![]() |
Cee nelkun tankki
Millainen ohjelmanumero on vm.95 tankin irrotus. Muutaman vuoden seissy ja tankkaus,jolloin varpaat kastui.
Latasin 10 litraa polttoainetta tankkiin,joten vuotokohdan pitäisi alhaalla olla mut eipä Vuotokohtaa alhaalta näy. Repäisin aikoinaan sen kupin tankin pohjalta pois jotta sain uuden poltto-aine pumpun sopimaa. Reiät jäi mut eihän sen purkin kiinnitys voi olla tankin läpi? |
Quote:
En ole irrottanut, vielä. Mutta koska ylös ei pääse, alakautta otettava. Tankki makaa erillisen alumiinisen apurungon päällä, joten apurungon pultit irti ja tankki lasketaan alas. Yläpuolelta luukku pois ja kolme letkua irti sekä pumpun sähköpistoke. Pakoputkien takapöntöt taitaa olla myös tiellä, nehän on pultattu myös apurunkoon kiinni, ja jos muistan oikein niin koripaneeleja ja niiden tukia on myös kiinni apurungossa. Hän tarkentakoon joka tankin on vaihtanut, minä vaan toistaiseksi katsellut alla maatessa ja suunnitellut valmiiksi. |
Takapuskuri pois ja letkut myös. Pannat irti. Näin se muistaakseni oli. Mulla on hyvä tankki ylimääräsenä 70 euroa. Päällä pintaruostetta ja sisältä musta pinnoite ehjä. Ilmoittele jos tarvetta.
|
Multa löytyy noita tankkeja, mikäli tarvetta ilmenee
|
En muista onko puskuria pakko irrottaa mutta minä irrotin. Hmmm.. letkujen irrotus voi olla hankalaa puskuri paikallaan. Ja sen jälkeen nenän edessä on tämmönen näky:
![]() Seuraavaksi letkut irti ja apurunkon pudotus. Apurunko on 2 tai 3 pultilla per puoli kiinni, helppo homma. Tankki on muistaakseni noilla vaijereilla kiinni autossa ja pannoilla tossa apurungossa. Pistin vanerinpalan ja tunkin alle avustamaan koko hoidon laskemisessa maahan, tankki ei ollut tyhjä: ![]() Ja tältä se näyttää irtonaisena: ![]() Ja "uusi" vanha tankki kannattaa tietty käsitellä ennen asennusta: ![]() Niin ja tietty uusi bensapumppu paikalleen samalla avauksella, jos orkkis vielä kiinni. Quote:
|
Iso kiitti kuvista ja ohjeista, sama homma edessä.
|
kiitos kuvista.kyllä ne kuvat vaan kertovat enemmän kuin tuhat sanaa
|
Eipä mittää. Mullahan alipaine (viallinen tankin korkki?) imaisi tankin ruttuun, joten orkkistankki meni kaatikselle. Ostin käytetyn tankin tilalle, putsasin, hapotin ja maalasin ulkopuolelta.
Jo vuosia aikaisemmin ulkopintaan alle tuli vuoto, paikkasin sen kemiallisella metallilla ja se paikka piti, kunnes kävi näin. |
Jostain takaraivosta tuli muistikuva että nuo kaapelit tankin ympärillä ovat maadoittamista varten, jotta ei kipinästä leimahda liekkeihin !?
|
Mä muistelisin, että ne vaijerit ovat kumipintaisia ja lähtö- ja loppupäät tulevat samaan paikkaan kiinni eli ne ei käytännössä edes koske tankkiin. En keksi miten ne toimis maadotuksena.
|
| All times are GMT +3. The time now is 08:02. |