![]() |
Perälaudan pakoaukot umpeen sivuputkiautossa
Siis 1969 sivuputkien asennuksen jälkeen perälauta pitää saada samanlaiseksi kun tehtaalta rullanneessa -69 sivuputkivettessä. Onko netissä joku hyvä sivusto kuinka nuo helpoiten saa muotoiltua umpeen, kuitenkin niin, että pystysauma jää näkyviin.
Nimimerkki T72 on guru alalla, ja ukon kanssa jo juteltiin aiheesta, mutta ajattelin tehdä itse myyräntyötä ja tehdä valmiiksi niin paljon kuin 100% varmasti osaan. Lasikuitukangasta ja hartsia siihen vain tarvitaan, mutta kuinka saisi parhaiten laminoitua oikeat muodot? Ensin joku alumiinistä muotoiltu läpyskä/verkko muotiksi, vai kuinka??? Ongelma on siinä, että helma on kaareva kahteen suuntaan. |
Quote:
Pingota sopiva pala vanhaa kalsaria peräpalan päälle ja sivelet se hartsilla ja annat kuivua, siinä sulle muotti mihin voi tehdä sopivan muotoisen korjauspalan, leikkaat sen muotoon ja laminoit kiinni. |
GJ! Loistava idea.
Kalsarithan ei tee kaarevaa muotoa, vaan ne "oikaisee", jokatapauksessa on kittiä käytettävä, mutta noin saa perusmuodon. Ja kun kama on kuivunut, niin ennen kittausta sahataan se pystysauma, eikö? |
Quote:
Ei kun sitten lämit lisää kuitukerroksia siihen "oikaistuun" kohtaan ja hiot vähitellen oikean muodon ;) |
![]() No miks et osta tota valmista palaa ? Sen vanhan saat myytyä jollekin tarvitsevalle.... Säästyy ne kalsaritkin , näin laman uhatessa voi olla , ett niitäkin joutuu käyttään monta vuotta:rolleyes: |
No, kun mä tyhmä menin ostamaan tuollaisen palan, joka on tarkoitettu alunperin sivuputkiautolle, niinkuin tuo sun kuvassa oleva. Tuo kun ei peitä sitä osaa aukosta joka on paneelin ulkopuolella.
Olis pitänyt ostaa tuo http://www.ecklers.com/product.asp?p...8&dept_id=1434 Enkä nyt viitsi toista paneelia ostaa. Raha kun ei kasva meidän pihan puissa. Sitäpaitsi oikeastaan mä haluan että paneelin saumat on suorat, kuten alkuperäisessä sivuputkiautossa. Jos joku tarvitsee tuollaisen paneelin joka on Masan linkissä, niin mulla on sellainen myytävänä. |
Quote:
no ota sitten naapurin puusta :-$ |
Alumiini levyä kun vasartaa vaikka puu pölliä vasten.
Vähän niinkun joskus tehtiin koulussa löyly kauhoja:D |
Ohutta alumiinia ajattelin käyttää muottina.
Tarpeeksi ohutta levyä kun käyttää, niin se menee ihan käsin taivuttelemalla. |
toinen on polycarbonaatti muovi. sen laittaa sopivan kuperan muotoisen esineen päälle ja lämmittää kuumailma puhaltimella.
olikohan toi "poly" kirjotettu oikein:confused: |
| All times are GMT +3. The time now is 13:48. |