![]() |
Pitääkö tällaista sietää?
Tun päivää!
Saadakseni edes jotakin säädyllisyyttä tähän kirjoitukseen olen nyt nukkunut yön yli, kuunnellut kiukkuista huutoheviä ja tärkeimpänä asiana; saanut roppakaupalla ymmärrystä ihmiseltä joka edustaa minulle elämän parhaita puolia. Mutta eipä lähde lerssi otsasta, ei sitten millään... Veri kiertää todella huonosti. Mikä pe***le näitä osakauppiaita oikein vaivaa? Jos nyt en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin kaupankäynnin ideana on se, että entity A tarjoaa henkilölle B jotakin, jonka hän haluaa ostaa. Ja koska on moraalitonta antaa hölmöjen pitää rahansa, niin toki tavoitteena on tehdä kauppaa myös jatkossa. Eikös näin? No juu ei. Kerrataan tähän pari faktaa: Tri Mäkitalo on huono odottamaan. Ostin eräältä Etelä-Suomen puljulta osapaketin 27.9. "Morjensta Hankintalistalla olisi Energyn PU puslasatsi -73 Corveten runkoon. Energyn osanumero lienee ENE3.18123, eli Hyper Flex.... satsi. Saako teiltä tuon Raumalle hintaan xxxE? Kuriositeettina mainittakoon, että tilasin ko satsi eräältä nimeltämainitsemattomalta osatoimittajalta toukokuussa ja vieläkään ei ole tietoa koska tulee. Eli jurppii vähäsen jo. Tän kesän kiireet on toki jo ohi, mutta ihan periaatteestakin voisin vaihtaa toimittajaa jos kulut pysyvät aisoissa." vastaus "Ok Lähtee sulle huomenna." Paketti tuli nopeasti, mutta sii täpuuttui osia. "Morjensta Tilasin teiltä tollasen Energyn HyperFlex satsin 73 Vetteeni (27.9.). Paketti tuli Raumalle ja nyt viikonloppuna kävin sitä ihmettelemässä. Tarkistin sisällön ja havaitsin, että siellä ei ollut ollenkaan sellasta pussukkaa, jossa olisi ollut kiinnikkeet etumaiselle vakainraudalle. (Front sway bar end link set). Että mitäs nyt tehdään? " Soittelin perään ja sovimme, että ei lähdetä reklamoimaan Ameriikkaan, vaan korvataan puuttuvat osat muilla about saman hintaisilla osilla. 8.10. "Moro Äsken käymäämme puhelinkeskusteluun viitaten. Elikäs energyn HyperFlex satsista uupui "front sway bar end link set". Mutta koska minulle tuli ko. osat toisen satsin mukana, korvaaviksi osiksi sovimme suraavat: 1 kpl TAKApyörän laakerin ULOMPI stefa. 2 kpl takatukivarren stoppari kumi (runkoon) (Eckler's :llä: Control Arm Bumper, Rear, 1965-1975, Item# A7177) " Vastaus oli tietenkin, että homma hoituu... Ja ei sitten prkl useammasta soitosta huolimatta, ei **tu sitten millään. Eilen päätin sitten, että jos toisesta päästä ei löydy miestä asiaa hoitamaan, niin menen käymään paikalla ja saadaan asia hoidettua. Voi Ristus prk... Tu, mitä jurpoja!!!! Ei niinkuin pienintäkään elettä hoitaa asiaa kuntoon. Ei nyt ole todellakaan isosta asiasta kiinni, puolinn eikä toisin. Ajoin siis 166km suuntaansa kuulemaan, että: "nyt näyttää siltä, että sä et saa noita osia nyt mukaasi." Ei jumalaarde, ja itse vielä seison osat kädessä kun sattuivat olemaan pöydällä esillä!!!!! Tähän kohtaan pitää mainita 2 asiaa. Sivukorvalla kuulin keskustelua siitä, kuinka maailma on pienentynyt ja että ihmiset tilaavat yhä enemmän osansa netistä/ulkomailta. Ja että samaan aikaan ole koittanut sopia kauppaa koko moottorista autooni. Ja tiedän kyllä, ettei meikäläisen "nappikauppa" ole merkittävää noin bisnesmielessä. Mutta eikö nyt tyhmemmänkin pitäs tajuta, että ei voi vain vi***illa ihmisille päin naamaa jos haluaa romuja edelleen kaupata???? Ja edelleen, kuinka jumalattoman helppoa olisi ollut tämäkin asia hoitaa. Uskoin jopa sen aikaisemmin kuulemani selityksen, että on hirveä kiire ja siksi ajattelin mennä paikanpäälle ja ihan kohtuullisen hyvällä mielellä. Ei tää nyt niin tarkkaa ole tää harrastaminen.... Ei prkl... jätkät jaamii perse leviänään jostakin v*tun hallivalaisimista kolmevarttia ja ystävällisesti kehottavat kärsivällisyyteen kun omakin projekti on kestänyt jo 20 vuotta... Ei mua kiinnosta niiden projektit hevosen v****akaan! Miksi se on niin vaikeeta tajuta? Ja lopuksi tulee se, mikä jurppii kaikista eniten. Mihin hel***ttiin on kadonnut miehen sanan mitta? Henkilökohtaisesti olisin todella pahoillani jos olisin noin saamaton tapaus. Jos olen luvannut jotakin hoitaa, niin se sitten kanssa prkl hoidetaan. PISTE. Mä en suurinpiirtein saa nukuttua, jos tiedän, että jonkun toisen ihmisen työ/tekeminen on sen takia jumissa, että mä en vaan saa aikaiseksi. Ei ********. Mua oikeasti hävettää tuollainen, ja musta pitäisi jotakuta muutakin. Voin ostaa pikkukilkkeet muualta, ei mikään iso vahinko, eikä pettymys. Koneen olisin halunnut ostaa tuolta, koska sopivaa ammattitaitoa tuntui löytyvän. Mutta enhän mä mitään uskalla ostaa, jos kerran aftersales puoli ja palveluhalukkuus on tasan nolla. JM |
Kuullostaa niin tältä päivältä joka kuvastaa tän hetken toimintamallia lähes joka asiassa.Eniten toi asenne näkyy rakennusalalla ja rautakaupoissa. Ei niitä kiinnosta lainkaan sun asiat kun ovella on koko aika asiakasta jonoksi asti. Asenne korjaantuu seuraavan kerran vasta laman kolkuttaessa ovea. Silloin yksittäiset asiakkaat taas merkitsevät jotain.
Mulla valitettavasti ihan saman tyylisiä kokemuksia,bonuksena vielä viisastelut päälle. |
Joo, samat on kokemukset myös täällä. Minusta on aika ihmeellistä että firmaan pitää soittaa 4 kertaa että saavat so***** asian hoidettua. Mutta itse ainakin äänestän jaloillani ja vien rahani muualle. Eipä sitä tälläinen normikuluttaja oikein voi muutakaan tehdä ellei sitten rupea kauppaa purkamaan.
|
Mä jo pelästyin, mutta kaiketi ei ollu minusta kyse, ainakaan ei YV laatikko ole paljoo kolissu :-k
|
Quote:
Oisko sulla YV laatikko täynnä:-k ;) |
viimeksi tein tilauksen pikkukkuosista erään eteläsuomen puljun kautta, enpä tee enään, ensin saat ootella viikokausia, sitten hintakertoimet pomppaa sovitusta. No nyt otin asiaksi ja tilasin suoraan itte osani samasta puljusta mistä em. liike tilasi, Tulos, Nopea DHL toimitus, osat kotiovella alle viikossa, Homma maksoi kokonaisuudessaan pyöreästi saman euroissa mitä Dollareissa .
|
Poppapoika on aina hoitanut tilaukset ja toimitukset räväkästi ja vankalla ammattitaidolla.
Suosittelen |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Helppo se on suositella kun et kertonut firman nimeä ! |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Tarkennuksena aikaisempaa kommenttiin että ei mun tapauksessa todellakaan ole RP kyseessä. Ei ole moitteen sijaan niissä kaupoissa mitä on tehty. |
Quote:
Plus kertoo puskaradion kautta mahd monelle tutulle;) ainakin pienempiä puljuja tuo huono maine harrastajien keskuudessa kyllä rasittaa (ainakin luulisi) siinä määrin, että palveluasenne kannattaa pitää hyvänä vaikka väkisin hymyilemällä sitten. Kun vetteni sai aikanaan ala-arvoista huoltokohtelua (huollon aikana ajettiin yli 100 km "testiajoa" normi määräaikaishuollon päätteeksi+ takavanne saatiin halki tuon ajon aikana+ takarenkaita suditettiin lokasuojiin kumimuruiksi+ keskikulutusmittari huiteli 40 litran kohdilla jne) Metrolla, niin asiasta on saanut kuulla ihan jokainen GM:n tuotteella ajeleva tuttuni joka on edes puolitosissaan harkinnut auton huollattamista ko.paikassa. |
Quote:
|
Eikä ole vieläkään osia näkynyt...
"Mä lähetän ne osat hei sulle joulun jälkeen" ho-ha ho-ha, niin varmaan! |
Quote:
Kysy ens kerralla, että minä vuonna ja muista nyt, että pääsiäinenkin on joulun jälkeen ;) |
Näin kävi myös itselläni aikoinaan, jonka jälkeen olen vienyt pulkan Tammisaareen Lundströmin huollettavaksi (3 v). Ei ole sen jälkeen ollut ongelmia ja ovat myös samalla katsastaneet pulkan: Virheittä aina läpi.
Quote:
|
Quote:
Njaa... en kyllä tiedä ketää olet kuunnellut ? Joskus tuntuu että mikään ei onnistu, ei poppikselta eikä keneltäkään muultakaan, silloin soitto Persåkerille on auttanut ja tulee paketti nopeammin heiltä kuin Zadin liepeiltä tai Viikistä. |
Quote:
Pakko peesata... |
...ei vieläkään mitään.
En tiedä mitä puljua ylistämänne PM edustaa, mutta jos hiukankin haiskahtaa Keravalle, niin tässäpä oiva mittari. Kerron kyllä kun postiluukku kolahtaa. Ja kerron kun sieltä tulee aivan eri käikäleet kun on so*****... J |
Taitaa olla niin, että tämä pulju on mennyt nurin... Ja toisaalta en yhtään ihmettele...
|
Ai mistäs niin päättelet...www.inoa.fi auttanee perustiedoissa...
|
Quote:
|
Tuota... Minusta olen tehnyt aivan riittävästi ko. kaupan syntymiseksi/loppuunviemiseksi. En koe, että tämä asia olisi mitenkään omasta panoksestani kiinni. Enää en viitsi edes vaivautua. Jos ei nappaa, niin ei nappaa.
|
Mitä tässä kaunistellaan: Firmojen nimet esiin ja kaikille tietoon, että muut osaavat väistää!
Olen itse palvelualan yrittäjä, ja huomaan päivittäin, miten vähään monet tyytyvät ja maksavat kuitenkin täyden hinnan. Suomalainen kun on sellainen, että kun sitä joku hoynäyttää, niin se menee nurkan taakse piiloon kiroilemaan. Ei kerro kellekkään, ettei kukaan saisi tietää, että minua on kustu silmään. Jos huijari tekee saman naapurille, niin sillehän se oli ihan oikein. Sehän olisi väärin, jos naapuria ei kusetettaisi, kun minäkin olen saanut siitä "nauttia". Ei muuta kun selkeesti nimet esiin! Täällähän voi sitten puolustautua, jos tuntee saaneensa aiheettomasti haukkuja. |
Janne Mäkitalo
Tuluskatu 1 D 51 33580 Tampere Santaniitynkatu 12C 04250 Kerava markku.laakkonen@racersplace.fi SP01, any questions? |
Quote:
Peesaus täältäkin, lavatolkulla on kamaa tullut vielä eikä tänä päivänä oo tarvinnu takasin lähetellä...Hinnan tai Väärän tuotteen takia!!!:bounce: |
Joillekkin tulee joillekin ei...
Itse en suoraan ole tilannut mitään vaan käskenyt asiakkaiden soitella ja itsellä nyt on 3 tapausta missä ei hommat pysynyt aikataulussa/tuote väärä. En nyt viitsi peesata enempää mutta jos suomen vauhtiputkat koittaisi normaalissa yritysmaailmassa pyöriä niin loppuisi touhut kuin päättömän kanan lento. * ja tämä koskee myös isoja taloja. Olkoot tämä rakentavaa kritiikkiä taholtani. Osakauppiaiden pitää ymmärtää se että heidän jälkeensä on firmat jotka koittaa elää sillä että niitä osiaa pitää olla ajoissa jos meinaa ansiossa pysyä ja saada asiakkaiden vehkeet kuntoon luvatussa ajassa. |
Ai siis toi firma... Mullakin on kahdenlaisia, keskenään aivan päinvastaisia kokemuksia samasta firmasta. Riippuu sitten vissiin ihan täysin kenen kanssa asioi.
|
Niin ongelmahan on kaikilla putiikeilla se että pitäis ensin jaksaa odottaa puolipäivää...ellei siellä tiskin takana tiedetä ketä soitti ja soittavat takaisin tjsp...
Pitää tossa puhelin ja nettipalvelussa muistaa se että sen ylläpito edelyttää niitten asiakkaiden huomioimista eikä aliarvointia että ei ne mitään osta...kuhan kyselee... Itse aikanaan alalla olleena tiedän kyllä miltä tuntuu olla puhelimessa kun hommiakin olis hallin puolella.. |
Quote:
Tämä on asiapointti. B-to-B kaupassa on ihan eri vaatimukset nopeudelle ja täsmällisyydelle, asiakkaalla on aina seuraaava ja seuraava asiakas odottamassa lopputulosta. Pelkästään harrastelijoiden kanssa asioidessa palvelutaso saattaa hämärtyä kun 'talvisunnuntairopaajilla' on yleensä aikaa odottaa osia ja ruuvata jotakin muuta sillä välin... Itselläni ei ole suurempaa valitettavaa ainakaan pk -seudun liikkeistä, pääsääntöisesti on saanut mitä tilannut kohtuullisen ripeästi. Tosin pelkästään kenenkään myyjän suosituksesta en osta oikeastaan mitään. Kaiken infon osanumeroita myöten haluan kaivaa itse netistä tai kysyä suositukset Finnsharkista ja muilta kokeneemmilta Vette-eksperteiltä... |
Quote:
Tämä on hyvä tapa ja nopeuttaa kummasti kauppaa- Tai sitten ei..aikanaan yksi myyjä väitti että ko osaa ei ole olemassakaan kun kerroin sarjanumeron paikanpäällä ulkomuistista...nappasin osakirjan auki ja näytin sormella...vieläkin väitti että osaa ei ole kun Tietokone ei tunne (siis talon sisäinen)... Tästä niinpaljon suivaantuneena nostin älämölön että eikös vakiobensapumppua ole..kerran jo myit alitehoisen (Astron pumpun L98 pataan ja halusin L98 Highway patrol mallin...eli saman joka löyty mm GN Regalista ) vaikka väitin että se ei Riitä. (eikä riittänyt kun 100km/h marssinopeuteen...) Tähän kiistaan toimipisteen pomo puuttui asiaan ja totesi jos numero on kirjassa se menee erikoistilauksena 2vk...johon sanoin että kiitos ollaanhan tässä jo 2kk jumpattu turhaan. Noh saipahan sekin myyjä sitten loppupeleissä siirtyä toiseen taloon pelaamaan pasianssia...ja minä olin 2vk päästä eri onnellinen keskellä kesää jolloin kuulemma mitkään tilaukset ei kulje, bullshit. |
Quote:
silloin bisnes on myös harrastelijatasoa. Minä maksan bisneksestä jos homma toimii... jos se on vaan tyhjää lupailua kannan rahani muualle. |
Hei pojat! Ei tällaista touhua ole kenenkään pakko sietää. Myykää rotiskot pois ja ostakaa Hynday;siinä on viiden takuu. Siis 5 vuotta elämästä ilman moista kärsimystä.:bounce:
|
Joo ei tarvii osakauppaiden tai muidenkaan sitten ihmetellä että uusia harrastajia ei tule...
Tai että tällainen bisnes olis kultakaivos... Yhtä lailla sitä voi pyörittää vaikka rakennuslaitevuokraamoa vaikka yhtään ei ala kiinnosta... |
moro.. Omat kokemukseni rp toiminnasta on se että luvattuun toimitus päivään voi lisätä noin 3 viikkoa. kohta entinen asiakas! kunhan loput tilukseni saapuisivat joskus...
|
älkääs nyt pelkästään Rptä syyttäkö...syynä monen toimittajan aikataulun pettämiseen on laiska/huono kontaktinen ameriikanpää.
Itse odotin aikanaan eräitä osia ihan liian pitkään suoraan samalta toimittajalta mitä Rp ja moni muu. Siihen loppu mun maltti ko herraan ja osapelleilyn nappikauppaan suomessa. |
Quote:
Tämä varmasti pitää paikkansa. Mutta luulis (ittellä ei oo tästä tietoa), että jenkeissä riittäis luotettaviakin kontakteja, ketkä hoitais hommat jämptisti? Eikös se ole Suomen firman asia ettiä kunnon kontakti? |
Kyllä sieltä löytyy usko pois.
Se vaan vaatii pitkän linjan duunia..eräs tuttu joka on ollut Partsissa bossina on pyörittänyt omaa lähti partsista pyörittää taas omaa käy samoilla mestoilla mitä ennenkin... Näytti yhden kuvan losista jossa oli rompparilla trukin kimpussa ja tunnistin trukin..totesin että vanha kuva..ainakin 20v, johon ukko että ei oo vaan 2kk... |
No joo... Ainakin oma nillittämiseni saa jo näköjään paikoitelen humoristisiakin piirteitä. Mutta siis alkuperäiseen tekstiini viitaten... Ne osat oli jo mun kädessä, eli ne oli siellä... mutta kun ei viitti...
|
Quote:
Mikä tuohon oli muuten syynä, ettet saanut niitä osia sitten mukaasi? |
Virhe 1. RP
Virhe 2. "menin keskeyttämään kovin tärkeän bisnesneuvottelun (vrt 1. postini) Mulla on tapana palvella asiakkaita saapumisjärjestyksessä (ihan ok jos puhuttais edes auton osista, vrt 1. postini)... Mä olen melkosen huono odottelemaan, joten jos hoidettas tää tästä alta nyt pois kun on roikkunut viikkoja...? "nyt näyttää siltä, että sä et saa noita osia nyt mukaasi." Tai siis voidaan hoitaa, mutta siinä menee useampi tunti... Just..... (ja kun sanois alakerran hiipparille, että anna tolle jampalle noi ja noi osat... bueno) Tässä kohtaa minä ajattelin pöydällä olevaa nokka-akselia sekä männävuosien kolonoskopiaa ja annoin armon käydä oikeudesta... |
"Energyn PU puslasatsi -73 Corveten runkoon"
Tohtori M ; puuttuko sulta vielä toi kyseinen satsi ? Mulla se on hyllyssä ja saat HETI jos tarvit...lähtee postissa seuraavana päivänä.... |
Ei puutu, vaan kuten alussa kerroin satsi tuli ok ja hirmuisella vauhdilla. Siis oikeasti nopeasti. Homma kätteli per**ttä vasta kun huomasin satsin olevan vajaa.
|
Quote:
Ok , sori mä puusilmä , olis pitäny lukee tarkemmin...:salut: |
Ei se mitn. Toimintasi on juuri oikeanlaista. Nettihärveleiden aikaan vasteaika pitää olla nopsa.
|
Olisikohan amerikanpojan toimitusvarmuus ja hinta jotenkin suhteessa toisiinsa? Jos aina halutaan halvimmalla hinnalla, voi olla että toimittaja toimittaa vasta sitten, kun tilauskanta on riittävän suuri, että katettakin syntyy. Hinta ei tietenkään aina selitä, mutta te jotka olette tilanneet osia suoraan USA:sta, niin oletteko huomanneet tähän viittaavaa?
|
Quote:
RP:ssä on kylläkin vannottu ja tehty päätös jo vuosia sitten että toimitus aikaa ei ikinä luvata ja jos sellasta vaaditaan niin sitten ei synny kauppojakaan, ihan vain senkin takia että noin miljoona asiaa voi mennä vielä sittenkin pieleen vaikka amerikasta on aivan oikealla osanumerolla tilattu. Sikäli kun joku haluaa esimerkkejä niin hihkaskaa vain, nyt en vain jaksa niitä enää tähän alkaa nakuttelemaan. Sen sijaan että toimitus aikaa luvattais voi sen kuitenkin arvioida noin 99% keikoista kuitenkin tulee ihan niin kuin pitikin |
Sikäli mitä oon poppiksen kanssa lähes samalla alalla työskennellyt niin on pakko todeta että moni itsestä riippumaton asia voi heittää häränpyllyä ja monesti silloin lopputuloksena on tyytymätön asiakas.
Positiivistakin palautetta toki saa, mutta valitettavasti monesti se negatiivinen tulee voimakkaammin esiin, ja muistetaan paremmin. |
| All times are GMT +3. The time now is 15:39. |