FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Etujousien irroittaminen??? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=20120)

Vettex 27.05.2012 20:42

Etujousien irroittaminen???

Kuinkas sellainen oikein tapahtuu, ettei jousi napsahda naljuun. Pitäisi löytää lyhkäisemmät tai sitten laikkaa entiseen...

PMJ 27.05.2012 21:46

Ei se sieltä naamalle tule. Itse otin yläpallonivelen mutterin löysälle ja sitten vaan vasaralla niin että pallonivelen kartio popsahtaa auki. Hallitunkki alatukivarren alle ja hieman nostaa. Sen jälkeeen mutteri pois yläpallonivelestä ja tunkilla laskee hitaasti jolloin koko paketti tulee hallitusti alas.

Vettex 28.05.2012 07:54

Quote:

Originally Posted by PMJ
Ei se sieltä naamalle tule. Itse otin yläpallonivelen mutterin löysälle ja sitten vaan vasaralla niin että pallonivelen kartio popsahtaa auki. Hallitunkki alatukivarren alle ja hieman nostaa. Sen jälkeeen mutteri pois yläpallonivelestä ja tunkilla laskee hitaasti jolloin koko paketti tulee hallitusti alas.

Tattista!

zz-2 28.05.2012 11:00

Jos oikeen studaa niin iskarin tilalle voi laittaa kierre tangon. Tai sitten ei irrota iskaria ennen kun jousi on löysällä, sikäli kun siinä liike vara riittää moiseen.

PMJ 28.05.2012 11:03

Aika maltillisesti se jousi ainakin omassa löystyi kun piti hallitunkkia jarruttamassa. Samoin paikalleen asennus aika sutjakkaasti hallitunkkia apuna käyttäen

KooVee 28.05.2012 17:56

Laitas kuva tuleen niin nähdään että mistä korkeudesta lähdit liikkeelle ja mille tasolle se asettuu. ;)

Vettex 28.05.2012 19:45

Quote:

Originally Posted by KooVee
Laitas kuva tuleen niin nähdään että mistä korkeudesta lähdit liikkeelle ja mille tasolle se asettuu. ;)

Tämä peli on vielä runkona, jossa on tekniikka paikoillaan vailla koria. Joten voipi kuvaukset vielä kestää...
Parin vuoden takainen muistikuva vain on, että pää mahtui lokarin ja rattaan väliin. Aateltiin vain, että nyt tämä on helpompi tehdä, ennenkuin kori on päällä haitalla.

zz-2 29.05.2012 16:52

Quote:

Originally Posted by PMJ
Aika maltillisesti se jousi ainakin omassa löystyi kun piti hallitunkkia jarruttamassa. Samoin paikalleen asennus aika sutjakkaasti hallitunkkia apuna käyttäen

Samat muistikuvat. Jotenkin vaan se visio karkuun päässeestä jousesta ei miellytä.

KTM 29.05.2012 16:58

En kyllä hirviäisi jousta pelkän tunkin varassa vapauttaa. Sitä voimaa on kuitenkin aika lailla siinä vieterissä takana. Yleensä olen vahvasta kierretangosta tehdyllä puristimella esikiristänyt jousen ja sitten löysännyt lavetin pallosta. Varsinkin std jousi on aika pirullisenpitkä kaveri. Oikein hd-jousi on lyhyempi ja siksi helpompi käsitellä.

LVL 29.05.2012 17:40

useita kertoja olen tuon tehnyt kierretankopuristimella,turvallisin tapa:rock:

All times are GMT +3. The time now is 06:23.