![]() |
tiivisteiden vaihto?
onko joku vaihtanu kaikki tiivisteet pirssiinsä?huomenna pitäis alkaa vaihtaan tuulilasin/katon ympäröivät lakritsat.eli;kelpaakohan siihen hommaan tavallinen musta sikaflexi,kun tuntuu toi alkuperänen kiinnitys mössö sellaiselta hubbabubba purkalta ja paljonko tavaraa kuluu koko homman ympäröimiseen?kuinka vaikea homma on?
vanhat mössöt kyllä aikaa kuluttamalla katoaa,mutta vinkitkin on tarpeen.oon varannu jo siklin ja maalinpoistoainetta loppumoskan irroitukseen.meneekö tiivisteet kuinka helposti sinne"taitoksen"väliin vai joutuuko jotain viivotinta käyttään että saa tungettua paikoilleen? luin joskus jostakin threadista vähän asiasta,mutta muistaakseni ei tarkkaan ollu kuvailtu/kuvitettu hommaa,joten en lähtenyt metsästämään sitä juttua. joudun irrottamaan sen tuulilasin ympäröivän alukehikon,koska sen alta valuu vesi tupaan ja hiukan ajattelin maalia antaa niskaan niille.kait niiden tiivistykseen kelpaa ainaki toi sika,mutta noiden lakujen kiinnitys kiinnostaa hiukan enemmän...kertokaapas asiaan orientoituneet ja kantapään kautta oppineet hiukan kokemuksia. |
|
Eipä siinä muuta kun kovaa raaputtelua ja lopuks jotain liuotinta, jolla saa jämät pois. Kova homma, jos on liimattu kunnolla.
Kannattaa laittaa sikaa myös niiden metallikehyksien alle, koska sieltä vuotaa helposti. Mulla ainakin meni tiivisteet helposti niihin kehyksiin paikoilleen vähän meisselillä avitellen. Tuulilasin tiivistettä en edes liimannut, jatkoa ajatellen. Ei vuoda. Paitsi kaikista sivuikkunoiden saumoista, mutta tuo on tiivisteiden vika. Halvalla ei saa muuta kun paskaa. Mitkäs tiivisteet muuten hankit? Onko minkälaatuiset? |
jees,eiköhän tuo tästä onnistune,kohta rupeen selaileen tota vanhaa juttua kun saan oluen haettua kaapista.mr weatherstripiltä hommasin koko setin ebaystä.ovien tivarit ainaki ihan ok,takalasissa turhanki tiivis;peljättää lyödä klasia kiinni ku on aika vahvan oloinen toppaus...ovien gummeissa ei ollu sellasta muovijutskaa sisällä mikä alkuperäsis oli päissä jossa ruuvit pysyy paremmin,sikaa kans hiukan kehiin ja avot.hinta aika halpa verrattuna joihinki muihin.lähetin"kesämökille"floridaan ja hain tos huhtikuus kaikki muutki romut mitä tuli ostettua,eli tullaus oli pois hinnasta.olikohan se 299$ tai 399$ koko nippu.ei alkuperäset,mutta tosiaan välttää ku veden pitää ulkopuolella.
|
Kantsii vähän tutkia tehdasmanuaalia tms.
Kaikkia tiivisteitä ei ole vakiona liimattu ollenkaan. Takalasin tiiviste ja muistaakseni ainakin ovien isot tiivisteet ovat tämmösiä. |
juu ei takalasiin,ovien ikkunan ja ovien ympäröivien tivareisiin tarvi mömmöjä tuhria,muutakuin ehkä ovien ympäröivien päihin missä ruuvit on niin sinne voi sylkästä hiukan jos lärpättää.noi muut on tullu jo vaihdettua,ny toivon ettei heti taas rupee ropiseen vettä,ku matolaatikon pihalle runttaa...matttojenvaihto projektikin vielä pitäis saada samaan hässäkkään tehtyä sekä käsijarru systeemit...kaljaa ja tupakkia vaan viereen,niin sehän on jo kuin puoliksi tehty...;)
|
Tovi sitten vaihdoin tuulilasin kiertävän tiivisteen. Samalla kiinnitin kattopalan verhoilun ja rasvasin kaikki tiivisteet.
Palan verhoilun laitto menee uusiksi..imuroin puhtaaksi pinnan ensin (aivan pölyä ja murua oli pinta) ja parilla pitkällä kakspuoliteipillä ja päästä siklillä väliin painelemalla tuli hyvä ja sileä. Alkoi kuitenkin elämään pian, vaikkei niin roikukaan. Liimattava se on kokonaan. Tiivisteet vaikuttaisi olevan hyvä rasvata, Ecklerssiltä oli mun silikoonirasva, se halvempi iso tuupi. Tuntuvat paremmilta kyllä rasvauksen jäljiltä. Aikoinaan kun ois Big Jim Teksasissa rasvannu vuosittain, niin ei tarttis suomipojan noitua varmaan vieläkään. Tuulilasin tiivisteen vaihto oli helpompi kuin luulin...toki oli aikamoinen nysväys kaikkien jämien poisto. Sopivia tikkuja ja pukkailua, lopuksi tinnerirättiä tiku nokasa. Pari tuntia meni siihen. Thaimaan (leidi?)poikien tekemä auton mukana tullut Precision Industries -tiiviste meni aika helposti painelemalla paikalleen. Pikkase piti pyöriänokkasella tikulla avittaa jostai kohi. En liimannut mistään, aattelin että katson kui asettuu. Nurkissa on aikamoiset raot nääs. Ei ole ihan 'Precision'. Kuskin puoli on nyt kuiva, mutta vänkärin puolelta tippuu välillä ja välillä ei. Uutena ilmiönä vänkärin puolella oven ja kynnyskotelon verhoilun alareunat kastuvat. On se kiva. Täytyy metsästää tipan reitti ja tuuttailla mustaa. |
Herrat jotka tiivisteitä olette vaihtaneet. Miltä työn tulos vaikuttaa nyt?
Kyselen asiaa kun sama homma edessä, ja jos teillä jotain kokemuksen antamaa tietoa olisi jakaa. |
Quote:
|
Tiivisteet on uutena pulleat mutta menevät kasaan käytön myötä. Mulla oli sama ongelma aikoinaan kun vaihdoin katon sivutiivisteet. En säätänyt laseja ja talven jälkeen ei ongelmaa enää ollut.
|
Täytyy alkutalvesta vissiin vaihtaa tiivisteet, niin kerkee tiivisteet pikkasen mukautumaan. Mistäs kannattaa tiivisteet hankkia? Diileri(t) huhuu...;)
|
Quote:
|
Quote:
Ebay... :cool: |
Quote:
Toistaiseksi en ole nähnyt yhtään positiivista kommenttia ebay/tarviketiivisteistä. Itsekin olen kytännyt, josko löytyisi joku merkki, jota voisi harkita originaalien tilalle. Tällä hetkellä suosittelen, että hanki orginaalit tai pidä entiset. :( |
Eikös noi alkuperäiset ole kohtuu kalliit? Tuossa pari viikkoa sitten kuulin asiasta J.J:ltä.
Tietysti jos vuotaa kuin seula, hyvää ja halpaa samassa paketissa ei ole:( |
Mä ostin LoneStar -firman tiivisteet kun olivat Wilcoxilla Corvette Forum -jäsentarjouksessa. En tiiä onko hyvät, se nähdään keväällä.
Ne mun vanhan akryylikaton sivutiivisteet oli kanssa jotku after marketit ja ne ainakin oli hyvät. Paljon tukevammat tekeleet kuin orkkikset. Ja tais olla 30v. repeämättömyystakuukin. Voin joskus kaivella tota kuittilootaa, että mitkä noi oli. |
Quote:
Itse meinaan laittaa ebay tavaraa talven aikana samalla kun tuo sisusta vaihtuu. Samoilla posteilla niitä voisi tulla vaikka useammatkin :rolleyes: |
Quote:
Ole hyvä vaan. Itsellä on nuo Mr. Weatherstripin tiivisteet, ja on täyttä sontaa. Yorcci voinee vahvistaa. |
Quote:
No olen ne tiivisteet 'luonnossa' nähnyt, ja eivät istu kovinkaan nätisti. Taisivat suhista ajaessa ja vuotaa sen verran, ettei autoa voi jättää sateeseen? Olen kuullut, että late-malleissa noi tarviketiivisteet istuisivat yleisesti paremmin. Nykyisessä -91:ssä on tuulilasin sekä targakaaren tiivisteet vaihdettu vuosi-pari sitten tarviketiivisteisiin ja ajettaessa ei tuuli suhise eikä vuoda vesisateella. Liekö sitten tuuria? |
Quote:
Joo mutta kun nekin on paskana. |
Quote:
Kuinka turpeet sulla ne tiivisteet alunperin oli? Tänään niitä laittelin ja kun laitoin uuden targa kaaren tiivisteen niin ********, en meinannu saada ovia enää kiinni! Kauankohan kestää että tilanne normalisoituu.. |
Quote:
joitain kuukausia luukut kiinni mutta voihan sitä lukkoja säätää pikkasen uusien tiivisteiden mukasiksi.Varmaan säädetty niitä silloinkin pienemmälle vanhoilla tiivisteillä kun on alkanu ilma näkyy sisälle |
Ikkunat snadisti raolleen kun heität ovet kiinni. Muutaman kk jälkeen menee jo normaalisti. Ja seuraa, että se tiiviste muotoutuu oikein oven ollessa kiinni - jos ei niin auta käsin. Mulla kuskin ikkuna ei takareunasta mennyt sinne katon tiivisteen uraan vaan jäi tiiviste vähän ruttuun mutta ongelma poistui itsekseen jonkin ajan kuluttua kun tiiviste rupesi pysymään oikeassa asennossa. ;)
|
Targatiivisteet kun joskus vaihdoin niin ovi meni vaihdon jälkeen hieman kovemmin lyömällä kiinni. Nyt jo menee kiinni entiseen malliiin, mutta vesi pysyy ulkona
|
Kyllä mun täytyy käyttää reilusti voimaa että ovet saa kiinni, oikein pahaa tekee. Pitkin mennä vaihtamaan se kaaren tiiviste, oli vielä ok kunnossa. Mutta ajattelin että tottakai se uusitaan, nyt kaduttaa..
|
Nyt vaan pidät niitä ovia kiinni kesään asti niin ongelma on poistunut.
|
Paukun tarjoon jos on!
Sinänsä noi porukassa tilatut tiivisteet vaikuttaa ihan hyvältä. Pituus on ollut oikea, samaten kestävyys hyvä, ei repeä helposti. |
Quote:
Kokemusta on, onneksi laitoin tiipparit syksyllä niin sai tekkeytyä kevvääseen.;) Onks tää nyt sitä kimppakivaa.:rolleyes: |
Kuulostaa siltä että taidan lykätä omien lakujen asennuksen syksyyn :cool:
|
Quote:
Ehkä se on viisainta. Kahden viikon päästä välitarkistan miten paljon nuo ovat painuneet, toivottavasti edes vähän. |
En paljon murehtis tota. Hyvähän se on, että ovat vähän pulleet uutena eikä päinvastoin. Jos tarvii ajella niin tosiaan pudota ikkunaa muutama sentti ennen kiinni heittoa niin menee helposti, nosta sitten lasi. Jossain kohtaa ne on sitten hyvät ja hamassa tulevaisuudessa vuotavat taas sisään, joten ole onnellinen niin kauan kuin pitävät.
Ja käytä niihin sitä silikoniRASVAA mutta ei välttämättä vielä. Pistä joskus kesällä tai viimeistään syksyllä. |
Mistäs on Tamperelaiset tiivisteensä hommannu?
On rahoituspolitiikka vähän tiukilla... "-Tarttisin hyvät ja halvat tiivisteet. - Ai! Sä tarviit kahet tiivisteet!" |
Quote:
Eiköhän sitä USA:sta suoraan tilaamalla saa halvimmat ja parhaimmat.. ;) |
Quote:
Tuolla tarinaa... http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=8222 |
Quote:
Mulla vaikuttaisi tiivisteet olevan aika OK ja ajattelinkin että niiden hyvänä pitäminen ja helliminen olisi varmaankin fiksua. Nyt vaan vinkkejä aineista mitä kannattaa käyttää ja varoituksia aineista joita ei kannata käyttää ettei mene piloille. |
Quote:
No niin löysinpäs ketjun jossa aiheesta puhutaan. Eli olen löytänyt valon. Ei pitäisi aina luovuttaa jos eka söörtsi ei anna haluttua tulosta... |
1 Attachment(s)
Joo, on tästä puhuttu. Mutta pannaan tännekin: ei bensa-aseman silikoniapuikkoa tai mitään muutakaan litkua vaan sukelluskaupan tai Vette-varaosamyyjän silikoniRASVAA, joka on tarkoitettu kumitiivisteiden ja o-renkaiden hoitamiseen. Eli se pelkkä silikoni ei ole se juttu vaan silikonin ja jonkin mystisen rasvan sekoitus.
|
Quote:
Tänään testasin. Kun oven avasi, niin sen sai kyllä suljettua. Sit kahden tunnin päästä, ovien oltua auki homma oli taas yhtä vaikeaa kun ennenkin. SULKEUDU *******!! Uutena tulokkaana sain kattopalan sentäs paikoilleen, mutta ei mitenkään iisisti. Noi tiivarit on vähän liiankin täyttä tavaraa, ei mitään höttöä. Eniten vaikeuksia tuottaakin tiivisteiden muotoillut päädyt, ovat muhkeita mokkuloita ja eivät paljoa myötäile. Jos tästä jotain positiivista pitäisi keksiä, niin olen melko varma etteivät vesimolekyylitkään mahdu enää sisään. |
Quote:
Mikähän öljy se nyt oli jonka kaveri kertoi. Olikhan paloöljy vai polttoöljy jolla nuo tiivisteet sais pehmitettyä. Pitänee kokeilla noihin vanhoihin uusiin, ennen kuin "ihan uudet" paikoilleen... Ja mulla ne kyllä mahtuu ne vesimolekyylit tuleen sisään. Eli vuotaa kun seula... Eli vielä kerran, jos jollain on autossa vain pikku vikaa alkuperäisissä tiivisteissä, ne kannattanee yrittää korjata/fixata ennen kuin asentaa tarvike vastaavat.Nämä kokemukseni liittyvät näihin aikaisemmin ostamiini tarvike tiivistesarjaan. Tästä uudesta kimppatilaus sarjasta minulla ei ole kokemuksia koska ne on vielä paketissa. -Jussi- |
Quote:
Viis vuotta?? Jos mulla sama rumba jatkuu vielä loppukesästä niin kaivan hiomakoneen esiin ja laitan ne sopimaan. En laittaisi mitään pehmikeaineita, koska jos tiiviste pehmiää alkuperäiseen verrattuna, tarkoittaa se rakenteen hajoamista ja reaktion jatkuessa se saattaa kohta mennä mäskiksi kokonaan. Tuo silikonirasva on eri juttu, sehän käsittääkseni vain liukastaa pinnan ja pitää kumin hyvässä kunnossa. |
Quote:
Joo, reilu viis vuotta. Muistaakseni 2001 tai 2002 olen laittanut paikoilleen nuo, Sponge SUPERsoft ovat merkiltään... |
Ja tänään jatkui taas ihanuus. Asettelin tiivisteitä tarkemmin paikoilleen, nyt ovet menee jo lyömällä kiinni. Sitten istuuduin autoon ja huomasin että sisäpuolella kummaltakin puolen ne tuulilasin pilareiden muoviset listat olivat menneet paskaksi. Kaikkien ruuvien kannat korkanneet niistä läpi kun oven lasi, tiiviste ja lista eivät olleet mahtuneet elämään vierekkäin.
|
Näitä tarviketiivistejuttuja kun lukee niin alkaa kyllä motivoimaan pitämään orkkistiivisteistä huolta. Sikäli jos mun autossa on orkkistiivisteet. No joka tapauksessa ne vaikuttaa hyväkuntoisilta ja sellaisina ne haluaisin myös pitää.
Mistäköhän Tampereen seudulla saisi tuota silikonirasvaa vai pitääkö ruveta netistä tilaileen? |
Quote:
Ainakin poppamieheltä sieltä eRäästä Paikasta löytyy, vaikka ei nyt ihan Tampesterissa ole. |
Tai vaihtoehtoisesti vaikka bebekistä käy hakee brittiläistä silikonirasvaa.
|
Mulle on vähän epäselvää mitä eroja silikonirasvoilla on, löytyy tuubi omastakin hyllystä. Käyköhän se?
Näitähän on vaikka mitä myynnissä, kaikissa suurinpiirtein samat jutut ominaisuuksissa. esim. http://www.cc-company.fi/files/657_cc-silikonirasva.pdf |
No nyt on kanssa tiivisteet eilen vaihdettu, pulleita ovat kun kattopalaa ei menannut saada paikoilleen, ja ikkunat kanittaa, 5 tuntia meni asennuksessa.
Seuraavaksi pitää säädellä noita ikkunoita että liikkuvat helpommin, ja tota rasvaa hommata että menis lasit kiinni helpommin. |
Silicone Grease Mid America Motorworks:sta
Tilasin, mutta sain alle kopioimani vastauksen. Nyt etsimään Silicone Grease:a Suomesta ;)
Hello, Thank you for your order of the silicone grease. Unfortunately we are unable to ship this overseas. The order was not placed for this item. Sorry for the inconvenience. Kelly International Sales Mid America Motorworks 217 540 4200 Phone 217 540 4425 Fax |
Hitto kun alkaa olemaan aika ajankohtainen asia itsellekin nuitten tiivisteiden uusiminen..
Vieläköhän nuita alkuperäisiä tiivisteitä saa? |
Quote:
Muutama viesti sitten kirjoitin: Quote:
|
| All times are GMT +3. The time now is 09:36. |