![]() |
Koen vastenmielisyyttä...
...mutta en osaa oikein sanoa miksi. Ehkä olen kateellinen, tai jotain. Voi olla että nipotan turhasta, ehkä en vain hokaa, mutta silti jotenkin tulee mieleen 80-luvun lopun touhu.
http://carfreaks.net/garage/ Hienoja autoja ovat, toki. Ja webbisivut ovat ulkonäöllisesti upeat. Olisinko siis vain kateellinen? No, sen aika ja keskustelu näyttää. |
Quote:
:confused: Autofriikeillähän on ihan ok touhua... Eikös jossain keski-euroopassa tunneli täyttynyt kuminsavusta, paikalle koko sammutus kalusto... :D |
Voisko tohon todeta muuta kun et joillain on enemmän rahaa kun toisilla ja sit ne joilla on enemmän tekee omat sivut.
Vain harvoillle ja valituille nääs. |
Mie en nyt oikeen ymmärtäny, että mitä kohtaan tässä tunnetaan vastenmielisyyttä.:confused: Siitäkö, että BMW on 1. ja Corvette vasta 2.
|
Quote:
Itse olen tutustunut elämäni aikana monenlaisiin ihmisiin, rahallisiin ja rahattomiin ja oma taustani on alkujaan kyllä paljon lähempänä tuota jälkimmäistä. Se mitä on lapsena kokenut kuitenkin muokkaa koko loppuelämää, ehkä siksi mulla on nyt vanhempana ollu aina jotenkin ylikorostunut kokemusten jakamisen tarve. Joka sitten näkyy eri tavoin ja erityisesti tuttujen kanssa. Mutta ei siitä sen enempää. Tällä palstalla en ole törmännyt "harvoihin ja valittuihin", vaan kaikki ovat auliisti jakaneet neuvojaan. Just tänään sain eräältä palstalaiselta työkalulähetyksen, kiitos siitä! |
Quote:
Olennaista just tässä olikin se, että en itse osaa sanoa miksi sivut tuntuvat vastenmielisiltä. Veikkaan että vastaus löytyy peiliin katsomalla. |
Tunnen tyhmyyttä,mutten oikein osaa sanoa miksi.En ole kateelinen, mutta en vain ymmärrä mistä syntyy tuo Pekan vastenmielisyys.:confused:
|
Ei hitto. Nythän mä vasta hokasin. Toihan on suomalainen sivusto ja suomiautoja. Aika hienoa ettenkö sanos:thumleft:
Ahaa, onkos kyseessä joku autoklubi jonka jäsenyyttä anotaan hakemuksella. Joko polttaa? Kukas on hakenut jäsenyyttä? Jaahas tulikos bumerangina takaisin? :) |
Quote:
|
Quote:
En tiedä jäsenyydestä kun vasta törmäsin sivuihin. |
Alareunassa näyttää lukevan "A lifestyle society 2002 -2007 Finland."
|
Quote:
Osallistujamäärä on suorastaan räjähtäny parin viimeisen vuoden aikana. Pari ekaa vuotta meni forumilla aika pienessä porukassa, mutta kesä - pari taaksepäin, muutkin harrastelijat on tänne löytänny. Itekin löysin tän palstan, kun olin vasta pari kuukautta kamppaillu harrastuksen parissa. Valmiita kysymyksiä - valmiita vastauksia ja varsinkin ASENNETTA! Ja, että pysytään topicissa; En ymmärrä vastenmielisyyttä minkään erityisen merkin harrastajia kohtaan. Aika samanhenkistä porukkaa - merkistä riippumatta. Toiset on fanaattisia toiset ei ... |
Quote:
Mutta takaisin asiaan. Itse tunnen Porsche-harrastajia, Ferrari-harrastajia ja tietty Vette-harrastajia. Aika samanlaisia kaikki ovat olleet, mutta tuo sivusto jossa poikkesin ei tuntunut ihan samanlaiselta... |
Tuo sivusto taitaa olla jonkin verran tuttu eräälle nimeltä mainitsemattomalle henkilölle tälläkin foorumilla..
|
Quote:
Todella upeat.. :shock: ..Ja se kuvagalleria :cool: Vaikka jokseenkin ylimielisyys ja se paremmuuden tunne korostuu? |
Joo nyt mie taian tietää. Joskus jossain näkee tietyntyyppisen ihmisen. Kävelipä se tai ajoi autolla, niin se aiheuttaa jollain tavalla selittämätöntä inhotusta, ärsytystä tai vastenmielisyyttä. Siis joku ihan tuntematon ihminen. Onneks kovin harvoin.
Se vaan on semmonen juttu jota ei oikeen pysty selittää, mut aina se samantapanen tunne tulee. En mie sitä kateutenaakan pidä. Ehkä sillä on jotain tekemistä juuri tuon Pekun mainitseman ylimielisyyden kanssa. |
No, jos yhtään lohduttaa, niin samanlaisia sivustoja löytyy matkailuautojen, cockerspanielien, 9mm käsiaseiden, retkeilykenkien ja laskettelusuksien fanipiireistä...
Kaikilla pitää olla se juttu johon satsaa vasemman kiveksensä, oli se kives sitten hankittu omalla työnteolla, lainalla tai teollisuussuvun perinnöllä. Tämä on taas vaan liian pieni maa ottaa 'kynttilää vakan alta'... |
En mä näe noissa sivuissa mitään vastenmielisyyttä/kateutta tai muutakaan...täysin turhia vehkeitä esitellään eli käyttöautokastia melkein poikkeuksetta.
Ainut mistä annan pinnat on toi E30 M30 siinä on miedosti kaikki kohdallaan on kaaret, vaikka esim etutolppaan tulevat putket on saumoiltaan karseet, hitsauksessa on varmaan yksi lankakera huvennut ...ja samalla pelti mihin tarvis saada kiinni jotain sulatettu puhki kauheella virtamäärällä ja ne ainoat oikeat 80 luvun BBS(?) vanteet. Hyvä ensiaskel pojalla mutta kaarimaakari saa täältä aika onnettomat arvosanat...onkohan taase se sama puupää vauhdissa kenen kaaria itsekkin saanut korjailla...jäljet ja tekotapa viittaa että kyllä. Muut on järjestään epätoivoisia wannabeeta jotka ehkä pärjää hyvin jossain verkostomarkinoinnissa mutta Motorsportissa Zero vaikka näköjään haluisivat olla muualla kun katsomossa kun kerran kaikenmaailman tapahtumissa juoksevat ja koittavat saada menetettyjä poikavuosia takaisin. Tulee mieleen eilinen kahvitteluhetki aamulla. Tulin ovesta sisään kuraisin kengin, kuljetusfirman takki päällä ja perässä tuli erään tunnetun luksusautoliikeen poika räpellettyään ensin M3nsa parkkiin, Paikalla oli jo niin 645avon kun Alpinan omistajia/haltijoita ja kun avon omistaja siinä samalla lähti ulos kun itse olin kassalla niin morjestin ja huomasin että pöytääni siirtyi näiden pellehermannien pöydästä erään kisakuskin "suht" rahakas ukko joka alunperin on peltiseppä... Hän siinä sitten hymähteli poikasten onnetonta elvistelyä/möykkää lähinnä autoliikeen pojilta ja totes että oli vaihdettava pöytää, juteltiin kuulumiset jotka koski oikeastaan vain Rata-autoilun tilasta suomessa ja vieruspöydän pojat jatkovat mitä jatkoivat... Yksi näistä pojista kerran halusi kisata Honda Integralla mun C1stä vastaan...joten eiköhän kertone kaiken... Saas tästä nähdä pääseekö itse kauas pois ruuvvaamaan kilpuria ammatikseen jatkossa... Eli mitä tästä opimme..jos olet hanakka Motorsport ukko olet aina valmis jättämään edelliset jutut taakse jopa perheet ja Kaiken. Tuntuu että sivustojen pojilla taasen siitä mitä on saavuttanut ja sen kiinnipitäminen on tärkeämpää... |
Quote:
johtunee kankeasta (jossa HELVETISTI perusvirheitä jopa) kouluenglannista...olis jätkät lukeneet Hot Rodia englannin kirjojen sijaan ja aiheuttaneet Oxford English opettajilleen Mr Hanky-halvauksia kuten minä. Sivut on nautinnollista katseltavaa..harmi vaan että kuvien taustat vie intressit lähes jokaisessa kuvassa tokio on sitten ihan perusvirheitä kuvatessakin taqpahtunut eli auton takana törröttää tolppa/risu/puu etc joka sitten näyttää siltä että tunkee katon läpi ja valoitusmokia. Eli täydellisyyteen on pyritty tyylitajun unohtuessa naulaan, liika kun on aina liikaa. Ei noista jannuista saa kuvaa onko ne lintuja vai kaloja... ja kun ei itseä kiinnosta heidän sielunelämä niin ei ainakaan kemiat kohtaa noitten tekstien perusteella. *BMWt on tuttavapiirissä ollut aina perseestä ja faijalle peruste tehdä mut perinnöttömäksi, jos joku vihaa volvoja bemareita sun muita leasingturhuuksia enemmän kun ukko niin ihmettelen...:-) Että eiköhän siinä toi lifestyle societyn ideologia tullut selväksi ( ja omani)...samettipikkutakkia ja BMWtä jatkossa joku kullankaivaja irtoperse kainaloon, lapset, omakotitalo kauheella velalla ja labradori... Veneenä ehkä joku mikä kavereillakin ja kesämökki... Voiko tyhjempää elämää kaiken sen materian keskellä enään olla, ja ei siitä voi irtautuakkaan vaikka mieli tekisi KUN EI OSAA MITÄÄN MUUTA !!!??? Taasen tuollaisen mielestä ukko joka ropaa (vanhoja) Autoja/kilpureita ja on valmis rakentamaan asuntosiiven talliinsa ennen perhettä on päästään vialla...mutta joo myönnän olevani :-) |
Hops, Mickey antaa tulla tuutin täydeltä vaikkei ole moksiskaan. Jep, tiedän että tällainen käytös on toki aivan mahdollista.
Mutta jos hieman puolustukseksi alkuperäiseen aiheeseen jotain yrittää sanoa, niin asioita voi tosiaan katsoa monelta kantilta. Itse kerran yllätyin kun näytin eräälle autoharrastajalle mielestäni hienon näköistä avo-C5:sta. Autoa oli laskettu ja alla oli jotkut 20" kiiltävät bling bling vanteet. Vastine oli lakoninen: "ai luuletsä että perheellinen vois ajella tuollaisella p*llumagneetilla". Vastaavasti hepulle kyllä kelpaisi originaali C2 coupe koska tahansa. Mutta mun mielestä hienosta autosta tulikin toisen ihmisen silmissä *illumagneetti. |
Quote:
Tässä kohtaa on pakko todeta, että tämä on varmalla tapahtunut Suomessa! Perus suomalainen vihjaileva moittimis kommentti jonkin toisen mieltymyksiin, olkoon tässä tapauksessa vaikka Corvette! |
Kuten Mickey jo mainitsikin, kohtuu käyttövessoja noi kaikki on joten ei saa sydäntä pompahtamaan puoleen eikä toiseen. ;)
|
Quote:
No kuten sanoin Autot Ei säväytä ja sivut pistää silmään tavalla jonka sinäkin huomasit ärsyttäväksi..pojat koittaa mutta toteutus on puuttellinen, ainoat aidot harrasteautot noissa on tuo C5 avo ja E30 M3. Ensikin kun tekee sivuja pitäis oppia valokuvaamaan tai hankkia tontille autoja kuvannut ammattikuvaaja ja toiseksi pitäis osata tehdä tekstistä luettava eikä väyrysenglantilla ryyditetty. ymmärrän toki että tietyissä "akateemisissä" piireissä toi kielioppi on sitä tasoa että jugoslaavikin tulee paremmin ymmärretyksi on sitten ruotissa tai lontoossa ;-) Eli mikä oli viestini bottom message...se että Jos olet juntti se paistaa aina läpi sille ei vaan voi mitään. |
Quote:
Taisi olla aika hardcore Motorsport ukko kun kerran tiesi että ajo-ominaisuudet ei ainakaan parane kun tunkee bling bling vanteet (se jousittamattoman massa tekee ihmeitä varsinkin jos on pyörivää sekoittamaan kaiken) ja että jopa C2 coupe orkkiksena olisi enemmän makuun. Olisin tod.näk itse vastannut samoin jos siinä C5 ssa oli kaikki muu (jarruja myöden) vakiota koska sen modauksen tarkoitus oli juuri ihteään... |
Quote:
Toisaalta ei "hardcore motorsport" myöskään kuvaa kyseistä henkilöä, paitsi jos ajatellaan että Matti Kyllönenkin on sellainen. Luulen kuitenkin, että kieltoreaktio kyseistä Vetteä vastaan juonti siitä, että vaimo olis saattanut nostaa metelin: "vai että menit tuollaisen kaksipaikkaisen ostamaan, mitä sun päässä oikein liikkui, vai liikkuiko mitään". Tossun alla siis... |
Niin tai sitten kyseisen henkilön mielestä se vette ei vaan kertakaikkiaan ollut millään tapaa hieno. Ihan samoin kuin eivät kaikki pidä klassisesta musiikistakaan, hevistä puhumattakaan. Onko se sitten kateutta, jos sanoo, että Nightwish on ihan paska bändi?
|
Quote:
Lateral-G-webbisivun autot sille kelpaa kyllä, kunhan merkkinä on Chevrolet: http://www.lateral-g.net/ |
|
Quote:
Tämän kommentin jälkeen uskaltanen pyytää Mickeyltä sitä ammatimaisempaa valokuvausnäytettä, jos menet noita sivun tuotoksia moittimaan. Mielestäni CarFreaksien kuvausnäytteet olivat hienot. Uskoisin heidän kuvauslaitteidenkin olevan jotain eriluokkaa, kuin siltä omalta hattuhyllyltä löytyvän aatamin aikuisen filmikameran söhellykset, jolla jopa kuvan vakaus tuottaa ongelmia. En tiedä oletko ammatiltasi valokuvaaja Mickey, mutta laita ihmeessä jotain verrattavaa kuvausnäytettäsi tulemaan, kun noin suorasanainen uskalsit olla kaverien kuvauksista. ..Ja, itsekkään en omaa mitään vallan mainiota englanninkieltä, vaan se on jotain sillä koulutaulukon 8-9 väliltä. Uskoisin, että kovinkaan monella suomalaisella ei liene olevan täydellinen englanninkielen taitamus. ;) |
Hienot nettisivut! Taitaa olla aika tutut yhdelle sharkkilaiselle:)
|
Quote:
Ihan vaan tiedoksi edelleenkin normaali järjestelmäkamera omaa 20K pixeliä...jonninverran on matkaa digikameroilla tuohon ja värien taltioinneissa ei ikinä päästä filmikameran tasolle, jos näin olisi Hollywood olisi digiajassa. Se että kuvat näyttää PCn ruudulla hyvälle onkin sitten taas eri asia. Ja kuvien asettelusta ..kun autoa kuvaa eikös se ole pääasia eikä kaikenmaailman taustat..noista jätkien kuvista voi miettiä kumpaa on yritetty..ottaa maisemakuvia vai autokuvia? Jos olet viitsinyt noin 30v erillaisia jenkkilän hottentottilehtiä lukea niin aika paljon siellä nimenomaan neuvotaan miten ottaa Autosta kuva. Nopea otos miten auto pitää kuvata on itsellä Galleriassa ekana...ei ole männyt,pilarit sun muut ottamassa huomiota pois itse aiheesta... Toki helmat/alustan voisi photoshopata kirkkaammaksi ja viedä kameran alemmas..(jossain sellainenkin taitaa olla?) mutta tuo kuvausessio oli ohi noin 2ssa minuutissa. Ja tosiaan löytyyhän tota kuvaamiseen liittyvää rompetta jonkin verran aina Rolleiflexin 2.8 TLRstä lähtien...tietenkin Carl Zeissin linsseillä. http://en.wikipedia.org/wiki/Rolleiflex Mitä tulee suomalaisten englannintaitoon niin se taito on hyvä vasta silloin kun ulosanti on joustavaa eikä seipäänniellyttä mitä se noilla sivuilla on ..toki niin on 94% muillakin suomalaisilla..(huom se 6%). kuten sanoin taustakuvat pojilla on hienot..tod.näk muualta kopsattu kuten nykynuorilla tapana... Äkkiä ja helposti rahat taskuun paistaa tuon sivuston "lifestylestä" Minun mielestä ja ehkä se oli se juttu joka pekkaakin risosi kun osasi lukea sormien välistä. Sori Cor63 jos olet tuon C5n haltija... |
Quote:
Ilman Tarjaa/pätevää naislaulajaa se Onkin! Ja mitä tulee siihen pekan työ?kaverin vaimoon niin tollasen vaimon mäkin olen saanut... Sanoo uusia Vettejä ei minkään (japsien) näköisiksi mutta GS455 Avo on mieleen kuten 67-GT500/350 Shelby ja C1-3 Vettet. |
Quote:
En minäkään hypi riemusta joka Corveten edessä...tai noteeraa edes, esim. oma puukiilaa ei aiheuta mitään muuta fibaa kun että se on sopiva aihio kunnon "raiskaukselle". Hetken mielijohteesta voin tehdä siitä vaikka juhannuskokon eikä harmita yhtään. |
Quote:
Mä voin vaihtaa sen puukiilan pariin kuutioon puuta, niin voi tehdä niistä puista sen juhannuskokon. |
Vaikuttavaa tekstiä.. ;)
Quote:
Joo, tuttu juttu kyllä.. Mulla on huippuluokan filmijärjestelmä kamera, ja sitten Nikon D80. Eron huomaa edelleen.. Quote:
Hienoja autokuvia, joissa maisema pääsee oikeuksiinsa. JOS tausta on sovelias kuvaukseen, niin miksipäs ei sitäkin voisi siihen kuvaan tausta reksvisiitaksi mukaan ottaa? En minä sitä sano, että noissa kuvissa se katselu ei jäisi pääasiassa niiden autojen katseluun, koska taustat ovat niin säväyttävät, niin nopeasti se katselija jää katselemaan sitä hämmästyttävän tehokasta taustaväriä. Quote:
Hot Rod lehtiä olen lukenut muutaman vuoden ajan, mutta en sentään kolmeakymmentä vuotta, joilloin mun syntymisetä ei ollut vielä tietoakaan. Quote:
Kuvasi on jees, enkä ala tässä sitä moittimaan. Nostalgia henkisyys siitä näkyy, myös siten että värit eivät ole kirkkaat. Sullakin taustaa kuvasta näkyy, mutta ei häiritsevän taiteellisesti, joten kiinnostuksen kohde jää siihen kuvassa esiintyvään autoon eikä taustaan. Quote:
:confused: Quote:
Totta. Quote:
Siis? Sivustolla oli keltainen C6, eikä se ole todellakaan minun ;) Avattareni C5 kyllä on tuossa alakerrassa. |
Quote:
:shock: |
Eikös tältäin palstalta löydy monta threadia jossa yksissä tuumin haukutaan hienosti tuunailtuja Corvetteja. Nyt en muista sen topikin nimee, mut aika harva on tainnu kehua tätäkään Corvettea hienoksi ;)
![]() Ja mitä tulee valokuvaukseen niin se on mies/nainen kameran takana joka tekee kuvan eikä kamera. Miulle on ihan sama antaako käteen 200 €:n digipokkarin vai 25 000 €:n Rolleiflexin. Paskoja kuvia otan molemmilla. Nettiin jos ottaa kuvia niin periaatteessa kaikki yli megapikselin on ihan turhaa. |
Quote:
Toi Vettehän on Legenda... "Luke Skywalkerin" debyyttileffakos peräti ? Kuvauksesta puhut asiaa..tietyin varauksin (Netin osalta totta). mutta Hei Rolleiflexit ei maksa mitään 25K..ei edes kymmenesosaa siitä ja silti pistää kaikki digikamerat häpeään. |
Quote:
Et lukenut rivienvälistä (inside juttu tosiaan tuttavapiirissä) Tehdä autosta juhannuskokko=ajaa tarpeeksi rajusti ulos radalta ja sen seuraus ;-) |
Quote:
Taustakuvat, ei kuvien tausta. |
Quote:
|
Quote:
Stripillähän noista bling blineistä jousittamattoman massan muodossa on Vielä enemmän haittaa kun mutkaradalla väittäisin. Ja ei MK ei ole hardcore motorsport ukko mun silmissä...tosin en tiedä olenko itsekkään MKn silmissä ;-) |
Quote:
Joo mutta toi on Rollei...ei Rolleiflex.. kaksi eri asiaa. Toki kyllähän tolle voisi olla käyttöä...jos on kameraliike tjsp. niillä noita on suomessakin. |
Quote:
Eihän sitä voi lukea rivien välistä, mitä ei tiedä. Mutta onhan juhannuskokon perinteinen rakennusaine vene/veneenpohja (ei tosin lasikuituinen) ;) Tiedänpä sitten ensi kerralla, etten turhaan lähde pöllejä halkomaan tuntikausiksi. |
Hähäää..katos pöljä päivämäärää ;-)
|
Quote:
Ellei jopa parille... |
Quote:
Joo, ymmärsin väärin :D |
Joopajoo.. Ainakin 4 ihmistä on mun kanssa saman katon alla töissä Carfreakseistä. Materiaali jota ovat vuosien aikana tuottaneet on ainakin miellyttänyt mun silmää valtavasti ja vaikuttanut myös omia tuotoksia tehdessä.
Lukiessa noita Mickeyn kommentteja rupes miettii et oliko tää edelleen Finnshark vai eksyinkö johonkin Suomi24:lle. Tuli jo kuittaus että tää threadi on menny myös sinne jakeluun ja lukevat varmasti rakentavat kommenttis. |
Aika provoilua, hienot on kuvat, sivut ja autot omasta mielestä.
Muitten mielipiteillä ei sit tarvitakkaan :D |
| All times are GMT +3. The time now is 11:15. |