FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   -69 Sivuputkien kuoret made in Finland (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=909)

WBBC 02.11.2004 14:33

-69 Sivuputkien kuoret made in Finland

Taitaa olla hankala rasti teettää mallikuvan mukaan feikkikuoret kohtuuhinnalla rosterista.

Onko kellään vinkkejä.

Jos jostain putkahtaa sivuputket asevelihintaan niin laitan sellaiset.

Vaikka toisaalta kyllähän nuo -70 mallisen suorakaiteenmuotoiset pakoaukot
on hienommat kun umpinainen takapaneeli jonka joutuu laittamaan sivuputkien kanssa.

nimimerkki: kahden vaiheilla :

C372 02.11.2004 16:14

Viimetalvena oli kaksi sellaista huonokuntoista suojusta vähän aikaa tallilla ja mietiskelin että saisko niitä korjattua,mutta oli jo niin huonokuntoiset ettei niistä enää järkevästi saanut,nehän on lasikuitua ja pahjassa suojapelti ,samanlaiset kun Eckler`sin 10232:set.

Nyt kallistunut vaihtoehtoon että ottaisi Summitilta Hooker 2233 alkuosat (2 1/8 primäri ja 4 kollektori)ja tekisi tuon vaimennin osan itse ruostumattomasta "jääkaira" vaimentimella ja siihen päälle rosteri suojuksen.

Nuo neliöaukothan siitä joutuu takaa laittamaan umpeen niinkuin jo sanoitkin,onhan siinä se etu että voi laskea perää alemmas kun ei tarvitse kuljettaa putkia perän ali,omassa on perä nyt liian korkealla keulaan nähden joten sais auton vaakatasoon. :)

Jotenkin vaan ne sivuputket on HIENOT :cool:
Unohtamatta ääniä ....

MikkoM 02.11.2004 16:27

Quote:

Originally Posted by C372
Jotenkin vaan ne sivuputket on HIENOT :cool:
Unohtamatta ääniä ....

:yes: :cool: :cool:

WBBC 03.11.2004 08:35

Jaa. onko niissä ecklerin lasikuitukuorissa joku lämpöeristepelti sisäpuolella?

-70 mallisen pakoaukkoja ei tarvitse tukkia, vaan siihen saa mm eckleriltä uminaisen paneelin aika kohtuuhinnalla (150 taalaa). Säästyy orkkispaneeli ehjänä.

Ei nuo lasikuituiset olis ehkä pahan näköiset jos maalaisi ne alumiininväriseksi ja rivoituksen pohjat mattamustalla?

Mutta onko muita kuorien alle mahtuvia vaimenninsysteemejä kuin nuo alkuperäiset.
Nimittän mulla on peltisarjat ja ne uudet vaimentimet joutuisi katkaisemaan ja vetämään S muotoiset putket kollektoreiden päistä.

Finnshark 03.11.2004 08:58

Quote:

Originally Posted by WBBC
Ei nuo lasikuituiset olis ehkä pahan näköiset jos maalaisi ne alumiininväriseksi ja rivoituksen pohjat mattamustalla?

Voiskos niihin vetää päälle tämän Juzzin vanteissakin olevan pinnoitteen?
http://62.142.235.42/~scd/custom//index.html. Tuolla saisi aika lähelle kromipinnan... :wink:

WBBC 03.11.2004 09:03

Tuo voisi olla tosiaan varteenotettava vaihtoehto.

mahtaakohan kestää kuumuutta, vai kuumeneeko edes nuo lasikuituversiot?

tuo maali ei taida olla aivan krominkiiltävää vaan muistuttaa kiilloitettua alumiinia joka mielestäni olisi vieläkin tyylikkäämpi kuin kromi :cool:

C372 03.11.2004 11:00

Quote:

Jaa. onko niissä ecklerin lasikuitukuorissa joku lämpöeristepelti sisäpuolella?

-70 mallisen pakoaukkoja ei tarvitse tukkia, vaan siihen saa mm eckleriltä uminaisen paneelin aika kohtuuhinnalla (150 taalaa). Säästyy orkkispaneeli ehjänä.

Mutta onko muita kuorien alle mahtuvia vaimenninsysteemejä kuin nuo alkuperäiset.
Nimittän mulla on peltisarjat ja ne uudet vaimentimet joutuisi katkaisemaan ja vetämään S muotoiset putket kollektoreiden päistä.

Jep,ainakin niissä oli sellaiset suojapellit tehty alumiinista,varmaankin tuon lämpenemisen takia että kestää maalattuna,ne oli aika ahtaat kun laittoi paikoilleen,rungon ja suojan väliin ei jäänyt tilaa paljoa,Marteliukselta kyselin silloin vaimentimia,niin sanoi että voisi laittaa sellaiset pyöreät läpivirtaus vaimentimet,mutta epäili että äänet nousee aika koviksi kun ei saa tarpeeksi isoa ulkoputkea mahtumaan,ja jos laittaa pienen sisäputken niin teho tippuu kun rupeaa ahdistamaan.
http://www.martelius.com/tuotekuvat/U446300.jpg

Ehdotti sitten että siihen S-putkeen voisi laittaa toisen tosi pienen vaimentimen että saisi pidettyä äänet kurissa. http://www.martelius.com/tuotekuvat/U457600.jpg
Peltisarjat oli omassa 3 tuuman kollektoreilla ja loppuosa olisi tehty 2.5 putkesta.

Tuota takapään aukot tukkivaa palaa en ollut huomannutkaan Eckler´sin luettelosta :oops: ,voisi olla paras vaihtoehto jäisi tuo orkkis pala talteen.

WBBC 03.11.2004 13:08

Tulipa mieleen.

Millainen mörinä lähtee noista -69 sivuputkivaimentimista.

En muista että olisin koskaan kuullut livenä muita kuin Hookereita

onkohan netissä jotain sound filejä corvetteista

KTM 03.11.2004 13:19

Quote:

Tulipa mieleen.

Millainen mörinä lähtee noista -69 sivuputkivaimentimista.

En muista että olisin koskaan kuullut livenä muita kuin Hookereita

onkohan netissä jotain sound filejä corvetteista

Silloin kerran kun kuulin tuon mustan ´69 avo tri-powerin käyvän sivutkilla ääni ei ollut häiritsevä. Viime kesänä juttelin yhden kaverin kanssa joka on useamminkin ajanut kyseisellä autolla meinasi möykkeen olevan aika turruttava ja häiritsevä ajossa.

pekka 03.11.2004 13:24

Silloin kerran kun kuulin tuon mustan ´69 avo tri-powerin käyvän sivutkilla ääni ei ollut häiritsevä. Viime kesänä juttelin yhden kaverin kanssa joka on useamminkin ajanut kyseisellä autolla meinasi möykkeen olevan aika turruttava ja häiritsevä ajossa.

Pointti onkin siinä, että miltä se näyttää ja kuulostaa,eikä siinä, että miltä se tuntuu. Ei mitään supsutusta vaan kunnon mörinää. Yes, kylkiputket kehiin!!!! Kannatetaan

WBBC 03.11.2004 13:28

No joo. ei sellainen hirveä rätinä ole pitemmän päälle hauskaa.

Mutta jos niissä on sellainen vettemäinen matala mörinä niin se on ok.

Mulla on nyt isolohkon alkuperäistyyppiset peräpöntöt ja niissä on kuulemma hyvä ääni kun antaa saapasta. Itse sitä ei oikein ohjaamoon kuule samallatavalla kun ulkopuoliset sen kuulee.

(kyllä maailmassa on asiat hyvin kun pitää tällaista pohtia) :wink:

C372 03.11.2004 13:58

Hookereihin saa kahta mallia tuota vaimenninta joko max virtaus->kovemmat äänet tai sitten sitä max äänenvaimennus mallia.

Sellaiset matalat äänet olis hyvät kun ajelisi "siististi" mutta kun polkaisee niin sais räyhätäkkin.Ei nyt mitään älytöntä ÄLÄMÖLÖÄ mutta kuitenkin :wink:

TCC 03.11.2004 14:02

Quote:

Hookereihin saa kahta mallia tuota vaimenninta joko max virtaus->kovemmat äänet tai sitten sitä max äänenvaimennus mallia.

Sellaiset matalat äänet olis hyvät kun ajelisi "siististi" mutta kun polkaisee niin sais räyhätäkkin.Ei nyt mitään älytöntä ÄLÄMÖLÖÄ mutta kuitenkin :wink:

Mulla oli 68:ssa ensin noi max. äänenvaimennus mallit ja vaihdoin sit noihin max. virtaus malleihin kun tuntu, että auto ei oikein hengitä ja tuskin kuuli että on käynnissä. :D

groovyjay 03.11.2004 14:03

Noi lasikuitu reprot käsiteltynä jollain kromia jäljittelevällä aineella (esim just toi yllä mainittu) ja niiden alla oma tekoiset putket vois olla hyvä vaihtoehto. Ei tarviis lähteä ostamaan uusia sivuputki peltisarjoja. Plus voi suunnitellessa ottaa huomioon omat tarpeet, kuinka äänekkäät haluaa yms. Noi jääkairat on ainakin omasta mielestäni toimineet paremmin kuin hyvin. Ääni on todella inhimillinen, ja siinä vaiheessa kun katiskalle tarjoaa vähän mailaa, pitää jo jotain ääntäkin kuulua!

Tossa pari kuvaa noista mun kyhäelmistä:

Raaka istutus ja kiinnityksen suunnittelua

Putket muutaman likasen päivän jälkeen

Jääkaira vaimentimet

Putki paikallaan, ennen suojusta

Suojus paikallaan

Esim sillä Stahl mallilla mikä tekee pienen nousun tossa kohtaa missä putki kartaa auton alta, saa sen piilotettua noiden orkkis kuorien sisään. Itse en ole täysin varma noista omista lämpösuojista ja talven aikana on tarkoitus kokeilla paria eri viritystä siihen... :D

C372 03.11.2004 14:07

Quote:

Originally Posted by avoCC
Quote:

Mulla oli 68:ssa ensin noi max. äänenvaimennus mallit ja vaihdoin sit noihin max. virtaus malleihin kun tuntu, että auto ei oikein hengitä ja tuskin kuuli että on käynnissä. :D

Miten vaikutti nuo max virtaus vaimentimet ,nousiko ääni miten kovaksi "happea" antaessa?

groovyjay 03.11.2004 14:09

Ei varmaan ois ihan mahdoton tehtävä teettää alkuperäis tyyliset kuoret, ainoa vaan, etttä hinta voi kohota samalle tasolle kuin orkkis pari! :D

TCC 03.11.2004 14:15

Quote:

Miten vaikutti nuo max virtaus vaimentimet ,nousiko ääni miten kovaksi "happea" antaessa?

Makuasioita.Mun mielestä ei liiankovaksi, mutta matala suht kova mörinä tosta vasemman korvan takaa rupes kuulumaan kun tarjos huopatossua. Normaaliajossa eivät häirinneet ollenkaan.

PS. NHL-61 ovatko äänet häirinneet ajamista??? :D

KTM 03.11.2004 16:01

Quote:

Originally Posted by pekka

Pointti onkin siinä, että miltä se näyttää ja kuulostaa,eikä siinä, että miltä se tuntuu. Ei mitään supsutusta vaan kunnon mörinää. Yes, kylkiputket kehiin!!!! Kannatetaan

Loud pipes saves lives

If it is too loud you are too old

etc.

Sivuputket näyttää äärimmäisen hyvältä ja lyhyessä ajossa kuulostaakin hyvältä. Olen nähnyt kavereita joita ei naurata, pitkän reissun jälkeen Ear korvatulppia kaivellessa korvista. Sivuputken mölinä on vain aika monotonista matkaseuraa.

Eiköhän se nyt ole jo selvä, että näillä ajatuksilla taidan kuulua tuohon jälkimmäiseen joukkoon aforismi osastolla :wink:

groovyjay 03.11.2004 16:10

Ainoa pitkä reissu mulla tolla autolla oli kesällä 200km per suunta eli 400km yhtenä päivänä. Mulla oli peltorit päässä koko ajan, ei paha! :wink:

C372 03.11.2004 18:20

Quote:

Originally Posted by groovyjay

Jääkaira vaimentimet

Kun noissa kairoissa on tuo toinen pää sisäputkesta auki,niin kummin päin ne tulee ulkoputken sisään,avonainen pää moottoriin päin :?: :?:

Harri -76 03.11.2004 18:24

Noi kairat varmaan antaa aika metallisen äänen sävyn!

NHL-61 03.11.2004 23:22

Sivuputket..

Yhden kesän Max -virtaus vaimentimilla ajelleena voin sanoa että... Ehkä jopa liian hiljainen :???: Tyhjäkäynnillä sais lätkyttää enemmän. Saa nähdä mitä keksin? Ainoa varsinainen haitta kylkiputkista on ollut naispuolisten ihmisten rutina pakokaasun hajusta liikennevaloissa, kun ei tuota kattoakaan ole autossa. Yhdet säihkysääret sai myös hieman rusketusta lähikontaktista putkiin :oops: , ei taida tulla enää kyytiin.

WBBC 04.11.2004 07:47

"Yhdet säihkysääret sai myös hieman rusketusta lähikontaktista putkiin , ei taida tulla enää kyytiin."

Hookereista ei tule sääriin niin hienot jäljet kuin alkuperäisistä rivoitetuista "pariloista" :cool:

Anonymous 04.11.2004 08:33

no mika estaa ettei jaakaira kolise ulkoputkea vasten

KTM 04.11.2004 09:13

Tässä on arvottu mahdollisia lämpösuojia kuorissa. Joka pojan tietokeskus E-bay tarjosi seuraavaa kuvamateriaalia:

Alkuperäiset:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...category=34203

Lasikuitulärpäkkeet:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...category=34204

WBBC 04.11.2004 09:20

Miten noi lasikuituiset on noin pahan näköiset. taitaa olla "home made"?

ZL1 04.11.2004 09:51

Quote:

"Yhdet säihkysääret sai myös hieman rusketusta lähikontaktista putkiin , ei taida tulla enää kyytiin."

Hookereista ei tule sääriin niin hienot jäljet kuin alkuperäisistä rivoitetuista "pariloista" :cool:

Aika uros kun merkkaa tatuoimalla oman naaraan...

WBBC 04.11.2004 09:53

Jep. eikös ne naudankantturatkin polttomerkitä? (Hyi hyi mitä sovinismia)

Macho 04.11.2004 10:11

Näkee entiset eukot jo kaukaa :razz:

KTM 04.11.2004 10:50

Quote:

Miten noi lasikuituiset on noin pahan näköiset. taitaa olla "home made"?

Kieltämättä vähän kotikutoisen näköiset

WBBC 04.11.2004 11:13

Ecklerin katalogissa ne on hienot ja sileät. "ready for painting"

groovyjay 04.11.2004 13:09

Eks noi kuitukuoret voi kromauttaa ihan täällä kotimaassakin. Muistaakseni T72 laittoi mulle joskus yhteystiedot firmaan joka niitä teki täällä härmässä. Muistatko tomi?

T72 04.11.2004 13:34

Hmm, oisko se ollut tämä?
http://www.alasalmi.com/

WBBC 04.11.2004 13:47

Laitoin kyselyn tuohon firmaan sekä myös siihen joka maalaa "kromipintaa" katotaan mitä ne sanoo.

Mutta mutta.

Jos kellään on vinkki missä on myynnissä sopuhintaiset orkkis-peltiset kuoret, (saa olla lievää hapettumaakin) niin vihjeen antaja palkitaan olutkorilla. Pääkaupunkiseudulla asuvat saavat palkkion kotiintuotuna.

Finnshark 04.11.2004 14:27

Quote:

Jos kellään on vinkki missä on myynnissä sopuhintaiset orkkis-peltiset kuoret, (saa olla lievää hapettumaakin) niin vihjeen antaja palkitaan olutkorilla. Pääkaupunkiseudulla asuvat saavat palkkion kotiintuotuna.

Harmi että mä en juo olutta... Ei mulla kyllä ole alkuperäisten sivuputkien kuoriakaan tiedossa... :oops:

WBBC 04.11.2004 14:29

"Harmi että mä en juo olutta... Ei mulla kyllä ole alkuperäisten sivuputkien kuoriakaan tiedossa..."

Nyt ei auta muu kun opetella juomaan, ja etsittävä mulle ne kuoret

C372 04.11.2004 15:53

Soittelin kaverille ja yritin jäljittää niitä suojia jotka oli minulla vähän aikaa,olivat menneet kaverin,kaverin kautta ilmeisesti Veteliin tummansinisen -73:sen coupen mukana,sitten jäljet katoaa.
En tiedä oisko niistä ollut sitten mitään hyötyä,ehkä malliksi jos olisi teettänyt jossain uudet.

WBBC 04.11.2004 15:57

Kiitti yrityksestä

Mä koetan nyt koko talven aikana etsiä peltiset, jos ei löydy niin keväällä päätän laitanko lasikuituiset vai annanko olla takapiiput

Pitäis varmaan tutkia Ruotsin markkinoita, siellähän toimivat sivuputket taitaa olla kielletty????

Finnshark 04.11.2004 16:16

Quote:

Pitäis varmaan tutkia Ruotsin markkinoita, siellähän toimivat sivuputket taitaa olla kielletty????

Tai sitten sielläkin on säännöt muuttuneet, ainakin näiden kesällä otettujen kuvien mukaan... Liekö EU sielläkin vaikuttanut? :shock:

Paakari 04.11.2004 17:24

Jos kellään on vinkki missä on myynnissä sopuhintaiset orkkis-peltiset kuoret, (saa olla lievää hapettumaakin) niin vihjeen antaja palkitaan olutkorilla. Pääkaupunkiseudulla asuvat saavat palkkion kotiintuotuna.[/quote]

Täälläkin sivuputket "työnalla",tehdään kait itse,mutta saatko kuvaa haluamastasi mallista vai onko ne noi rivoitetut?
Rosteri taipuu melkein mihin vain,ainakin Turuus... :D

Harri -76 04.11.2004 22:05

Näyttää vaan ne niin hyviltä... kun aan pääsis ruuvaamaan omansa paikoilleen :!:

WBBC 05.11.2004 08:00

Siis tuollaiset -69 mallin kuoret.

Voi olla aika hankala tehdä. varsinkin ne urat.

http://www.ecklers.com/product.asp?p...50AXDW5HAHDJQB

WBBC 05.11.2004 08:02

"Tai sitten sielläkin on säännöt muuttuneet, ainakin näiden kesällä otettujen kuvien mukaan... Liekö EU sielläkin vaikuttanut?"

Tai sitten noi on feikit, niinkuin ruotsalaisilla oli tapana 20 vuotta sitten kun sivuputket oli muotia kaikissa jenkeissä.

Toimivat putket on piilossa auton alla??????

KTM 05.11.2004 08:42

Koetin etsiä omaan autoon putkia Ruotsista, pari vuotta sitten. Hinnat olivat ainakin silloin aivan törkeät.

Finnshark 05.11.2004 12:18

Quote:

Tai sitten noi on feikit, niinkuin ruotsalaisilla oli tapana 20 vuotta sitten kun sivuputket oli muotia kaikissa jenkeissä.

Toimivat putket on piilossa auton alla??????

Eipä muuten tullut kurkattua autojen alle, joten tuo voi olla mahdollista... :shock:

red-red-red 05.11.2004 16:39

Anteeksi poikkeama jutun ytimestä, mutta miten sivuputkien asentaminen vm -81 onnistuu? Kattiahan ei tarvitse olla, kun siitä ei ole mainintaa rekisteriotteessa, mutta käykö orkkistyylisten sivuputkien asentaminen ihan heittämällä?

All times are GMT +3. The time now is 09:40.