![]() |
Merlin 560 hv
Nälkä kasvaa.... taitaa M-21 laatikko jäädä heikoksi lenkiksi tämän koneen perässä ? Entäpä merlin pannun korkeus, mahtuuko L-88 konepeiton alle ?
Kellään c-3 ukoista kokemuksia merlinin koneista, hinnat tuntuu ainakin olevan kohdallaan ? |
Quote:
Quote:
Quote:
|
Oon eri mieltä siitä mahtumisesta L-88 pellin alle. Riippuu tietysti siitä onko valmis tekemään joissain asioissa kompromisseja.
Tehoja on ihan kivasti kun jaksaa vähän säädellä. Ei oo värkki paketista otettuna ihan säädöissään vaikka pitäisi. Oma kottero kulki kiikalassa 12.7 ikivanhoilla katu BF:llä ja rikkinäisellä th400:lla. Kun saadaan laatikko kuntoon ja kunnolliset kumit alle niin tarkoitus olisi siirtyä uusille sekuntiluvuille. |
Tuo Merlinhän on prikulleen ulkoisesti sama kuin good old GM 396 ja molempia on saanut 850 tuplapumpulla joten ainoa muuttuva tekijä on imusarja ja Merlinejä on eri versioita mutta 4150 sarjan dual ja single (063030) planet mahtuu kyllä L-88 hoodin alle. 4500 sarjan ei. Tosin spacereita sitten ei mahdu lisäksi ja pitää käyttää modifioitua drop basea ja summasummarum jää noin 3 max 4 cm kohokammioiden tuuletusputkien päälle ilmaa.
Noista manuaaliaskeista en tiedä mitään - ehkä ne kestää ehkä ei :) |
Merlinin venakopat ei taida mahtua vakio jarrutehostimen kanssa?
Toki voi vaihtaa tehostimen toisentyyppiseksi tai modata kuskinpuolen venakoppaa takakulmasta. |
Quote:
Itse otin siivun pois venakopan reunasta et sai mahtumaan. Hantin puoleltakin joutui veistämääm nurkan pois, koska mulla on ollut autossa ilmastointi ja kotelo sen takia suurempi. Luulisin ettei ilmastoimattomassa ole tätä ongelmaa. |
Quote:
Mä vaihdoin tehostajan 7 tuumaseks ja jouduin siivun ottaan ilmastoinnin kotelosta. |
Niin ja venakoppia on maailma pullollaan erilaisia ja kokoisia jos ei halua kaivertaa koteloista ja vaihdella pienempää tehostimen pylpyrää...
|
Toisaalta nuo Merlin kopat on niin äijät, että mä kyllä laittaisin ne.
Sinisen MERLIN -tekstin voisi vielä maalata auton korin väriseksi. |
Hoh hoijaa....454:sta saa pikkulohkona ,eikä tarvi veistellä autoa eikä venakoppia...;)
|
Quote:
Tossa hyvä vaihtoehto http://www.worldcastings.com/prods_pages/101011.htm ![]() |
Quote:
|
Quote:
|
Näky World:illa olevan 481cid LS pikkulohkokin listoilla... siihen maltilliset puristukset ja baari painetta. Ei tartteis selitellä. :rambo:
|
Quote:
|
Jaaha. Kilpavarustelu jatkuu.
Jos uusi autoni ei mene museorekisteriin niin taidan liittyä joukkoon. 69 vetteen kuuluu 427 kone. Tuo allaoleva voisi olla aika passeli. Mahtuukohan tuo tavallisen isolohkokonepeiton alle. 101006 427 520 495 Ft. Lbs. Motown Cast Iron Motown 220 Aluminum |
Quote:
|
Quote:
Mielenkiintoinen valinta, tuolla saa ainakin keveyttä keulalle. Oisko vielä aihetta viritellä ruiskut siihen :confused::scratch: |
Saisikohan ruiskulla systeemiä matalammaksi?
Jokatapauksessa sen on mahduttava tavallisen bb peiton alle. Kärryn ulkoasun meinaan pitää niin vakiona kun mahdollista. Mistä noiden hinnat saa selville?! |
1 Attachment(s)
Jos tolle linjalle lähdetään niin tää on pojat ainoo oikee vaihtoehto kun voimaa haetaan.
Attachment 5101 |
Toi Worldin 427 pikkulohko täysaluversiona vois olla kiva vaihtoehto.
Koneen paino 161 kg ! Mitä painaa rauta 454 ? Alukansilla ymmärtääkseni saa noin 38 kg pois. Mikä tämän C3 painonjakautuma on ? Eikös tavoitteena olisi se 50/50 ? Entäs kun painonjakautuma alkaa olemaan täysalukoneella takapainoinen, mitään merkitystä vartin kiskaisuihin ? |
Täysrauta-isolohkochevy painaa noin 300 kg
|
Perkules, 140 Kg pois keulilta tolla alu 427:lla ?
Mä käyn punnitsemassa auton ensi viikolla ruduksen vaa'alla nyt viikolla, katotaan mihin painot asettuu... |
Quote:
|
Quote:
|
Valurautavesipumppu kyllä.
Noi painot löytyy netistä. Aluimusarjalla karvan verran alle 300 kg |
Quote:
vai muistanko totaalisen väärin :confused: Quote:
|
Quote:
Näinhän se on. Quote:
Pitää olla tarkkana valoissa että keula on kohti maalia. |
Quote:
|
Kun menet punnitsemaan, niin muista itse istua hytissä.
Äijän oma paino lisää hieman takapainoisuutta. |
Quote:
|
Quote:
Ihan totta, oma -72 oli vakiona, tankki melkein tyhjänä ilman kuskia painonjakautumaltaan 50/50. Siihen kun laittaa tankin täyteen ja melkein takapyörien päällä istuvan kuskin kyytiin niin takapainoinenhan se. |
Quote:
Tämä 481ci LS7X tulee kokeiltua seuraavassa erässä. Raporttia tulee. |
Tosiaan 1/3 tankki täynnä 85kg kuski ja täysaluisolohko niin tasan 50/50 on -73ssa jakauma...
|
Oman romun (täysrauta isolohko) painojakauma 53/47 vajaa puoltankilla ja ilman kuskia.
|
1500 kg (+/- 10 kg), tankki puolillaan.
|
Quote:
Pro luokissa ahtaminen on kielletty.... |
3 Attachment(s)
Quote:
Ennen kaikki oli paremmin... |
Quote:
Ainoa pro ryhmä missä ahtaminen on kielletty on pro stock. |
Sehän on SE Ainoa ja Oikea PRO-luokka...meinaan kun sehän omaa ainoat tehdaskuskitkin ko lajissa.
|
| All times are GMT +3. The time now is 04:20. |