FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   mitä tehdään kuumana ei startaa (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17958)

zorvette 06.05.2011 18:22

mitä tehdään kuumana ei startaa

c3 toimii aivan sata hyvin mutta nyt ilmeni vika , viime talvena ostin uuden startin ja akun no nyt kylmänä aina starttaa mutta kun motti on kuuma eipäs enää pelaa mutta kun antaa tunnin jäähtyä niin saadaan motti taas käymään ,,,olisko tuo uusi startti jotekin liian piukka ,niin se ilmiö kun kuuman yrittää startata niin tuntuu että imisi kaiken viran sitä kautta jotekin pihalle ???? olen ihan ulkona voisko joku neuvoa mitä pitäs tehdä

Pantse 06.05.2011 18:29

Oletko tarkistanu akunkengät, maadoitukset ja parkkiasennon tunnistimen(jos on automaagi)?

Voihan se uusi starttikin olla tietty sökö mutta ei vakuta kovin uskottavalta.

Kokeilepas tätä - on ihan hyvä vinkki.

Quote:

Originally Posted by Teemu
Yks simppeli testi on jättää ovi auki ja katsella sisävaloja kun kääntää avaimesta startille. Jos sisävalot himmenee kuormituksen merkiksi, niin silloin menee virtaa startin solenoidille asti ja vikana on joko jumittava solenoidi tai akku finaalissa.

Jos sisävaloissa ei huomaa mitään, ei starttipiirille todennäköisesti mene lainkaan virtaa... Yksi todennäköinen fusku on silloin tuossa vaihdekepin kytkimessä.

Tsekkaa vielä voltti tai amppeerimittarista, että laturi lataa... Itse olen pari kertaa ajanut akun kuivaksi, kun laturissa huonosti kiinni oleva herätevirtajohto on pompannut irti ja laturi lakannut lataamasta.

Ja sitten on tietty tää klassinen korjaus eli startin naputtelu jollain vasaralla.

Tapio.L. 06.05.2011 19:37

Tapahtuuko yhtään mitään kun yrittää startata kuumana? Vai onko vaan syvä hiljaisuus?

topi sorsakoski 06.05.2011 19:52

Puola?

Sharkou 06.05.2011 20:07

Taitaapi olla tyyppivika... Mulla sama ongelma. Hyvä jos jaksaa pyörittää ja käynnistäminen muistuttaa enemmän lottoa, kuin ydinfysiikkaa. Tämä siis kuumana.:confused:

Joku minua viksumpi tais sanoo et startti hörppää kuumentuneen niin palajon virtaa että ongelma johtuis siitä... Siis startti kuumenee kun on (liian) lähellä pakosarjaa/putkia...

WBBC 06.05.2011 20:12

Tuo on peltisarjoilla varustettujen wanhanliiton chevyjen yleinen ongelma. Pakosarjat kulkevat liian lähellä starttimoottoria.

Onko sulla siis peltipakosarjat ja normaali starttimoottori?
Asiaa voi auttaa kun laittaa ns. "ministartin" tai suojaa startin lämpösuojalla tai heittää peltisarjat mäkeen.

ToniH 06.05.2011 20:14

Mulla oli ihan sama '77:n kanssa. Vaihdoin ensin akun ja sitten startin, ei auttanut. Lopulta kun käärin startin lämpöeristeisiin ja avot probleema häipyi. Ei ollut muuten edes peltisarjoja mutta alkuperäinen lämpökilpi muistaakseni uupui.

zorvette 06.05.2011 20:17

suuri hiljaisuus kuuman on uudet kaapelit akun kenkät mutta kun tunnin antaa vetää happea taas lähtee ,,miten tuo virtalukon pohja vaikuttaa tuohon asiaan jos se on kulunut

PMJ 06.05.2011 20:21

Quote:

Originally Posted by ToniH
Mulla oli ihan sama '77:n kanssa. Vaihdoin ensin akun ja sitten startin, ei auttanut. Lopulta kun käärin startin lämpöeristeisiin ja avot probleema häipyi. Ei ollut muuten edes peltisarjoja mutta alkuperäinen lämpökilpi muistaakseni uupui.

Sama vika tai ominaisuus oli mun -77, mut käärin startin lämpöeristeen sisään niin ei ongelmaa enää esiintynyt. Ei muuta kun eristettä hommaamaan.

zorvette 06.05.2011 20:40

kyllä pitäs ilman eristeitä pelata onko ketään vaihtanut sitä virta lukon pohjaa millainen duuni se mahtaa olla . olen periaattessa kaikki muut tuon startti systeemiin vaihtanut

All times are GMT +3. The time now is 05:43.