![]() |
Tulppien kärkiväli ja putkessa paukuttaminen
Mikä olisi hyvä kärkiväli tulppiin? vaihtelin tulpat ja laitoin 1,3mm.
En tiedä johtuuko tästä mutta kun moottori jarrutuksessa pitää miehekästä jytinää. Ei tosin ihan vakio putket kun on 3" ja yhdellä vaimentimella. |
0,9mm sanoo auton oma manuska...:study:
vaan paukkuu se sittenkin ainakin mulla, taitaa mennä suuttimet uusiksi..:rolleyes: |
paukkuminen on ihan normaalia ei siitä kannata välittää
|
Tulppien kärkiväliä tuli omassa kokeiltua, ja huomasin että 0,9mm välyksellä kävi hiukan paremmin kuin 1,2.
Virallinen suositus pikkulohkoonhan on 0,9mm ja HEI jakajalla varustettuihin 1,1mm. Tuo 1,3 on siis selvästi liikaa, laita vaikka 1 - 1,1 niin ei pitäisi olla enää paukkuminen siitä kiinni. |
Ei viitsisi pikkuseikan takia laittaa omaa ketjua, joten kysyn täällä.
Tarkotus olisi ilmanputsari ja tulpat vaihtaa kasikutoseen. Aina olen mennyt kassalle vanhan tulpparasian kanssa ja sanonut että: "Tämmösiä kaheksan.", nyt on lootat hukkunu, joten minkämoiset tulpat menee early see nelkkuun? Kiitoksia. :oops: ;) Ei jaksais irrotella ennenkun on uudet hallussa, jos vaikka jotain sattuu, talviautokin tuli otettua jo ajosta pois. :rolleyes: |
Ainakiin 84:ssa mulla ollut moisia
AC DELCO R45TS NGK UR4 V-POWER |
mä menin vaan tarviketorille ja sanoin että tarttis 1 tulpan semmoseen autoon niin jannu kattoi vaan koneelta ja haki mulle hyllystä boschin tulpan maksoi 3€
|
Eilen vaihdoin tulpat mutten uskalla vastata, kun en tiedä onko kysyjällä kartio, tiivisteprikallinen vai jonkun muunlainen tulppa. Siinä menee pari minuuttia, kun ottaa yhden tulpan irti ja katsoo mikä tulppa on.
Miksi ei kannata luottaa yhteenkään vastaukseen vaan tarkastaa asia itse auton manuaalista taikka vanhasta tulpasta? Nokun eri vuosimallien mukaan taitaa C4:seen löytyä ainakin 7 erilaista tulppaa, jotka eivät sovi ristiin. Ecklersin sivulta löytyy tämmöset. ACDelco R45TS 1976-1984 ACDelco R43TS 1985-1986Early ACDelco 41-629, 1986Late-1987 ACDelco FR5LS 1988-1991 (Will Not Fit ZR1) Kannattaako luottaa Eckelrsiinkään? Kaksi erilaista sopivaa tulppaa, mutta ovat ihan erinäköiset:confused: ACDelco, R43TS, 1985-1986Early ![]() ACDelco, Rapidfire #1, 1985-1986Early ![]() Kukin käyttäkööt minkä merkkistä tulppaa haluaa, mutta itse olen käyttänyt 4 vuotta Densoja, koska BB-motorsin säätäjävelho niitä suositteli ja kehui. Vasenmmanpuoleisia -74:ssa, oikeanpuoleisia -91:ssä. ![]() |
ac delco fr5ls
Ainakin tuossa -91 L98 koneessa menee hyvin mutta sulla oli ööö -86 rautakansilla onkohan sitten samat tulpat empä mene vannomaan... Ei sulla manuskaa autossa siellähän kerrotaan kyllä tulppien tyyppi? |
Kysellään nyt samassa tulppatopikissa. Mitä näistä vanhoista tulpista voi päätellä vai voiko mitään?
![]() |
| All times are GMT +3. The time now is 05:46. |