FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Rekisteröintikatsastus jne... (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=7774)

WBBC 18.09.2007 09:33

Rekisteröintikatsastus jne...

Kun täällä ukot näkyy tuovan vanhoja C3 vettejä maahan oikein urakalla, niin kerokaa mulle valmiiksi muutama asia 1969 mallisen rekisteröintiin.

• Mistä saa runkonumerostansseja
(pitää ilmeisesti meistää ennen katsastusta?)

• Mitä numeroita katsastuksessa syynätään. Ikkunankarmin kilpi? Moottori?
Kuskin oven karmissa ollut vaaleansininen numerotarra kuvan perusteella näköjään kadonnut. Ei kai sitä vaadita?

• Ajovaloumpiot pitänee vaihtaa suomiversioihin?

• Mitä tositteita, kirjoja pitää ottaa mukaan konttorille.

Nipa 18.09.2007 09:41

Quote:

Originally Posted by WBBC
Kun täällä ukot näkyy tuovan vanhoja C3 vettejä maahan oikein urakalla, niin kerokaa mulle valmiiksi muutama asia 1969 mallisen rekisteröintiin.

Kuskin oven karmissa ollut vaaleansininen numerotarra kuvan perusteella näköjään kadonnut. Ei kai sitä vaadita?

Nämä liittyen -71 tuontiin;
- Mulle ne lainas yhden puuttuvan stanssin asemalta (numerot löyty kotoo). Tosin sanoivat konttorilla, että ei kannata sitä itse etukäteen alkaa hakkaamaan, jos siihen tuleekin joku muutos niillä. Eli kannattaa vahvistaa, ettei Suomessa numerot ole eri kuin USAssa

- Ei mitään (ikkunanumeron tais verrata siihen titleen)

- Ei pitänyt

- Mulla oli koko autoon liittyvä nippu, ei kai siellä muuta tarvinneet kuin sen tullin ajolupapaperin (jos siihen tarvii jatkoaikaleimaa) ja titlen ne haluaa kanssa.

Kaikenkaikkiaan helppo homma, vaikka aikaa menikin n. 4 tuntia :confused:

Edit: niin, en tiedä tuosta käytännöstä sen meistoksen tekemisen suhteen. Hylsy tuli siis ekalla, mutta ei tullut toiselle kierrokselle maksua kun oli vaan sen meistoksen näyttö + ne löi sen sinetin

Silky 18.09.2007 10:11

Quote:

Quote:

Originally Posted by NIPA
Nämä liittyen -71 tuontiin;
- Mulle ne lainas yhden puuttuvan stanssin asemalta (numerot löyty kotoo). Tosin sanoivat konttorilla, että ei kannata sitä itse etukäteen alkaa hakkaamaan, jos siihen tuleekin joku muutos niillä. Eli kannattaa vahvistaa, ettei Suomessa numerot ole eri kuin USAssa

- Ei mitään (ikkunanumeron tais verrata siihen titleen)

- Ei pitänyt

- Mulla oli koko autoon liittyvä nippu, ei kai siellä muuta tarvinneet kuin sen tullin ajolupapaperin (jos siihen tarvii jatkoaikaleimaa) ja titlen ne haluaa kanssa.

Kaikenkaikkiaan helppo homma, vaikka aikaa menikin n. 4 tuntia

Edit: niin, en tiedä tuosta käytännöstä sen meistoksen tekemisen suhteen. Hylsy tuli siis ekalla, mutta ei tullut toiselle kierrokselle maksua kun oli vaan sen meistoksen näyttö + ne löi sen sinetin.

Kokemuksia Helsingin konttoreista ( Vette & eräs toinen GM tuote ):

-Meistos pitää olla stanssattu valmiiksi, muuan asema lyö r-numeron alkuun ja loppuun tähden varmistukseksi ja eräs toinen asema ei ..

-Mitkään numerot autossa eivät kiinnosta ( paitsi se omatekemä meistos )

-Vaihdon kuperalasiset H4:set ajovaloiksi, lisäpitkiksi kelpasivat alkup. sealed beamit. Ajovalot Motonetistä, tottakai ;)

-Title ( & varmuuden vuoksi muutkin USA paprut ) ja minun tapauksessa autoveropäätös & kuitti maksusta riittivät ( kävin nimittäin katsastuksessa vasta päätöksen saatuani )

-parkit pitänee olla valkoiset edessä, oranssit tuottavat ongelmia

-ihme kyllä punaiset takamarkkerit saivat olla peittämättä ja toimintakuntoisina jo rekisteröintikatsastuksessa :confused:

Quote:

Originally Posted by NIPA
Kaikenkaikkiaan helppo homma, vaikka aikaa menikin n. 4 tuntia.

Vielä helpompi homma, aikaa meni noin 1 H :rolleyes:

--Silky

TCC 18.09.2007 13:57

Quote:

Mistä saa runkonumerostansseja

YV:tä pukattu

poppamies 18.09.2007 17:07

Quote:

poppamies jeesaa

Quote:

Riittää ku Tittlen numero täsmää runkoon lyötyyn, ihan sama mitä VIN lapussa on , sehän kun ei ole mikään virallisesti suomessa kelpaava ;)

MikkoM 18.09.2007 19:37

Stanssejahan taitaa saada ihan bilhelvetestäkin muutamalla eurolla/sarja?

Macho 18.09.2007 19:45

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Stanssejahan taitaa saada ihan bilhelvetestäkin muutamalla eurolla/sarja?

onks ne tarpeeks korkeita?

TCC 18.09.2007 19:57

Quote:

Originally Posted by Macho

Kyllä mä ainakin sain niillä tehtyä numerot, jotka on mennyt katsastuksessa läpi.:p

WBBC 18.09.2007 20:23

Jep.

Eiköhän homma onnistu. Aattelin vain etukäteen kerätä KAIKKI tarvittavat faktat ettei sitten eestaas tarvitse ravata eri virastoissa, kun joutuu virka-aikana olemaan itsekin töissä.

Mutta jos/kun se kuskin oven tarra puuttuu, niin ei siis haittaa, jos kyse on 1969 käytöönotetusta pelistä. Ei tarvitse todistella akselipainoja jne.
Näin ymmärsin luettuani toisen topicin missä oli äijillä ollut ongelmia asian kanssa. vasta 1970 käyttöönotetuissa kyseinen tarra/todistus vaaditaan.

WBBC 18.09.2007 21:10

Ja tuon perusteella vasta vuonna -72 tarrassa edes oli maininta akselipainoista.
että eipä sitä todella taida tarvita.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/69-70...QQcmdZViewItem

Masa 22.09.2007 12:36

Tämäkin , kuten vuosikatsastuskin , on taas niitä juttuja , että riippuu katsastusmiehestä...Eipä noi tunnu välillä tietävän itsekkään oikeita säädöksiä.

pirre 22.09.2007 12:57

Itse menin 72:sella konttorille rekisteröintikatsastukseen ilman mitään ylimääräisiä papereita eli mukana todistus omistuksesta (kauppakirja) ja vanha ns. tyhjä rek.ote saksasta. Ajovalot oli valmiiksi H4:set. Vin koodin olin naputellut valmiiksi runkoon. Katsuri stanssas päihin omat koodinsa ja normaali katsastus -> jälkinäyttö edessä sakkorenkaista sekä seisonta jarrusta, käkkäri koneisto jumissa -> jälkinäyttö ja leima paperiin.

pirre 05.10.2007 20:27

Quote:

Ja tuon perusteella vasta vuonna -72 tarrassa edes oli maininta akselipainoista.
että eipä sitä todella taida tarvita.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/69-70-71-72-73-74-PONTIAC-FIREBIRD-TRANS-AM-GTO-LEMANS_W0QQitemZ260161600601QQihZ016QQcategoryZ807 36QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Tänään tulla tupsahti USPS kiikuttamana toi tarra, kolkytviis taalaa at all. Entisöinti jatkuu...

Jamboree 05.10.2007 21:04

Quote:

Originally Posted by Macho

Viikko sitten lauantaina kävin saman operaation läpi. Kuten Nipa sanoi, niin käy ekana näyttämässä, niin tulee oikea valmistenumero stanssattua, ellet meinaa ekalla kertaa katsastaa läpi.

Stanssien minimikorkeus on 7 mm. Töistä just pengoin 8 mm korkeat stanssit ja naputtelen ne viikonlopun aikana. Voin myös lainata, kun siä Hesassa viikot majailen.

All times are GMT +3. The time now is 09:36.