FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   pumppu juttua (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=776)

coupe74 09.09.2004 09:25

pumppu juttua

semmosta mietin :roll:

minkäverran olis vetten konepeiton alla tilaa esim l88 4" pahkan kanssa?
(350cid)
tuollasta funtsin

http://store.summitracing.com/defaul...FF9F58E89E8%7D

tuo laite olis n. 15cm korkealla kannen venakopan tiivistepinnasta ylöspäin ja siihen sitten läppärungon korkeus päälle :roll:

mahtuiskohan piiloon koko paketti niin että herr. katsastus-setä näkisi autosta ulos :wink:

KTM 09.09.2004 09:41

Rohkenen epäillä, että ei mahdu. Kuvan ´69:ssä on L88 pahka, korkeampi mutta ei hillitön imusarja ja tuo ilmanputsarihässäkkä ja läpi tulee.

WBBC 09.09.2004 09:53

Joo, ei mahdu läheskään.

Isolohko, Edelbrock 2 -taso, holley-kaasari sekä orkkis-ilmanputsari ei mahdu L-88 konepeiton alle kunnolla, ja pikkulohko ei ole kuin noin 7 senttiä matalampi vastaavilla vermeillä.

coupe74 09.09.2004 11:24

hemmetti, saiskohan itse pumppua sitten piiloon :?:

pystyiskö joku mittailemaan kuinka korkea paketti on saatu mahtumaan ja minkäkinlaisen pahkan(/korotuksen) alle :wink: tuo 15cm oli siis mitattu venakopan tivistepinnasta suoraan ylöspäin ja siihen ahtimen tiivistepintaan :???:

ZL1 09.09.2004 11:49

Quote:

Originally Posted by coupe74

pystyiskö joku mittailemaan kuinka korkea paketti on saatu mahtumaan ja minkäkinlaisen pahkan(/korotuksen) alle :wink: tuo 15cm oli siis mitattu venakopan tivistepinnasta suoraan ylöspäin ja siihen ahtimen tiivistepintaan :???:

No mulla on isolohko ja L-88 Hood imusarjana L-88 alumiini. No jos pikkulohko on 7cm matalampi niin mun imusarjan korkeus on etupäästä 4,5 tuumaa ja takapäästä 5,5 tuumaa siis mitattuna kaasarin kiinnityspinnasta jatkettuun kuvitteelliseen linjaan auton etu-taka suunnassa siihen päälle Holley850dp ryyppytornin yläpintaan tulee 4,5 tuumaa lisää ja siitä on 4,5 cm tilaa L-88 kyhmyn alapintaan - saatko tosta mitään laskettua?????????? :yikes: :yikes: :yikes:

groovyjay 09.09.2004 11:55

Vois ton itse asiassa saada mahtumaan. Jos sulla vielä ei ole L88 konemuovia, niin osta samalla ihmeessä se mikä on 2" vielä korkeampi kuin "tavallinen" L88 peitto. Se on korotettu vain siitä sisemmän pahkan kohdalta ja on todella huomaamaton ja orkkiksen näköinen!

Sit drop base ilman putsari ja matala imusarja, niin voi mahtuakin! :D :cool:

Finnshark 09.09.2004 11:56

Tuo olisi aika maukas, jos sen saisi mahtumaan pellin alle ilman reikiä pellissä! :cool:

groovyjay 09.09.2004 12:05

Tossa huono kuva huonosta versiosta, mikä on 6" korkea!

Mutta idea on siis toi sama.

groovyjay 09.09.2004 12:09

Tossa toi 2 1/4" tavallista korkeampi L88 peitto:

WBBC 09.09.2004 12:20

Henkilökohtainen mielipiteeni on että jos jotain puskee pellin läpi, niin sitä ei pidä mennä peittämään liian korkealla scoopilla. Tulee ruma.

groovyjay 09.09.2004 12:24

Quote:

Originally Posted by WBBC
Henkilökohtainen mielipiteeni on että jos jotain puskee pellin läpi, niin sitä ei pidä mennä peittämään liian korkealla scoopilla. Tulee ruma.

Joo, siinä se just onkin, missä kohtaa se menee liian korkeaksi! Olen nähnyt noita 2 1/4" korotettuja konepeittoja monesti eri Vetteisssä, enkä ole huomannut heti tota pahkan korkeutta, ja se on mun mielestä vaan hyvä juttu! :D

coupe74 09.09.2004 13:31

Toi 6" on jo ruma :evil:

läppärungostahan voi tehdä aika matalankin ja siihen päälle joku tollanen http://www.alsblowers.com/big_sc500-2-10.html vähän matalampana, leveämpänä ja pitempänä että mahtuisi riittävänkokoinen matala ilmansuosdatin sisälle :roll:

eihän tommosen väsääminen itse mikään mahdottomuus voi olla :?:

eli sais pumpun piiloon ja näkyville jäis kiillotettu matala skooppi häksätin läpillä :cool:

coupe74 09.09.2004 13:34

Quote:

Originally Posted by Vesa
Quote:

No mulla on isolohko ja L-88 Hood imusarjana L-88 alumiini. No jos pikkulohko on 7cm matalampi niin mun imusarjan korkeus on etupäästä 4,5 tuumaa ja takapäästä 5,5 tuumaa siis mitattuna kaasarin kiinnityspinnasta jatkettuun kuvitteelliseen linjaan auton etu-taka suunnassa siihen päälle Holley850dp ryyppytornin yläpintaan tulee 4,5 tuumaa lisää ja siitä on 4,5 cm tilaa L-88 kyhmyn alapintaan - saatko tosta mitään laskettua?????????? :yikes: :yikes: :yikes:

:confused2: en kyllä ymmärtäny

ZL1 09.09.2004 13:41

Quote:

Quote:

Originally Posted by Vesa
Quote:

:confused2: en kyllä ymmärtäny

no siis jos mulla olisi pikkulohko niin imusarja alapinnasta olisi tilaa Hoodin alapintaan kaasarin keski kohdalla noin 7cm + 5 tuumaa + 4,5 tuumaa + 4,5 cm eli :shock: 11,5 cm ja 9,5 tuumaa eli 24.13+11,5cm eli :yikes: yhteensä 35.63cm :shock:

coupe74 09.09.2004 13:50

no nyt alkaa selkenee :razz:

vielä senverran et mikä kohta tarkalleen on imusarjan alapinta :oops: :writers_block:

ZL1 09.09.2004 13:59

Quote:

no nyt alkaa selkenee :razz:

vielä senverran et mikä kohta tarkalleen on imusarjan alapinta :oops: :writers_block:

Satuin aamulla muuta tarkoitusta varten noita mittaamaan ja siksi ne muistin ulkoa.

Imusarjan alapinnalla tarkoitan että kun katsoo vaikka suoraan auton edestä imusarjaa pää noin imusarja kohdalla niin imusarjan kiinnityspinta lohkoa vastenhan muodostaa vähän niin kuin U kirjaimen - tosin niin että U kirjaimen pystysakarat on tosi lyhyet ja reippaasti kaasarista poispäin kallellaan ja U kirjaimen pohja on tosi leveä - niin siitä keskeltä alapinnasta aloin mittaamaan. Eli toisinkin voisi sanoa - että imusarjan ja lohkon välisestä tiivisteestä ylöspäin. Ja se linja auton etu/taka suunnassahan ei ole vatupassissa kaasuttimen kiinnityspinnan kanssa. Mulla siis tuli tuuma eroa imusarjan takapäästä vs imusarjan etupäästä mitattuna jotta noustiin kaasuttimen kiinnityspintaa vasten olevaan vatupassiin kiinni. HUH... :shock:

coupe74 09.09.2004 16:26

:wave: selkis, kiitti :joy:

groovyjay 10.09.2004 11:20

Quote:

:wave: selkis, kiitti :joy:

Oliks Whipple suljettu pois kuvioista? Siinä ruisku/läppärunko sijaitsee ahtimen perässä, mikä antaa todella kivasti lisää tilaa. Ja todistettavasti mahtuu myös L88 konepeiton alle. :cool:

coupe74 10.09.2004 11:42

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Oliks Whipple suljettu pois kuvioista? Siinä ruisku/läppärunko sijaitsee ahtimen perässä, mikä antaa todella kivasti lisää tilaa. Ja todistettavasti mahtuu myös L88 konepeiton alle. :cool:

yhdellä tutulla sattuis tulemaan myyntiin tuo weiand (suuremman tieltä :cool: ) ja hinnan pitäi olla kohdillaan :roll: niin vois kokeilla sitä :wink:

whipple vaan tuntuu vähän tyyriiltä ainakin tässä vaiheessa :cry:

groovyjay 10.09.2004 20:23

Quote:

yhdellä tutulla sattuis tulemaan myyntiin tuo weiand (suuremman tieltä :cool: ) ja hinnan pitäi olla kohdillaan :roll: niin vois kokeilla sitä :wink:

whipple vaan tuntuu vähän tyyriiltä ainakin tässä vaiheessa :cry:

Toihan kuulostaa hyvältä, jos saat sopivaan rahaan ton ahtimen, niin ei se "pieni" reikä siinä konemuovissa niin paljoa haittaa! :cool:

speedy 17.09.2004 15:04

whipplen tms.ruuviahdin, matala ja hyötysuhde hyvä. ja onhan noita paxtoneita ym. vaihtoehtoja pellin/kuidun alle piiloon.

coupe74 17.09.2004 15:15

kokeillan nyt talven aikana saada kippo ajokuntoon :cool:

pitää katsella tilannetta ja ostaa pois tuo weiand, alotellaan sillä, eikös se niin mennyt että ahdin määrää tahdin :giggle:

kattellaan sitten myöhemmin noita turbojuttuja :roll: tai jotain mekaanista tai/ja :D kaasua kaasua komissaario palmu

whiple vaan on aikas hinnakas näin duunarin palkalla (on varmaan hyväkin)

voishan sitä tehdä valmiiksi kunnon palikoilla alakerran niin olis jatkossa mahdollista muuttaa ahdintyyppiä/tehoja kaasuja..ym.. jos nyt sattuis pysymään läjässä :roll:

coupe74 17.09.2004 15:17

Quote:

Originally Posted by speedy
whipplen tms.ruuviahdin, matala ja hyötysuhde hyvä. ja onhan noita paxtoneita ym. vaihtoehtoja pellin/kuidun alle piiloon.

saa se minun mielestä vähän läpi pilkottaa jos katsastus hommat onnistuu :D

niin ja voiman olisi syytä vastata ulkonäköä :oops:

groovyjay 17.09.2004 19:33

Quote:

Quote:

Näinkö?

:cool: :D

groovyjay 17.09.2004 19:39

Quote:

Quote:

Paxtonin saa paketoitua aika kivasti:

http://www.cardomain.com/memberpage/218591

Harri -76 18.09.2004 11:55

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Quote:

Quote:

Paxtonin saa paketoitua aika kivasti:

http://www.cardomain.com/memberpage/218591

Onnistiskohan ton kuvan mukaisen ahtimen rakentaminen itse! Tietysti... mut miten ois toi painekotelo... tos se eliminoituis aika yksenkertaiseen muotoon!!!!??????????? Ajtuksia

All times are GMT +3. The time now is 09:07.