FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Sumuvalo ja sen katkaisija (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=18918)

vausti 24.10.2011 21:46

Sumuvalo ja sen katkaisija

Minne olette laittaneet sumuvalon katkaisijan? Koitin keksiä sille paikkaa samaan muovipleksiin, jossa on esim. etusumuvalot. Ongelmana oli, etten saanut muoviosaa irti ratin alta. Miten ihmeessä se irtoaa?!? Oliko muuten niin, ette sumari voi mennä päälle vain kun ajovalot on päällä..?
Lauantaina pitäis mennä katsastukseen.

Sammy_ 24.10.2011 22:09

Itse laitoin johtojen päähän penkin alle. Katsastusta varten kaivelen sen esille - muutenhan ko. kytkimellä ei tee ********äkään.

Rosvolla takavaloista ja maat penkistä, eli toimii vain valot päällä ollessa.

Juke 24.10.2011 23:18

Mä porasin sen katkaisijan siihen takaluukun avausnapin ja sumarien katkaisijan viereen.

Parkit pitää olla päällä, kun sumarit syttyy. Ajovalojenkin kanssa saa palaa. Ilman parkkeja ei saa palaa.

Itse kytkin niin, että sinne katkaisijan viereen tuli rele joka saa virran suoraan akulta, sulake tietysti väliin, herätteen parkeilta ja maa löytyi sieltä kojelaudan kannakkeen pultista. Neljäs napa sitten antaa virran sumarille.

Siellä polvipaneelin alareunassa on kaks torx 15 ruuvia.

Sitten on yks torx 15 ruuvi sen takaluukunavaus/sumarinapin paneelin alla, yläreunassa. Paneeli irtoaa varovasti alareunasta nostamalla.

Vielä yks torx 15 ruuvi on sitten ratin oikealla puolella, pienen ritilän takana, yläreunassa. Ritilä irtoaa myös alareunasta varovasti nostamalla.

Kun nuo ruuvit on irti, pitää paneelia vähän alareunasta nykäistä taaksepäin, niin se irtoaa klipseistä.

Paneeli on virtalukon kohdalta puristuksissa keskikonsolin "viiksen" takana, joten keskikonsolin reunaa pitää varovasti taivuttaa, että saa sen paneelin nurkan sieltä takaa luisutettua pois. Hiukkasen ikävä homma, varsinkin takaisin laittaessa.

Itse ottaisin keskikonsolin irti, niin sais enemmän tilaa häärätä. Mutta siinä toki on ruuvaamista enemmän, ja mulle se on nykyään helppo homma, kun oon sen monesti purkanut.

Tuolla mun "kevätsiivous" topicissa on muuten kuvien kanssa näytetty miten keskikonsoli ja tuo polvipaneeli, tai vaikkapa koko kojelauta irtoaa...

vausti 25.10.2011 21:34

Kiitos neuvoista !! :rock:
Huomenna katkaisijan kimppuun. Tarvitseeko olla merkkivalollinen katkaisija? Vähän epäilen, että menee katsastuksesta läpi, jos katkaisija ei ole edes kiinni kiinteästi, kuten Sammylla :D

Sammy_ 25.10.2011 21:49

Quote:

Originally Posted by vausti
Kiitos neuvoista !! :rock:
Huomenna katkaisijan kimppuun. Tarvitseeko olla merkkivalollinen katkaisija? Vähän epäilen, että menee katsastuksesta läpi, jos katkaisija ei ole edes kiinni kiinteästi, kuten Sammylla :D

Merkkivalo pitää olla ja kyllä kahdesti ollaan tuolla virityksellä menty katsastuksesta kirkkaasti läpi. Mikään määräys ei käsittääkseni määrää, että kytkin pitäisi olla kiinteästi asennettuna.

PandaRacing 25.10.2011 21:53

Takalasin lämppäristä syntyy helpoin katkaisija sumarille.:rock:

CC-5 26.10.2011 08:26

Helpoin konst minkä olen nähnyt on tupakan sytyin reikään (esim puhelin laturin pistoke) missä palaa valo kun se on reijässä.siis helpoin laillinen ,,,mutta ei tyylikkäin toteutus.

J73 26.10.2011 09:06

Täällä on laitettu ratin ja mittariston väliin muovikuoreen pyöree merkkivalollinen katkaisija.

lepe 26.10.2011 09:31

itsellä takasumari on kytketty samaan katkaisijaan etusumarin kanssa ja syttyvät yhtäaikaa virallinen se ei kai ole mutta 4 kertaa jo katsastettu ja aina läpi mennyt ilman huomautusta ja aina se on kokeiltu kerran kysytty missä katkaisa on . joten silleen se saakin olla

vausti 31.10.2011 21:25

Kiitos ohjeista ! Itsekin kytkin takasumarit etusumuvalojen nappiin ja hyvin toimii. Tosin huomenna vasta katsastus ;)

All times are GMT +3. The time now is 08:44.