![]() |
takapala kutistunut ?
Moi
Otin syksyllä takapalan "puskurin irti" vetestäni ja nyt kun valmistelen maalaus kuntoon niin sovittaessanin takapalaa takaisin yllätyin kun se ei ihan sovinnolla istu!! Onko voinut kutistua vai pitääkä auto viedä pakkaseen ja takapuskuria lämmittää ja sitten istuttaa:p :p Onko muilla saman kaltaisia kokemuksia? Siitä olen kuullut että lasikuitu kutistuu ajan myötö mutta että veten takapala niin en! Jukkis |
Kävi kun villakalsareille pesukoneessa:bounce:
|
Kyllä ne kutistuvat vanhemmiten. Ainakin omassani olen sellaista havaitsevinani. Paikallaan pultattuna pultit vastustavat muodonmuutosta, mutta oltuaan irti voi varmaan käydä juuri noin.
|
Quote:
Kyllä tuollaista tapahtuu, minä olen nähnyt jopa ihan koko auton kutistuvan silmissä: http://finnshark.com/gallery/misc.ph...oadfile&i=2701 Okei. ;) |
heh heh:cool: :cool: Niinpä näkyy kutistuvan;)
Mutta mitään radikaalia ei vissiin tehtävissä? Pitää kokeilla laittaa tonne puutavara kuivaamoon kun uus erä puita kuivataan niin alussa siellä on kuumaa ja kosteaa sekä jonkinlaiseen vänytykseen:D :D Jotain on keksittävä oikeesti!! Jukkis |
Oon muotoillu puskurin liian korkealla olevia aaltoja alaspäin kuumailmapuhaltimella, joten ehkäpä venytyskin onnistuu lämpimässä. Varo kuitenkin ettet kutista sitä lisää.
|
Kyllä mullakin on takapuskurin kutistumaa havaittavissa, kun yläkulmiakin kattoo, niin puskuri näyttää kutisteneen paljonkin. Uskaltaakohan tuota enää irrottaa ollenkaan. Taitaa mennä tosin vaihtoon muutenkin, kun talvisäilytyksen aikana huomasin yläreunan repsahtaneen irti korista toisella puolella. lmeisesti sään vaihtelut tehneet tepposensa ja kiinnitys murtunut :( Kuitenkin tilavassa teltassa ollut eikä ihan suoraan sään armoilla.
Pystyykö tuota puskuria muuten millään täyteaineella tasoittelemaan eli kestääkö siinä mikään tasoite kiinni. Se kuitenkin joustaa jonkin verran. |
Niin nuo ajan kanssa kutistuu, saman ilmiön huomasin kun maalauksen jälkeen takasin sitä ruuvailin. Sai sitä vähän venyteltyä asennuksen aikana.
Macho veti muovikittiä puskureihin, miten lie pysynyt?? |
Niin vedin, itse asiassa oon koittanu vaikka mitä pakkeleita..
Testatuista osa kyllä pysyi, mutta vain karhennetun maalin päällä(tietenkin). Itse paljaan keltaisen uretaanin päällä ei mikään. Jos päättää vetää kitin maalin päälle, niin pitäisi valita hiukan joustava pakkeli. Voi tosin olla vaikea kaupoista löytää. Normipakkelit nimittäin kaikki tehty pellille levitettäväksi. No, kerran sit Juzzi kertoi että oli vain jokerilla vetänyt epoksia sen uretaanin päälle. Sen kuultuani olin varma ettei voi pysyä, mutta kun kokeilin itse niin toimii! Ottaa kiinni tosi hyvin ja paljon paremmin kuin mikään polyesterikiteistä. Sit epokseissakin on eroja, niistä kannattaa tuohon hommaan valita sellainen joka kovetettuaankin joustaa hieman. |
Mulla ainakin takapuskurin nurkat "oikasee" aika lailla. Eli on kutistunu ja reilusti. Varmaan joutuu hommaa uuden takapalan kun maalaus joskus koittaa...
|
Onko C4 'kumipäät' lasikuitua vai uretaania kuten C3:ssa...
Uretaani ainakin kutistuu ihan silmissä. |
Niinkuin tossa kirjoitin, uretaania. Amerikanfoorumilta joskus luin että uuden ostaessa aftermarket puskurit menevät laineille ihan muutamassa vuodessa eli heikompaa laatua kuin alkuperäiset. Pitääköhän paikkansa, onko kukaan ostanut?
|
| All times are GMT +3. The time now is 09:37. |