![]() |
E85
~30 % enemmän otsikon ainetta jos vertaa bensiiniin. RON oktaanit (jos näin voi karkeasti yleistää) ~102. Hinta kompensoi tuot suurempaa kulutusta ja ainetta pitäisi saada ympäri Suomea ensi kesänä.
Nuo ylläolevat mielessäni olen harkitsemassa vaihtoa 98E:sta E85:seen. Niin ja metskusysteemien haavoittuvuuskin on vähän mielessä.. Mitä olen unohtanut? ISO bensapumppu välisäiliöllä (tämänhetkinen tankinpumppu jäisi siirtopumpuksi ja linjaan tulisi erillinen painepumppu). ISOT suuttimet joihin löytyisi jostain HPtuners-yhteensopiva data. Nämä nyt ainakin pitäisi toteuttaa. Mitenkäs originaalilambdat suhtautuu? Entä tuo Innovaten WB? Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? |
Laitat allaolevan 14.68100:n tilalle sen AFR:n joka on E85:lla. En tiedä oikeaa arvoa, mutta pianhan sen googlaa. Ja suutindata tietysti kohdalleen, kuten mainitsitkin.
![]() Sit vaan hakemaan ennakoita kohdalleen. E85 ei ilmeisesti nakuta, joten en tiedä mikä on paras tapa (maksimimomentin lisäksi) käytännössä hakea ennakkoa kohdalleen, muutakuin kokemus ja sitä mulla ei ole. Ehkä pakolämpömittarista voisi olla hyötyä? Vakiot kapeakaistalambdat toimii käsittääkseni sellaisenaan (kun ei ole omaa kokemusta niin en ala vannomaan). Innovaten laajakaistasta voi muuttaa tuon AFR:n vastaamaan E85:sta. Jos siis säätää AFR:n avulla. Ehkä kannattaisi kytkeä bensanpaineanturi HP Tunersiin, niin saisi siitäkin näppärästi lokin. Noi nyt tuli mieleen. |
Quote:
Kai sekin nakuttaa jossain vaiheessa..? Eli edelleen kai nakuantureiden ja kuulokkeiden + letkun kanssa testailua ja kun risahtaa niin aste-pari pakkia. Quote:
|
Tämä aihe kiehtoisi itseänikin. Minkäs kokoiset suuttimet juhatee:llä on? Ja onko tietoa onko kukaan suomessa laittanut isompia kuin 60lbs:n suuttimia ja saanut ne pelaamaan? Tietääkö PB?
Mulla nyt 60lbs suuttimilla käyttöaste 83% joten ei taida mahtua 30% sisälle? Ja tietty tuotto loppuu nykyisellä systeemillä mutta saishan kapasiteettiä lisättyä, mutta mites suuttimien säädöt? |
Minulla on nyt 42 lbs suuttimet joten rajoilla mennään jo ilman E85:stakin. Siemensin 83 lbs:t oli kiikarissa mutta niihin ei ainakaan vielä ole löytynyt riittävää dataa.
|
Jonnekin itäsuomeen tais olla kesälle tulossa 83:t suuttimet. Saapas nährä toimiiko..
|
Quote:
Suutindatankin voi muuten säätää, jos tietää mitä tekee. Tai no, siis sen olennaisen puuttuvan suutindatan voi säätää kohdalleen. Vie aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä jota esimerkiksi itselläni ei ole. Quote:
|
Quote:
Anyone? |
Quote:
Teho alkaa laskemaan ennenkuin nakuttaa, näin ainakin kaverin 900-1000hp procharger ameriiiiikan fordissa,siis kun sytytysennakkoa liikaa. |
Quote:
Vakiomännillä (LSx) olisin todella, todella varovainen. Toki käytännön kokemusta E85:n säätämisestä ei siis ole, mutta kannattaa pohtia syvällisesti, miksi se teho pienenee silloin kun ennakkoa lisätään liikaa. |
| All times are GMT +3. The time now is 14:14. |