![]() |
Universumin paras ruosteenestomaali?
Antakaas vinkkiä: miten maalata Vetten bensatankki niin, että siitä tulee niin ikuinen kuin vain on mahdollista? Siis ulkopuolelta, sisältä ei voi maalata kun siellä on se muovitankki.
Samasta syystä epäilen pulverimaalauksen soveltuvuutta (>200C) ja myös kuumasinkitys jne. lienevät out? Eli ehkä joku perinteisempi ratkaisu? Tarvitaan siis hyvät ruosteenesto-ominaisuudet + kulutusta kestävä pinta. Pitää löytyä Suomesta, en halua rahdata litkuja pitkin maailmaa. PS. niin, syynä tähän se, että pari talvea sitten tankin huohotus petti ja se pullahti. Nyt löysin hyvän käytetyn tankin jonka haluan suojata kunnolla ennen asennusta. C4 tankki on ruostuvaa mallia kuten vanhasta jo huomasin ja minä olen ruosteallerginen :wink: |
jepjep..mullakin odottaa tankki maalausta (c3).. :neutral:
mitäs se tykkää jos sen heittä sinkkialtaaseen..hmm.. :?: |
Olikos C3-tankissa muovinen "rakko" sisällä vai oliko se vielä perinteinen kokopeltinen? Aikakautta ajatellen varmaan on vain peltiä joten eikö se sitten olisi ihan ok sinkitykseen? Ellei sitten kuumuus väännä sitä kun on niin ohutta kamaa? Kellään tietoa? Ja toiseksi: eihän se sinkki irtoile siitä bensan mukaan?
|
Kokopeltinen on C3:ssa. :)
|
Quote:
Sisätankki (siis se rakko) tuli -75. |
Quote:
Muistaakseni mulla on kyllä vielä täyspeltinen -75:ssä, sisältäkin. Tosin voi olla että tankki on joskus vaihdettu... Onko sulla T72 tietoa vaihtuiko heti -75 alkuvuodesta vai vasta myöhemmin? :?: |
Ei ole tarkempaa tietoa, oon vaan joskus nähnyt myyntiilmoituksen alkuperäisestä -75 tankista "bladderilla" ja kataloogeissa 75-77 tarviketankkien kohdalla aina mainitaan ettei niissä sitä ole... Niitähän kai on myös revitty pois alkuperäisistä tankeista jos ne on sattuneet lässähtämään kasaan siellä sisällä.
|
mulla ihan kokopeltinen, sinkki kuulostais hyvältä mutta saattaa vedellä paljon (kuumasinkki), niin kestääkös sinkki bensaa hyvin???
|
Re: Universumin paras ruosteenestomaali?
Quote:
Mulla tossa 79:ssa on jo toi rakko kans, joten ei tullut annettua sille hirveesti lampoa. Maalasin tankin Hopealla vasaralakalla. Pinta on sikakova ja vari on ainakin omaan silmaan tosi hyva. ![]() |
Itelläni pelkästään hyviä kokemuksia sinkkimaalista jota saa spray-
pullossa. Toimii samalla pohjamaalina ja päälle voi vetää mitä haluaa. Eikä ole rautaosat ulkona punastelleet. |
| All times are GMT +3. The time now is 06:57. |