![]() |
C5 "varaosiksi". Mitä pitää tietää?
Olen hankkimassa Floridan seudulta C5:sta tekniikanluovuttajaksi Classic Chevyyn. Tarkoitus olisi ottaa akselistot, moottori, loota (+tuubi) ja osa sähköistä jatkossa irti autosta ja yrittää kaupata loppua osina teille, arvon harrastuneet. Aihion valitsin sen perusteella että takamurikkaan yhdistetty loota ja alumiinilohko mahdollistavat tavoittelemani painonjakauman..
Ajatuksenani oli ostaa ehjä auto, jotta pääsen testailemaan tekniikan toimivuutta ennen purkamista (siirtokilvillä korjaamolle jne). Manuaalikin pitäisi olla mutta muuten en tiedä mitä etsin. Mitä näistä pitää tietää? Tuollainen näyttäisi irtoavan Autotraderin mukaan alle 17 k¤ ehjän näköisenä esim vuodelta -99. Onko vuosimallien välillä eroja mitä minun kannattaisi ottaa huomioon? |
Lähetään vaikka siitä liikkeelle, että mitä uudempi vuosimalli, sen "kehittyneempi" teknisesti ilman lapsen tauteja. Ehkä '99 -> olisi SE alusta, mikä olisi paras Classic-Chevyyn? Pari vuosimallia vanhemmat taisi olla sillä vanhemmalla ajotietokoneilla yms. sähkölaitteilla, vaikka tuskin se vanhassa autossa on niin järjetön muutos.
Tervetuloa foorumille! Classic Chevy on hieno auto. Itselläkin on '57 Bel Air ;) |
eBayssa on muuten silloin tällöin vähän ajettuja runkoja moottoreineen, vaihteistoineen etc., luonnollisesti halvemmalla, kun koppa poimittu pois. Oletko sellaisia vaihtoehtoja harkinnut?
|
Quote:
Tuo olisi järkevin vaihtoehto.. Mutta kutittaisi ajaa tekniikalla ennen purkua, siksi jokin pintavaurioinen tms olisi paras vaihtoehto. Niin ja sähköistä käytän vain johdot ja anturit, moottorinohjaus tulee olemaan jotain ihan muuta, kun hengitystäkin on tarkoitus parantaa ahtamalla. |
|
Quote:
Newmanin runkoja on tullut ihasteltua ja oma runko on siinä kunnossa ettei sitä kannata elvyttää. Mutta eiköhän tuo synny omin kätösin ajan kanssa. |
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=9338 :confused:;)
|
Tänne sitä vaan kirjaudutaan eikä mulle kerrota mitään! :rendeer: Teretulemast mukaan! Pitänee yrittää suunnata tuo käyttiksen keula joskus sinne Classicin luokse kun ei siitä ole vielä nähnyt kuin muutaman hassun kuvan...
Tuo Pirren kaverin kolaroitu avo tuli minullekin ensimmäisenä mieleen. Sillä ei tosin pääse ajelemaan. Californiastakin löytyy kyllä kaiffareita autoa tänne raahaamaan. ;) Z51 alustapaketti saattaisi sopia sinulle. Tosin jos / kun jouset menee kuitenkin uusiksi niin ei ehkä ole hyötyä. -99 tuli HUD optio (RPO UV6) markkinoille, voisi olla kiva lisä classicissa... Kait tuon saisi toimimaan vaikka moottorinohjausta muokkaisikin? -00 parannettiin Z51 alustapakettia uusilla jousilla ja vakaajilla -01 nousi tehot 5hp, tällä ei liene merkitystä projektissasi... Samana vuonna parannettiin vaihteiston synkronisointia. -01 tuli myös Z06, tällainenhan sulla pitäisi proggiksen lähtökohtana olla... ;) Tiedot napattu BlackBookista, joka mulla loppuu vuoteen -01. Täydentäkää muut jos alustassa on kummempia tapahtunut vuosien varrella... |
Quote:
Hudilla ei periaatteessa ole väliä, koska senhan saisi periaatteessa lisättyä jälkeenpäin. Tuskin se on muutenkaan moottorinohjaus yksiköissä kiinni vai miten se tahtoo olla? Noitahan saa ihan aftermarket tavaranakin. Z06 olis ihan pop kyllä! |
1 Attachment(s)
Tervetuloa mukaan vaan,mahtaako työstettävä aihio olla tämä...
|
Quote:
Jeps, siinä minä ja minun kultani keväällä 2004! Löytyykö tuollainen kuva jostain internetin syövereistä? (EDIT: No nythän minä hoksasin että se taitaa olla itse ottamasi kuva..) Tuo valkoinen avo oli kiinnostava muuten mutta alvi nostaa vielä hintaa reilusti ja kyseessä oli automaatti. Ebayssa on yllättävän vähän näitä myynnissä ottaen huomioon kuinka yleinen auto kuitenkin on. Muutamassa Ebayn ilmoituksessa oli lähtöhinta jonkin verran autotraderin hintoja korkeampi, liekö kyseessä enemmän TLC:tä nauttineet yksilöt jotka Ebay:iin päätyvät.. |
Quote:
Jep,on ihan itse räpsästy kuva ja asian tiimoilta YV:tä pukkasin... |
Sveitsissä kaadettu 2000 C5 aut.Ajettu 33tkm Hintapyyntö 9500 ¤.
Kolaroitu C6 ZO6 2006.Ajettu 20tkm.Pyyntö n.24000¤.Siinä manuaalivaihteinen sinulle. Näihin taisin törmätä sivuilla www.autoscout24.ch. |
Quote:
Eiköhän tuo autojen yhdistäminen synny hieman kevyemmilläkin kustannuksilla.. Ameriikan mantereella löytyy manuaaleja ehjinä siten että tullin, alvin ja rahdin jälkeen jäävät maksamaan alle 15 k¤. Miten Z06 moottori ja tuo "tavallinen" eroavat toisistaan? Millä tehoero on tehty, onko konstruktio ihan sama? |
Quote:
No perus LS1 moottorissa oli karkeasti sanottuna noin 350hp, ja vuoden 2001 LS6 (Z06) kattilassa oli taas n. 385 kaakkia. 2002--> eteenpäin, eli 2002 vuodesta eteenpäin Z06 moottorissa oli n. 405 ilmoitettua hevosvoimaa. 2006 vuodesta eteenpäin (korimalli nyt C6) Z06:ssa oli jo 427 LS7 505:lla hevosvoimalla. ![]() |
Mutta mikä ero LS1:lla ja LS6:lla on jatkojalostuksen kannalta vai ovatko täysin eri valua/suunnittelua?
|
Quote:
Tuskinpa ls6 tuo sulle mitään lisäarvoa varsinkin, kun meinaat vielä ahtaa koneen. :-k |
|
Jos olet vailla moottoria, akselistoa ja lootaa niin kannattaako rahdata meren yli koko autoa kun voit ostaa vain tarvitsemasi osat. Jos kaipaat valmiiksi viritettyä moottoria ja laatikkoa niin kysy kokeeksi Cartekiltä.
Dave tai Julian antaa varmaankin sulle tarjouksen tai sit voin käydä puhumassa pojille ja kysyä hintoja. Asun siinä lähistöllä ja voisin jeesata sua laaduntarkastuksessa. Pojat on kyllä USA:n kuuluja ja mainetta riittää ulkopuolellakin joten saisit kyllä vastinetta taaloille (EUR/USD kurssi puhuu puolestaan). Itse annoin heidän virittää omaa C5 -99 FRC menopeliä ja mukavalta tuntuu kun kolmosella lyö suttua ilman kytkinkikkaa. Pitää vilelä lisätä tähän että laittoivat mulle LS6 jaa LS7 tekniikkaa joten tavara mitä toimittavat on tuoretta. Jos mielenkiintoa riittää niin paa tulemaan alustava ostoslista ja käyn kysymässä hintoja pojilta. Tavarat tulee takuun kera joten riski on suht pieni. //J P.S. Meen huomenna käymään paikan päällä jutskaamaan NOS juttuja. Tarttis saada +200hp tulevaan drag raceen. |
www.corvettesweden.com myynnissä 2006 LS7 427"-mosa. 505hp 637 Nm,ajettu
6000km.Lisäksi kytkin,vauhtipyörä,kuivasumppu,tietsikka,kaapelit yms.Hintapyyntö 99000 Skr=n.10500¤ |
..Ja USA:ssa myytävänä C5 Z06:n alusta moottoreineen, jarruineen, kaikkineen 7500€..
|
Tsekeissä EU:hun tullattu C5 2002 rullaava tekniikka manuaalilla.Ajettu 25tkm.
Pyyntih. 12000¤. |
| All times are GMT +3. The time now is 12:42. |