![]() |
Vette saapumassa satamaan, mitä seuraavaksi....?
Parinviikon kuluttua olisi kontti saapumassa satamaan, mukanaan orkkis C3 vm 1977.
Mitä kaikkea on tiedossa/hoidettava seuraavaksi tullauksen ym satama kuvioiden jälkeen (jonka hoitaa huolitsija) Esim. pitääkö pimentää takasivuvalot ennen leimalle menoa tms ? Ekaa kertaa tuomassa maahan Corvettea :confused: JJ |
Ihan ekana kannattaa varmistua siitä, ettei autosta oteta tullia, koska noin vanha, alkuperäiskuntoinen auto tulee tullitta.
|
Kun autoa haluaa maahantulon jälkeen käyttää, pitää tulliin tehdä käyttöönotto ilmoitus. Sillä sitten saa katsastustoimipisteestä 3kk siirtokilvet. Ilmoituksen teon jälkeen, olikohan viikon sisällä - ilmoitettu siinä luvassa, pitää laittaa verohakemus tulliin. Sitä ennen on hyvä käydä katsastuksella että saa auton painot verohakemukseen.
-77:ssa tarvitsee takasivuvalot peittää tai vaihtaa oransseiksi. Etulamppujen kanssa tuntuu olevan vaihtelua... Mun piti vaihtaa -69:n valot, sanoi heti kun kyselin ennen kuin auto edes oli tullut maahan. Pyöreät umpiot ei kyllä paljoa kustanna... Valmistenumero pitää kanssa meistata runkoon, katsastusmies näyttää paikan ja lyö numeron päihin aseman tunnistemerkit. Veropäätöksen tulo otti mulla pariviikkoa, sitten vaan vero maksuun ja kilvet konttorilta :cool:. Helposti samanlainen kuvio sujui kaikenkaikkiaan ainakin omalla kohdalla :). Kuvia -77:sta pitää lähettää tänne nähtäville heti kun mahdollista ;). |
Quote:
Kuulin, että nykyisin joutuu maksamaan tullin aina ja sen saa anoa takaisin jälkeenpäin. Onkos siinä perää? |
|
|
Quote:
Hyvältä näyttää :thumrigh:. |
tosi sievän näköinen kyllä kelpaa kruisailla:cool: :cool: :cool:
|
NAM! Aikas liukkaan näköinen - Onnittelut tietty jo etukäteen hienoista hetkistä :D
|
Quote:
Minä taas kuulin, että tullitta ei saisi tuoda enää ollenkaan tai sitten autolla ei saisi ajaa juuri ollenkaan, jos siitä ei tarvitse tullia maksaa. Eri tullivirkailijat kertovat kuulemma täysin toisistaan poikkeavaa tietoa. |
| All times are GMT +3. The time now is 06:20. |