![]() |
Eka C5, kaikki on uutta.
Mistähän aloittaisin: Ajoin tänään ekan Vetteni HKI:sta JKL:ään. Alkumatkan kenguruilu päättyi ekalla huoltoasemalla kun löysin konehuoneesta syyn sammuiluun ja epätasaiseen käyntiin: MAF oli irti imuputkesta. Maf kiinni ja matkaan.
-Seuraavana piti hankkia korvatulpat;) Kuskinpuolen sivulasi suhisee melko kovasti, pitäisikö siinä tiivisteessä olla sellaiset ohjurit vai loppuuko tuo lasin asentoa säätämällä? -Kytkin ravistaa niin ettei taida tulla lähdettyäkään radalla enää tänä syksynä. Kummassakos päässä se tässä on? Lootan luona vai koneen perässä? Kytkinpoljin tarraa vasta ihan ylhäällä, joten tuli sekin mieleen että voiko se olla väärin säädetty? Tähän pitäisi olla HD kytkin vaihdettu 2007. Jos kytkin menee uusiksi, mistä uusi ja mitä tilalle? -Radio sanoo "loc". Eli ei inahdakaan. Onko siinä jokin "koodikysely" päällä joka pitää ohittaa joillakin näppäinyhdistelmillä? -Pikkuhiljaa alkaa sormetkin taipumaan ajon jäljiltä. Lämppäri ei toimi. Ei pukkaa yhtään lämmintä, ei sitten millään. Repsikan säätimessä on ihan erilainen tuntuma mutta sekään ei lämmitä. Onko siellä vain sähköinen yhteys johonkin? -Penkki ei ole kiinteä (sähkösäätöinen näemmä), vaan loksahtaa joka kiihdytyksessä ja jarrutuksessa eteenpäin ja taaksepäin. Jokin tyyppivika? Onkos jollakulla KeskiSuomessa manuaalivaihteista C5:sta jonka kytkintuntumaa pääsisi vertaamaan? Tai vaikka tomaattia vakiorengastuksella, josta näkisi meneekö se urissa yhtään suorempaan kuin tämä hermostunut yksilö. Muuten ihan hyvä peli:) |
Onneksi pääsit sentään satamasta pois! ;) Hyvä juttu että olet jo kotiin ehtinyt, tai ainakin niille nurkille.
Mukavia pikkuvikoja tuntuu löytyvän. Käsittääkseni kytkin on vauhtipyörän kanssa koneen perässä, eli ei vaihtoston kanssa takana. Olisiko etelän jenkkijuuso poistanut lämppärin toiminnasta samaan tyyliin kuin vanhoissakin kun kenno vuotaa? Putket poikki ja liitin väliin. tosin tuon ikäisessä ei kyllä pitäisi kenno vielä vuotaa... Vakio C5:n pitäisi suurinpiirtein suoraan mennä näillä uraisillakin teillä. Kulmien säädöllä saisi varmasti parannusta ajoon. Onko mitkä renkaat? Onko jyrkkä olkapää renkaassa / kuluneet gummit? Pitikin soitella matkalle että miten menee, mutta työkiireissä unohtui. Laitapas kuvia autosta nyt kun olet siihen päässyt tutustumaan! :cool: |
Quote:
http://www.cajundude.com/dopeinstall.doc |
lämmitys laitteen venttiili toimii alipaineella ,jos imusarjan takana oleva pieni letku on irronnut muovipillistä ei ilmeisesti toimi sulla tuulilasilta puhalluksen vaihto kasvo suuttimille ja jos toi vesi letkun venttiilikin toimii samalla tavoin??? Kannattais tsekata vikakoodit.Onko sun renkaat loppu ? nelipiste suuntaus kannattaa käydä teettämässa,,,niin sitten ei jää viaksi jäljelle kuin rengas tus .Kyllä c-5 suoraan kulkee kun renkaat ja kulmat on ok.
|
Kytkin
Niin, ja edullisin kytkinremppa on tarkistaa että nestettä on tarpeeksi :-)
|
Onnea hankinnasta!
http://finnshark.com/forum/showthrea...ytk%E4penk ki Tuolla on jotain puhetta nytkäpenkistä ;) Kuviakin saa ostoksesta laittaa! ;) |
Quote:
Mulla on tallissa kummatkin, ja 2003 ja 2004 (automaatti/manuaali) kulkevat ihan yhtä nätisti :-k |
Radio ongelmaan käsittääkseni näin:
Quote:
Kokeileppa toimiiko. Sorry, että tulee näin pötköön näitä viestejä multa :oops: |
Quote:
Kyllä seefemmassa pitäisi olla aika hiljaista maantienopeuksissa (ainakin coupé, avomalli saattaa suhista hieman enemmän??) Quote:
Mulla C4:ssa (ostettu käytettynä) otti kytkin heti alkuunsa todella ylhäältä kiinni ja ravisteli hieman loppukesästä, kun olin ehtinyt ajaa n. 20 000 km. Kytkin luovutti pari viikkoa sitten ja uusi kytkin ottaa sellaiset 'kymmenen senttiä' alempaa kiinni. Finnvette oli mulle ykkösvaihtoehto, koska en itse lähde kytkinremppaa tekemään. Oman kytkimen vaihdatin sitten kuitenkin Jkl:ssä JMT-autopalvelulla, kun FinnVettessä oli parin-kolmen viikon jonotus. Homma hoitui muutamassa päivässä :thumleft: Mun C4:n voi käydä koeajamassa, jos puukiila kiinnostaa, siinä on vajaat 1 000 km ajettu kytkin. |
Kannattas varmaan aluksi vaihtaa kytkinnesteet ja ilmata kytkin ja kokeilla muuttuuko!!
|
| All times are GMT +3. The time now is 07:51. |