|
|
||||
|
||||
|
takapala kutistunut ?
Moi
Otin syksyllä takapalan "puskurin irti" vetestäni ja nyt kun valmistelen maalaus kuntoon niin sovittaessanin takapalaa takaisin yllätyin kun se ei ihan sovinnolla istu!! Onko voinut kutistua vai pitääkä auto viedä pakkaseen ja takapuskuria lämmittää ja sitten istuttaa Onko muilla saman kaltaisia kokemuksia? Siitä olen kuullut että lasikuitu kutistuu ajan myötö mutta että veten takapala niin en! Jukkis |
|
|
||||
|
||||
|
Kävi kun villakalsareille pesukoneessa
|
||||
|
||||
|
Kyllä ne kutistuvat vanhemmiten. Ainakin omassani olen sellaista havaitsevinani. Paikallaan pultattuna pultit vastustavat muodonmuutosta, mutta oltuaan irti voi varmaan käydä juuri noin.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kyllä tuollaista tapahtuu, minä olen nähnyt jopa ihan koko auton kutistuvan silmissä: http://finnshark.com/gallery/misc.ph...oadfile&i=2701 Okei.
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
heh heh
Mutta mitään radikaalia ei vissiin tehtävissä? Pitää kokeilla laittaa tonne puutavara kuivaamoon kun uus erä puita kuivataan niin alussa siellä on kuumaa ja kosteaa sekä jonkinlaiseen vänytykseen Jukkis |
|
|
||||
|
||||
|
Oon muotoillu puskurin liian korkealla olevia aaltoja alaspäin kuumailmapuhaltimella, joten ehkäpä venytyskin onnistuu lämpimässä. Varo kuitenkin ettet kutista sitä lisää.
|
||||
|
||||
|
Kyllä mullakin on takapuskurin kutistumaa havaittavissa, kun yläkulmiakin kattoo, niin puskuri näyttää kutisteneen paljonkin. Uskaltaakohan tuota enää irrottaa ollenkaan. Taitaa mennä tosin vaihtoon muutenkin, kun talvisäilytyksen aikana huomasin yläreunan repsahtaneen irti korista toisella puolella. lmeisesti sään vaihtelut tehneet tepposensa ja kiinnitys murtunut
Pystyykö tuota puskuria muuten millään täyteaineella tasoittelemaan eli kestääkö siinä mikään tasoite kiinni. Se kuitenkin joustaa jonkin verran.
|
||||
|
||||
|
Niin nuo ajan kanssa kutistuu, saman ilmiön huomasin kun maalauksen jälkeen takasin sitä ruuvailin. Sai sitä vähän venyteltyä asennuksen aikana.
Macho veti muovikittiä puskureihin, miten lie pysynyt??
|
||||
|
||||
|
Niin vedin, itse asiassa oon koittanu vaikka mitä pakkeleita..
Testatuista osa kyllä pysyi, mutta vain karhennetun maalin päällä(tietenkin). Itse paljaan keltaisen uretaanin päällä ei mikään. Jos päättää vetää kitin maalin päälle, niin pitäisi valita hiukan joustava pakkeli. Voi tosin olla vaikea kaupoista löytää. Normipakkelit nimittäin kaikki tehty pellille levitettäväksi. No, kerran sit Juzzi kertoi että oli vain jokerilla vetänyt epoksia sen uretaanin päälle. Sen kuultuani olin varma ettei voi pysyä, mutta kun kokeilin itse niin toimii! Ottaa kiinni tosi hyvin ja paljon paremmin kuin mikään polyesterikiteistä. Sit epokseissakin on eroja, niistä kannattaa tuohon hommaan valita sellainen joka kovetettuaankin joustaa hieman.
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count Last edited by Macho : 10.04.2008 at 13:35. |
|
|
||||
|
||||
|
Mulla ainakin takapuskurin nurkat "oikasee" aika lailla. Eli on kutistunu ja reilusti. Varmaan joutuu hommaa uuden takapalan kun maalaus joskus koittaa...
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|