FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   kompurasta (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=4158)

morgan_kane 06.08.2006 20:02

kompurasta

Kompuran p**u pitää semmoista ääntä pellin alla, että hirvittää. Lisäksi tietyllä kierrosluvulla (~1200] tulee värinää, eli ilmastointia ei paljon uskalla päällä pitää.

Entinen omistaja sanoi, että viimeksi on täytetty r134 aineella.

Kompuroita näkyy olevan vaikka mitä vaihtoehtoja. AcDelco:n remanufactured kompuraa on neljää mallia, short ja long shaft sekä r44 ja ilman.

ilmeisesti tuo shaft meinaa kytkimen tyyppiä, ei liene merkitystä jos ottaa kompuran, jossa kytkin on mukana. Mutta mitä tuo r44 meinaa? Onko sillä jotain tekemistä tuon kylmäaineen kanssa?

On taas saanu kirota tuon auton kanssa, yhden paikan kun saa kasaan, on jo kolme muuta ovella.

Cocco 08.08.2006 22:06

Quote:

Originally Posted by morgan_kane
Kompuran p**u pitää semmoista ääntä pellin alla, että hirvittää. Lisäksi tietyllä kierrosluvulla (~1200] tulee värinää, eli ilmastointia ei paljon uskalla päällä pitää...

Mulla tuntuu tuo sama värinä aina ohjaustehostusta myöten, mistä olen kuvitellut, että se aiheutuu hihnasta ja/tai tuosta hihnankiristimestä. Sopivilla kompuran ja koneen kierroksilla (aika pienillä) lähtee hihnatsydeemi resonoimaan. Olis tietysti helppo tsekata avaamalla joskus nokkapeitto:rolleyes:

morgan_kane 08.08.2006 23:01

No, tilasin uuden acdelcon alkuperäisen. Hinta kohtuullinen ~250$.

saa nähdä sopiiko. Näköjään nyt paikallaan joku harrison.

MikkoM 08.08.2006 23:43

Quote:

Näköjään nyt paikallaan joku harrison.

Käsittääkseni tuo Harrison on juuri se alkuperäinen (ja sama kompura löytyy monesta muustakin jenkistä, ainakin chevystä) ;);)

Yorcci 08.08.2006 23:49

Quote:

No, tilasin uuden acdelcon alkuperäisen. Hinta kohtuullinen ~250$.

saa nähdä sopiiko. Näköjään nyt paikallaan joku harrison.

Mä sain laturin 150 euroon asennettuna. Täytyy tarkistaa, mikä malli on kyseessä, kunhan kotiudun täältä Kuopiosta to/pe.

MikkoM 09.08.2006 11:22

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Mä sain laturin 150 euroon asennettuna. Täytyy tarkistaa, mikä malli on kyseessä, kunhan kotiudun täältä Kuopiosta to/pe.

Vaan nyt puhutaankin ilmastoinnin kompurasta ;);)

Yorcci 09.08.2006 12:18

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Vaan nyt puhutaankin ilmastoinnin kompurasta ;);)

:oops: No voi helevata. #-o Pitäis opetella lukemaan. Tai ajattelemaan. Tai molempia. Eikä täällä pysty edes poistamaan viestiä.

:-#

jussi70 09.08.2006 23:15

Minulla on myös tuo resonointi ominaisuus pikku kierroksilla kun ilmastointi on kytkettynä. Tämä ominaisuus on ollut siitä lähtien kun saatoin ilmastointikoneen toimintakuntoon, eli vedin sähköt ja panin kaasut.

Alkukesästä sattui sitten niin, että ohjaustehostimen/laturin korvallinen meni poikki ja remmi tippui konehuoneen pohjalle. Korjattiin korvallinen ja tehtiin siihen teräsvahvike. Mielestäni värinät jäi sen tien. Nyt värinät on taas alkanut vaivaamaan, pitääpä kattoa onko korvallinen lähtenyt taas murtumaan vai oliko kuulo huonompi alkukaudesta...

Tuo alkukesän korvallisen murtuminen on tapahtunut pikkuhiljaa koska halkeama oli puolesta matkaa kovin likanen. Likaa oli kertynyt halkeamaan jo reilu kerros lukuunottamatta loppupätkää mikä sitten petti.

Kannattaa varmaankin katsoa tuo korvallinen, joilla resonointia ilmenee...ja minun myös...

-Jussi-

morgan_kane 16.08.2006 16:06

Nyt on ilmastointi levällään. Vanhassa kompurassa ei ollut tippaakaan öljyä, sama tilanne kuivaimessa. Ei ihme jos vähän kalkatti.

Uusi kompura on paikoillaan, samoin kuivain. Onnistuin särkemään "orifacen" eli se on joku suodatin putken sisällä. Onneksi uusi löytyi, suurkiitos Yorccille. Olen yhden velkaa, ja ison kaljan.

Josko saisi loppuviikolla aineet takasin sisään.

morgan_kane 17.08.2006 18:34

Uusi kompura paikoillaan, ja aineet sisällä. Raksutus hävisi, mutta edelleen jurahtelee tietyillä kierroksilla kun ilmastointi on päällä, samoin pitää epämääräistä rälinää tyhjäkäynnillä. Voiskohan tuo olla hihnankiristin? Jos se jotenkin joutuu tiukemmalle, kun kompura pyörii. Saakohan tuohon kiristimeen laakerin ihan laakeriliikkeestä?

All times are GMT +3. The time now is 04:01.