FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Automaatista kysymys (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=24410)

hartsup 07.07.2014 18:00

Automaatista kysymys

Kun käyttää "manuaalia" niin 1-2 vaihtaa napakasti ja nopeasti mutta 2-3 vaihteisto miettii sekunnin pari ennenkuin vaihto tapahtuu. Onko tämä normaalijuttu ja saako viivettä jollain pienennettyä? Normaalisti automaatilla ajaessa ei mitään erikoista..

Juke 07.07.2014 20:13

Quote:

Originally Posted by hartsup
Kun käyttää "manuaalia" niin 1-2 vaihtaa napakasti ja nopeasti mutta 2-3 vaihteisto miettii sekunnin pari ennenkuin vaihto tapahtuu. Onko tämä normaalijuttu ja saako viivettä jollain pienennettyä? Normaalisti automaatilla ajaessa ei mitään erikoista..

En osaa itse säätää, mutta kyllä ne vaihtoviiveet, vaihtokierrokset, kaasun asennot, kytkeytymisen napakkuus eli vaihtopaineet, yms. on säädettävissä HP-tunersilla. Mun autosta säädettiin vakioautomaatti tosi mahtavaksi jokunen vuosi sitten. Tosin nykyään on manuaali.

TOMAS 07.07.2014 20:34

Quote:

Kyllä sille jotain pystyy tekemään riippuen laatikon kunnosta.

Siitä pitäisi ensin ottaa lokia, ja selvittää ensin laatikon todellinen toiminta.

jeretz 07.07.2014 23:41

Quote:

Originally Posted by TOMAS
Kyllä sille jotain pystyy tekemään riippuen laatikon kunnosta.

Siitä pitäisi ensin ottaa lokia, ja selvittää ensin laatikon todellinen toiminta.

Esimerkiksi näin kuin kuvassa.
Ilmeisesti kakkossarakkeesta näkee toteutuneen vaihto-ajan, joka on taulukoiden asetettu arvo+mekaaninen venttileiden viive. Manuallisesti vaihdettuna on hitaampi kuin solenoindeilla.

Kuvassa pikku poikkeama, joka ei kuulu vaihteiston toimintaan. Huomaako kukaan tässä mitään poikkeavaa :confused:

Cosa 08.07.2014 00:20

Quote:

Automaattia manuaalina ajettaessa mulla toimii juurikin noin.

Koska kyseessä ei ole mikään "DSG", niin olen tyytynyt siihen.

The 08.07.2014 21:03

Quote:

Originally Posted by Cosa
Automaattia manuaalina ajettaessa mulla toimii juurikin noin.

Koska kyseessä ei ole mikään "DSG", niin olen tyytynyt siihen.

Sama ominaisuus täällä:
1-2 on nopee, vaihtuu heti kun keppiä tönäsee
2-3 hidas, jopa 3 sekunttii
3-4 taas nopee.

Oon säädellyt paineita ja kierroksia, mutta ei ne taida vaikuttaa pakkovaihtamiseen...

Tuo on ärsyttävää!!

TOMAS 08.07.2014 21:31

Quote:

Originally Posted by The
Sama ominaisuus täällä:
3-4 taas nopee.

Oon säädellyt paineita ja kierroksia, mutta ei ne taida vaikuttaa pakkovaihtamiseen...

Tuo on ärsyttävää!!

Vakiolaatikossa on mielestäni veemäisiä ominaisuuksia, mutta esim. Päivisen tekemään lootaan saa aika hyvän tolkun säätämällä.

Tule joskus kokeilemaan miten nopea 2-3 vaihto toimii.

hartsup 08.07.2014 21:31

Quote:

Originally Posted by The
Sama ominaisuus täällä:
3-4 taas nopee.

Tuo on ärsyttävää!!

No eikö! pitänee elää tuolla, tän kuun lopulla on Alastaro varattuna muutamaksi tunniksi, frendillä on -11 musse 3.7 veekutosella ja ajattelee painaa mua dunkkuun, voi kokeilla vaikka 2-3 väli kestääkin pidempään :)
Sellainen vielä, kun painaa pitkään TC- näppäintä niin auto menee competitive- moodiin, mitä eroa sillä on verrattuna kun ottaa vaan luistoneston pois, onko kukaan kokeillu?

The 08.07.2014 22:07

Quote:

Vakiolaatikossa on mielestäni veemäisiä ominaisuuksia, mutta esim. Päivisen tekemään lootaan saa aika hyvän tolkun säätämällä.

Joskus lukenut jostain että alkaa laatikko olemaan valmis jos vaihtaminen kestää. Niin tai näin, ajatuksissa on ollut korjauttaa loota.

Quote:

Tule joskus kokeilemaan miten nopea 2-3 vaihto toimii.

Mielelläni otan joskus tuntumaa siitä miten laatikon kuuluu toimia. Vaarana on että tollaset kokeilut tulee taas kalliiksi, kun haluu ja tahtoo taas paljon uutta omaan autoon...

Yorcci 08.07.2014 22:33

Quote:

Sellainen vielä, kun painaa pitkään TC- näppäintä niin auto menee competitive- moodiin, mitä eroa sillä on verrattuna kun ottaa vaan luistoneston pois, onko kukaan kokeillu?

Luistonesto on tietysti poissa, mutta lisäksi ESP sallii rajummat luistot, ennenkuin puuttuu peliin.

All times are GMT +3. The time now is 04:05.