FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Varoittaako jengi ratsioista? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=8610)

LS1 23.12.2007 14:22

Varoittaako jengi ratsioista?

Moi,

Oli tossa kehäkolmosella tutka päällä kissalan pojilla kumpaankin suuntaan kulkevalle liikenteelle. Käyttiksellä tulee pidettyä cruisella 90 km/h mittarinopeutta 80:n alueella mutta varmuudeksi pudotin vielä alemmaksi kun rehtihenkinen vastaantulija väläytti pitkillä merkiksi lähestyvästä vaarasta. Mitä mieltä olette, varottaako porukat nykyään kovinkaan aktiivisesti noista? Mulla on sellanen käsitys että ennen vanhaan löytyi enemmän tollasta kansalaisaktivismia.

Tietysti todettakoon loppuun väärinkäsitysten välttämiseksi, että ne kasikympin alueella 170 km/h-hurjapäähurjastelut on rikollista hommaa ja näin pitääkin olla.

pirre 23.12.2007 14:27

Aika vähän oman kokemuksen mukaan noista valoja vilkautellaan... mutta ei ole osunut noita ratsioitakaan kovin montaa tänävuonna kohdalle. Yksinäisiä (ja kaksinaisia) tutkaautoja sitten on osunut.

poppamies 23.12.2007 14:59

eipä ole mulle paljoa väläytelty, ei sen puoleen aika hiljasta ratsioiden kanssa ollutkin, itse kyllä aina, kun on vaaran paikkoja ollut, muistanut siitä varoittaa. 80-luvulla tais olla aktiivisempaa :-k

hakkis 23.12.2007 15:51

Eipä paljon nykyään väläytellä.Poikkeus,jos on itsellä jäänyt valot off.Silloin kyllä väläytellään hyvinkin hanakasti.:-|

Pappatunturi 23.12.2007 15:59

Kyllä tulee vilkutettua ja melkoisella taajuudella. Koko ratsaaminen on mun mielestä niin turhaa. Kuten poppis totesi ennen oli yhteinen rintama voimissaan varoittelunkin suhteen.

MrT 23.12.2007 16:10

Quote:

Originally Posted by LS1
Mulla on sellanen käsitys että ennen vanhaan löytyi enemmän tollasta kansalaisaktivismia.

senverran viel lisättävä että oi niitä vanhoja hyviä aikoja!

Ja pidetään me perinnettä yllä

TomiT 23.12.2007 16:35

Kerran Turkuun mennessäni tuli väläyteltyä valoja vähän kaikille vastaantulijoille, oli kiva katella taustapeilistä syttyviä jarruvaloja :p

Anteeksi...;)

Saanhan....

LS1 23.12.2007 16:45

Quote:

Originally Posted by MrT
senverran viel lisättävä että oi niitä vanhoja hyviä aikoja!

Ja pidetään me perinnettä yllä

Joo: O`tempora o`mores!

Kyllä mä olen kanssa pitänyt sitä vaan korrektina, että kerrotaan kanssa-autoilijoille härskeimmistä rysistä. Autoilijoita rahastetaan ihan tarpeeksi jo tässä maassa ilman nollatoleranssi-puskavirkamiehiäkin. Luulisi sitä riittävän ihan oikeitakin rikollisia jahdattavaksi, varsinkin nyt kun huumepoliisissa on käynyt suurisiivous viimeaikoina:D

WBBC 23.12.2007 17:17

Niin. Pitää kuitenkin muistaa että noissa ratsioissa saadaan usein poimittua rattijuoppoja ja narkkareita pois liikenteestä.

Pelkät ylinopeusratsiat hyvällä tiellä, hyvällä kelillä on perseestä.

en-invest 23.12.2007 17:26

Quote:

Originally Posted by hakkis
Eipä paljon nykyään väläytellä.Poikkeus,jos on itsellä jäänyt valot off.Silloin kyllä väläytellään hyvinkin hanakasti.:-|

Olik sull kuitenki autoss valot päällä?:rolleyes:

hakkis 23.12.2007 17:59

Quote:

Originally Posted by en-invest
Olik sull kuitenki autoss valot päällä?:rolleyes:

Ai mulko valot? Äläs sää nyt taas ihan mahrottomii fundeeraa.Sehän söis virtaa ja auto saattas pyssätä baanan pientareel.Mil helvatal mää sit ajasin? Ei,kyl mää nyt kauhiast sua ihmetten.:-k

unknown 23.12.2007 18:07

Kehä kolmosella tuntuu että olisi jatkuva ratsia, vaihtavat vain paikkaa tai ajavat merkkaamattomilla autoilla, mitkä todella ovat rahastusta, että voi salaa kytätä kansalaista ja sitä sakotuspaikkaa.
Varsinkin kun ajaa moottoritietä niin väistämättä tulee mieleen että minkä takia Suomessa pidetään 120 rajoitusta, koska kaikki kuitenkin ajavat 130+.

Mielestäni on erikoista että tutkaa pidetään jossain suoran päässä missä ei ole edes risteyksiä, keskellä ei mitään, mutta siellä missä tutkat tai tolpat pitäisi olla on koulujen ynnä muiden vastaavien vieressä, välillä on karmeata katsoa kun "huolehtivaiset" äidit ajaa lapsiaan kouluun, nimittäin kaikilla tuntuu olevan kiire, minä ensin -periaatteella ja välillä ajotaitoa ei ole ollenkaan, kun tämän yhdistää vielä siihen että liikennettä on paljon ja toiset lapset kävelevät kouluun.

Muuten olisi hyvä asia että tutkasta ilmoitettaisiin vastaan tulijoille, mutta taas toisaalta tutkalla pitäisi ottaa pois vain törkeimmän tapaukset.

Yorcci 23.12.2007 19:56

Quote:

Originally Posted by unknown
Mielestäni on erikoista että tutkaa pidetään jossain suoran päässä missä ei ole edes risteyksiä, keskellä ei mitään, mutta siellä missä tutkat tai tolpat pitäisi olla on koulujen ynnä muiden vastaavien vieressä, välillä on karmeata katsoa kun "huolehtivaiset" äidit ajaa lapsiaan kouluun, nimittäin kaikilla tuntuu olevan kiire, minä ensin -periaatteella ja välillä ajotaitoa ei ole ollenkaan, kun tämän yhdistää vielä siihen että liikennettä on paljon ja toiset lapset kävelevät kouluun.

Tasan näin. Väijytoiminta ja kameravalvontakin pitäisi keskittää juuri tällaisille alueille, eikä pystytellä niitä tuonne keskelle-ei-mitään väijymään jotain onnetonta matkalaista, jolla sattuu vähän nopeus nousemaan. Sitten siellä juntit jarruttelee tolppien pelossa, kun eivät tiedä nopeusmittarinsa virhettä ja ottavat vielä 'varman päälle'. Onneksi omassa ja myös työautossa on vakionopeuden säädin.

Itse en välkyttele valoja ratsioista. Mun mielestä jokainen ottaa ihan itse riskit nopeuden kanssa. Se, että nopeusrajoitukset laahaa edelleen 70-luvulla asetetuissa lukemissa, on ihan rectumista.

All times are GMT +3. The time now is 09:41.