![]() |
Irtoavat ruuvit
Antakaa hyviä vinkkejä ruuvinreikien "kittaukseen". Kysymyksessä on siis listojen, paneelin yms. alla piilossa olevat ruuvien reiät, jotka vuosien saatossa ovat suurentuneet niin, ettei ruuvit enää pidä. '
Näitä ei tarvitse hioa eikä maalata vaan tavoite on siis saada ruuvit pureen uudelleen kiinni. Ruuvikokoa isontamalle menee osa mutta ei kaikki. Olen kittaillut niitä hartsilla mutta varsinkin alapäin olevista rei'istä hartsi valuu helposti pois. |
Muoviholkki. Vähän saman tyyppinen kuin rek.kilven kiinnitys kitti.
Ei tullu muuta nyt mieleen. |
Quote:
|
Quote:
Juuri näitä olen itse käyttänyt. Mutta ei nämäkään joka paikkaan sovi. |
Jossain noita voi käyttää mutta ei esim. kynnyksissä eikä kojetaulussakaan... ;)
|
Joskus konstina on ollut laittaa hartsia ja tulitikun pätkiä reikään.
|
4-5 mm muoviproppu lyhentää vaan sopivaksi
|
Quote:
Jostain tarvikeputkasta ostin näitä lajitelma-boksin ja siellä oli mukana myös sellaisia, jotka laitetaan vaan paneelin taakse, ei siis tuon kuvan mukaisesti ole "leukaa" joka puristuu levyn reunaan. Mitenkäs jos sellaisen painaisi epoksiliimalla sinne reiän taakse ? . |
Quote:
|
Ongelmia on ainoastaan niissä paikoissa, joihin käsi ei taivu taakse vaikka kuinka yrittäisi ja sitten kokonaan ne paikat, joihin ei pääse rakenteita purkamatta. Ilmeisesti yksi vaihtoehto voisi olla tuo katkaistu muoviproppu vaikkapa hartislla tms. liimaamalla. Yhtenä ongelmana siinäkin voi olla se ettei tuo kuitu joka paikassa ole kovinkaan paksua. Täytyy huomenna kokeilla!
|
| All times are GMT +3. The time now is 07:09. |