![]() |
Etujousien irroittaminen???
Kuinkas sellainen oikein tapahtuu, ettei jousi napsahda naljuun. Pitäisi löytää lyhkäisemmät tai sitten laikkaa entiseen...
|
Ei se sieltä naamalle tule. Itse otin yläpallonivelen mutterin löysälle ja sitten vaan vasaralla niin että pallonivelen kartio popsahtaa auki. Hallitunkki alatukivarren alle ja hieman nostaa. Sen jälkeeen mutteri pois yläpallonivelestä ja tunkilla laskee hitaasti jolloin koko paketti tulee hallitusti alas.
|
Quote:
|
Jos oikeen studaa niin iskarin tilalle voi laittaa kierre tangon. Tai sitten ei irrota iskaria ennen kun jousi on löysällä, sikäli kun siinä liike vara riittää moiseen.
|
Aika maltillisesti se jousi ainakin omassa löystyi kun piti hallitunkkia jarruttamassa. Samoin paikalleen asennus aika sutjakkaasti hallitunkkia apuna käyttäen
|
Laitas kuva tuleen niin nähdään että mistä korkeudesta lähdit liikkeelle ja mille tasolle se asettuu. ;)
|
Quote:
Parin vuoden takainen muistikuva vain on, että pää mahtui lokarin ja rattaan väliin. Aateltiin vain, että nyt tämä on helpompi tehdä, ennenkuin kori on päällä haitalla. |
Quote:
|
En kyllä hirviäisi jousta pelkän tunkin varassa vapauttaa. Sitä voimaa on kuitenkin aika lailla siinä vieterissä takana. Yleensä olen vahvasta kierretangosta tehdyllä puristimella esikiristänyt jousen ja sitten löysännyt lavetin pallosta. Varsinkin std jousi on aika pirullisenpitkä kaveri. Oikein hd-jousi on lyhyempi ja siksi helpompi käsitellä.
|
useita kertoja olen tuon tehnyt kierretankopuristimella,turvallisin tapa:rock:
|
| All times are GMT +3. The time now is 06:23. |