ei sovellu.

- Jos haluat tehdä siistiä työtä, niin maalaa lämmönkestävällä maalilla putket, pöntöt. pultit ja lemmarit ennen asennusta.

:D

86vette 27.03.2007 15:03

Siistin näköistä jälkeä, jokos oot savut ottanu ja kylillä pyörähtänyt.

ZR1 27.03.2007 21:30

Quote:

Originally Posted by matkop
Miten luulisit, että sopisivat Borlan Stinger putkistoon? Jos, niin voisin olla kiinnostunut?

Ei aavistustakaan. Saa noita ihmetellä, jos niille olisi jotain käyttöä.

91GT 25.03.2008 20:43

Vähän aiheen sivusta: mistä olette noita Corsan satseja tilailleet. Suoraan Jenkeistä vai onko kotimainen osatoimittaja jolta saa?

Yorcci 25.03.2008 20:53

Quote:

Originally Posted by jormaris

Sain juuri oman putkistomuutosprojektini valmiiksi. Huussissa on nyt erillisputket orggisvaimentajilla + katit molemmissa putkissa. Normiajossa hiljaiset, vaimea murina on juuri ja juuri havaittavissa. Hanaa annettaessa kuuluu sitten sisällekin moottorin ääntä, mutta resonanssi loistaa poissaolollaan. Tehoa ei pitäisi hukkua ainakaan vakioon verrattuna ;)

All times are GMT +3. The time now is 09:40.