FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bensamittarin toiminta (toimimattomuus) (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=18272)

erga 29.06.2011 09:05

Bensamittarin toiminta (toimimattomuus)

Muistan lukeneeni asiasta ennenkin mutta en löytänyt threadia. Tankki on täysi, mutta bensamittari näyttää nollaa. Onko kyseessä bensan tuoma ominaisuus vai vika minkä voi korjata?

Juke 29.06.2011 10:01

Quote:

Originally Posted by erga
Muistan lukeneeni asiasta ennenkin mutta en löytänyt threadia. Tankki on täysi, mutta bensamittari näyttää nollaa. Onko kyseessä bensan tuoma ominaisuus vai vika minkä voi korjata?

Tätä ominaisuutta on useammallakin jäsenellä ollut, mulla myös.
Ongelma on, muistaakseni, paikallistettu anturiin. Ja anturin vaihto taitaa vaatia tankin irrotuksen :(

Kaikilla joilta olen ongelmasta kuullut, ongelma esiintyy vain lähes täydellä tankilla ja vika poistuu seuraavassa starttauksessa. Jos ongelma ei tuosta pahene, niin minä en ainakaan ala tankkia irrottamaan tuon takia...

En tunne Vetten anturin rakennetta, mutta jossain vanhassa Opelissa mulla oli sama vika, joka johtui siitä että anturin "vastuspinta" (mikähän se oikeasti on nimeltään) oli kulunut just siltä kohtaa jossa bensanpinta tankissa useimmin on.

erga 29.06.2011 10:16

Muistan omasta vanhasta ooppelistani että tankin koho irtosi varrestaan ja piti koko tankki vaihtaa. Kassellaan paraneeko ajastaan. Kyllähän sitä tripin varassa saa ajeltua.

On se vaan niin hianoo cruisailla katto auki :D

Juhatee 29.06.2011 11:20

Uusimmissa C5:sissa pitää tankki irrottaa mutta 97-02 malleissa riittää kun irrottaa pelkän fuel hat:n sisälokarin takaa.

Tässä oma kärmes fuel hatin ympäriltä..

Elwood 29.06.2011 21:47

Jossakin palstalla luin, että myös bensan laatu vaikuttaa.

erga 30.06.2011 09:19

tankki alle puolessa ja edelleen kaput, käyn tänään tankilla joten jos ei tokene niin sitten alettava miettimään noita muista konsteja.

Onko se anturi tuolla fuel hatin alla, eli riittääkö kun se ottaa ulos ja tsiigaa vai kannattaako hankkia uusi tyrkylle valmiiksi?

Juhatee 30.06.2011 09:31

Juu, se on kiinni fuel hat:ssa parilla ruuvilla. Luulen että joudut varautumaan uudella osalla koska jos vastuspinta on kulunut jostain kohdasta sen korjaaminen voi olla hankalaa.

Niin ja tasoanturihan on sitten kummankin puolen tankeissa. Homma toimii niin että apukuskinpuolen tankki tyhjenee koko ajan kuskinpuoleiseen ja mittarin näyttämä on noiden kahden anturin keskiarvo(?). Tämän keskiarvon luulisi näyttävän täydellä tankilla 1/2-tankkia jos toinen anturi näyttää nollaa.. Siksi se että tankki näyttää nollaa, kuulostaa oudolta kun tuskin kumpikin anturi on rikki.

TOMAS 30.06.2011 09:35

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Juu, se on kiinni fuel hat:ssa parilla ruuvilla. Luulen että joudut varautumaan uudella osalla koska jos vastuspinta on kulunut jostain kohdasta sen korjaaminen voi olla hankalaa.

Niin ja tasoanturihan on sitten kummankin puolen tankeissa. Homma toimii niin että apukuskinpuolen tankki tyhjenee koko ajan kuskinpuoleiseen ja mittarin näyttämä on noiden kahden anturin keskiarvo(?). Tämän keskiarvon luulisi näyttävän täydellä tankilla 1/2-tankkia jos toinen anturi näyttää nollaa.. Siksi se että tankki näyttää nollaa, kuulostaa oudolta kun tuskin kumpikin anturi on rikki.

Mulla tekee samaa, että mittari menee nollille itsestään ajaessa kun tankissa on bensaa noin 3/4 osaa. Sitten kun sammuttaa auton ja taas käynnistää, mittari taas näyttää oikein.

erga 30.06.2011 10:00

Mulla toimi mittari ekan tankkauksen jälkeen 150 kilsaa ja siit kyykkäs.. Bensan laadulla on taatusti jotain tekemistä tämän kanssa sillä ei se nyt tosta vaan keikkaa.

erga 01.07.2011 09:41

Lisätestaus osoitti että bensamittari näyttää oikein ensimmäisen kahdeksasosa tankillisen ja sitten kyykkää. En ajanut kuivaksi saakka mutta ilmeisesti näyttää myös viimeisen kahdeksasosan.

Kävin hakees tänään pullollisen polttoainejärjestelmän puhdistuslitkua. Katotaanpa auttaisiko se..

All times are GMT +3. The time now is 08:15.