FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply

Thread Tools
Old 31.12.2010, 17:27
Juhatee's Avatar
Juhatee Juhatee is offline
Aina joku C5 kaupan..

Juhatee on oikealla tiellä
E85

~30 % enemmän otsikon ainetta jos vertaa bensiiniin. RON oktaanit (jos näin voi karkeasti yleistää) ~102. Hinta kompensoi tuot suurempaa kulutusta ja ainetta pitäisi saada ympäri Suomea ensi kesänä.

Nuo ylläolevat mielessäni olen harkitsemassa vaihtoa 98E:sta E85:seen. Niin ja metskusysteemien haavoittuvuuskin on vähän mielessä..

Mitä olen unohtanut? ISO bensapumppu välisäiliöllä (tämänhetkinen tankinpumppu jäisi siirtopumpuksi ja linjaan tulisi erillinen painepumppu). ISOT suuttimet joihin löytyisi jostain HPtuners-yhteensopiva data. Nämä nyt ainakin pitäisi toteuttaa. Mitenkäs originaalilambdat suhtautuu? Entä tuo Innovaten WB? Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?
Old 31.12.2010, 18:31
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni

Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Laitat allaolevan 14.68100:n tilalle sen AFR:n joka on E85:lla. En tiedä oikeaa arvoa, mutta pianhan sen googlaa. Ja suutindata tietysti kohdalleen, kuten mainitsitkin.

Sit vaan hakemaan ennakoita kohdalleen. E85 ei ilmeisesti nakuta, joten en tiedä mikä on paras tapa (maksimimomentin lisäksi) käytännössä hakea ennakkoa kohdalleen, muutakuin kokemus ja sitä mulla ei ole. Ehkä pakolämpömittarista voisi olla hyötyä?

Vakiot kapeakaistalambdat toimii käsittääkseni sellaisenaan (kun ei ole omaa kokemusta niin en ala vannomaan). Innovaten laajakaistasta voi muuttaa tuon AFR:n vastaamaan E85:sta. Jos siis säätää AFR:n avulla.

Ehkä kannattaisi kytkeä bensanpaineanturi HP Tunersiin, niin saisi siitäkin näppärästi lokin.

Noi nyt tuli mieleen.

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

Reply With Quote
Old 31.12.2010, 18:49
Juhatee's Avatar
Aina joku C5 kaupan..

Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
E85 ei ilmeisesti nakuta, joten en tiedä mikä on paras tapa (maksimimomentin lisäksi) käytännössä hakea ennakkoa kohdalleen

Kai sekin nakuttaa jossain vaiheessa..? Eli edelleen kai nakuantureiden ja kuulokkeiden + letkun kanssa testailua ja kun risahtaa niin aste-pari pakkia.

Quote:
Ehkä kannattaisi kytkeä bensanpaineanturi HP Tunersiin, niin saisi siitäkin näppärästi lokin.
Check! Tuo on jo reilassa. Sen lisäksi meinasin ottaa b-pumpun jännitteen mukaan lokiin kun minulla on tuo BAP mutta ~17 V on liikaa tuolle HPtunersin purkille, se pitäisi tiputtaa kolmasosaan jollain simppelillä mutta luotettavalla nippelillä.
Old 31.12.2010, 19:03
Jani's Avatar
Jani Jani is offline
Aktivisti

Jani on oikealla tiellä
Tämä aihe kiehtoisi itseänikin. Minkäs kokoiset suuttimet juhatee:llä on? Ja onko tietoa onko kukaan suomessa laittanut isompia kuin 60lbs:n suuttimia ja saanut ne pelaamaan? Tietääkö PB?

Mulla nyt 60lbs suuttimilla käyttöaste 83% joten ei taida mahtua 30% sisälle? Ja tietty tuotto loppuu nykyisellä systeemillä mutta saishan kapasiteettiä lisättyä, mutta mites suuttimien säädöt?
Reply With Quote
Old 31.12.2010, 19:19
Juhatee's Avatar
Aina joku C5 kaupan..

Minulla on nyt 42 lbs suuttimet joten rajoilla mennään jo ilman E85:stakin. Siemensin 83 lbs:t oli kiikarissa mutta niihin ei ainakaan vielä ole löytynyt riittävää dataa.
Old 31.12.2010, 19:49
Jani's Avatar
Jani Jani is offline
Aktivisti

Jani on oikealla tiellä
Jonnekin itäsuomeen tais olla kesälle tulossa 83:t suuttimet. Saapas nährä toimiiko..
Reply With Quote
Old 31.12.2010, 21:43
Pekka Berkeles's Avatar

Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by Jani
Ja onko tietoa onko kukaan suomessa laittanut isompia kuin 60lbs:n suuttimia ja saanut ne pelaamaan? Tietääkö PB?
En tiedä toimivaa pakettia isommilla suuttimilla, mutta en minä toisaalta tunne tai tiedä läheskään kaikkia viri-Vettejä. Paljon tietoa kulkee julkisten foorumien ohi niin täällä kuin muuallakin.

Suutindatankin voi muuten säätää, jos tietää mitä tekee. Tai no, siis sen olennaisen puuttuvan suutindatan voi säätää kohdalleen. Vie aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä jota esimerkiksi itselläni ei ole.

Quote:
Originally Posted by Jani
Mulla nyt 60lbs suuttimilla käyttöaste 83% joten ei taida mahtua 30% sisälle? Ja tietty tuotto loppuu nykyisellä systeemillä mutta saishan kapasiteettiä lisättyä, mutta mites suuttimien säädöt?
Olikos sulla ahtopaineeseen reagoiva regulaattori? Ei varmaankaan, eli vakioregu siellä jossain auton takaosassa?

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

Reply With Quote
Old 31.12.2010, 21:48
Pekka Berkeles's Avatar

Quote:
Originally Posted by Juhatee
Kai sekin nakuttaa jossain vaiheessa..? Eli edelleen kai nakuantureiden ja kuulokkeiden + letkun kanssa testailua ja kun risahtaa niin aste-pari pakkia.
Tästä on varmasti jo hyvin kokemusta ja tietoa Suomessakin. Olen itse aivan yhtä korvat höröllä kuin muutkin, joilla ei ole vielä E85:n säätämisestä kokemusta.

Anyone?

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

Reply With Quote
Old 31.12.2010, 22:15
J.J's Avatar
J.J J.J is offline
Aktivisti

J.J on oikealla tiellä
Quote:
Tästä on varmasti jo hyvin kokemusta ja tietoa Suomessakin. Olen itse aivan yhtä korvat höröllä kuin muutkin, joilla ei ole vielä E85:n säätämisestä kokemusta.

Anyone?

Teho alkaa laskemaan ennenkuin nakuttaa, näin ainakin kaverin 900-1000hp procharger ameriiiiikan fordissa,siis kun sytytysennakkoa liikaa.
Reply With Quote
Old 31.12.2010, 22:27
Pekka Berkeles's Avatar

Quote:
Originally Posted by J.J
Teho alkaa laskemaan ennenkuin nakuttaa, näin ainakin kaverin 900-1000hp procharger ameriiiiikan fordissa,siis kun sytytysennakkoa liikaa.
Mainiota infoa!

Vakiomännillä (LSx) olisin todella, todella varovainen. Toki käytännön kokemusta E85:n säätämisestä ei siis ole, mutta kannattaa pohtia syvällisesti, miksi se teho pienenee silloin kun ennakkoa lisätään liikaa.

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules