![]() |
C3 Small Block viri
Nyt kun alan itse kunnostamaan tuota 73:sta kuntoon,niin tietenkin tuo myllykin saa huollon.Tästä tuli mieleen muutamia kysymyksiä:
-Mitä osia tuolta uskaltaa vaihtaa,ilman että katsastaja setä siihen puuttuu.Tarkoitus olisi kuitenkin laittaa auto museorekisteriin. -Mistä päin voisi hankkia valmiin "kitin" tuohon lievään viriin,tarkoitus olisi kutitella sellainen 250-350HV.Muutenkin kaikki vinkit näihin moottoripuolen hommiin olisi tervetulleita.Kiitokset etukäteen:cool: |
Noniin sokea koettaa taluttaa sokeaa, mutta tietävämmät korjailkoot ja lisäilkööt:p
Kaasarin, imusarjan ja peltisarjat saanee lisätä ilman muutoskatsastusta. kansien vaihto vaatiikin jo muutoskatsastuksen, mutta lienee läpihuutojuttu? Käy vaikka kirjastosta lainaan alkuvuoden V8:ja joissa testattiin ja dynottiin osa osalta SBC. 250 heppaa "saa jo peltisarjoilla" ja maksaa jotain 200 ¤. 350 heppaa tarttee jo uudet kannet, nokan yms. ja "pikkuvirin" kokonaishinta pompsahtanee äkkiä yli parin tonnin. Onhan noita kaikenlaisia Top end-kittejä valmiina paketteina joilla luvataan jopa 400 heppaa. Kannattanee myös lukea vanhoja topikkeja ja lukea kaikki niistä löytyneet linkin mös läpi. |
Virin tarkoitus olisi saada tollaiseen cruising ajeluun lisää potkua.Ei siis mitään vartti vehjettä,olisin todella kiitollinen.Jos joku tyrkkäis rahikaista oikeaan suuntaan tämän asian suhteen.Ja tänään muuten alkoi auton purkaminen,tästä purkaa/kasaa projektista lisää myöhemmin.
|
Quote:
Hyvä hyvä! Sitten kun saat auton valmiiksi, niin mietit, miksi koskaan olit edes joskus sitä laittanut myyntiin.. Et olisi varmaan ollut ainoa jolle olisi loppujen lopuksi tullut katuma päälle. ;) Kuvia vaan projektista! |
NO tämä päätös pitää tämä,tuli sen jälkeen kun ajelin tuota nipan C4:sta.Tuli sellanen olo,ettei nämä C4:set ole minua varten.Siis ihan ok ajettava tuo nipan auto oli,mutta mutta joku siinä vaan tökkis.Nyt mennään tämän projektin kanssa sitä tahtia kun kerkee.Tarkoitus olisi saada ens kesäks ajoon,se on sitten eri juttu onnistuuko:rolleyes:
|
Paras tapa virittää pikkulohkoa on vaihtaa se tehokkaampaan isolohkoon.
Vai mitä Poppamies?;) |
Quote:
Ipellä on C3 -74 ;) |
Ups sorry,meni nickit sekasin.Auto olikin nipan c4:nen](*,) ](*,) ](*,)
|
Quote:
Sun ois pitänyt koeajaa manuaali lootasta ja tehokkaampaa..;) |
Heimolla on kyllä pointti tossa :) mutta parempi olla sekä C3 että C4, niin voi valita fiiliksen mukaan. Tai ottaa se joka on ehjä.
Pahus kun koeajoit niin rojun C4:sen, muuten olisit toista mieltä ;) ei vaan, molemmissa on omaa meininkiään, mutta "kai" C3:ssa enemmän. Sori OT (kuten koeajosta huomasit, niin mulla ei oo hajuakaan noista virihommista) :) |
Quote:
Joo, siitä en ole eri mieltä etteikö c3:ssa ois munaa..Harmi vaan, että se mun unelma c3 eli isolohko isolla ruuviahtimella ei enää mikään "järki" harrastepeli olisi. ;) |
Quote:
Kaksi sanaa, mitä ei voi käyttää samassa asiayhteydessä. |
Lipesi pahasti alkuperäisestä aiheesta.
Jos laitat auton museorekisteriin ja haluat virittää konetta. Se onnistuu jos teet sellaisia virityksiä jotka olisi ollut mahdollisia auton ollessa suunnilleen uusi. Eli ei mitään moderneja ulospäin näkyviä palikoita. Koska kyse on matalapuristeisesta koneesta, niin ensin puristuksia nostamaan ja siihen sopiva nokka-akseli. Se auttaa jo paljon. Sitten jos intoa riittää, niin imu ja pakokanavia, venttiileitä, imusarjaa, kaasaria, pakosarjoja parantelemaan. Itseasiassa mä en tiedä kuinka paljon konetta SAA museoautossa viritellä?! |
Quote:
Periaatteessa ei ollenkaan, mutta kun kone on ulkoisesti alkuperäisessä kuosissa niin kukaan ei pysty sanomaan et mitä sieltä siältä löytyy. Tee vaan niin paljon kun mieli tekee kunhan lohko, kannet, imusarja ja kaasari pysyvät orkkiksen kaltaisina. |
Miten olis stroukki sarja:confused:
|
Quote:
No mikäs se tämä sitten on:confused: |
Quote:
|
Aiheeseen liittyen, mitkä olisivat hinta/laatusuhteeltaan hyvät peltisarjat? Olen kuullut että Pro Compit (Hooker??) olisivat parhaasta päästä, mutta taitaa olla aika arvokkaat, olisiko hyvää edullisempaa vaihtoehtoa tarjolla? Koneena juuri tuollainen kevyt katuviritysversio.
|
| All times are GMT +3. The time now is 09:25. |