![]() |
taas yksi Suomalainen C5:n omistaja lisää!
Tervehdys,
Tosiaan mukava lukea forumia, paljon tarvittavaa materiaalia, itse olen kohtalaisen aloittelija yleensäkin autojen kanssa, mutta nopea oppimaan tarpeen tullen! Asun itse Kazakhstanissa, ostin Dubai'sta Corveten, joka oli tuotu Japanista (Katit + km/h mittarit). 1. suunnitelma ajaa auto Suomen satamaterminaalista Almatyyn, Kazakhstaniin (6000+km) Venäjän läpi. 2. Testdrive ja tuunaus :rolleyes: Tuossa minä ja corvetteni Dubaissa. (vm -00) http://tinyurl.com/2arbw8 Terveisin, Michael K. |
Quote:
:shock: Siinä Le Mans-reissu kalpenee... "Let's be careful out there" |
Auto on ainakin oikean värinen:thumrigh: Melkoset on matkasuunnitelmat :shock: ;)
|
Pitkä on matka,kirjottele miten reissu venäjällä meni. Itseltä vois jäädä matka väliin.
|
Pitkä reissu
Itseasiassa kaverit sen ovat ajaneet jo useampaan kertaan, otan yhden viidettä kertaa matkalle lähtevän mukaan isolla maasturilla niin vaikean paikan tullen voi lähteä sillä etsimään sopivia apuvoimia! Matka kuulemma on pitkä ja vaarallinen mutta mikäs tässä kun puhuu Venäjää sujuvasti niin eiköhän se matka taitu, pitää vaan ottaa rauhallisesti! Siellä ne poliisit on ihan hulluja, pyytävät jopa 200 dollaria pienistä ylinopeuksista, meillä täällä Kazakhstanissa ennen vanhaan sai ajaa moottoritiellä poliisin asettaman 40km lapun ohi 195km/h tutkaan ja 100usd pääsi jatkaan matkaa heti :) Tosin täälläkin vaikeutunut... mutta sanoisin että paljon parempi paikka ylimitoitetuille autoille tämä Almatyn kaupunki!
|
Komee on auto. Ja maailmaa jo nähnyt. Varovaisesti vaan Venäjän reissulla :shock:
|
Tervetuloa, kaunis on tuo hommaamasi C5 kyllä:cool: Varmasti maailman mittakaavassakin yksi radikaaleimpia reissuja joita corvettella on tehty tuo minkä kuvailit, toisaalta jos tuntee nuo paikalliset "käytännöt" niin vähemmänhän siinä kilahtaa sanktiota siitä 195 km/h vauhdista kuin täällä kotoSuomessa,se on ainakin varma asia. Muutenkin eiköhän se hyvin mene koko matka,tietää vaan tosiaan mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä. Niin ainakin olin kultaisina NL-aikoina vielä..
|
Tervetuloa finnsharkille! Melkoinen reissu on sinulla edessä! Laita tosiaan kuvia ja infoa matkan varrelta, mielenkiintoinen matka tulee varmasti olemaan. Toivottavasti auto matkaa ehjänä vielä joskus takaisinkin Suomeen lyhyen satamapyrähdyksen lisäksi! :cool:
|
Kuvia vielä
Tervehdys,
Olipas vaikea saada kuvia nettiin ennenkuin muisti että onhan meillä tuo irc-galleriakin käytössä... IRC-galleriaan! sis. Kaikki kuvat Auton ei ole tarkoitus tulla takaisin ollenkaan, teen kaikki paikallisten lakien mukaan, jotka eivät ole ihan samat kuin Suomessa, sillä täällä ajellaan vielä lyijyllisellä bensalla eikä mitään ihme rajoituksia tehoista ole! :-) Jos turbonkin jossain vaiheessa saisi itse bolt-on tyyppisenä paikalleen... josta itseasiassa pääseekin asiasta toiseen, onko teillä STS Turbo + Automaattilaatikko kokemusta ? Minulla olisi kiikarissa vähän reilu 500hp jota ymmärtääkseni alkuperäinen laatikko tuskin kestää, vielä kun kaasujalka on kohtuu raskas ja asumme 800m korkeudessa, tosin 10km päässä on "alppihiihtokeskus" joka nousee yli 1800m (keskus siis, mäet yli 2600m). Sinne menon jälkeen on aika harva auto missä ei vaihdelaatikosta tulisi "sulotuoksuja" :) |
Quote:
Kyllä vakioloota on kovilla ja se kannattaa vahvistaa varsinkin jos on raskaampi kaasujalka,multahan tuo loota porsi alkukesästä. Mulla on vortecin remmisatsi kiinni ja tyytyväinen olen ollut. Kyllä tuolla remmillä 500 heppaa irtoaa ja vätöä yli 700nm. Tosta löytyy linkki andyn sivuille https://www.aandacorvette.com/cart/s...p?MainCatID=18 |
Hyvä meininki! :o
Muuten, lyijyllinen bensa tuhoaa sitten autojen happisensorit ja katalysaattorit. |
STSTurbo
Itse olen katsellut tuota STS turboa kun niillä tuntuisi palvelu pelittävän. Ei tarvitse odottaa kuukautta vastauksia amerikasta... kokemuksia? Ainakin minulle osoitettu heppu vastailee 1-3vrk viiveellä aina. Kysyin toisesta paikasta josta kehuivat olevan nopea vastaus niin kolmannenkaan uudelleenkyselyn jälkeen ei ole tullut vastausta, kk kulunut...
|
Quote:
Juu siitäkin minulla on muutamia kysymyksiä itseasiassa, sen happisensorin voi joillakin "ohjaimilla" eli niillä kaukosäätimillä ohittaa, jotta "Check Engine Led" _EI_ syttyisi, siitä on netissä aika paljon juttuakin... kysyn ensitilassa STS:n mukana tulevasta säätimestä voisiko niillä tuon virheilmon ohittaa. Tietoa janoaville voin ilmoittaa, vaikka tuskin se suomessa on tarpeellista :-) |
Onneksi olkoon autosta ja tervetuloa minunkin puolesta :cool:
Mutta eikö tuo lambda ole melkotärkeä moottorin säädössä? voiko sitä noin vain ohittaa?? |
Quote:
Kiitos paljon, Minulla on nyt täällä käytössä myös BMW 750iA -95, Mitsubishi GTO (3000GT japsi) -93, LandCruiser Prado -06 ja kaikista on ohitettu ihan vain tylysti tuo Lambda-sensori. Uskoisin sen toiminnan liittyvän sen palamisen tehostamiseen (ja täten maailman pelastamiseen) koska yleensä ihmiset sanoo että paremmin vain kulkee kun nyppii koko sensorin pois... mutta kun en tiedä itse tarkkaan... josko tietäväiset vastaisi, olisi muutenkin kiva tietää mitä haittaa moisesta voisi olla. |
Se moottorihan lukee sitä happisensoria vain osakaasulla, eli täyskaasulla sillä ei oo merkitystä. Toisaalta jos sen nappaa pois niin moottori saattaa mennä vika moodiin mikä saattaa vähentää tehoa täyskaasullakin ym. Oikeastaan käytös ilman lambdaa riippuu ihan autosta. Ehkä itse menisin suomessa dynoon, testattaisiin ensin lambdan kanssa ja sitten ilman ja katsoisin siellä miltä arvot näyttää, tippuuko tehot ja käykö kovin laihalla/rikkaalla. Jos kaikki edelleen ok niin mikäs siinä.
|
Quote:
Tervetuloa..Kyllä veti hiljaiseksi kun ton ylläolevan luin:o Miten sitä voi ihminen(suomalainen) edes asustella noilla kulmilla? Laita muutamat kuvat ja raporttia paikallisista ihmeellisyyksistä-ois kiva nähdä. |
Almaty / Kazakhstan
Quote:
No siis täällähän on vaikka mitä näkemistä, aika tälläinen "sisäisesti villi" kaupunki, että täällä on alamaailmaa ja villejä yöhuveja, ihan laidasta laitaan.. Tälläisten kauppaihmisten unelmapaikka, isä sattui olemaan kauppamies ja minä olin tietokonehörhö niin mikäs siinä, olin siis rakentamassa toimistoa tänne.. tulin 17 vuotiaana, 7 vuotta sitten... Meillä on rakennusfirma joka työllistää 3 muutakin Suomalaista Kazakhstanissa. Yhteensä meitä Suomalaisia on 10 kpl täällä.. Mutta siis ihan kiva paikka, enkä täältä varmaan ihan heti pois ole lähdössä, ja jos olen niin en ainakaan Suomeen, Eurooppaan tai Venäjälle. Onpa jopa ihmisiä jotka ovat täältä saaneet menolipun Suomeen mutta sitten omilla rahoillaan palanneet :) Onhan mulla pari hassua kuvaa netissä mutten ole mikään valokuvaushullu, enemmän löytää kun kirjoittaa vaan google imagesiin Almaty tai etsii vain Almaty Kazakhstanilla googlesta... |
Quote:
|
Quote:
Jos happianturin ohitusta tai poistoa harkitset, suosittelisin kans nyppäämään katalysaattorin sieltä putkesta ahistelemasta. Niinku tuossa jo mainittiin, moottorinohjaus säätää sen happianturin tietojen perusteella bensa/ilma-seossuhdetta. Ja jos seossuhde ei oo riittävästi kohallaan, katista ei kuiteskaan mitään iloa ole. Sopivasti jos sattuu seos rikkaalle, katalysaattori voi kuumeta todella rajusti ja ainakin vaurioituu ellei jopa sytytä jotain ... :( No tuskin sentään. Lisäksi lyijyllisellä polttoaineella katin tiheä kennosto vähitellen alkaa ahistamaan, kun tuo lisäaine kertyy sinne. Miten lie C5:n käyttäytyy moottorinohjauksen puolesta, jos happianturilta ei tule tietoja. Meneekö perussäädöille vaiko limp-moodiin. Jotkut härvelit menee vissiin happianturin pimetessä limp-moodiin katalysaattoria suojellakseen :confused: |
Quote:
Itseasiassa idea on juuri katin poisto, ja siitä luonnollisesti seuraava Lambda:n poisto/ohitus. Moottori tietääkseni menee limp-moodiin kun se Check Engine Light syttyy mutta sen katin tilan voi ohittaa ohjelmilla tai sitten joissakin tapauksissa vastuksilla, itse haluaisin ohittaa sen ohjelmallisesti ettei aina vian ilmetessä tarvitse ekaks kaivaa sitä vastusta sieltä jostain suojista ja tarkistaa sen tilaa.. |
Quote:
Oletteko usein tilailleet tuotteita tuolta Andyltä? Toimitukset jokapuolelle maailmaa, oletteko harrastaneet ryhmäkivaa ja saaneet alennuksia jo? :-) |
Xenon valot
Xenonit olisi myös työn alla, itse asennutin Mitsubishi GTO:hon (läppälamput) Xenonit, olen itse jo kauan aikaa sitten menettänyt kiinnostuksen halvoilla valoilla leikkimiseen kun ajan kuitenkin n. 50% ajoistani yöllä ja ajattelin sijoittaa kunnolliseen. GTO:ssa ongelmaksi muodostui vastaantulevien häikäisy, H4 pohjalle asennettavat lamput joissa on pitkät ja lyhyet yhdessä. Parissa autossa on jo ihan tehdasasennetut valot jotka ei häikäise mutta ovat TODELLA tehokkaat. Varsinkin kun kaikennäköisiä hörhöjä on tiellä pitkillä matkoilla niin ajattelin kysellä, onko jollakin kokemusta autoista missä olisi Xenon vaihtotyö tehty ja joissa pitkät ja lyhyet toimii kuin tehdas asenteiset? Löysin itse seuraavat ja ajattelin tilata jo ennenkuin lähden ajamaan puol maapalloa ympäri..
http://www.vette-hid.com/c5.html |
Quote:
Kyllä täällä foorumilla taitaa jokunen andyn palveluita käyttänyt olla. Jos sähköpostilla olen jotain tuolta kysynyt niin yleensä seuraavana päivänä on vastaus tullut.Ihan tolkku kaverilta vaikuttaa vaikken ole sitä naamatusten tavannut. Kimppakivoista voit kysellä andyltä suoraan siihen en osaa vastata mitään. |
Et satu olemaan Hongalla hommissa?
|
Quote:
Samoissa hommissa kyllä mutta firma on meidän, tiedämme kyllä että siellä Honkarakenteen hommissa on Suomalaisia väliaikaisina, itse olimme Honkatalot firmalla aikaisemmin CIS-myyntipisteenä, nyt sitten vähän avoimemmin voidaan valita toimittajat, mutta paikka on yhä sama :) Honkarakenne rakentaa lähellä Astanaa (nyk. pääkaupunki) Borovoissa yhdelle tutulle asiakkaallemme, itse emme siihen projektiin halua sekaantua, vaikka olisikin laajempi kokemus Kazakhstanista kuin heillä... |
Quote:
Ok, tämä selvitti asiaa. Paljon voimia jaksamiseen! ;) Mulla on jossain 80-luvun vettefever tms. lehti misää kundi rundaa metalli punaisella puukiilalla ympäri ryssiä, aika karuja juttuja! :shock: :cool: |
Quote:
Otan pari kameraa mukaan niin saa paljon kuvamateriaalia matkalta, varmaan aika hiljaa tulee ajeltua kuitenkin niin voi usein pysähtyä :) |
Quote:
Loistavaa, loistavaa! Ei satu videocamia saamaan reissuun? :cool: |
Quote:
En ole varma mutta voihan tuota kurkata jos joku tarttuisi mukaan, lähden nyt Kazakhstanista Dubain kautta Suomeen niin voishan sitä tosiaan Dubaista jotain hankkia... siellä kun ne on kohtuu edullisia, ikinä ennen vain videocamille ollut tarvetta :) |
Quote:
Joo Dubaista vaan camera mukaan, perus DV:llä saa jo ihan varmasti riittävän laatuista rainaa... :cool: |
Jotta voitaisiin eksyä aiheesta!
Tilasin tuollaisen Corvette Garagesta
1 x Corvette Garage HID Headlamp Light Kit for C5 and Z06 Corvette (c5-hidkit) = $895.00 Select Housing Color Black (Chrome väri olis ollut 100usd halvempi) Yritän saada tuotteet jo ennen lähtöä Suomeen että ne voisi tiputella paikalleen, olisi mukava saada hyvä valaistus matkalle, vihaan ajoa pimeässä. Napsin kuvia kun vastaanotan tuotteet... |
P.S Jos tarvitset asennusta valoille tai muuta tsekkausta ennen kuin lähdet Venäjän reissulle aja Lahden kautta . Laietaan valot paikoilleen ja turistaan samalla joutavia . ;)
|
Quote:
Senhän näkee sitten siellä, miten aikataulut menee, tosin lahtihan ei tuollaisilla heppamäärillä ole kaukana :-) |
Tervetuloa foorumille ja Lahteen kanssa :D
|
Aika eksoottinen meininki :D jännityksellä odotan raportteja
|
Peteeeeeee!!!!!!! joko voi ONNITELLA?
|
Onko petekin voittanut corvette kyydin preerian halki kazakstaniin vai päättänyt myydä mulle vanteet tarjotulla hinnalla? Vai mitäkä??
|
Suomen tullisäädökset
Tervehdys taas,
Näyttää nyt vähän siltä ettei sillä autolla paljoa ajeta Suomessa, jokainen tullin toimipaikka sanoo eri tuomiota. Toiset sanoo että juu, ok saat turistiauto oikeuden no problemo, yhdet jopa pelottelee että se on suora siirto Venäjälle, 1 vrk aikaa. Kysyin vielä jos voisin pysähtyä johonkin laittamaan ne HID:it paikalleen ja repimään katit irti "Hetkinen, tämä varmaan menee tullitavaran jalostus nimikkeen alle" "joopajoo, unohda" :) Naurettavaa byrokratiaa kyllä tuo ajoneuvojen tullaus, hävettää olla Suomalainen näistä asioista toisille ihmisille selittäessä. Miksi kaikki asiat on itse Suomalaisille vaikeita? Kun taas muissa maissa ulkomaalaisille viralliset asiat on vaikeita, mutta oman maan kansalaiset pääsee vähemmällä. Sitten ihmetellään miksi ulkomaalaisviha ja rasismi rehottaa Suomessa :-) |
Kattien poisto
Olisiko ideaa mistä näitä voisi kysellä, alkaa epätoivo häämöttää noiden amerikkalaisten kanssa kun niitä ei vain sitten ole, ja ne joilla on eivät osaa edes sähköpostia lukea, tulee halvemmaksi lentää sinne ja takaisin kuin selittää niille puhelimessa että ne pitää DHL:lä lähettää... "Hey, where do you live, maybe you can come visit in our workshop?" "yeh, good idea, I'm in Kazakhstan at the moment, where is your workshop?" "tuut, tuut, tuut"
- Noh, muutamalla yrityksellä löysin jo laitteen joka voi ne koodit ohittaa suoraan täältä forumilta, ja nyt on EFILive v2 tilattu :-) |
Quote:
|
Quote:
Käyppä morjestamassa Carlosta dubaissa!!!!! |
Quote:
Tervetuloa kerhoon! http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5640 |
Tervetuloa vaan foorumille ja myöhäiset onnittelut C5:n johdosta! :cool:
|
Nyt on sitten vette suomes
Terve täältä Suomestakin välistä..
eli. kävi niin että sain autolle vain passitus-oikeuden venäjälle.. 5vrk tarrakilvillä... piti maksaa 32% kuitin ostoarvosta jotta tämäkin onnistui, 6004 euroa oli summa, joka sitten (toivottavasti) palautetaan rajalla kun vie auton maasta! Yritän saada kuvamateriaalia kunhan tässä saisi itsensä ensin kokoon reissun jäljiltä... parta ajamatta 5v passiin tulevassa kuvassa jne... Terveisin, Michael K. (atm @ Tampere) |
Quote:
No ainakin Suomessa osataan tämä verottaminen ihan ammattitaidolla. ](*,) |
Quote:
|
Quote:
|
Tässä pari kuvaa huollosta ennen Rovaniemi-Vaalimaa-Kasakstan Tour:ia . Normaalit huolto toimenpiteet öljyt ja suodattimien vaihdot ,hihnan kunnontarkistus nivelten ja jarrujen tarkistus ym. yleiskatsaus autolle renkaat vaihtoon ym. :thumbdow:
|
Kuvat :confused:
|
| All times are GMT +3. The time now is 07:23. |