FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hihna luistaa pahasti.... (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=21194)

V-P 09.12.2012 17:27

Hihna luistaa pahasti....

...kun menin vaihtamaan luotettavan C-4:n Renault Clio 1,4 l -95 malliin.:-(
Naapurit ovat lopettaneet tervehtimisen, ja naputtelevat päätään nähdessään minut.
Cliossa on uudet tavirenkaat ja uusi akku! Vaihteet ja kytkin toimivat hienosti.
Ai niin, kaupantekijäisiksi tuli hopeinen C-5 -98 manuaali.
Se vaan että kun tätäkin sivua katselee, niin eihän C-5:ssä ole muuta kun vikoja ja harmeja.
Niin, että ei kai tässä voi muuta kun varautua ongelmiin ensi kesänä.

Talven aikana on kuitenkin tarkoitus rakentaa konehuoneeseen sellainen vapari melko piristetty kone, joka lisäisi n. 0,14 tuhatta hevosvoimaa vakioon verrattuna.
Ne pitäisi tulla kun uusin ilmanputsarin, kurkkutorven,läppärungon,imusarjan,regun, nokka-akselin, venajouset,jakopään ja dampperin. Juu kansia ( kanavat ja palotilat)pitää rapsutella aikalailla niinkuin venttiilejäkin. LS-1 kansissa kuitenkin pysyn.
Jos joku onnittelee hankinnasta, niin kiitos vaan sarkasmista.:D

Juke 09.12.2012 17:31

Quote:

Originally Posted by V-P

Otan osaa ! :D :rock:

Edit;
tuosta dampperin uusinnasta tuli mieleeni, että olikos noista "alikokoisista" damppereista ollut kaikenlaista harmia, eikös JuhaTee;llä ollut kokemuksia siitä?

TOMAS 09.12.2012 17:33

Quote:

Originally Posted by V-P
...kun menin vaihtamaan luotettavan C-4:n Renault Clio 1,4 l -95 malliin.:-(
Naapurit ovat lopettaneet tervehtimisen, ja naputtelevat päätään nähdessään minut.
Cliossa on uudet tavirenkaat ja uusi akku! Vaihteet ja kytkin toimivat hienosti.
Ai niin, kaupantekijäisiksi tuli hopeinen C-5 -98 manuaali.
Se vaan että kun tätäkin sivua katselee, niin eihän C-5:ssä ole muuta kun vikoja ja harmeja.
Niin, että ei kai tässä voi muuta kun varautua ongelmiin ensi kesänä.

Talven aikana on kuitenkin tarkoitus rakentaa konehuoneeseen sellainen vapari melko piristetty kone, joka lisäisi n. 0,14 tuhatta hevosvoimaa vakioon verrattuna.
Ne pitäisi tulla kun uusin ilmanputsarin, kurkkutorven,läppärungon,imusarjan,regun, nokka-akselin, venajouset,jakopään ja dampperin. Juu kansia ( kanavat ja palotilat)pitää rapsutella aikalailla niinkuin venttiilejäkin. LS-1 kansissa kuitenkin pysyn.

Otan osaa.

Mulla vapautuu joitakin osia, jotka voisi soveltua vähintäänkin 0,14 tuhennen hevosvoiman lisäykseen:D

--

V-P 09.12.2012 17:37

Quote:

Originally Posted by TOMAS
Otan osaa.

Mulla vapautuu joitakin osia, jotka voisi soveltua vähintäänkin 0,14 tuhennen hevosvoiman lisäykseen:D

--

Korva höröllään. Privaa?;)

Sörsselssön 09.12.2012 18:09

Juhatee 09.12.2012 18:23

Quote:

Originally Posted by Juke
"alikokoisista" damppereista ollut kaikenlaista harmia, eikös JuhaTee;llä ollut kokemuksia siitä?

juu, kipeä kokemus kun ketju katkesi. ATI tekee 10 % pienempää ja on jossain yhteydessä sanonut että tekee myös 25 % pienempää mutta ei suosittele sitä kenellekään;) Markkinoita niille on ja siksi niitä tehdään. Tuo minun 25 % pienempi ASP on vapaana jos joku uskaltaa laittaa sen koneeseensa:)

V-P 09.12.2012 18:40

Quote:

Originally Posted by Sörsselssön

Annappa sähköpostiosoitteesi privana mulle, niin laitan kuvia tulemaan. Joskus vuosia sitten osasin tännekin pienentää ja sitten lähettää kuvia, mutta nyt on mennyt liian vaikeaksi mulle.
Laita sinä sitten ne tänne.

V-P 09.12.2012 18:43

Quote:

Originally Posted by Juhatee
juu, kipeä kokemus kun ketju katkesi. ATI tekee 10 % pienempää ja on jossain yhteydessä sanonut että tekee myös 25 % pienempää mutta ei suosittele sitä kenellekään;) Markkinoita niille on ja siksi niitä tehdään. Tuo minun 25 % pienempi ASP on vapaana jos joku uskaltaa laittaa sen koneeseensa:)

Nyt en oikein ymmärrä jotakin.:( Katkesiko sulta jakopään ketju? Mitäs tekemistä sillä on dumpperin kanssa? Oliko sulla tuplaketju vai yksinkertainen?

VetteMan 09.12.2012 18:58

Onnea valitsemallasi tiellä V-P :cool:
C5nen on varsin toimiva käyttö/harrasteauto.
Omassa on SLPn 25% underdrive dampperi ja ainakin kaks kesää toiminut moitteetta, pitäsköhän suorittaa talven aikana tarkistus ;)

Sammy_ 09.12.2012 19:01

Jos kyseessä on PSA konsernin C5, niin hyvän pelin menit hankkimaan. Tämä GM:n C5 on täyspaska.

All times are GMT +3. The time now is 03:27.