![]() |
C-nelkun VIN-numeron huono happi....
Moi,
Huomasin tuossa tallilla käydessäni, että tuon sukellusveneprojektini VIN-numero (siis se siinä ikkunan alareunassa oleva) on ruostunut / hapettunut tunnistamattomaan kuntoon](*,). Tämä saattaa muodostua ongelmaksi tullattaessa / katsastettaessa.... Autoa ei siis ole vielä verotettu tai rekisteröity suomeen. En ole runkopalkeista tai mistään muualtakaan löytänyt toista numeroa. Onko siis C-nelosissa muualla VIN-numeroa? Eikös katsastussetä ainakin yleensä vaadi meistillä hakatun runkonumeron? Kuinkas kusessa tässä ollaan? VIN-numero löytyy kyllä kaikista auton asiapapereista, mutta hyvä kai sen olisi autostakin löytyä. Mitäs voisi tehdä??? Kiitos! |
|
Kannattaa käydä ensin konttorilla ja kysyä paikka että mikä on just sen päivän hyväksytty paikka/meistin koko :)
|
Kiitti pikaisista vastauksista.
Eli siis rekisteröinnissä ei haittaa, vaikkei alkuperäinen numero olisi pilalla? kun autosta ei löydy nyt mitään numerosarjaa, mikä yhdistäisi sen myyntiasiakirjoihim ym. papereihin Eikös tuon numeron pääasiallinen tarkoitus kuitenkin ole todistaa auto ja paperit kuuluvat toisiinsa. Luinkin nuo machon linkit jo eilen, mut kiitti kuitenkin. Asia jäi kuitenkin mulle hieman epäselväksi. |
Sitä orkkisnumeroa ei vissiin just hyväksytä kun sen voi vaihtaa niin helposti eikä sieltä lasin alta pysty erottamaan mitenkään, että onko se orkkis vai dymotarra. ;)
Kun hakkaat sen numeron itse sinne eturunkoon niin sitten löytyy papereista ja autosta yhdistävä nro ja asia pihvi. |
Niinpä, itte kun hakkaa niin se on just mikä pitääkin.
|
Thanks.
Yksi murhe vähemmän. |
Nimenomaan itte. Kun toin ekan C3:sen 19 vuotta sitten niin autohuolto hakkasi väärän numeron mun autoon (1 nro uupui keskeltä). Siinä oli selittämistä rekisteröintikatsastuksessa ;)
|
Tietenkin jos lasin alla oleva vin on ruostunut piloille, niin toivottavasti eivät ala vittuilemaan papereiden vastaamisesta autoon..... tuskin kuitenkaan..... stanssihan pitää tehdä nimenomaan suomen säädäntöä varten, mutta kyllä ne sille stanssillekin vastaavuuden haluaa ;)
cee nelosesta löytyy kuitenkin rungosta tehtaanjäljiltä stanssattuja valmiste numeroita jopa 3-4 paikasta. Itse löysin yhden useampaa en ole etsinytkään. Näytti olleen sama meisti millä on lyöty vinin loppu lohkon numeron kaveriksi. näin ainakin early malleissa. Runkonumero löytyy etupalkista (puoli voi kuulemani mukaan vaihdella, ja jopa tarkka sijaintikin). Itselläni se oli taaimmaisen lokasuojan alla (eli pitää purkaa). Itsekin löysin sen vahingossa kun auto oli täysin päreinä joskus 5v sitten. meisti on toisin pieni, ja ei olisi varmaan tullutkaan vastaan ellen olisi autoa purettuna ollessa perinpohjaisesti putsannut. |
| All times are GMT +3. The time now is 09:03. |