FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Pirun öljyvuoto... (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=10557)

Teme_76 17.06.2008 20:57

Pirun öljyvuoto...

Tänää kävin heittää sellasen 40...50km lenkin. Ensimmäisen lenkin "remontin" jälkeen. Se v***n öljyvuoto on vaan pahentunu. Mä kun otin just sen takia imukannen yms. romut pois ja pistin uudet tiivisteet ja silikoonit. Mistä ihmeestä se voi vuotaa, kun koneen takaosa näyttää taas kosteelta ton lenkin jälkeen? Tuli mieleen ku pysähdyin puoles välis, et kohta varmaan joku soittaa palokunnan paikalle. Sen verran kivat savut tuli konepeiton välistä...:mad: Täytyy huomen tarkistaa öljyt. Näytti vaan alustavasti öljyäkin karanneen koneesta, mut ehkä ne ei ollu vielä kaikki ehtiny valua takas öljypohjaan.

issis 17.06.2008 21:17

Itsellä vuoti öljynpaineanturin juuresta. Silloin kyllä öljynpainemittari näytti paineita epämääräisesti... Eikä se vuoto kovin reipasta ollut.

Teme_76 17.06.2008 21:24

Eli siitä lohko yläpäästä jakajan vierestä? Mä sen anturin kyllä juuri vaihdoin samalla, mut silikonia olin laittavinani sinneKIN. Samoin ku siihen öljynlämpötila-anturiin, suodattimen viereen, mistä ahtimen öljyt "varastettiin".

Teme_76 25.06.2008 16:29

No niin... Jatketaan tarinaa. Pikku hiljaa mielenkiintoa taas löytyny pirssiä kohtaa. Reippaan viikonhan se hukassa olikin.

Eli vuoto paikallistettu samaan vanhaan paikkaan. Eli lohkon ja imukannen väliin. Ja saattaa siitä öljynpainekytkimestä/-anturista ruikkia myös. Eli imusarja jumppaa edessä.

Mutta siihen kysymykseen. Se imukannen kiristysjärjestys? Onko kuinka kriittinen? Meinaan ku omistan kaks noita korjauskirjoja ja toinen (mikä on tallilla) sanoo et eka toinen puoli ja sit toinen, ja Chiltonin kirja haluis et kiristetään ristiin (vasen-oikea-vasen...). Vai laitoinko vaan liian vähän silikoonia (1...2mm kerros)? Vai olisko sittenkin pitäny naputella pistepuikolla ne jälet siihen lohkoon ja imukanteen? :confused:

MrT 25.06.2008 16:38

ristiin, oon ainakin ite laittanu aina, ihan niin kuin siin mun opuksessa neuvotaan :-k

Toxic Flame 25.06.2008 18:35

Eikös veten imusatsissa ollut muutama eri pituinen pultti? Jos ne menee väärässä järjestyksessä niin joku jää kanttaamaan ja vuoto on valmis. :scratch:

speedy 25.06.2008 20:12

On eripituiset pultit, muistaakseni vain n. millin,parin heitto, mittaa huolella, lyhyet pultit päihin, vesitiloihin meneviin silikoonia pultin kierteisiin, öljykellon kierteisiin putkiteippiä, tai loctiten juttua, lohkonpäihin paksummat makkarat, mulla Felpro sarjassa korkkitiivarit, nekin ok. niitä kumisia ei kannata laittaa, kiristys ristiin.

Pappatunturi 25.06.2008 21:28

Ja ihan kaiken a&o : kaikkien osien rasvapuhtaus.

red89 25.06.2008 21:39

Itse nappasin myös eilen imusarjan pois,ja voin sanoa ainakin omalta kohdaltani,että on täysi mahdottomuus,että ne imukannen pultit pohjaisi,mulla jää tyhjää sinne pohjaan 7mm! Kun laittaa pultin imukannen läpi,niin kierrettä on 16mm ja reikä/kierre kannessa on 23mm.

Teme_76 25.06.2008 21:52

Quote:

Originally Posted by red89
Itse nappasin myös eilen imusarjan pois,ja voin sanoa ainakin omalta kohdaltani,että on täysi mahdottomuus,että ne imukannen pultit pohjaisi,mulla jää tyhjää sinne pohjaan 7mm! Kun laittaa pultin imukannen läpi,niin kierrettä on 16mm ja reikä/kierre kannessa on 23mm.

Mä kans tota vähän ihmettelen kun pultteja mittailin, mut taitaa noissa olla sit vuosimallikohtasia eroja. -89 tais olla muistaakseni uniikki, mut se taitaa johtua siitä cold start valven puuttumisesta. Tiä sit...

All times are GMT +3. The time now is 00:56.