FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply

Thread Tools
Old 20.04.2004, 18:54
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt

ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Universumin paras ruosteenestomaali?

Antakaas vinkkiä: miten maalata Vetten bensatankki niin, että siitä tulee niin ikuinen kuin vain on mahdollista? Siis ulkopuolelta, sisältä ei voi maalata kun siellä on se muovitankki.

Samasta syystä epäilen pulverimaalauksen soveltuvuutta (>200C) ja myös kuumasinkitys jne. lienevät out? Eli ehkä joku perinteisempi ratkaisu? Tarvitaan siis hyvät ruosteenesto-ominaisuudet + kulutusta kestävä pinta. Pitää löytyä Suomesta, en halua rahdata litkuja pitkin maailmaa.

PS. niin, syynä tähän se, että pari talvea sitten tankin huohotus petti ja se pullahti. Nyt löysin hyvän käytetyn tankin jonka haluan suojata kunnolla ennen asennusta. C4 tankki on ruostuvaa mallia kuten vanhasta jo huomasin ja minä olen ruosteallerginen
Old 21.04.2004, 08:01
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!

coupe74 on oikealla tiellä
jepjep..mullakin odottaa tankki maalausta (c3)..

mitäs se tykkää jos sen heittä sinkkialtaaseen..hmm..
Reply With Quote
Old 21.04.2004, 09:33
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt

ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Olikos C3-tankissa muovinen "rakko" sisällä vai oliko se vielä perinteinen kokopeltinen? Aikakautta ajatellen varmaan on vain peltiä joten eikö se sitten olisi ihan ok sinkitykseen? Ellei sitten kuumuus väännä sitä kun on niin ohutta kamaa? Kellään tietoa? Ja toiseksi: eihän se sinkki irtoile siitä bensan mukaan?
Reply With Quote
Old 21.04.2004, 09:37
TCC's Avatar
TCC TCC is offline
<

TCC on oikealla tiellä
Kokopeltinen on C3:ssa.
Reply With Quote
Old 21.04.2004, 09:52
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari

T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Olikos C3-tankissa muovinen "rakko" sisällä vai oliko se vielä perinteinen kokopeltinen?

Sisätankki (siis se rakko) tuli -75.
Reply With Quote
Old 21.04.2004, 09:57
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä

Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by T72
Quote:
Olikos C3-tankissa muovinen "rakko" sisällä vai oliko se vielä perinteinen kokopeltinen?

Sisätankki (siis se rakko) tuli -75.

Muistaakseni mulla on kyllä vielä täyspeltinen -75:ssä, sisältäkin. Tosin voi olla että tankki on joskus vaihdettu... Onko sulla T72 tietoa vaihtuiko heti -75 alkuvuodesta vai vasta myöhemmin?
Reply With Quote
Old 21.04.2004, 10:05
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari

T72 on oikealla tiellä
Ei ole tarkempaa tietoa, oon vaan joskus nähnyt myyntiilmoituksen alkuperäisestä -75 tankista "bladderilla" ja kataloogeissa 75-77 tarviketankkien kohdalla aina mainitaan ettei niissä sitä ole... Niitähän kai on myös revitty pois alkuperäisistä tankeista jos ne on sattuneet lässähtämään kasaan siellä sisällä.
Reply With Quote
Old 21.04.2004, 10:22
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!

coupe74 on oikealla tiellä
mulla ihan kokopeltinen, sinkki kuulostais hyvältä mutta saattaa vedellä paljon (kuumasinkki), niin kestääkös sinkki bensaa hyvin???
Reply With Quote
Old 21.04.2004, 15:42
groovyjay's Avatar
groovyjay

Re: Universumin paras ruosteenestomaali?

Quote:
Antakaas vinkkiä: miten maalata Vetten bensatankki niin, että siitä tulee niin ikuinen kuin vain on mahdollista? Siis ulkopuolelta, sisältä ei voi maalata kun siellä on se muovitankki.

Samasta syystä epäilen pulverimaalauksen soveltuvuutta (>200C) ja myös kuumasinkitys jne. lienevät out? Eli ehkä joku perinteisempi ratkaisu? Tarvitaan siis hyvät ruosteenesto-ominaisuudet + kulutusta kestävä pinta. Pitää löytyä Suomesta, en halua rahdata litkuja pitkin maailmaa.

PS. niin, syynä tähän se, että pari talvea sitten tankin huohotus petti ja se pullahti. Nyt löysin hyvän käytetyn tankin jonka haluan suojata kunnolla ennen asennusta. C4 tankki on ruostuvaa mallia kuten vanhasta jo huomasin ja minä olen ruosteallerginen

Mulla tossa 79:ssa on jo toi rakko kans, joten ei tullut annettua sille hirveesti lampoa. Maalasin tankin Hopealla vasaralakalla. Pinta on sikakova ja vari on ainakin omaan silmaan tosi hyva.

Reply With Quote
Old 21.04.2004, 15:46
Paakari's Avatar
Paakari Paakari is offline
Konkari

Paakari on oikealla tiellä
Itelläni pelkästään hyviä kokemuksia sinkkimaalista jota saa spray-
pullossa. Toimii samalla pohjamaalina ja päälle voi vetää mitä haluaa.
Eikä ole rautaosat ulkona punastelleet.

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules