![]() |
Kellon tilalle mikä/joku mittari?
Morjensta
Mulla kun ei tuo pikkumittariston kello toimi, niin ajattelin että siihen vois täräyttää jonkin hyödyllisemmänkin mittarin tilalle. Mutta mikäs se sellainen olis? Onko tullut monestikin mieleen, että perskeles kun olis mittari x... Ite olen vähän miettiny vaihteistoöljyn lämpötilaa, mutta toi noin.. Eipä toi nyt paljoa kelloa tarpeellisempi taida olla :p JM |
Ahtopaineen mittari muine tarvikkeineen jos ei vielä ole :D
-Jari- |
C3:ssa tuli kellon tilalle moottoriöljyn lämpömittari jos radiossa oli mukana kello.
|
Kirkas öljypaineen tai veden lämpötilan varoitusvalo lienee hyödyllisin.
Tai vaikka molemmat vierekkäin. Sen voisi rakentaa siten, että näyttää tehtaan alkuperäiseltä asennukselta. Mutta mitä tahansa tilalle laitakin, niin joudut tärvelemään pikkumittareiden pohjan, ne kun ovat kaikki yhtä kappaletta. |
Toi kello on oma "modulinsa", tai siis sillä on oma pohjansa. Toisin sanoen, muut mittarit ovat samassa pannussa kiinni ja tuota kelloa varten on pannussa about 70x50 reikä. Eli ei tossa tarvitse mitään tärvellä, kun tekee uudelle mittarille pohjan joka on samoilla mitoilla kuin kellon pohjaläpyskä. Eihän tästä vaan nyt kukaan käsittänyt mitn :D
Kellonkuvatus: ![]() JM |
Niinpäs muuten olikin. Kas kun en muistanut, vaikka useamman kerran olen tuon paneelin avannut.
|
Itse laitatin paikallisessa kelloliikkeessä hajonneen kellokoneiston tilalle patterilla toimivan koneiston.
|
Quote:
Mites tuo saadaan oikeeseen aikaan? Kattelin kanssa noita koneistoja, ja melkein kaikissa oli takana se numiska josta pyöriteltiin. Voishan sitä laittaa patterin uuteen uuteen koteloon ja vähän pidempien johtojen nokkaan ja sitten odotella patteri irti että kello on sopivasti... J |
Patteri tais riittää pariksi vuodeksi. Mittariston irroitus patterin vaihtoa varten on niin pieni homma, etten tehnyt mitään erillisvirityksiä.
|
| All times are GMT +3. The time now is 07:09. |