#1
|
||||
|
||||
-69 Sivuputkien kuoret made in Finland
Taitaa olla hankala rasti teettää mallikuvan mukaan feikkikuoret kohtuuhinnalla rosterista.
Onko kellään vinkkejä. Jos jostain putkahtaa sivuputket asevelihintaan niin laitan sellaiset. Vaikka toisaalta kyllähän nuo -70 mallisen suorakaiteenmuotoiset pakoaukot on hienommat kun umpinainen takapaneeli jonka joutuu laittamaan sivuputkien kanssa. nimimerkki: kahden vaiheilla : |
#2
|
||||
|
||||
Viimetalvena oli kaksi sellaista huonokuntoista suojusta vähän aikaa tallilla ja mietiskelin että saisko niitä korjattua,mutta oli jo niin huonokuntoiset ettei niistä enää järkevästi saanut,nehän on lasikuitua ja pahjassa suojapelti ,samanlaiset kun Eckler`sin 10232:set.
Nyt kallistunut vaihtoehtoon että ottaisi Summitilta Hooker 2233 alkuosat (2 1/8 primäri ja 4 kollektori)ja tekisi tuon vaimennin osan itse ruostumattomasta "jääkaira" vaimentimella ja siihen päälle rosteri suojuksen. Nuo neliöaukothan siitä joutuu takaa laittamaan umpeen niinkuin jo sanoitkin,onhan siinä se etu että voi laskea perää alemmas kun ei tarvitse kuljettaa putkia perän ali,omassa on perä nyt liian korkealla keulaan nähden joten sais auton vaakatasoon. Jotenkin vaan ne sivuputket on HIENOT Unohtamatta ääniä .... |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
:yes:
__________________
1985 Corvette |
#4
|
||||
|
||||
Jaa. onko niissä ecklerin lasikuitukuorissa joku lämpöeristepelti sisäpuolella?
-70 mallisen pakoaukkoja ei tarvitse tukkia, vaan siihen saa mm eckleriltä uminaisen paneelin aika kohtuuhinnalla (150 taalaa). Säästyy orkkispaneeli ehjänä. Ei nuo lasikuituiset olis ehkä pahan näköiset jos maalaisi ne alumiininväriseksi ja rivoituksen pohjat mattamustalla? Mutta onko muita kuorien alle mahtuvia vaimenninsysteemejä kuin nuo alkuperäiset. Nimittän mulla on peltisarjat ja ne uudet vaimentimet joutuisi katkaisemaan ja vetämään S muotoiset putket kollektoreiden päistä. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Voiskos niihin vetää päälle tämän Juzzin vanteissakin olevan pinnoitteen? http://62.142.235.42/~scd/custom//index.html. Tuolla saisi aika lähelle kromipinnan... |
#6
|
||||
|
||||
Tuo voisi olla tosiaan varteenotettava vaihtoehto.
mahtaakohan kestää kuumuutta, vai kuumeneeko edes nuo lasikuituversiot? tuo maali ei taida olla aivan krominkiiltävää vaan muistuttaa kiilloitettua alumiinia joka mielestäni olisi vieläkin tyylikkäämpi kuin kromi |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Jep,ainakin niissä oli sellaiset suojapellit tehty alumiinista,varmaankin tuon lämpenemisen takia että kestää maalattuna,ne oli aika ahtaat kun laittoi paikoilleen,rungon ja suojan väliin ei jäänyt tilaa paljoa,Marteliukselta kyselin silloin vaimentimia,niin sanoi että voisi laittaa sellaiset pyöreät läpivirtaus vaimentimet,mutta epäili että äänet nousee aika koviksi kun ei saa tarpeeksi isoa ulkoputkea mahtumaan,ja jos laittaa pienen sisäputken niin teho tippuu kun rupeaa ahdistamaan. http://www.martelius.com/tuotekuvat/U446300.jpg Ehdotti sitten että siihen S-putkeen voisi laittaa toisen tosi pienen vaimentimen että saisi pidettyä äänet kurissa. http://www.martelius.com/tuotekuvat/U457600.jpg Peltisarjat oli omassa 3 tuuman kollektoreilla ja loppuosa olisi tehty 2.5 putkesta. Tuota takapään aukot tukkivaa palaa en ollut huomannutkaan Eckler´sin luettelosta ,voisi olla paras vaihtoehto jäisi tuo orkkis pala talteen. |
#8
|
||||
|
||||
Tulipa mieleen.
Millainen mörinä lähtee noista -69 sivuputkivaimentimista. En muista että olisin koskaan kuullut livenä muita kuin Hookereita onkohan netissä jotain sound filejä corvetteista |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Silloin kerran kun kuulin tuon mustan ´69 avo tri-powerin käyvän sivutkilla ääni ei ollut häiritsevä. Viime kesänä juttelin yhden kaverin kanssa joka on useamminkin ajanut kyseisellä autolla meinasi möykkeen olevan aika turruttava ja häiritsevä ajossa.
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Silloin kerran kun kuulin tuon mustan ´69 avo tri-powerin käyvän sivutkilla ääni ei ollut häiritsevä. Viime kesänä juttelin yhden kaverin kanssa joka on useamminkin ajanut kyseisellä autolla meinasi möykkeen olevan aika turruttava ja häiritsevä ajossa.
Pointti onkin siinä, että miltä se näyttää ja kuulostaa,eikä siinä, että miltä se tuntuu. Ei mitään supsutusta vaan kunnon mörinää. Yes, kylkiputket kehiin!!!! Kannatetaan |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|